![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() Vegetarisme= gezond, lekker, vriendelijk voor de dieren, goed voor het milieu en besparend.
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Helaas ben ik geboren als een omnivoor, wat betekent dat mijn verteringssysteem niet gemaakt is om alleen maar planten te eten.
Hoe graag ik dan ook alleen groenten zou eten, na enige tijd zou ik zo bleek worden als een blanke, chronische ijzertekorten hebben, en te horen krijgen van mijn arts dat ik aan het verhongeren ben hoewel ik hopen sla en wortelen eet. Wil ik mijn levensstijl dus voortzetten zou ik allerhande substituten moeten innemen.... en dan kan ik mij nog wel proberen inbeelden dat het van de ampullen-boom komt, de realiteit is dat het hier om een onnatuurlijke vorm van leven gaat, die absoluut NIET gezonder is. Je hebt vlees nodig, en in nog meerdere mate vis. Het concept om geen van de 2 te eten is haast een ontkenning van het eigen ras (als mens)! Maar weet je, net zoals jij hou ik van dieren en natuur en laat mij u een andere oplossing aanbieden dan onszelf uit te hongeren. Dood circa 3 miljard mensen op deze planeet, en verplicht de overlevenden om niet meer dan 2 kinderen te hebben. Zowel plant & dier zullen u veel dankbaarder zijn dan hun voedsel voor hun neus weg te grazen.. en bossen weg te hakken om er tarwe (of khat zoals ik elders lees) te zetten.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 6 juli 2007 om 09:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en honderd keer meer aan waterverbruik. Het enige supplement dat vegano's nemen is B12 en dan nog allen omdat zeewier te vervuild is en/of te duur (het is wel nog beschikbaar). Vegano's leven langer en wat belangrijker is: gezonder. Ze kosten dus behoorlijk wat minder aan de nationale gezondheidsdienst. Je moet zeker je levensstijl niet wijzigen, als je niet gemotiveerd bent. Motivering is in deze zaken alles. Maar informeer je eens correct, dat kan nooit kwaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En heb jij een aangeboren instinkt om je groenten te garen, te stoven of te watdanoken, vooraleer ze in je mond te duwen?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar alleen instinctgedrag? En dat jij denkt dat dat het hoogste streefdoel is van de mens? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat de kosten betreft: is dat een doorslaggevend argument? Zo ja, dan moet de de langere tijd die je pensioenen moet uitbetalen, meetellen. Dat zou pas een ekonomistisch beleid zijn ... Allez, herhaal nu wat ik je zeg en onthoud het goed: teveel vlees eten, en eenzijdig eten is ongezond.µ Goed, nu moogde buiten gaan spelen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Ik ben het beu Sibelga te steunen in hun imperialistische monarchie hierzo, en dus eet ik zo veel mogelijk rauw.
Seriously. Vegan rocks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zijdelings: om geperverteerde autoassembleurs te nekken: doe je verplaatsingen alleen maar met de fiets, schaf je alleen maar produkten aan die gefabrikeerd zijn in je direkte omgeving, waar je ze zelf kan gaan afhalen zonder dat er gemotoriseerd vervoer aan te pas komt. (we gaan sommige Arabische landen wel moeten ontwikkelingssteun geven, als hunne nafte niet meer opbrengt ...) En we gaan verder: de farmaseutische industrie: gebruik alleen kruiden (ge moogt in mijnen hof komen zoeken, daar zal wel genoeg staan tussen al dat onkruid ... dju toch, ik moet er eens aan gaan beginnen ...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor veganisten (mensen die naast vlees en vis ook alle andere producten van dierlijke origine afzweren, zoals eieren, melk en kaas) bestaat er wel een risico op tekorten, zij moeten dus wel opletten voor ijzer, vitamine D, B12, etc.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Het punt is, dat bv eiwitten in vlees eten niet betekent dat je 'eiwitten binnenkrijgt'. De enzymen in rauwe groenten en fruit maken dat die wel bepaalde stoffen in het lichaam omzetten in eiwitten en ijzer. Rauw, wel te verstaan, omdat het bakken en koken veel enzymen vernietigt. Dat van 'vlees=eiwit' dus 'ik eet eiwitten' is niet helemaal juist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() ik eet vlees. ik ben lekker moreel slecht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() De dood smaakt heerlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Zelfs niet. Onverschillig.
Routineus is wellicht nog beter. Laatst gewijzigd door eno2 : 6 juli 2007 om 12:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Schepen
|
![]() Ik eet bewust vlees.
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Schepen
|
![]() Ik heb er bewust voor gekozen om geen vegetariër/veganist te worden. Ik ben dus niet onverschillig en ik eet geen vlees puur uit routine. Ik zie het eerder als een politiek statement... eat meat!
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan je literaire ![]() Ik wou dat je werkelijk de keus bewust gemaakt had. Maar dat kan je niet als je niet tot een van de twee in staat was. Laatst gewijzigd door eno2 : 6 juli 2007 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |