![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vind je van de nieuwe "grondwet"? | |||
Ik vind het een goede zaak |
![]() ![]() ![]() |
11 | 26,19% |
Ik vind het een twijfelachtige zaak |
![]() ![]() ![]() |
7 | 16,67% |
Ik vind het een slechte zaak |
![]() ![]() ![]() |
22 | 52,38% |
Ik weet niet wat ik er van moet vinden |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,76% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() PVV blijft in het nieuws:
Citaat:
![]() |
![]() |
#242 |
Minister-President
|
![]() Ik ben het niet met je eens.
Het nieuwe verdrag is wel degelijk anders dan de vorige grondwet. Als het niet zo was , dan was Verhofstadt niet zo vreselijk kwaad geworden en dan waren Frankrijk en Engeland nooit accoord gegaan. Alleen de SP en de PPV blijven mopperen ,maar die mopperen altijd . |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik begrijp de tegenstanders van de EU in Nederland eerlijk gezegd niet :
als tegenstander van de EU zou ik maar wat tevreden zijn met het nieuwe verdrag : nu kan een land eindelijk uittreden. SP en PVV : goedkeuren die hap & onmiddelijk een kampanje beginnen om de EU te verlaten ! In een trek door : Air France terug uitkopen , ABN Amro nationalizeren & het Beneluxverdrag gewoon opzeggen. Visumplicht opstellen voor alle landen & iedereen met "dubbele nationaliteit" de Nederlandse afnemen. Dat is consequent en duidelijk ! (de taalunie opheffen en het Hollands-Nederlands als officiële taal invoeren zou ook geen kwaad kunnen.)
![]() |
#244 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het voornaamste dat België aan Nederland te bieden heeft is : ruimte (en wel het meeste van al in Wallonië) & een verademing van een bepaalde vorm van kneuterigheid.. het is bv. wonderbaarlijk hoe gedisciplineerd de automobilisten in Nederland rondrijden.. tot ze de grens over steken dan blijkt dat zae plots in een land zijn "waar alles mag en kan".. Behalve dat ze in de grensstreek hun kinderen graag naar België naar school sturen omdat "daar niet alles mag en kan" & de reeks voorordelen gaat zo maar door.. Ik beschouw dit idee van mij niet bepaald als een vooroordeel : de Nederlander heeft een voldoende respect voor de eigen overheid, de belg daarentegen heeft wat meer wantrouwen voor elke overheid. Dat antrouwen is toch wel een gemeenschappelijk volkseigen : want van zodra de "overheid" een beetje zweemt naar "vreemde overheid" steekt het nederlandse natuurlijke wantrouwen de kop weer op..
![]() |
![]() |
#246 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als het je makkelijker maakt, waarom dan niet doen. Als je er toch uit wil stappen, waarom zit je dan tegen te stribbelen tegen het verdrag? De SP had totaal geen poot om op te staan toen ze de grondwet afkraakte, ze zette er een prothese onder en Nederland dacht dat ze kon lopen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Minister
|
![]() Omdat er ook nog andere artikelen in het verdrag staan. Ik kan dezelfde domme vraag ook aan u stellen: Als u zo pro-EU bent, waarom was u dan voor de grondwet als deze het uitstappen "makkelijker" maakt?
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat het de mogelijkheid biedt voor anderen en Nederland, dat wanneer de boel spaak loopt, er volwaardig uit te stappen. Bovendien is het verdrag in zijn geheel een grote stap vooruit vergeleken met de situatie nu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Minister-President
|
![]() Als mensen je ineens "u" gaan noemen ,zit er addertje onder het gras.
Het is een verschijnsel dat vaker in Zuid-Nederland voorkomt dan in Noord-Nederland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Minister
|
![]() Oftewel, het feit dat de uitstapmogelijkheid nu ook in het verdrag zelf staat vormt voor u als pro-EU'er geen belemmering om toch voor het verdrag te zijn, aangezien dit ene artikel niet opweegt tegen de pluspunten uit het verdrag. Voor mij weegt dit kleine detail uit het verdrag niet op tegen allerlei andere negatieve aspecten uit het verdrag, dat lijkt me duidelijk toch?
![]() |
![]() |
#252 |
Minister
|
![]() Ik gebruik bijna altijd "u" op dit forum, maar daar zal ik wel een buitenbeentje in zijn.
![]() |
![]() |
#253 |
Europees Commissaris
|
![]() Goed van de PVV.
Ze beseffen het niet, maar ze graven hun eigen graf. Eén van de redenen van het verwerpen van de ontwerpgrondwet was de geringe kennis van de Nederlanders over die ontwerpgrondwet. En dat verwerpen is logisch, je tekent in het algemeen geen contract als je niet weet wat erin staat. Als nu de PVV een strategie hanteert waarbij voortdurend het nieuwe verdrag onder de aandacht wordt gebracht, brengt ze de Nederlanders kennis bij over het verdrag. Hoe meer kennis de Nederlanders ervan hebben, des te groter de kans dat het nieuwe verdrag wordt geaccepteerd na alle plussen en minnen te hebben beoordeeld. Van de andere kant kan de PVV niet anders. Wil ze een referendum georganiseerd krijgen, dan moet ze daarvoor publicitair bezig zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Banneling
|
![]() Ideale moment om uit de EU te stappen.
Enkel BENELUX...meer heeft Vlaanderen niet nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nederlanders verschillen heel duidelijk van mening met de Belgen over de toekomst van de EU. Wij willen belsist geen Europeese federale Staat, zoals de Belgen dat willen en zoals het door Verhofstadt en zijn regering te vuur en te zwaard is verdedigd. Voor ons is de EU alleen bedoeld voor die zaken die bovennationaal geregeld moeten worden en meer niet ,punt uit! We zullen nog zien als de definitieve tekst klaar is ,hoe de discussie in Nederland zal verlopen. De race is hier nog niet gelopen. Ook bij de mensen die nu in eerst instantie "ja" zeggen tegen dit verdrag (zoals ik) zitten nog heel wat twijfelaars die kritisch zullen toezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Politiek gezien heeft Nederland niet veel overeenkomsten met Belgie. Wij kunnen ons beter op de Scandinavische landen richten. Bovendien Nederland heeft naast de prima verhoudingen met Engeland ,de laatste jaren ook uitstekende verhouding met Duitsland. Belgie is van huis uit een Latijns land ,die met zijn EU politiek dichter bij de Middenlandse zee ligt dan bij de Noordzee. ( om misverstanden te voorkomen ,met Belgie bedoel ik niet Vlaanderen) Als Vlaanderen onafhankelijk is ,zal het dus anders zijn) Laatst gewijzigd door I amsterdam : 29 juni 2007 om 07:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat de EU alleen zaken op bovennationaal niveau regelt is zelfs een uitgangspunt, nl. verwoord in het subsidiariteitsbeginsel. In de praktijk pakt het wel eens wat anders uit, maar dat is een andere kwestie. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |