Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2007, 18:36   #281
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juvenalis Bekijk bericht
En de traktoren, grasmachines, bromfietsen en alle verbrandings motoren die ouder zijn dan 11 jaar!

DAN PAS KAN IK HEM GELOVEN DAT HIJ HET DOET OM HET MILIEU TE BESCHERMEN???
Heb je een cijfer dat aantoont wat het aandeel van de vervuiling van de grasmachines is het totaal aan vervuiling door verbrandingsmotoren?
Oud 23 juni 2007, 20:32   #282
VlaamseLeeuw
Vreemdeling

Standaard

2004gun voor u is het precies nooit goed he, tegen peeters heb je commentaar en voor peeters ook, volgens mijn ben je gewoon een betweterig manneke.
Ik word echt ziek van uwe commentaar.

Jaja kweet het, heel zwak van mij om iemand persoonlijk aan te vallen dus laat alle commentaar ma zitten.
En nee Gun ik ga me niet moe maken door naar dreigementen te luisteren of er op in te gaan.

En hopelijk word ik door deze reply van dit forum gekickt want eigenlijk word ik echt ziek van al die politiekers die maar een doel voor ogen hebben en dat is hun eigen zakken vullen.

Mijn bescheiden mening
VlaamseLeeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 20:52   #283
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseLeeuw Bekijk bericht
2004gun voor u is het precies nooit goed he, tegen peeters heb je commentaar en voor peeters ook, volgens mijn ben je gewoon een betweterig manneke.
Ik word echt ziek van uwe commentaar.
Beste VlaamseLeeuw,

Sta me toe ff mijn wenkbrauwen te fronsen bij deze post.

Ik sta redelijk neutraal tegenover Peeters en zijn gevoerde politiek, waar heb ik mij dan wel opvallend positief of extreem politiek uitgelaten tegenover hem? (Graag een aantal linkjes)

Ik word gewoon ziek van de ongefundeerde kritiek, of het nu pro of contra is, van het leveren van bewijzen zonder enige data of ondersteuning. De schrijvers van dit soort posts ga ik dikwijls trachten uit hun kot te lokken, maar daar stopt het meestal.

Citaat:
Jaja kweet het, heel zwak van mij om iemand persoonlijk aan te vallen dus laat alle commentaar ma zitten.
En nee Gun ik ga me niet moe maken door naar dreigementen te luisteren of er op in te gaan.
Dreigementen?

Citaat:
En hopelijk word ik door deze reply van dit forum gekickt want eigenlijk word ik echt ziek van al die politiekers die maar een doel voor ogen hebben en dat is hun eigen zakken vullen.
Zal zeker niet gebeuren omwille van deze post

Citaat:
Mijn bescheiden mening
Bescheiden? Nu ja
Oud 23 juni 2007, 21:04   #284
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Euh...
http://clubs.ccsu.edu/recorder/edito...asp?NewsID=188

Ik citeer:"...When you pool together all the combined energy it takes to drive and build a Toyota Prius, the flagship car of energy fanatics, it takes almost 50 percent more energy than a Hummer..."

Veel heeft te maken met het feit dat in die studie een Prius een levensduur werd toegekend van 100000 mijl, terwijl men inschat dat een Hummer 300000 mijl kan trekken, waardoor men veronderstelt dat één Hummer overeenkomt met 3 Prius'en (en de hieraan verbonden vervuiling tijdens de productiefase).

Het spreekt vanzelf dat ik dergelijke studies met de nodige korrels zout neem....
Uw linkje werkt niet
Nota: Het gaat om een persbericht over de studie
Oud 23 juni 2007, 21:07   #285
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Geen geargumenteerde onderbouwing meer?
Oud 23 juni 2007, 22:05   #286
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Heb je een cijfer dat aantoont wat het aandeel van de vervuiling van de grasmachines is het totaal aan vervuiling door verbrandingsmotoren?
Er bestaan idd geen cijfers over de vervuiling van de machines die gebruikt worden waar ook in Vlaanderen, want men heeft er totaal geen benul van hoeveel en welke er overal gebruikt worden en waarvoor.
Evenals men niet weet hoeveel voertuigen er opgas draaien.
Maar het is algemeen geweten dat gas een zuivere verbanding heeft dan de andere brandstoffen, dus daar zijn geen cijfers voor nodig.

Maar wat gaat hij doen met de vele motors die overal staan te draaien om machines aan te drijven of die worden gebruikt voor het uitoefenen van hobby's.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2007, 22:34   #287
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maar het is algemeen geweten dat gas een zuivere verbanding heeft dan de andere brandstoffen, dus daar zijn geen cijfers voor nodig.
Quantitatieve consumptie is niet belangrijk?
Oud 23 juni 2007, 23:59   #288
Juvenalis
Partijlid

Standaard

@2004gun,

Je moet niet afwijken, alle verbrandings motoren ouder dan 10 jaar zijn erg vervuilend.
Dus, Peeters moet niet alleen de wagens ouder dan 11 jaar verbannen, maar ALLE VERBRANDINGS motoren! ( ouder dan 11 jaar) inclussief de vrachtwagens, de meeste vrachtwagens (alle cattegoriën 65%) zijn ouder dan 11 jaar en niet uitgerust met een filter of met een motor cat.4, 5? of minder.

Dus indien men niet de mensen met een oudere wagen wil UITSCHAKELEN moet hij ook de ECONOMIE uitschakelen.

Of dit nu een wagen of vrachtwagen of grasmachine treft.

Peeters blijf concequent/hypocriet ook voor uw adepten!

Laatst gewijzigd door Juvenalis : 24 juni 2007 om 00:03.
Juvenalis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 00:30   #289
Pukkie
Burger

Pukkie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is geen verplichting, wel een motiverende factor
Natuurlijk is het nu nog geen verplichting. Het is nog maar sinds een paar dagen dat diene kwibus is bevallen van zijn fameus idee, nogal wiedes dat ze dat op drie dagen tijd niet tot verplichting maken. Ge moet ze wel even de tijd geven natuurlijk, ideetje verder uitwerken en tot wet maken... het heeft allemaal zijn tijd nodig.
Ik ben al benieuwd hoeveel Peeters krijgt toegeschoven voor elke nieuwe wagen die hier in de toekomst zal worden gemaakt, nadat de 'smijt de oude 10+ wagens maar weg' -wet van kracht wordt. Om de poen is het tenslotte te doen. De autofabrieken (en toeleveringsbedrijven) zouden hiermee een serieuze injectie krijgen en op rozen zitten.
Dat heel die affaire allemaal voor het klimaat zou zijn?? Met alle chinezen... Ze moeten een ouwe aap geen smoelen leren trekken.
Als het allemaal werkelijk voor het klimaat zou zijn, dan hadden ze in de eerste plaats al lang die stinkende luchtverpestende terreinwagens aangepakt. Want op uitzonderingen na zijn dat vervoermiddelen die men in een land als België gewoon niet nodig heeft. Als werkpaard voor bepaalde firma's en in bepaalde omstandigheden is het gebruik van zo'n terreinmonster nog gerechtvaardigd. Als vrijetijdsvervoermiddel om in de stad wat rond te hossen met de kindjes, niet. Het valt me trouwens op dat ze de laatste tijd, hoe langer hoe meer van die geblondeerde strekewijven achter het stuur van zo'n 4x4 deponeren, die geen 2 minuten hun GSM kunnen laten liggen en die niet beseffen dat ze ook een stel richtingsaanwijzers ter hunne beschikking hebben.

Laatst gewijzigd door Pukkie : 24 juni 2007 om 00:35.
Pukkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 05:01   #290
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Begrijp het niet goed. Heb en Saab 900 van 1993, steeds op LPG gereden.
Voor de keuring betaal je meer, maar er is ook en terug gave voor het milieu vriendelijke van LPG.

Wat nu, is die wagen nu ineens milieu onvriendelijk?
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 09:11   #291
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Quantitatieve consumptie is niet belangrijk?
Een lpg motor 850cc van 1965 is nog steeds milieuvriendelijker dan een benzine of diesel motor 1900cc van 2010.
En de meeste nieuwe auto's hebben allemaal een motor die grotere is dan 1000cc.
En kosten ook nog eens een pak extra als je een LPG motor wil hebben.

Maar dan nog blijft de vraag? wat met al die andere verbrandingsmotors ouder dan 10 jaar.
Gaat hij een dienst in het leven roepen om overal te gaan kijken of er nergens nog oudere motors gebruikt worden.
Oud 24 juni 2007, 12:35   #292
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Begrijp het niet goed. Heb en Saab 900 van 1993, steeds op LPG gereden.
Voor de keuring betaal je meer, maar er is ook en terug gave voor het milieu vriendelijke van LPG.

Wat nu, is die wagen nu ineens milieu onvriendelijk?
Maar neen vriendje, laat die sloopbijdrage aan je voorbij gaan en blijf rijden met uw veel consumer maar proper verbrander.

Laatst gewijzigd door Gun : 24 juni 2007 om 12:36.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 12:36   #293
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Een lpg motor 850cc van 1965 is nog steeds milieuvriendelijker dan een benzine of diesel motor 1900cc van 2010.
En de meeste nieuwe auto's hebben allemaal een motor die grotere is dan 1000cc.
En kosten ook nog eens een pak extra als je een LPG motor wil hebben.

Maar dan nog blijft de vraag? wat met al die andere verbrandingsmotors ouder dan 10 jaar.
Gaat hij een dienst in het leven roepen om overal te gaan kijken of er nergens nog oudere motors gebruikt worden.
LPG is een blijft een propere verbrander máár een veel verbrander
Oud 24 juni 2007, 13:11   #294
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De discussies hier tonen wel aan hoezeer we verslaafd zijn geraakt aan onze verbrandingsmotoren...we kunnen ons het leven zonder niet eens meer voorstellen
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 13:33   #295
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LPG is een blijft een propere verbrander máár een veel verbrander
Maar hij is wel milieuvriendelijker per km of draaiuur dan je nieuwe zuinige motor en daar ging het Peeters toch over.
Oud 24 juni 2007, 13:41   #296
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen geargumenteerde onderbouwing meer?
Het feit dat FEBIAC aan de bron ligt van dit idiote voorstel bevestigt enkel wat ik voordien al zei: het voorstel is een cadeautje aan de autoindustrie. Als jij werkelijk gelooft dat FEBIAC zijn voornaamste bekommernis het milieu is, dan ben je behoorlijk naïef. Een minister van leefmilieu dient zich voor zijn beleid te laten leiden door onafhankelijke bronnen. Dat hij dat ook hier nalaat toont dus weeral maar eens mooi aan waar Peeters zijn prioriteiten liggen.

Laatst gewijzigd door Edina : 24 juni 2007 om 13:49.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 17:42   #297
Juvenalis
Partijlid

Standaard

Ik herhaal: ook alle oude (+10 jaar) vrachtwagens van de baan!

Laatst gewijzigd door Juvenalis : 24 juni 2007 om 17:42.
Juvenalis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 17:51   #298
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe gaat de gemiddelde transporteur dit betalen ???
Sommigen (en ik neem een "doktransporteur" als voorbeeld) kunnen het financieel niet aan om met nieuwe wagens op de baan te komen ...
Subsidieren ???? Van wat ???
Net nu de haven van Antwerpen groeit als kool zouden er drastische maatregelingen genomen worden die heel deze sektor in gevaar brengt ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 18:43   #299
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het feit dat FEBIAC aan de bron ligt van dit idiote voorstel bevestigt enkel wat ik voordien al zei: het voorstel is een cadeautje aan de autoindustrie. Als jij werkelijk gelooft dat FEBIAC zijn voornaamste bekommernis het milieu is, dan ben je behoorlijk naïef. Een minister van leefmilieu dient zich voor zijn beleid te laten leiden door onafhankelijke bronnen. Dat hij dat ook hier nalaat toont dus weeral maar eens mooi aan waar Peeters zijn prioriteiten liggen.
Ik snap echt niet wat jij idioot vindt aan dit voorstel.

Iedereen die een wagen heeft van meer dan 10 jaar oud én deze wil vervangen door een milieuvriendelijke krijgt er een premie voor. (PUNT)

Iedereen die een wagen heeft van meer dan 10 jaar oud én deze wil behouden kan er mee blijven tuffen krijgt er geen premie voor. (PUNT)

Het milieu én de industrie varen er wel bij.
Oud 24 juni 2007, 18:44   #300
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik herhaal: maak eens een haalbaarheidsstudie voor uw voorstel

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be