![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister
|
![]() De vijand is deze keer onmiskenbaar de moslimwereld én de linksen onze middens. Beiden moeten al naar gelang de bedreiging aangepakt worden.
![]() |
![]() |
#123 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb gelezen wat er op wikipedia staat over deze figuur en misschien heeft deze man wel potentieel om oprecht vrede na te streven met Israël en een meerderheid v/d palestijnen daarachter te scharen. Dat neemt niet weg dat ik bijzonder sceptisch blijf, want ik denk niet dat hij in staat zal zijn om de fundamentalistische gekken onder de knoet te krijgen. Ik betwijfel ook ten zeerste of Hamas of het corrupte Fatah hem zomaar zouden laten begaan. Laat staan de arabische buurlanden, die wel lippendienst bewijzen aan de palestijnse zaak maar meer ook niet en die er volgens mij alle belang bij hebben dat de kwestie Israël torenhoog op de agenda blijft staan. (Het is voor de lokale regimes interessant om de ogen van hun volk op een 'buitenlandse vijand' te richten, kwestie dat hun eigen corrupte regimes anders die ogen wel eens op zich zouden kunnen krijgen.) Ik zou hem - met enkel het wiki artikel als bron - wel een kans willen geven. I.e. laat hem voorwaardelijk vrij ovw dat hij ook geweld tegen joden die buiten de green line wonen afzweert ozm tot er een akkoord gesloten kan worden. Je kan hem moeilijk vrijlaten als hij nog steeds van plan is joden die buiten de grenzen van '67 zitten aan te vallen. (Waarmee ik niet zeg dat ik de aanwezigheid van settlers goedkeur, maar wel dat je toch moet inzien dat een land nooit ofte nooit iemand vrij kan laten rondlopen die van plan is om zijn burgers aan te vallen zodra ze zich buiten de grenzen van '67 begeven. ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sta alvast niet aan jou zijde.
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd, liever burka's en moskeeen overal met de brandende kerken ernaast.
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Open jij je ogen, amerika is de vijand ook niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Minister-President
|
![]() amerika is idd de vijand, in de zin dat ze compleet overheersd worden door de zionlobby.
Maar eerst moeten we de amerikaanse gatlikkers en europa verraders uit ons continent verwijderen (niet dat er nog veel overschieten na het Bush amerika van heden ![]() Vergeet nooit dat het de amerikaantjes zijn die ons turkije willen opdringen in de EU !!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Europa dient helemaal niet met Amerika (bv. Turkije moet lid worden), Rusland (bv. chantage met gastoevoer) of de Moslimwereld (bv. cartoonrellen) samen te werken. Europa moet weer zelf een vuist maken, Europa moet voor de eigen toekomst opkomen, Europa moet weer haar rechtmatige plaats in de wereld innemen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Beter een goede buur (Rusland, Noord-Afrika, Midden-Oosten) dan een verre vriend (USA).
![]() |
![]() |
#130 |
Minister
|
![]() Uw wigger-cultuur met bijhorende verheerlijking van de gevaarlijke drug cannabis komt nochtans uit Amerika. U zou beter verhuizen.
![]() |
![]() |
#131 |
Staatssecretaris
|
![]() Aan jouw verspil ik geen energie, zoals eerder gezegd, jij bent heilig overtuigd van jouw gelijk, ik van het mijne, gaat toch enkel maar een eeuwigdurende discussie worden anders.
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#133 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Pas toen duidelijk was dat er geen massavernietigingswapens te vinden waren is men van 'reden-om-de-oorlog-te-hebben-gestart' veranderd. Plotseling was het allemaal om saddam te doen, die man moest gevonden worden, en groot was de triomf toen ze hem vonden, helemaal in een kleine put, leedvermaak alom. En joepie de oorlog is geslaagd saddam is gevonden. Die mensen leven nu belange niet geruster dan voor de oorlog, in tegendeel. Hoezo oorlog gewonnen, en die zogenaamde massavernietigingswapens dan, die zijn nog steeds niet gevonden. Wss bestaan ze niet eens, in ieder geval in beide gevallen is een oorlog begonnen om een reden die niet bestaat, hoe kan men nu ooit zo'n oorlog winnen? De US verliest hier ALTIJD, eender hoe het afloopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() islam fundamentalisme 'operatie barbarossa op z'n mohameds' ........ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Men kan een land binnenvallen om een bepaalde reden, en als blijkt achteraf dat de reden ongegrond is, met de staart tussen de benen terug afdruipen en de fout erkennen. Men kan ook doen wat de VS heeft gedaan, snel een 'nieuwe' reden voor de oorlog verzinnen en blijven beweren dat je de oorlog bent gestart om de juiste redenen Laatst gewijzigd door Isabella : 30 juni 2007 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik leef in 2009 zeker niet meer .....
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens ik pleit dat Europa zijn kernarsenaal fors zou uitbreiden. Ook pleit ik voor forse investeringen in defensie, maar uiteraard buiten de NAVO om natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn veel irakezen die blij zijn dat hun dictator weg is, al zal er wel een andere op komen te draven. Zo is dit nu eenmaal in een land waar fundamentalisten de plak zwaaien. Kan idd niet ontkennen dat het met olie te maken heeft, want het zijn die maatschappijen die hem president gemaakt hebben. Laatst gewijzigd door colargo : 30 juni 2007 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De resultaten van Uw pleiten hebben we op 10/06/07 gezien,dus ook aan Uw rijk komt een einde .....