![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit gezegt dat CEO zijn van grote bedrijven gemakelijk is, jij beweerd van wel...quote mij dan...oftewel stop met liegen over wat ik gezegt heb. Ik verander nergens van mening of wijk nergens van mijn punten af, jij verzint er zelf een hoop bij en beweerd dat dat mijn woorden zijn en dan kom je nu weer af dat ik niet consistent ben...komaan é, verander mijn woorden dan ook niet é. daar kan ik niets aan doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de som uiteindelijk meer is...daar gaat het niet om, zo kun je overal je berekeningen laten uitkomen é. Bepaal je zo ook het loon van arbeiders misschien. De topman krijgt 10.000 euro per maand dus u 1000 werknemers moeten deze 10.000 euro ook maar onderling verdelen? Jou 1000 werknemers met 25 jaar dienst of meer brengen heel wat meer op voor het bedrijf dan 1 CEO die enkele jaren daar was. Maar idd, jij maakt die berekening omdat jij vind dat je het zo moet bekijken, ik niet. Komt trouwens nog bij dat als het bedrijf in zulke slechte schoenen staat dat men 1000 man moet buitenkassen dan is dit door het slechte bestuur en moet de topman er ook maar voor opdraaien en niet de mensen die hun werk wel positief hebben uitgevoerd zoals het moet. Relatief gezien peanuts? Wat is daar peanuts aan?
Laatst gewijzigd door illwill : 4 juli 2007 om 08:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
En 't is niet omdat zulks niet in hun contracten opgenomen staat, dat men vakbonden nodig hebben. In de eerste plaats moeten ze maar zo slim zijn om zoiets op te laten nemen; is dat niet opgenomen, dan staat er een hele arbeidswetgeving klaar om te bepalen waar je effectief recht op hebt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Is het de fout van de topman dat arbeid elders een pak goedkoper is? Is het de fout van de topman dat de vraag naar wagens van het type dat daar gemaakt werd, laag is? Rare redenering... Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb gezegt dat de strategy van een bedrijf hetgeen was dat ik hierboven opnieuw zeg. Dit heeft niets te maken met de moeilijkheidsgraad van een CEO wat ik ook nooit gezegt heb. Welke vraag, kweet echt niet over welke vraag je het hebt.
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe bepaal jij waar een persoon recht op heeft? Pfff, als gewone arbeider kun je niets eisen mijn beste. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik denk er zelfs niet aan om ook maar iemand een les te geven in berekeningen. Ik zeg enkel dat ik vind dat je het zo niet mag bekijken zoals je hierboven ook al zelf aanhaalde omdat het niet mogelijk is. Citaat:
Wat wel de schuld is van de topman is dat het werk naar ander plaatsen verhuisd waar de arbeiders niets over te zeggen hebben en omdat bedrijven grotere winsten willen maken dan het jaar ervoor omdat dan de aandeeltjes stijgen gaan ze naar het buitenland. Ze denken niet aan het werkvolk dat ze in dienst hebben omdat het maar nr'tjes zijn en proberen arbeiders dan ook maar massaal te ontslaan. En om die reden moeten ze dan ook maar de gevolgen ervan dragen en de arbeiders geven waar ze recht op hebben. Citaat:
Moest er verdoeme nog bijkomen dat het loon van 1000 arbeiders minder was dan dat van een manager. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals al eerder gezegd, dat is geldig in kleine én grote bedrijven. De situatie die jij hier verdedigt, is enkel haalbaar in grote bedrijven met een berg cash. Pech voor de werknemers van KMO's dan maar? Ik zie de vakbond daar hun solidariteitprincipes nog niet handhaven... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Opnieuw, jouw verhaaltjes hebben geen barst te maken met wat ik stelde, laat staan dat het er een reactie op is. Ik zou er dan ook niet teveel op doorredeneren met je fantasie... Jij was hier diegene die stelde dat de ontslagpremie van een ceo op hetzelfde neerkomt als de ontslagpremies van een hoop arbeiders. Klaarblijkelijk zit je met een idee fixe dat er een vastgesteld bedrag verdeeld moet worden of zo? Citaat:
Tel dus nog maar eens opnieuw: het komt niet op hetzelfde neer; in de verste verte niet. Citaat:
Maar leg eens uit: hoe denk je dat dit stukje een reactie is op wat ik daar zei? Leg je dan ook dadelijk even uit waar ik zeg dat die premies bepaald moeten worden op basis van wat de betrokken partij voor het bedrijf betekend heeft? (of was jij opnieuw diegene die aankwam met een argument dat die arbeiders een pak meer betekend hebben voor het bedrijf? ![]() Citaat:
Citaat:
Komt trouwens nog bij dat als het bedrijf in zulke slechte schoenen staat dat men 1000 man moet buitenkassen dan is dit door het slechte bestuur en moet de topman er ook maar voor opdraaien en niet de mensen die hun werk wel positief hebben uitgevoerd zoals het moet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Euhm, nogal logisch dat het enkel voor grote bedrijven is. Dat geld ook voor de topmannen daar. Dat is trouwens overal zo en met alle sectoren. Waarom geen tankkaarten, bedrijfswagens voor kleine bedrijven? Waarom in Brussel meer verdienen dan in Limburg? Overal zijn er verschillen. Nogmaals ik zeg enkel dat in bedrijven waar men schandalig veel geld geeft aan topmannen men ook hoge premies moet geven aan de gewone werkmensen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb al genoeg keren herhaald wat ik bedoel, ik ben niet met aantallen en getallen afgekomen, ik heb er enkel op gereageerd. En ik ga niet nog eens herhalen wat ik zeg van in den beginnen. We zijn al genoeg aan het afdwalen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oftewel discussier je met mij en haal je punten aan die ik heb gezegt, maar ik ga niet constant blijven reageren op stukken die jij in mond mond legt die ik helemaal niet bedoelde of gezegt heb. Ik heb maar 1 punt dat ik vanaf het begin heb aangehaald en daar blijf ik bij.
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een bedrijf monsterbedragen neertelt voor een CEO dan moeten arbeiders ook in verhouding premies krijgen afhankelijk van hun jaren dienst ed.
Als je zegt dat men een rekening kan maken zoals hierboven gezegt word Claeys x jaarloon (hier moet jaren dienst nog wel bij in mijn ogen) dan moet dit voor iedereen gelden. Komt hier voor een CEO nog een x bij met weet ik veel welk getal, dan moet dit voor de arbeiders er ook bij komen. Simpel, maar zo gebeurt het spijtig genoeg niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je laat het stukje over de zorgsector mooi weg...waarom? Geen polen, geen interimkantoren hier?
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | ||||||
Banneling
|
![]() Claeys wordt op basis van dienstjaren berekend.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Komt het op hetzelfde neer? Citaat:
En wat is nu feitelijk je punt? |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een strategy is een strategy of niet é, uit wiens mond het komt zal daar niets aan veranderen.
Wat is het nu? Een strategy of niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De premies die ze nu krijgen word ook mooi op een papiertje gezet...vakbonden zijn ook wettelijk...simpel dus....waar is het probleem nu dan wel?
Laatst gewijzigd door illwill : 4 juli 2007 om 11:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Parlementslid
|
![]() Hoe komt dat tocht dat zoveel Polen bouwvakker zijn en daar geen werk hebben? Als daar zoveel bouwvakkers zijn moet de bouw in Polen toch floreren? Hier klopt toch iets niet. Ik ga geen stiel leren waar geen vraag naar is, of anders is het afgesproken werk met de EU nog vóór Polen lid was!
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |