![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2007 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er is altijd wel wat koudwatervrees voor de toekomst.
We moeten echter geen aandacht besteden die reactionaire stemmen en progressief werken aan de toekomst: een onafhankelijk Vlaanderen, een totaal nieuwe staatsstructuur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar is zover ik weet geen vraag naar?
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De vraag naar een onafhankelijk Vlaanderen zit gelukkig wel in stijgende lijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je gaat hiervoor toch niet de laatste verkiezingsuitslag gebruiken, hé? (Aleja, als bewijs.)
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k blijf bij de analyse dat mensen in het algemeen echt niet wakker liggen van België dan wel Vlaanderen. Edit: en dus ook niet dat er een 'stijging' zou zijn an d interesse. Tenzij mss van 5 naar 6. Zo wat in de marges.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 7 juli 2007 om 21:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() vlaamsnationalisten willen de provincies afschaffen om een kunstmatige vlaamse identiteit te creëeren.
ge zult vlaming zijn of ge wilt of niet. desnoods rammen ze polderklei door uw strot. in belgie hebt ge tenminste de vrijheid om u vlaming, limburger, antwerpenaar, luikenaar of wat dan ook te voelen. maar in een onafhankelijk vlaanderen, ho maar... wacht tot dat stelletje vendelzwaaiers het voor het zeggen krijgt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Habes.
![]() |
![]() |
#174 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Habes.
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() Ik ben blij dat u erkent dat de Vlaamse identiteit (net als de Belgische overigens) kunstmatig is. Er is maar één ware indentiteit in heel die zaak: de Limburgse. Versta me niet verkeerd: België mag er zijn en Vlaanderen ook, maar mijn echte vaderland is Limburg. Dat is ook echt 'het land van mijn (voor) vader (en)'. En voor de rest voel ik me wereldburger en een beetje Europeaan.
Laatst gewijzigd door system : 8 juli 2007 om 09:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Denk je dat dat Limburg gevoelen authentieker kan beleefd worden in een Belgique met 4 miljoen Franstaligen erbij?
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat u toch niet vaak in Limburg komt of de geschiedenis niet goed kent. Maastricht, één van de parels van Limburgse steden was voor een deel gebied van de Prinsbisschop van Luik. Limburg heeft een oude band met Luik. In Maastricht hoort men dan ook regelmatig Frans praten. Daar kijkt niemand van op. In Luik hoor je ook vaak Nederlands. Wij hebben niet zo'n haatverhouding met het frans als de Vlaams-nationalisten, die overigens ook eens zouden moeten fulmineren over de 'verengelsing' aan de kust. Daar hoor ik maar weinig over. Maar, geen misverstanden: in Limburg spreekt men Nederlands en in Luik spreekt men Frans, en zo willen we het houden!
Laatst gewijzigd door system : 8 juli 2007 om 10:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het Vlaanderen van Max zal zijn droom blijven, denk ik. Maar het staat wel buiten kijf dat we naar een onafhankelijk Vlaanderen evolueren. Die weg zijn we immers ingeslagen. Ieder jaar wordt separatisme meer "gewoon," ieder jaar vervangt de Vlaamse identiteit meer en meer de belgische (kijk maar in de media, daar wordt tegenwoordig bijna steeds "Vlaamse" gebruikt in plaats van "Belgische." Dat was ooit anders.) Het is jammer dat zoveel mensen bang zijn voor de toekomst. Jammer dat zoveel mensen reactionair blijven vasthouden aan roestige structuren uit het verleden waarvan reeds zo vaak gebleken is dat ze niet werken. Iemand die écht progressief denkt, kan enkel denken aan een radicale hervorming van de staatsstructuur. De toekomst is een onafhankelijk Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Iemand die écht progressief denkt, denkt zoals ik.' Waar heb ik dat eerder gehoord? Ik moest er toen al niks van hebben. ![]()
![]() |
![]() |