Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2007, 13:28   #341
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Zoveel mensen buitenkassen is een schande.
Wanneer men al jouw posts en meningen op een rijtje zet dan ben eigenlijk jij een schande, maar dat is zeker off-topic?

Laatst gewijzigd door Gun : 6 juli 2007 om 13:28.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 17:34   #342
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou ook niet voor Belgie gaa, veel te hoge lasten.
Kunnen we terug met de discussie starten wie hiervoor verantwoordelijk is
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 21:14   #343
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luvali Bekijk bericht
Multinationals willen niet meer investeren in België, daarvoor is de staat verantwoordelijk, al jaren te inhalig. Niet de bonden of de werknemers, ook niet de werkgevers.
'de staat' wie is dat dan wel?
Dat is jij en ik en al wie we verkozen hebben om het land te besturen.
In vergelijking met de rest van de wereld hebben wij een ongelofelijk hoge levensstandaard.
Dat kunnen we maar behouden als onze productiviteit zeer hoog blijft.
Daarom moet de productiviteit in Wallonië dringend omhoog
Daarom mogen nieuwkomers enkel toegelaten worden als ze bereid zijn te werken.
Daarom moeten het grote probleem van allochtone jongeren die zeer dikwijls school verlaten zonder diploma opgelost worden.
Als dat niet gebeurt brokkelt onze welstand af.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 21:18   #344
luc broes

Standaard

Citaat:
Zoveel mensen buitenkassen is een schande.
Dat is uiteraard een schande.
Maar de vraag is: kan men auto's produceren die niet verkocht worden?
Oud 7 juli 2007, 13:13   #345
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dat is uiteraard een schande.
Maar de vraag is: kan men auto's produceren die niet verkocht worden?
Dat doen al de autoconstructeurs al jaren. Er wordt al jaren teveel geproduceerd. Dat is toch enkel de schuld van het management.
Mij gaat het er enkel om dat je normaal toch je productie maakt in de beste fabrieken, Antwerpen was het beste en het tweede goedkoopste, dat vergeet iedereen hier blijkbaar, toch kregen andere en dus duurdere en slechtere fabrieken de voorkeur. Dat is voor mij toch een bewijs van slecht management.
luvali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2007, 13:49   #346
luc broes

Standaard

Citaat:
1) Dat doen al de autoconstructeurs al jaren. Er wordt al jaren teveel geproduceerd. Dat is toch enkel de schuld van het management.
2) Mij gaat het er enkel om dat je normaal toch je productie maakt in de beste fabrieken, Antwerpen was het beste en het tweede goedkoopste, dat vergeet iedereen hier blijkbaar, toch kregen andere en dus duurdere en slechtere fabrieken de voorkeur. Dat is voor mij toch een bewijs van slecht management.
1) Dat kan toch niet. Waar staan dan al die onverkochte auto's?
2) Elke firma wil zo veel mogelijk geld verdienen, hoe dat achter de schermen ook al geregeld wordt, daar heeft een buitenstaander geen zicht op. Zo viel Antwerpen buiten de prijzen.
Ik vind dat ook zeer jammer, maar hoe je dat oplost weet ik ook niet.
Feit is dat de capaciteit van onze productie veel hoger is dan de plaatselijk markt, en dat in andere landen nog een groeiende markt is bv China en Indië. Daarbij zijn onze lonen veel hoger.
Door zeer goede arbeid te leveren, veel flexibiliteit en loonmatiging kunnen we wellicht nog heel wat productie hier veilig stellen, maar de evolutie de komende jaren ligt voor de handen is onafwendbaar.
Oud 8 juli 2007, 12:03   #347
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
1) Dat kan toch niet. Waar staan dan al die onverkochte auto's?
2) Elke firma wil zo veel mogelijk geld verdienen, hoe dat achter de schermen ook al geregeld wordt, daar heeft een buitenstaander geen zicht op. Zo viel Antwerpen buiten de prijzen.
Ik vind dat ook zeer jammer, maar hoe je dat oplost weet ik ook niet.
Feit is dat de capaciteit van onze productie veel hoger is dan de plaatselijk markt, en dat in andere landen nog een groeiende markt is bv China en Indië. Daarbij zijn onze lonen veel hoger.
Door zeer goede arbeid te leveren, veel flexibiliteit en loonmatiging kunnen we wellicht nog heel wat productie hier veilig stellen, maar de evolutie de komende jaren ligt voor de handen is onafwendbaar.
Ge wilt hier dus de betweter komen spelen en vertellen hoe de arme arbeiders moeten zwijgen en werken, of als ze op latere leeftijd hun werk zouden verliezen, nergens recht op hebben en maar in de vierde wereld moeten belanden, en ge weet niet eens waar ge over spreekt.
Overproductie is een kwaal die al jaren de auto-industrie teistert.
Wij waren ook qua loonlast, na Polen, de goedkoopste fabriek.
Weet ge ik ga hier niet meer reageren, want hier wordt gezeverd en een gebrek aan kennis schrikt jullie daar niet bij af.

Laatst gewijzigd door luvali : 8 juli 2007 om 12:04.
Oud 8 juli 2007, 12:35   #348
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luvali;2776207[B
]Dat doen al de autoconstructeurs al jaren. Er wordt al jaren teveel geproduceerd. Dat is toch enkel de schuld van het management[/b].
U verwijt het management dus dat men te lang te veel werknemers in dienst heeft gehouden?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2007, 12:47   #349
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
U verwijt het management dus dat men te lang te veel werknemers in dienst heeft gehouden?
neen, ik geef enkel aan dat overproductie jaren onderdeel van de strategie is geweest bij de autoconstructeurs, zoveel mogelijk produceren, want de titel, grootste autoproducent, daar werd door een aantal constructeurs naar gestreefd. Later de overschotten aan goedkopere prijzen op de markt gooien, ja je moest er toch vanaf, wat er dan met de overschot gebeurde weet ik ook niet, maar ik ken wel iemand die regelmatig naar bijvoorbeeld Zweden trekt om er auto's van afgelopen modellen, van een Zweeds merk, te kopen, omdat hij die zo goedkoop kan krijgen.
Oud 8 juli 2007, 12:49   #350
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

De markt gewoon overspoelen met auto's is jaren de hoofdstrategie geweest.
Oud 8 juli 2007, 12:56   #351
luc broes

Standaard

Citaat:
Ge wilt hier dus de betweter komen spelen en vertellen hoe de arme arbeiders moeten zwijgen en werken, of als ze op latere leeftijd hun werk zouden verliezen, nergens recht op hebben en maar in de vierde wereld moeten belanden, en ge weet niet eens waar ge over spreekt.
Overproductie is een kwaal die al jaren de auto-industrie teistert.
Wij waren ook qua loonlast, na Polen, de goedkoopste fabriek.
Weet ge ik ga hier niet meer reageren, want hier wordt gezeverd en een gebrek aan kennis schrikt jullie daar niet bij af.
Beste luvali ik speel helemaal niet de betweter en zeg zeker niet dat arbeiders moeten zwijgen en werken. Mogelijk weet je veel meer af van de auto-industrie dan ik. Toon me dan heel eenvoudig waar ik verkeerd ben, liefst zonder 'zeveren'

Laatst gewijzigd door luc broes : 8 juli 2007 om 12:56.
Oud 8 juli 2007, 13:00   #352
luc broes

Standaard

Citaat:
neen, ik geef enkel aan dat overproductie jaren onderdeel van de strategie is geweest bij de autoconstructeurs, zoveel mogelijk produceren, want de titel, grootste autoproducent, daar werd door een aantal constructeurs naar gestreefd. Later de overschotten aan goedkopere prijzen op de markt gooien, ja je moest er toch vanaf, wat er dan met de overschot gebeurde weet ik ook niet, maar ik ken wel iemand die regelmatig naar bijvoorbeeld Zweden trekt om er auto's van afgelopen modellen, van een Zweeds merk, te kopen, omdat hij die zo goedkoop kan krijgen.
Dat is op zijn minst een eigenaardige strategie: zoveel mogelijk auro's produceren en dat de overschotten goedkoop van de hand doen.
Ik heb altijd gedacht dat men in de industrie zoveel mogelijk geld maakt. Maar dat geldt dus niet in de auto-industrie!?
Oud 8 juli 2007, 13:07   #353
Ambiorix

Standaard

tsss, das toch gewoon een normale kapitalistische strategie!
Het grootste marktaandeel proberen te verwerven. En idd, overproductie is o.a. daar een gevolg van.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2007, 14:23   #354
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dat is op zijn minst een eigenaardige strategie: zoveel mogelijk auro's produceren en dat de overschotten goedkoop van de hand doen.
Ik heb altijd gedacht dat men in de industrie zoveel mogelijk geld maakt. Maar dat geldt dus niet in de auto-industrie!?
Er zijn een aantal auto-producenten, die alles gericht hadden op de grootste producent zijn, no matter what. Dat dit later desastreuze gevolgen zou hebben, so what. Zelfs nu nu Toyota de grootste is, lees de meeste auto's produceert, staat dat nog steeds bij een aantal concurenten op nummer één, zelf terug de grootste worden.
Sociale bloedbaden later? Niet hun probleem.
Oud 8 juli 2007, 14:40   #355
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zal leuk worden als China hier auto's gaat invoeren. Momenteel kan men ze nog afhouden met het aspekt veiligheid (zo heeft men de dvd-spelers... ook nog ne tijd kunnen afhouden wegens het niet hebben van een scart-aansluiting), maar eens die even veilig, of zelfs nog veiliger gaan zijn, dan...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2007, 15:01   #356
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Zal leuk worden als China hier auto's gaat invoeren. Momenteel kan men ze nog afhouden met het aspekt veiligheid (zo heeft men de dvd-spelers... ook nog ne tijd kunnen afhouden wegens het niet hebben van een scart-aansluiting), maar eens die even veilig, of zelfs nog veiliger gaan zijn, dan...
liggen ze allemaal op apegapen.
Oud 8 juli 2007, 15:26   #357
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn een aantal auto-producenten, die alles gericht hadden op de grootste producent zijn, no matter what. Dat dit later desastreuze gevolgen zou hebben, so what. Zelfs nu nu Toyota de grootste is, lees de meeste auto's produceert, staat dat nog steeds bij een aantal concurenten op nummer één, zelf terug de grootste worden.
Tja... zeveren is schijnbaar eenvoudiger dan ondernemingen runnen..
Oud 8 juli 2007, 15:27   #358
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
liggen ze allemaal op apegapen.
In de sociale, dus linkse paradijzen, houdt men de mensen natuurlijk in dienst...
Oud 8 juli 2007, 15:32   #359
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Tja... zeveren is schijnbaar eenvoudiger dan ondernemingen runnen..
al goed dat gij het allemaal weet. Uw onderschrift slaat blijkbaar op jezelf.
Oud 8 juli 2007, 16:36   #360
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat bepaalde multinationals soms zonder meedogen een sociaal bloedbad aanrichten. Maar ik ben er vrij zeker van dat meer winst het belangrijkste doel blijft.
Je zegt 'de grootste no matter what'
Dat begrijp ik niet. Wat kan daar nu het voordeel van zijn?
Als ik mijn geld wil beleggen dan zoek ik een gezond bedrijf dat veel winst maakt. Hoe groot dat bedrijf is lijkt me onbelangrijk. Ik denk dat iedereen zo redeneert.

Laatst gewijzigd door luc broes : 8 juli 2007 om 16:37.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be