![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() Grapjurken allemaal. Ik ben bij Record Bank. Gratis zichtrekening. Gratis online bankieren. Gratis twee bankkaarten met Maestro en Protonfunctie. Gratis VISA-kaart.
Het enige waar ik voor betaal is de optionele verzekering. Ook het sluiten van de rekening kost hier geld, maar dat spaar ik wel uit in de loop van de jaren dat ik NIETS betaal ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Waar ligt die bank? (En indien het een kleine niet bekende is moet je wel oppassen. Ik ken iemand die al zijn geld is kwijtgeraakt doordat zulk een bank over de kop ging, al vermoed ik dat dit tegenwoordig wel wat beter verzekerd is.)
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Burger
|
![]() Ik heb persoonlijk een slechte ervaring met 'Record bank' gehad.
Ik was op het motor-salon in het vroegere Bouwcentrum ( nu Antwerp Expo) en zag daar een mooie motor. Er was een standje van Record bank , dus ik daarheen om informatie ivm een lening. Was allemaal géén enkel probleem , ik kreeg direct wat ik vroeg en 's anderendaags na het afsluiten van een verzekering en ophalen van de plaat reed ik rond. Pas later (na 1 jaar) elke maand trouw mijn afbetalingen gedaan te hebben ging ik eens informeren hoelang ik nog moest betalen...wat bleek? Die rotzakskes hadden me een zogenaamd 'kaskrediet' aangesmeerd! Al mijn afbetalingen ten spijt had ik nog niks van schuld afgelost , enkel de minimum intrest betaald! Toen heb ik een persoonlijke lening moeten aangaan voor een nog hoger bedrag om daarmee dat kaskrediet af te kunnen sluiten. Vrienden van me zeiden achteraf dat die kaskredieten normaal enkel voor zelfstandigen zijn die daarmee een korte periode kunnen overbruggen (bijv tussen levering en betaling) en dat dit niet mag gegeven worden aan particulieren! Nochthans had ik niet gelogen over m'n job , en had ik daar ook niet zelf naar gevraagd! Voor mijn part mag Record Bank rustig verdwijnen , 't zijn toch knoeiers! |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Hun site is ook niet erg duidelijk..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zo ben ik ook in Kuringen binnengewandeld met interesse en weer buitengewandeld met het idee "bende amateurs". Toen ik in het agentschap aan de kleine ring binnenwandelde heb ik onmiddellijk een rekening geopend. Waar exact een agentschap ligt in je buurt: http://www.recordbank.be/xpedio/inte...c/nl/bank.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() terechte vraag !
ben vroeger van de univbanken gehaald door de toenmalige BBL (thans ING) en heb sindsdien in de financiële(zowel bank als verzekeringen) sector gewerkt maar: dé beste bank bestaat gewoon niet! je moet namelijk voor de verschillende producten combinaties maken en zien waar je het meest krijgt en minst betaalt (of gratis) aléé, zal eventjes doceren: gewone transacties, zichtrekening, geld afhalen etc :argenta (alleen als klant, niet als filiaalhouder; ervoor werken is rot te noemen) vroeger adviseerde ik argenta minder omdat ze geen selfbank hebben, maar sinds de grootbanken ook in hun kantoren toelaten dat je geld afhaalt aan hun eigen selfbankautomaat via een andere kaart, is dageen punt meer. Ook keytrade bank is een optie, heeft echter geen (of bijna geen kantoren), doch beter geschikt voor internationale betalingen via het internet als argenta. Vertrouw je het niet; blijf dan bij een grootbank voor dergelijke transactie, ze hebben wél het voordeel dat als je PC of verbinding het laat afweten, je nog altijd in de selfbank je overschrijvingen zelf kan komen ingeven. Dat is dan ook nog het enigste waar ze goed voor zijn voor de doorsnee klant ![]() spaarrekening : ABN amro (maar is dus in de uitverkoop!) of rabobank . beide internetbanken met hoogste continue rendement voo spaarboekjes. (trap niet in deutsche bank etc , die je nog hoger percentage beloven, maar slecht voo enkele maanden!) beleggingen : Binckbank of Fortuneo ; beiden goedkoopste op de markt, met fortuneo absolute topper van het moment, 8 € per transcactie < 5000 €, en ze geven je overdrachtskosten van een effectenrekening van een andere bank gratis terug, mits je 5000 € binnenbrengt. + gratis analysetools. als je deze combinatie maakt, ben je véél voordeliger uit dan alles via een grootbank te doen (fyi : een beleggingstransactie via een grootbank kost je minstens 20 €!) voil�*. normaal vraag ik voor dergelijk advies een serieuze gage ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Savatage : 6 juli 2007 om 21:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Perfect wettelijk, en je doet er maar beter aan de voorwaarden te lezen voor je een dergelijk krediet ondertekent(ja ook de kleine lettertjes) of je krijgt dergelijke onaangename verrassingen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Soortgelijke situatie doet zich voor bij carrefour GB, ging er inkopen doen met mijn vriendin, en zag een zogenaamde "selfscan kassa" ![]() Doe de scan, betaal en dan vraag ik de toezichtster (die er stond om de anencefalen te helpen die ondanks de erg duidelijke instructies toch problemen hadden) "wel hoeveel korting krijg ik op mijn aankopen om de job van carrefourkassierster te doen? op deze manier bespaart de Carrefour namelijk erg veel geld" (en kan personeel geleidelijk doen afvloeien !) toezichtster: euh..euh.. u betaalt de gewone prijs. ![]() Welcome to the giant "afzetterij" ![]() Maar de consument volgt gedwee , zowel in de bank, electriciteit als in de carrefour.
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 6 juli 2007 om 22:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() En wat is het minimum bedrag dat je bij Argenta moet hebben? € 10 000 zoals bij Citibank (die dan ook helemaal gratis is)?
Bij Record Bank is dit € 0,00. Laatst gewijzigd door DaBlacky : 6 juli 2007 om 22:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook een truck is om bij 6-packs (cola, bier, duvel, ...) de flesjes die aan de buitenkant zitten zo draaien dat hun streepjescode naar buiten wijst. Zo is er een kans dat er slechts één flesje wordt gescand en betaal je slechts 1/6 van de volledige prijs. Het lukt wel lang niet altijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus als ik morgen een zichtrekening open bij Argenta kost me dit niets. De kaarten (zowel bancontact, proton, maestro als visa) kosten me niets. Iedere elektronische binnenlandse overschrijving kost me niets, iedere electronische overschrijving binnen de eurozone waar ik het IBAN-nummer en de BIC-code heb kost me niets. Het beheer van de rekening zelf kost me niets, geld afhalen kost me niets, betalen per kaart in een winkel kost me niets...
? |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() ze zijn er mee bezig, maar binckbank en fortuneo spannen momenteel de kroon, zeker als je realtime koersen wil zien en analysetools wilt
|
![]() |
![]() |