![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Afschaffen, dat CGKR! | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
150 | 72,46% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
39 | 18,84% |
Ik wil wel ja zeggen, maar uit angst voor een proces zeg ik het niet luidop |
![]() ![]() ![]() |
13 | 6,28% |
Kan me geen moer schelen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 2,42% |
Aantal stemmers: 207. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat sommige zaken nu eenmaal te complex zijn om op de korte tijd die zo'n proces duurt duidelijk te maken aan mensen die daar over het algemeen geen ervaring mee hebben.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#582 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Welke zaken bijvoorbeeld?
![]() |
#583 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Psychologie bijvoorbeeld.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#584 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hebben rechters die kennis? Meer dan in vergelijking met een doorsnede van de bevolking?
![]() |
#585 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() '' Een volksjury beschermt de beschuldigden tegen de humeurtjes en kleine kantjes van een beroepsrechter. De analyse van de grootste, meest ophefmakende processen bewijst de kracht en de macht van een volksjury. Wat is daar verkeerd aan?'' Gust Verwerft, 35 jaar gerechtsjournalist in zijn boek Moord en Doodslag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#586 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard.
![]() |
![]() |
![]() |
#587 |
Banneling
|
![]() hmmmm een volks jury....lijkt zo Amerikaans ni vaderlands en zo morja das men negatieve ik die spreekt men vrouwenlijkere kant zegt me dat dit wel een degenlijk en goed betrouwbaar systeem kan zijn ....mits de jury-leden onpartijdig blijven wa ik al NIET zien zo blijven binnen X aantal jaar .
NOG beter zou zijn dat die onpartijdige jury leden ook door een soort van wets dokter of observator in het oog worden gehouden vanop afstand . Niet persé om ze te controleren ofzo maar gewoon om te observeren en nota's bij te houden zodat toekomstige processen vlotter mogen verlopen + duidenlijker . Ook omdat zo'n observator het mogenlijk maakt om onzichtbare corrupties door te lichten of te door zien ; het aller beste zou zijn zo'n observator enkel laten observeren en rapporteren en na 5 �* 6 jaar die laten controle functies laten uit oefenen in samenwerking met andere onpartijdige leden . Weer iets bijgeleert ....zelfs rechters/sters hebben last van humeur :-s pffff arg ocharme die mensen en hun job dat ze beoefenen of nee trachten te beoefenen. Fijn initiatief mor geeft mij geen vertrouwen in zake het recht in dit land ![]() Laatst gewijzigd door duncan : 6 juli 2007 om 23:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#588 |
Banneling
|
![]() cgkrascisme moest al LANG afgeschaft worden sinds het eerste jaar dat ze ontstonden want ze helpen bepaalde selectieve doelgroepen en NIET iederéén telt .
Ni moeilijk da Antwerpen brult we zen allemaal 1 of A ...jajaja het zen echte amateurs vindt ik in zake gelijke rechten en andere pruts wetten in zake gelijk zijn . Puren boecht ja gelijk veel in dees land . |
![]() |
![]() |
![]() |
#589 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kun je die 'uiteraard' wat stofferen: met cijfers, statistieken, studies,...?
![]() |
#590 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Heb jij cijfers, statistieken, studies van het tegendeel?
![]() |
![]() |
![]() |
#591 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Leg misschien ook eens uit aan het klootjesvolk hoe een volksjury wordt samengesteld en wat de rol is van de volksjury in een assisenproces.
![]() |
#592 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 7 juli 2007 om 00:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#593 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij af wat jij gaat doen als je op een dag als lid van het klootjesvolk opgeroepen wordt om deel uit te maken van een volksjury.
![]() |
![]() |
#594 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en?
![]() |
![]() |
![]() |
#595 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#596 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Momenteel is er een volksjury voor misdaden, wat mij betreft mag dat zo blijven.
Jij zou het liever veranderd zien, en voert daar als (tot nu toe enige) argument voor aan dat rechters meer dan het zgn. klootjesvolk kennis zouden hebben van sommige zaken, zoals b.v. psychologie. Actori incumbit probatio en 'uiteraard' is geen bewijs.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 7 juli 2007 om 00:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#597 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen woorden verdraaien, beste. Dat komt èrg lullig over. Zeker voor iemand die anderen op hun "geloofwaardigheid" meent te moeten wijzen...
![]() |
![]() |
![]() |
#598 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#599 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik beweerde dat de mensen die in een volksjury zitten weten waarmee ze bezig zijn. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#600 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()