![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat er wel degelijk een link is tussen haarklaar en huidskleur. Donkere types staan beter met bepaalde haarkleuren dan lichtere types. Citaat:
Citaat:
Met een jury zou je op dit vlak trouwens tot een meer representatief oordeel komen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staat er op het flesje voor bruinharigen een blonde schone aan te prijzen dat er kastanje-whatever in die shampoo zit? Nee, dan staat er een kastanjebruine schoonheid op het product. En op die voor blonde haren met kamille-extract blabla staat een blonde schone. Iemand met blond krulhaar zal weer andere producten gebruiken dan iemand met zwart kroeshaar: degenen die het aanprijzen zullen dan gelijkaardig haar hebben. Een lichtbeige font de teint heb ik nog nooit zien aanprijzen door een ebbenhouten schoonheid uit centraal Afrika, en die producten voor zwarten die een zijdeglans gaven aan de huid werd helemaal niet door een blanke blondine aangeprezen, want indien die begint te blinken denkt iedereen dat ze iets aan haar vettige huid moet doen. Blijkbaar te moeilijk om te snappen voor sommige forummers.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wèl heb ik een probleem met wetten die mogelijk maken dat een firma wordt veroordeeld omdat ze niet de 'juiste persoon ' willen gebruiken voor hun eigen reclame toestanden. En gratis staaltjes en folderkes aanbieden IS reclame.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is geen mening, dat is een feit. Een rechter zal meer dossierkennis hebben dan jou. Citaat:
Een rechter dient te handelen in naam van het Recht niet in zijn eigen naam. Citaat:
Citaat:
Trouwens niet elke zaak komt voor een jury, gelukkig maar of we zouden weer lekker verzuurd doen over het feit dat we elke maand naar de rechtbank moeten. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het gaat niet over het zoeken naar de "juiste" persoon wel om het uitsluiten van iemand zonder bekende reden. (waarover de rechter net oordeelt) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bewijs mij dus waar staat dat het product specifiek bestemd zou zijn voor een blanke vrouw. (Wel eerst je eigen c/p lezen of je loopt weer tegen de muur) Citaat:
Citaat:
In dat geval is er dus een reden. Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien ze aan de laatste drie personen hun waren willen slijten, dan moeten ze andere producten maken en dan komen de BBR modellen evenmin aan de bak om dié producten te verkopen. Wat is daar nu zo moeilijk aan? Heb jij er een probleem mee dat enkel zwarte modellen speciale crèmes voor zwarte mensen aanprijzen? Ik niet hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Toon me dat eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Die meningen verschillen niet naargelang het product, maar naargelang de mensen. Volgens mij bestaan er trouwens maar weinig producten waarover alle mensen dezelfde mening hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met als rode draad het wetboek en met ervaring en kennis, anders dan jij en ik dus. Citaat:
En L'Oreal heeft voor de rechtbank dus niet kunnen bewijzen dat de mening over dat bepaald product zou verschillen tussen blanke en niet-blanke mensen Citaat:
Als je het niet kan ontkrachten speelt er wel veel geen rol hé. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zegt degene die alles wat niet in zijn kraam past omschrijft als van geen rol ![]() Citaat:
Links, waar? Ahja, alles wat niet extreem-rechts is is links. Zo zat dat, ik zou het nog bijna vergeten. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
dat je voor kroezelhaar best een andere shampoo gebruikt, tot daar aan toe. maar lang niet alle allochtonen hebben kroezelhaar hoor. ik deel mijn douche met een meisje met aziatische roots en die gebruikt gewone shampoo, stel je voor! ze is nochthans geen bbr-type. ze kijkt trouwens ook naar dezelfde reclame als ik! nu, tenzij jij hier met een marktstudie afkomt die jouw stelling bewijst, stel ik voor dat je stopt met deze onzin uit te kramen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() je kent duidelijk geen bal van marketing. hier, neem deze eens vast, de bijbel van de marketing.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik stelde dat een jury die iemand berecht democratischer is als gewoon 1 persoon die iemand anders moet berechten. Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() dat denk ik ook ja. maar ik denk ook dat jouw stelling er niet zal inkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet echt waar dat er aan negers/negerinnen op gebied van haar meer te verdienen valt,dus moet ik kay-gell gelijk geven,je klets maar wat uit je nek circe !!!!
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
is dat nu zo moeilijk? nee toch! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nee, selectief lezen enzo... Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
bovendien ging het in deze niet over de huidskleur, wat sommigen ons hier willen doen geloven. BBR-types kwamen niet in aanmerking, waarmee ze doelden op autochtonen. dat is meer dan gewoon huidskleur. wrs gebeurde de selectie obv de achternaam. alle vreemde namen werden gefilterd. dit is niet iets wat enkel door fructis gebeurde. enkele jaren geleden kwam adecco, het interimbedrijf dat ook hier de promomeisjes selecteerde, reeds in opspraak wegens discriminatie. bedrijven konden namelijk bij adecco opgeven dat ze geen allochtonen wilden, en adecco stuurde dan geen allochtone sollicitanten naar dat bedrijf, zelfs niet als ze voldeden aan de bekwaamheidsvereisten. en dat ging lang niet allemaal om verzorgingsbedrijven, maar om allerlei jobs waar afkomst niet relevant is. |
|
![]() |
![]() |