![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1621 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1622 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En kom nu weer niet af met dat de hond niet thuishoort op de werkvloer,...die hond woont daar. En er is geen strikte scheiding tussen privé en werkvloer gezien ze dezelfde ingang moeten gebruiken. Werkgevers mogen weldegelijk verlangen dat nieuw personeel past in hun bedrijf. Dat werknemers eisen dat de bedrijfsleider zijn bedrijf maar moet aanpassen omdat zij daar komen werken is nergens aan de orde. Ik zie niet in wat er niet objectief is aan dat criterium. Mag het nog een beetje leefbaar blijven op dat bedrijf? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1623 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er werd weer héél wat afgepraat in het Grote Dierenbos, maar uiteindelijk had de wijze meneer Paulus het laatste woord. Die Meneer Van De Fabriek was helemaal geen gemenerik hoor, néé-ee, hij was juist heel lief geweest tegen de Donkere Man. De Kieskeurige Hond van Meneer Van De Fabriek was namelijk niet zo dol op de Donkere Man, en dus vond Meneer Van De Fabriek het maar beter dat de Donkere Man niet in zijn Fabriek kwam werken, want anders zou hij zich misschien wel pijn kunnen doen! Was dat niet mooi van Meneer Van De Fabriek? Nou! En nu snel naar bed maar weer, en snaveltjes dicht!
![]() |
![]() |
![]() |
#1624 |
Banneling
|
![]() lief zijn is geen prioriteit voor een bedrijfsleider.
Sommige paper shufflers hier vergeten dat wel eens of zijn er nooit aan blootgesteld geweest. Laatst gewijzigd door born2bewild : 22 juni 2007 om 16:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1625 |
Minister-President
|
![]() Niemand vroeg hem om vriendelijk te zijn, hoewel vriendelijkheid als werkgever aan te raden is (niet alleen om commerciële redenen). Als hij gewoon al de wet naleeft, of bij een eventuele overtreding zijn fout erkent, dan maakt niemand er ophef over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1626 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1627 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is het nog steeds geen aanvaardbaar criterium.
Citaat:
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1628 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom niet?
Citaat:
![]() Voor mij staat de man voor de keuze van: 1. ofwel de man niet aanvaarden met het oog op zijn veiligheid. 2. ofwel de man wel aanvaarden en de hond:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 22 juni 2007 om 18:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1629 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De zaak lijkt mij "academisch" want ik kan mij niet voorstellen dat er ooit sprake zou kunnen zijn van een leefwaardige arbeidsbetrekking tussen dat bedrijf / die baas en die sollicitant. Wil die man met alle geweld daar alsnog worden aangenomen en zo ja, wie heeft daar voordeel van?
![]() |
#1630 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat het gedrag van een hond geen objectief te rechtvaardigen criterium is inzake aanwervigsprocedures.
Raf.
![]() |
![]() |
![]() |
#1631 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1609
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1632 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
ja raf , en begrijpend lezen is je sterkste punt niet hé ............ welk nut heeft het van iemand aan te nemen als je zelf , je vrouw , je hond of je andere werknemer(s) er niet 100 % achter staan ............. is wel echt problemen zoeken ![]() schoonste voorbeeld , mijne baas zal het niet aandurven om ne moslim in de productie te zetten ............. reden ; meer dan een derde zal daardoor een andere job zoeken ............ en dat allemaal voor ne moslim die zich nog niet bewezen heeft tegenover 10 man met meer dan elk 15 jaar dienst en kennis ![]() Laatst gewijzigd door @BuRnS : 22 juni 2007 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1633 |
|
![]() Het lijkt mij dat de aanleiding tot deze draad echt wel een wereldprimeur voor België is en/of toch minstens in het Guinness Book moet terechtkomen.
![]()
![]() |
#1634 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1635 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
hmmmm , politiek correct of niet , 't is hetzelfde als de klanten van fereyn geen vreemdelingen willen om een poort te zetten , zo willen wij geen moslims of negers als collega's ................. en daar kan onze chef niks aan doen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1636 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Burns, die hond is een dier. Iedereen akkoord hoop ik? Een dier is voor de wet geen rechtspersoon, zelfs geen natuurlijke persoon, maar een roerend goed. Het wordt beschouwd als zijnde het volle eigendom, en ook de volle verantwoordelijkheid van zijn eigenaar. Hoe die hond zich tegen derden gedraagt is dus ook de volle verantwoordelijkheid van de eigenaar. Hier in dit geval brengt de eigenaar overduidelijk derden in gevaar, doordat zijn hond aggressief is tegen bepaalde mensen (en of dat nu zwarten zijn, of aziaten, of eskimo's, dat speelt absoluut geen rol). Hij geeft dat zelf woordelijk toe in zijn duiding naar de VDAB. Erger nog, hij probeert het gevaarlijke gedrag van zijn hond (dat zijn eigen verantwoordelijkheid is en die van niemand anders) te gebruiken als voorwendsel om iemand een job te weigeren. Dat is wettelijk compleet onverdedigbaar, en kan objectief niet anders worden geïnterpreteerd als raciale discriminatie, ongeacht de motieven van die man.
Laatst gewijzigd door Doki : 22 juni 2007 om 20:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1637 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn voorstel is net dat de bedrijfsleider VERPLICHT wordt om de sollicitant aan te werven (zoals jij en de Rafkes wensen), en dan een schadevergoeding kan EISEN van de werknemer op het moment dat die uit angst voor de hond de werkplaats verlaat zonder gegronde reden (want de hond is dus geen gegronde reden nietwaar?). DOKKEN ZAL IE! (de sollicitant dus : zich laten aanwerven en het dan afbollen : damagnie!)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1638 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De ware motieven die bepaalde mensen hier drijven tot het verdedigen van deze bedrijfsleider die overduidelijk over de schreef is gegaan komen boven drijven. Maar vooral niet zeggen dat het hier wel eens om racisme zou kunnen gaan hoor!
![]() |
![]() |
#1639 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Die schadevergoeding is gerechtvaardigd, omdat die man eerst en vooral naast een job heeft gegrepen (derven van inkomsten), en ook een morele schadevergoeding voor het ondergaan van een discriminerende behandeling.
![]() |
![]() |
![]() |
#1640 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
zever , bij ons gaat het om de goede werkomstandigheden die we met da soort hebben meegemaakt ( wat jij mss rascisme kan noemen ) , bij die bedrijfsleider gaat het verantwoordelijkheid en de liefde voor z'n hond ( en kan ik eraan doen dat blackie geen negers moet ?) |
|
![]() |
![]() |