![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister-President
|
![]() Uit een vergelijkende onderzoek blijkt dat Nederlandse studenten minder ambities hebben en minder tijd aan hun studie besteden ,dan studenten in Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
02:46 Frans Transdev koopt Connexxion Van onze verslaggever Ferry Haan AMSTERDAM - Het Franse staatsbedrijf Transdev neemt het Nederlandse vervoersbedrijf Connexxion over. Connexxion is daarmee Nederlands staatbedrijf af, want Transdev koopt tweederde van de Connexxion-aandelen van de Nederlandse overheid. Het ministerie van Financiën ontvangt hiervoor circa 225 miljoen euro, aldus bronnen bekend met de transactie. afbeelding ![]() ![]() Laatst gewijzigd door I amsterdam : 3 juli 2007 om 06:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door I amsterdam : 3 juli 2007 om 20:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister
|
![]() Wow, als ik zo de beginpost van kweepeer lees wou ik bijna dat ik nederlander was, nu ben ik vlaming en heb ik dus meer respect voor hiërarchie, helaas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Minister-President
|
![]() Ja, maar niet van Connexxion. In Breda hebben we Veolia.
Laatst gewijzigd door Spinoza : 3 juli 2007 om 20:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als ik het kon goed maken deed ik het ![]() Vertel nog eens je verhaal ,want ik ben het vergeten. Overal kunnen mensen schandalig behandeld worden en ik heb het ook overal meegemaakt (niet op mij persoonlijk gericht maar met mensen om me heen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() Maar Almere zijn allemaal Amsterdammers hè? Ze werken in Amsterdam en komen uit Amsterdam en omstreken. O, en het gaat waarschijnlijk op één instantie in één situatie die niet representatief is voor Almere, maar dat terzijde...
![]() |
![]() |
#131 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Overigens zijn er verschillende streken in het land waar mensen niet vriendelijk zijn voor buitenstaanders.Zelf heb ik de slechtse ervaringen op gedaan in de streek onder Eindhoven.volgens mij zijn de mensen daar fobisch voor mensen buiten hun eigen dorpen en gedragen zich daarom erg onbeschoft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amsterdam is een prettige uitzondering. De rest van Holland is toch een stuk chagrijniger, is mijn ervaring. In Den Haag kijkt men je niet aan als je spreekt, je wordt genegeerd, enzovoort. Neen, in de rest van het land is het beter toeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet precies wat je is overkomen, maar Brussel is ook niet een pretje. Almere is gewoon een forensenstad, een soort meteoor die in de grond is geslagen waar nu mensen zijn gaan wonen. De mensen staan elke dag in de file, op weg naar hun werk, elke kant die je opkijkt zie je alleen maar huizen, het is grijs, grauw, en deprimerend. Ik zou nooit in Almere willen wonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
|
![]() Citaat:
- mij Duitser noemen - personeel dat eigenlijk onmiddellijk mensen afblaft - lompe toeristen, het strafste dat ik meemaakte was een soort zwembad waar je naar vissen (inclusief een kleine haai) achter glas kon kijken en waar je kon aanschuiven om gratis een duikbril te lenen, een paar Hollandse/Nederlandse studentes/jongvolwassenen vlakbij mij zaten schaamteloos over mij bezig "geef die jongen gewoon een klap en pak dat af"(niet dat ik zo bang van "etnisch Hollandse" meisjes, maar toen was ik maar 10 of zo) ![]() ![]() ![]() ![]() werkelijk, ik kan me niet voorstellen hoe op een plek bijna alle mensen zo onbeschoft kunnen zijn, ik ga er nooit meer heen Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 4 juli 2007 om 13:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-Naar Walibi World gaat -Goedkoop kleren wil halen in Bataviastad Brussel is inderdaad niet van Vlaanderen, en in Nederland is gedrag heel erg regiobepaald, heb ik zo gemerkt. In Utrecht ben ik bijvoorbeeld door heel wat mensen lastig gevallen (waren uit die omgeving). Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 4 juli 2007 om 13:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In heel mijn leven heb ik precies 1 keer ruzie gehad. En dan bedoel ik ruzie in de zin van met iemand op de vuist gaan. Toeval of niet, dit was met een stel Vlaamse scholieren. Ik was toen met mijn klas, net zoals die Vlamingen, een dagje op schoolreis naar de Oosterscheldekering. Toen we op Neeltje Jans aankwamen, was het de bedoeling om te gaan varen met een schip dat daar klaar stond. Op een gegeven moment raakte ik geisoleerd van de groep. En net toen liep ik een aantal Vlaamse mannekes tegen het lijf. Ze begonnen vrijwel meteen te duwen en trekken. Ik ben er niet zo een die de andere wang toekeerd, dus de eerste vuistslagen vlogen al snel door de lucht. Gelukkig was mijn beste vriend al op zoek naar mij, en zag hij wat er aan de hand was. Volgens mij had ik ze in mijn eentje niet lang van me af kunnen houden. De leraren kwamen trouwens ook al snel tussenbeide. Er werd al snel besloten om het boottochtje af te blazen. Maar toen onze bus aan het einde van de middag wegreed, stond daar zo'n beetje die hele Vlaamse schoolklas ons te bekogelen met stenen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
![]() In Xanten (Romeinse vestiging) staan Nederlandse dames in voor de rol van Nederlandstalige gids, en daar werden wij ook bij Nederlanders gegooid, en dat ging toch zonder zulke gevechten hoor. ![]()
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was op Romereis met school, en er was een Vlaams Gymnasium dat een paralelle reis deed, ook in Rome dus. Overal kwamen we elkaar tegen, zelfs op het vliegveld. Toen zag je goed het contrast tussen een ongeorganiseerde, Nederlandse, en een goed gecontroleerde Vlaamse school. Op het vliegveld gingen enkelen van onze school voetballen in de lobby. ![]() Ik schaamde me rot voor mijn landgenoten. De Vlaamse leerlingen keken stomverbaasd toe terwijl de muur door getrapte ballen aan diggelen werd geholpen. Verder hebben wij als twee scholen een leuke tijd met elkaar gehad op het Piazza Navona. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
De leerkrachten waren razend op hem, hij is serieus gestraft daarvoor, en ik geloof dat hij op zijn eentje heeft bekomen dat de Xantenreis nadien enkel voor mensen die Latijn volgen was. ![]()
![]() |