Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Ben je over het algemeen blij met de Nederlanders op het forum?
Ja 56 76,71%
Nee 17 23,29%
Aantal stemmers: 73. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2007, 00:58   #81
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Daar heb je waarschijnlijk groot gelijk in
Het beste wat je in het Nederlandse bedrijfsleven kan doen is jezelf professioneel opstellen. Dat is wat ons ook zo groot heeft gemaakt in het buitenland.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 16:22   #82
Spliff
Staatssecretaris

Spliff's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het beste wat je in het Nederlandse bedrijfsleven kan doen is jezelf professioneel opstellen. Dat is wat ons ook zo groot heeft gemaakt in het buitenland.
Juist ja, en jezelf verkopen. Ik zou graag bier even als voorbeeld nemen. Zelfs een Nederlander zal moeten toegeven dat Jupiler qua smaak veel beter is dan Heineken. Het is de gezonde verkoopsgeest van de Nederlander die aan de basis lag voor het wereldwijde verkoopsucces van Heineken (in 189 landen verkrijgbaar).
Oud 28 juni 2007, 16:33   #83
Spliff
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik moet er absoluuts niks van weten van die Hollanders. Ik moet er dag in dag uit mee samenwerken en dat Hollands geouwehoer komt mij echt de strot uit.
Wat een dingen die gasten soms verzinnen, dat is dus echt niet te schatten. Binnen een uurtje moet ik opnieuw naar 1 van hun nieuwe initiatieven. Een zeepkistensessie!!!!! Ja u hoort het goed, een zeepkistensessie!!!! Het is de bedoeling dat iedereen elk om beurt op een zeepkist gaat staan en dat hij dan vrijuit zijn mening kan verkondigen.
Man man man, ik word kotsmisselijk van dat klootjesvolk. Zeveren zeveren en nog eens zeveren, maar werken, ho maar. Eerst nog een dagje vergaderen.

Bedant voor de terugkoppeling. Gebruik toch het woord feedback stomme hollander. Waaaaaaaaaaaaaaarg
Ipv in de slachtoffersrol te kruipen, had je bovengaande tekst beter verkondigd toen je op die zeepkist stond, after all, dat was de bedoeling. Peilen naar wat er in je gedachten omging... . Persoonlijk zou ik maar dolgraag met zulke collegae werken, liever op een zeepkist dan dat er ene met een alcoholgeur in mijn gezicht sta te lullen.
Oud 28 juni 2007, 16:52   #84
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Ik heb er geen probleem met den Hollander, als ze zich maar aanpassen. Een beetje meer klagen en zagen en ge hoort er zo bij.
Oud 28 juni 2007, 16:59   #85
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Ik heb er geen probleem met den Hollander, als ze zich maar aanpassen. Een beetje meer klagen en zagen en ge hoort er zo bij.
Jullie Beatrix (inclusief hoedje) en wij Albert (inclusief gebroken been), dan klaagt er niemand meer!
Oud 28 juni 2007, 17:04   #86
Spliff
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Jullie Beatrix (inclusief hoedje) en wij Albert (inclusief gebroken been), dan klaagt er niemand meer!
En het koekhappen???
Oud 28 juni 2007, 17:08   #87
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spliff Bekijk bericht
En het koekhappen???
We gaan over tot luxe bonbonhappen:

Nederland twee na rijkste in de EU

Gemeten naar het bruto binnenlands product (bbp) per inwoner is Nederland het op twee na rijkste EU-land. Dat blijkt uit cijfers van Eurostat, het statistisch bureau van de EU. Op één staat het Groothertogdom Luxemburg, gevolgd door Ierland. Nederland is derde met een inkomen dat 31% boven het gemiddelde EU-inkomen ligt.

De Oost-Europese landen die de afgelopen jaren toetraden tot de Europese Unie, scoren allen onder het gemiddelde. Het armst zijn Roemenië en Bulgarije. Nog armer is kandidaat-lidstaat Turkije. Inwoners van dat land hebben een gemiddeld inkomen van nog geen 30% van wat de gemiddelde inwoner van de EU verdient.

Als de Europese landen Zwitserland, IJsland en Noorwegen bij de EU hadden gezeten, was Nederland overigens een stuk lager geëindigd. Alle drie hebben namelijk een hoger bbp per inwoner dan Nederland.

Om te weten wat dit lijstje zegt over het daadwerkelijke inkomen moet rekening gehouden worden met belasting die nog over de verdiensten geheven wordt. Want het bruto binnenlands product houdt daar géén rekening mee. De belastingdruk in Nederland was in 2005 38,2%, iets onder het EU-gemiddelde van 39,6%. De hoogste belastingdruk vinden we in Zweden: 51,3%. Ook Denemarken, en België scoren hoog, evenals niet-lid Noorwegen. Zeer weinig belasting heffen de Baltische staten en Roemenië, zo rond de 28%.
Oud 28 juni 2007, 18:48   #88
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wat vind u van de grote hoeveelheid Nederlanders op dit forum? Zou het forum eigenlijk geheel Vlaams moeten zijn of zijn we meer dan welkom? En wat vind u van de bijdrage die we leveren op dit forum?
Voor mij is iedereen welkom op dit forum. Zelfs Franstaligen als ik zijn er welkom.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 18:59   #89
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Ja ik vind het best meevallen, heb al wat berichtjes gewisseld met Breda.
Hoe dan ook is voor mij Nederland het heilige land voor mij als drugstoerist, een beetje het mekka op dat vlak zeg maar. Ik ben niet zo vertrouwd met jullie cultuur maar je komt tegenwoordig een pak Nederlanders tegen op Vlaamse televisie. Denk maar aan de samenwerking voor dancing on ice. Vlaanderen heeft kennis gemaakt met de mooie Wendy Van Duyck en jullie met Kelly Pfaff.

Ik vind wel dat de Nederlandse vrouwen een pak mooier zijn, meer blond en uitstraling hebben. Er is bij jullie een hogere levensstandaard, betere ranking dan België, meer werk, geen franstalig kutgedoe, meer democratie,...
Er is wel meer criminaliteit, een half jaar geleden is mijn ruit ingeslaan en mijn TomTom GPS gestolen in Maastricht... alles hadden ze laten liggen zoals de gsm, ze namen enkel de GPS en was in een drukke straat. Ik had het dus nooit verwacht. De mensen liepen voorbij en hielpen niet eens.
Zal waarschijnlijk een professionele bende zijn geweest of een hero junk of iets dergelijke.
Vanaf nu leer ik dus om de GPS altijd af te zetten van je ruit en te verbergen!

Ik had vroeger een buur die Nederlander was, hij noemde Eelko Beukema maar is verhuisd naar Eindhoven. Als je jong bent geloof je nog in die domme clichés dat ze gierig zijn maar dat is niet zo, in fact zijn ze vrij open inzake alles en gewoon volwassener in hun denken. Het klopt dus wel dat de Vlamingen zich meer verwand voelen met de Nederlanders en de Walen met de Fransen, dat merk je ook zo in de media.
Alles is niet rooskleurig in die "artistieke ontdekkingen" : Vlaanderen heeft kennis moeten maken met Frans Bauer. Ik hoop voor de Nederlanders dat ze niet kennis met Laura Lynn hebben moeten maken.

Nee, serieus, het is de logica zelf dat de Vlamingen richting Nederland en dat de Franstaligen richting Frankrijk kijken. Het is ook zo in Zwitserland met de verschillende taalgemeenschappen (Duitse kant kijkt richting Duitsland, enz....)
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 19:08   #90
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
En dat zijn we niet!
Says who?
Mooie avatar trouwens

Dat terzijde: Vlamingen hebben geen land en dus bestaan ze als dusdanig niet, in tegenstelling met de Nederlanders.

Nu als die forum alleen Vlaams zou zijn, zou ik dan nog mogen posten?
Ik ben immers Canadees!
Maar ik voel mij wel nog Vlaming.... maar dat is misschien al eens opgevallen
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 19:11   #91
Spliff
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Ik ben immers Canadees!
Canada, ... , mooi land, ..., laag sterftecijfer ook ten gevolge van kogels, wat van hun buren niet gezegd kan worden... .

Woon je definitief daar? Vanwege werk?
Oud 28 juni 2007, 19:20   #92
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Says who?
Zeg ik samen met miljoenen andere Vlamingen!
Citaat:
Mooie avatar trouwens
Thanks!
Citaat:
Dat terzijde: Vlamingen hebben geen land en dus bestaan ze als dusdanig niet, in tegenstelling met de Nederlanders.
Waarom nog landen splitsen de landen die willen splitsen hebben toch nooit land hé! Wij hebben wel land een beetje minder dan de Nederlanders maar daar zijn we meer dan tevreden over! Nu nog alleen opkomen voor ons eigen en...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2007, 19:21   #93
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Canada, ... , mooi land, ..., laag sterftecijfer ook ten gevolge van kogels, wat van hun buren niet gezegd kan worden... .
En toch zou ik 1000 keer liever bij de buren wonen, daar ligt mijn hart en daar zal het ook begraven worden!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
Oud 28 juni 2007, 19:27   #94
Spliff
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En toch zou ik 1000 keer liever bij de buren wonen, daar ligt mijn hart en daar zal het ook begraven worden!
bye bye sociaal vangnet dan wel dus...
Oud 28 juni 2007, 19:32   #95
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
bye bye sociaal vangnet dan wel dus...
Denk jij dat ik een miete ben die een vangnet nodig heeft? Leer op je eigen benen staan godverdomme hé!

Oud 28 juni 2007, 19:37   #96
Spliff
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Denk jij dat ik een miete ben die een vangnet nodig heeft? Leer op je eigen benen staan godverdomme hé!
Dat kan ik best wel hoor, maar soms maak ik noodgedwongen gebruik van dat net ja en het zijn die momenten dat ik heel blij ben dat dat sociaal net er hangt. En bedenk dat dat net heel breed is hoor: pensioen, ziekteuitkering, werkloosheidsuitkering, goede medische opvang, ... . Maar ik ben er wel redelijk zeker van dat jij kans op slagen hebt daar, je lijkt me vastberaden genoeg.
Oud 28 juni 2007, 19:58   #97
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Dat kan ik best wel hoor, maar soms maak ik noodgedwongen gebruik van dat net ja en het zijn die momenten dat ik heel blij ben dat dat sociaal net er hangt. En bedenk dat dat net heel breed is hoor: pensioen, ziekteuitkering, werkloosheidsuitkering, goede medische opvang, ... . Maar ik ben er wel redelijk zeker van dat jij kans op slagen hebt daar, je lijkt me vastberaden genoeg.
Het is natuurlijk handig en ik wou u helemaal niet beledigen ofzo maar voor sommige mensen werkt zo'n systeem nu eenmaal zo dat ze denken dat ze niets meer moeten doen. Waarom denk je dat de VS zo'n ondernemers staat is geworden?...

Hartelijk bedankt en laat het ons hopen hé, als tegen dan er nog geen immigratiestop is om terroristen buiten te houden!

Oud 28 juni 2007, 20:04   #98
Spliff
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het is natuurlijk handig en ik wou u helemaal niet beledigen ofzo maar voor sommige mensen werkt zo'n systeem nu eenmaal zo dat ze denken dat ze niets meer moeten doen. Waarom denk je dat de VS zo'n ondernemers staat is geworden?...

Hartelijk bedankt en laat het ons hopen hé, als tegen dan er nog geen immigratiestop is om terroristen buiten te houden!

Eerlijk volk eerst lijkt me dan ook een betere slogan dan eigen.... En ik was niet beledigd hoor...
Oud 28 juni 2007, 20:21   #99
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Voor mij is iedereen welkom op dit forum. Zelfs Franstaligen als ik zijn er welkom.
Complimenten overgens voor je goede Nederlands!
Oud 28 juni 2007, 20:35   #100
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Ja Everytime spreekt wel prima Nederlands, zijn Nederlands is beter dan mijn Frans moet ik toegeven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be