Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2007, 12:35   #121
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Uhu...
Ik stelde hem gewoon een even zinvolle vraag als hij mij stelde. Hij hoeft maar gewoon neen te zeggen als ik ongelijk heb. Dit was zelfs geen belediging...
Oud 24 juni 2007, 12:38   #122
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello Bekijk bericht
Ik stelde hem gewoon een even zinvolle vraag als hij mij stelde. Hij hoeft maar gewoon neen te zeggen als ik ongelijk heb. Dit was zelfs geen belediging...
Dit ook niet, dan?

Nello, u vertoont opvallend veel gelijkenissen met een hondsdolle coyote. Tot die conclusie kwam ik na wat verhaaltjes van ex-partijgenoten te horen. Mag ik concluderen dat u effectief een hondsdolle coyote bent?

Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 12:43   #123
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit ook niet, dan?

Nello, u vertoont opvallend veel gelijkenissen met een hondsdolle coyote. Tot die conclusie kwam ik na wat verhaaltjes van ex-partijgenoten te horen. Mag ik concluderen dat u effectief een hondsdolle coyote bent?

Hoewel het een mooi en trots dier is, denk ik dat er ernstige verschillen bestaan, zoals de manier van wandelen (ik wandel op mijn voeten, de coyote heeft vier poten nodig). Verder ligt ons DNA verder uit elkaar als het DNA van een mens en een gorilla.
Deze vraag is dus totaal naast de kwestie.

Verder mag u dus niet concluderen dat ik een coyote ben, gezien de verschillen té groot zijn (vergelijk foto met mijn avatar).

Toch bedankt voor uw vraag, en mocht u nog verder enige informatie nodig hebben, aarzel niet mij te contacteren via de gekende kanalen.
Oud 24 juni 2007, 12:45   #124
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 14:34   #125
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het weer niet goed? Dan blijft een mens vriendelijk en antwoord hij vrij ernstig op een normale vraag, en krijg je zo een gezicht. Verzuurde persoon!
Oud 24 juni 2007, 18:46   #126
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

nog één gouden raad aan JVDB:

Als hij evengoed zou opletten naar de gelijkenissen tussen Vlamingen en Walen als tussen mij en het VB of tussen zichzelf en een gorilla, dan zou hij opslag geen separatist meer kunnen zijn.

Wees dus consequent: of hou vast aan je verschiltheorieen, of zoek mee naar gelijkenissen, maar niet afhankelijk van de situatie.
Oud 24 juni 2007, 20:25   #127
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als hij evengoed zou opletten naar de gelijkenissen tussen Vlamingen en Walen als tussen mij en het VB of tussen zichzelf en een gorilla, dan zou hij opslag geen separatist meer kunnen zijn.
Zou hij dan pleiten voor de Verenigde Nederlanden?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 20:35   #128
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar denkt u dat de cursus maatschappelijke vorming voor dient? Je gaat nu niet belachelijk beginnen doen hé Janneke. Het VB als verdediger opstellen van vreemde culturen
U draait rond de pot. Iedereen kan een cursus maatschappelijke vorming volgen, maar zal dit een weerslag hebben op de perceptie van die mensen? Zal hun eigen identitair aanvoelen daardoor anders zijn? Of gaat u ervan uit dat die cursus hun identiteit daadwerkelijk zal bijstellen? Als dat laatste het geval is, dan mogen ze blijkbaar toch niet hun hele identiteit bewaren... maar moet die bijgesteld worden aan onze normen en waarden. En dat is wat ook het Vlaams Belang zegt. Kortom, u zit op dezelfde golflengte.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 20:38   #129
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nog één gouden raad aan JVDB:

Wees dus consequent: of hou vast aan je verschiltheorieen, of zoek mee naar gelijkenissen, maar niet afhankelijk van de situatie.
Mijn hang naar separatisme heeft dan ook niets te maken met "verschillen of gelijkenissen tussen Vlamingen en Walen". In West-Europa delen buurvolkeren nu eenmaal heel veel zaken met elkaar. Wel heeft het te maken met de hang naar goed bestuur en de overtuiging dat de Vlamingen slechts in "een eigen huis" tenvolle hun eigen zaken kunnen regelen.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 24 juni 2007 om 20:44.
Oud 24 juni 2007, 22:51   #130
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Zou hij dan pleiten voor de Verenigde Nederlanden?
Had ik het tegen u?
Oud 24 juni 2007, 22:52   #131
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mijn hang naar separatisme heeft dan ook niets te maken met "verschillen of gelijkenissen tussen Vlamingen en Walen". In West-Europa delen buurvolkeren nu eenmaal heel veel zaken met elkaar. Wel heeft het te maken met de hang naar goed bestuur en de overtuiging dat de Vlamingen slechts in "een eigen huis" tenvolle hun eigen zaken kunnen regelen.
"Goed bestuur" is voor u dus een voorrecht van de "Vlamingen" (wie dat ook mogen zijn)? Aangezien u dat blijkbaar zo vindt, vindt u dus ook dat de "Walen" (wie dat ook mogen zijn) op dat vlak verschillend zijn.

Dus is het toch een kwestie van verschillen of niet?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 23:26   #132
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Had ik het tegen u?
Nu wel.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 24 juni 2007, 23:28   #133
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
"Goed bestuur" is voor u dus een voorrecht van de "Vlamingen" (wie dat ook mogen zijn)? Aangezien u dat blijkbaar zo vindt, vindt u dus ook dat de "Walen" (wie dat ook mogen zijn) op dat vlak verschillend zijn.

Dus is het toch een kwestie van verschillen of niet?
Volgens jou is 'goed bestuur' er voor álle Belgen. Maar ook énkel voor de Belgen. En mogen de Nederlanders sinds 1830 op hun kin kloppen. Separatist.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 24 juni 2007 om 23:28.
Oud 25 juni 2007, 04:09   #134
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
"Goed bestuur" is voor u dus een voorrecht van de "Vlamingen" (wie dat ook mogen zijn)?
Geen enkele separatist wil de Walen verhinderen goed bestuur naar hun eigen normen te voeren, dus wat is het probleem?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 05:39   #135
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De tweede beweging was erger. Het was de racistische. Alain, J-F Waterschoot, P. Leclerq, C. Vloemans hadden binnen de partij het DIRECTOIRE opgericht, een orgaan dat (wellicht) gefinancierd werd door het Institut Thomas More. Voortdurend werden we overspoeld met mails: NON A LA TURQUIE DANS L’UE, LE GAUCHE CAVIAR, NON AUX HOMOSEXUELS... Deze agressieve taal heeft veel mensen weggejaagd en het moet gezegd worden dat mensen als Kim Roovers – achteraf bezien, terecht – nee hebben gezegd aan zo’n partij. Maar er bleef verzet, o.a. van Bob en ik, maar ook van Hans, die eigenlijk van 2003 (door zijn eigen beslissing om Alain Mahiat tot ondervoorzitter te benoemen) tot 2006 een voorzitter was, die “regeerde” bij de wil van diktaten van rechts-radicalen. "
Wat mij alleszins bijblijft is het volgende: op 17 mei, tijdens een actie aan het justitie-paleis van Henegouwen (dhr. Vloemans zal wel weten waarover het gaat) had ik een kort gesprek met een aantal UNIE-mensen, waaronder een getrouwd koppel uit het Antwerpse. Het was toen al zeer duidelijk dat het daar een enorm racistisch koppel betrof, dat zijn ranzige visie op migrnaten noiet onder stoelen of banken stak. Moeilijk te zeggen of die twee representatief zijn voor UNIE, maar het is allesnzins bedenkelijk dat dergelijke racisten binnen UNIE getolereerd worden.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 09:10   #136
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Wat mij alleszins bijblijft is het volgende: op 17 mei, tijdens een actie aan het justitie-paleis van Henegouwen (dhr. Vloemans zal wel weten waarover het gaat) had ik een kort gesprek met een aantal UNIE-mensen, waaronder een getrouwd koppel uit het Antwerpse. Het was toen al zeer duidelijk dat het daar een enorm racistisch koppel betrof, dat zijn ranzige visie op migrnaten noiet onder stoelen of banken stak. Moeilijk te zeggen of die twee representatief zijn voor UNIE, maar het is allesnzins bedenkelijk dat dergelijke racisten binnen UNIE getolereerd worden.
Blijkbaar heeft mr. Y. dus toch gelijk...
Oud 25 juni 2007, 13:20   #137
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Geen enkele separatist wil de Walen verhinderen goed bestuur naar hun eigen normen te voeren, dus wat is het probleem?
Volgens JVDB zijn die verschillen nochtans niet erg groot en in elk geval geen probleem om samen te besturen...

Maar ik wacht op zijn volgende kronkelende uitleg.
Oud 25 juni 2007, 13:57   #138
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens JVDB zijn die verschillen nochtans niet erg groot en in elk geval geen probleem om samen te besturen...

Maar ik wacht op zijn volgende kronkelende uitleg.
Ik heb deze twee elementen niet met elkaar verbonden, bijgevolg valt er niets uit te leggen.
Oud 25 juni 2007, 14:42   #139
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Heerlijke draad is dit

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 15:58   #140
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik heb deze twee elementen niet met elkaar verbonden, bijgevolg valt er niets uit te leggen.
Oh, jawel, JVDB. u beweerde immers:

"Mijn hang naar separatisme heeft dan ook niets te maken met "verschillen of gelijkenissen tussen Vlamingen en Walen". In West-Europa delen buurvolkeren nu eenmaal heel veel zaken met elkaar. Wel heeft het te maken met de hang naar goed bestuur en de overtuiging dat de Vlamingen slechts in "een eigen huis" tenvolle hun eigen zaken kunnen regelen."

Vandaar mijn eenvoudige vraag: vindt u dan dat er geen verschil is in bestuur tussen Noord- en Zuid-Belgen (ik vertaal voor u: tussen "Vlamingen" en "Walen")?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be