Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2007, 19:32   #161
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Toch niet. Grote steden kunnen een stadsgewest vormen (Brussel, Gent, Antwerpen, Brugge).
Er zijn natuurlijk ook streken waar er geen (grote) steden aanwezig zijn; de gemeenten van die streek vormen dan een streekgewest. Ik denk bijvoorbeeld aan het Meetjesland, Pajottenland, Hageland, de Westhoek enz...

In dit land hebben provincies trouwens nooit veel macht gehad.
Het wordt dan wel allemaal erg ingewikkeld om efficiënt te kunnen besturen.

Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2007 om 19:33.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2007, 20:37   #162
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Het Limburgs volkslied wordt op de ijzerbedevaart gezongen.

En in een onafhankelijk Vlaanderen zal er voor Limburg per definitie meer plaats zijn dan in belgique. Da's namelijk pure algebra: op zes miljoen en vijf provincies weegt Limburg meer dan op tien miljoen en tien provincies.
tuurlijk, Limburgers zijn ook Vlamingen !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2007, 20:53   #163
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Mss omdat er geen vraag naar is?
Er is altijd wel wat koudwatervrees voor de toekomst.

We moeten echter geen aandacht besteden die reactionaire stemmen en progressief werken aan de toekomst: een onafhankelijk Vlaanderen, een totaal nieuwe staatsstructuur.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2007, 20:55   #164
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Er is altijd wel wat koudwatervrees voor de toekomst.

We moeten echter geen aandacht besteden die reactionaire stemmen en progressief werken aan de toekomst: een onafhankelijk Vlaanderen, een totaal nieuwe staatsstructuur.
Ik had het over een (oer-)conservatief (Christelijk) Vlaanderen. Het Vlaanderen van de dromen van Max. (En op termijn een Dietsland, natuurlijk.)

Daar is zover ik weet geen vraag naar?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2007, 21:09   #165
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het over een (oer-)conservatief (Christelijk) Vlaanderen. Het Vlaanderen van de dromen van Max. (En op termijn een Dietsland, natuurlijk.)

Daar is volgens mij ook geen vraag naar, en terecht .

De vraag naar een onafhankelijk Vlaanderen zit gelukkig wel in stijgende lijn.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2007, 21:11   #166
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht

De vraag naar een onafhankelijk Vlaanderen zit gelukkig wel in stijgende lijn.
Je gaat hiervoor toch niet de laatste verkiezingsuitslag gebruiken, hé? (Aleja, als bewijs.)
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 7 juli 2007, 21:13   #167
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je gaat hiervoor toch niet de laatste verkiezingsuitslag gebruiken, hé? (Aleja, als bewijs.)
De laatste verkiezingen in het algemeen zullen ook wel volstaan zeker?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2007, 21:34   #168
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De laatste verkiezingen in het algemeen zullen ook wel volstaan zeker?
Op dit moment ben ik daar niet van overtuigd.

'k blijf bij de analyse dat mensen in het algemeen echt niet wakker liggen van België dan wel Vlaanderen.

Edit: en dus ook niet dat er een 'stijging' zou zijn an d interesse.

Tenzij mss van 5 naar 6. Zo wat in de marges.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 7 juli 2007 om 21:35.
Oud 7 juli 2007, 22:57   #169
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Het Limburgs volkslied wordt op de ijzerbedevaart gezongen.

En in een onafhankelijk Vlaanderen zal er voor Limburg per definitie meer plaats zijn dan in belgique. Da's namelijk pure algebra: op zes miljoen en vijf provincies weegt Limburg meer dan op tien miljoen en tien provincies.
En in een Heel of Groot Nederland nog meer.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2007, 22:59   #170
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb echter het vermoeden dat achter het zogenaamde "limburgs gevoel" van velen hier op dit forum enkel belgicisme schuilt.

Ik zeg niet dat er geen mensen bestaan die écht trots zijn op limburg, maar op dit forum zijn ze toch zeldzaam. Op dit forum is "limburg" meestal niet meer dan een excuus voor het in stand houden van la belgique.
Limburgers zijn, net als Vlamingen, Nederlanders. Klinkt niet erg Belgicistisch eh ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2007, 23:24   #171
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

vlaamsnationalisten willen de provincies afschaffen om een kunstmatige vlaamse identiteit te creëeren.
ge zult vlaming zijn of ge wilt of niet. desnoods rammen ze polderklei door uw strot.
in belgie hebt ge tenminste de vrijheid om u vlaming, limburger, antwerpenaar, luikenaar of wat dan ook te voelen.
maar in een onafhankelijk vlaanderen, ho maar...
wacht tot dat stelletje vendelzwaaiers het voor het zeggen krijgt...
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2007, 23:26   #172
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
vlaamsnationalisten willen de provincies afschaffen om een kunstmatige vlaamse identiteit te creëeren.
ge zult vlaming zijn of ge wilt of niet. desnoods rammen ze polderklei door uw strot.
in belgie hebt ge tenminste de vrijheid om u vlaming, limburger, antwerpenaar, luikenaar of wat dan ook te voelen.
Identiteit IS kunstmatig, het is opgebouwd door een gezaamelijk verleden en een gezaamelijk heden.

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2007, 02:00   #173
Alexander de Grote
Partijlid

Alexander de Grote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bekijk eerst de balk in Uw eigen oog vooraleer U de splinter in het oog van een ander bekijkt, beste Mitgard. U hebt GEEN ENKEL realistisch alternatief voor de fascistische, nazistische voorstellen van de flaminganten op dit forum. U verwijt bekrompenheid aan alle flaminganten op dit forum, terwijl Uzelf een karikatuur aan het worden bent. Om het schaamrood van op de wangen te krijgen...

Habes.
Oud 8 juli 2007, 02:07   #174
Alexander de Grote
Partijlid

Alexander de Grote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
DAT is de grootste quatsch die ik in maanden gehoord heb. Daarmee dat partijen als CD&V, N-VA en VB als een bende fascisten worden aanzien in Uw ogen na 10 juni... En SP.A, Groen! en Open Vld bv. als grote democraten en Grote Lichten. Dat is Uw goed recht, natuurlijk, maar Realpolitik is waar het U aan ontbreekt m.i.

Habes.
Oud 8 juli 2007, 09:40   #175
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Identiteit IS kunstmatig, het is opgebouwd door een gezaamelijk verleden en een gezaamelijk heden.
Ik ben blij dat u erkent dat de Vlaamse identiteit (net als de Belgische overigens) kunstmatig is. Er is maar één ware indentiteit in heel die zaak: de Limburgse. Versta me niet verkeerd: België mag er zijn en Vlaanderen ook, maar mijn echte vaderland is Limburg. Dat is ook echt 'het land van mijn (voor) vader (en)'. En voor de rest voel ik me wereldburger en een beetje Europeaan.

Laatst gewijzigd door system : 8 juli 2007 om 09:44.
Oud 8 juli 2007, 09:50   #176
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexander de Grote Bekijk bericht
Bekijk eerst de balk in Uw eigen oog vooraleer U de splinter in het oog van een ander bekijkt, beste Mitgard. U hebt GEEN ENKEL realistisch alternatief voor de fascistische, nazistische voorstellen van de flaminganten op dit forum. U verwijt bekrompenheid aan alle flaminganten op dit forum, terwijl Uzelf een karikatuur aan het worden bent. Om het schaamrood van op de wangen te krijgen...

Habes.
Zegt "Alexander de Grote."
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2007, 09:55   #177
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik ben blij dat u erkent dat de Vlaamse identiteit (net als de Belgische overigens) kunstmatig is. Er is maar één ware indentiteit in heel die zaak: de Limburgse. Versta me niet verkeerd: België mag er zijn en Vlaanderen ook, maar mijn echte vaderland is Limburg. Dat is ook echt 'het land van mijn (voor) vader (en)'. En voor de rest voel ik me wereldburger en een beetje Europeaan.
Er is geen probleem met een limburgse identiteit in bvb een onafhankelijk Vlaanderen of een herenigd NL.
Denk je dat dat Limburg gevoelen authentieker kan beleefd worden in een Belgique met 4 miljoen Franstaligen erbij?
Oud 8 juli 2007, 10:07   #178
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Er is geen probleem met een limburgse identiteit in bvb een onafhankelijk Vlaanderen of een herenigd NL.
Denk je dat dat Limburg gevoelen authentieker kan beleefd worden in een Belgique met 4 miljoen Franstaligen erbij?
Ik denk dat u toch niet vaak in Limburg komt of de geschiedenis niet goed kent. Maastricht, één van de parels van Limburgse steden was voor een deel gebied van de Prinsbisschop van Luik. Limburg heeft een oude band met Luik. In Maastricht hoort men dan ook regelmatig Frans praten. Daar kijkt niemand van op. In Luik hoor je ook vaak Nederlands. Wij hebben niet zo'n haatverhouding met het frans als de Vlaams-nationalisten, die overigens ook eens zouden moeten fulmineren over de 'verengelsing' aan de kust. Daar hoor ik maar weinig over. Maar, geen misverstanden: in Limburg spreekt men Nederlands en in Luik spreekt men Frans, en zo willen we het houden!

Laatst gewijzigd door system : 8 juli 2007 om 10:08.
Oud 8 juli 2007, 10:08   #179
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor zover ik weet ook niet, neen.

Het Vlaanderen van Max zal zijn droom blijven, denk ik. Maar het staat wel buiten kijf dat we naar een onafhankelijk Vlaanderen evolueren. Die weg zijn we immers ingeslagen. Ieder jaar wordt separatisme meer "gewoon," ieder jaar vervangt de Vlaamse identiteit meer en meer de belgische (kijk maar in de media, daar wordt tegenwoordig bijna steeds "Vlaamse" gebruikt in plaats van "Belgische." Dat was ooit anders.)

Het is jammer dat zoveel mensen bang zijn voor de toekomst. Jammer dat zoveel mensen reactionair blijven vasthouden aan roestige structuren uit het verleden waarvan reeds zo vaak gebleken is dat ze niet werken.

Iemand die écht progressief denkt, kan enkel denken aan een radicale hervorming van de staatsstructuur. De toekomst is een onafhankelijk Vlaanderen.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2007, 10:13   #180
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet ook niet, neen.

Het Vlaanderen van Max zal zijn droom blijven, denk ik. Maar het staat wel buiten kijf dat we naar een onafhankelijk Vlaanderen evolueren. Die weg zijn we immers ingeslagen. Ieder jaar wordt separatisme meer "gewoon," ieder jaar vervangt de Vlaamse identiteit meer en meer de belgische (kijk maar in de media, daar wordt tegenwoordig bijna steeds "Vlaamse" gebruikt in plaats van "Belgische." Dat was ooit anders.)

Het is jammer dat zoveel mensen bang zijn voor de toekomst. Jammer dat zoveel mensen reactionair blijven vasthouden aan roestige structuren uit het verleden waarvan reeds zo vaak gebleken is dat ze niet werken.

Iemand die écht progressief denkt, kan enkel denken aan een radicale hervorming van de staatsstructuur. De toekomst is een onafhankelijk Vlaanderen.
Vrij vertaald.
'Iemand die écht progressief denkt, denkt zoals ik.'

Waar heb ik dat eerder gehoord?
Ik moest er toen al niks van hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be