Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2007, 17:51   #101
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Denk je niet dat gevangenen als het ware genoegen nemen met wat ze kunnen krijgen? Immers, niemand is 100% heteroseksueel. Als het vrouwelijk aanbod weggevaagd is richt je je misschien tot alternatieven. Als die alternatieven zo slecht nog niet lijken (omdat je dus best wel daartoe aangetrokken bent), dan kan je daartoe overgaan. Dat de omstandigheden normaliseren is normaal, aangezien je van droge crackers overgaat naar vers brood. Snap je wat ik bedoel? Ook ten tijde van de oude Grieken deden jongens het vaak met elkaar omdat meisjes het huis niet uit mochten. Dat was volkomen normaal. Je moet niet denken dat dit jouw visie onderschrijft, want dat doet het niet. Het geeft alleen aan dat er veel mensen zijn die ook tot biseksualiteit in staat zijn, wanneer hun eerste voorkeur wegvalt.
De oorzaak is mij om het even. Feit blijft dat de omstandigheden soms weldegelijk nodigen tot homoseksueel gedrag.

Citaat:
Waarom ten spijt?
Het heeft geen zin te geloven dat je heteroseksueel bent als je niet in staat bent om heteroseksualiteit te beleven wegens gebrek aan opwinding.

Citaat:
Ik geloof er niks van. Je kan niet je biologische eigenschappen aanpassen. Het kan gewoon niet. Het is een wetenschappelijke onmogelijkheid.
Geloof wat je wil voor mijn part. Maar ik weet dat er heel wat homoseksuelen zichzelf als genezen beschouwen en heteroseksueel geworden zijn. Het voorbeeld in de openingspost is bijlange geen aleenstaand geval. Of jij dat gelooft of niet zal hen worst wezen hoor. Die mensen zijn nu blij en gelukkig. Wetenschappelijk onmogelijk? Laat me niet lachen. Het zijn verhalen van ex-homoseksuelen hoor.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 10 juli 2007 om 17:54.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 17:59   #102
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Nog één die beter weet dan ikzelf wat ik vind....

Ik zeg je niet dat jij dat vindt of zo zou moeten vinden.

Vertel mij dan wat jij bedoelde door te zeggen dat homo's genezen moeten worden waarbij je de gay-parade als voorbeeld aanhaalde.

Citaat:
Het is integendeel jij die vindt dat ik zou moeten genezen worden.
Om het met jouw woorden te zeggen:
Nog één die beter weet dan ikzelf wat ik vind..

Citaat:
Zo is dat. En als ik je met dezelfde redenering jou soep uitschep zit het erop natuurlijk.

Maar jij hebt het eerst gezegd... doe dus niet alsof het van mij komt. Want dat is smerig.

Waar heb je het in hemelsnaam toch over?

Citaat:
Je zit weer op het al-wat-je-zegt-ben-je-zelf-niveau

Idem. Je zit weer op het al-wat-je-zegt-ben-je-zelf-niveau

Op onnuttige commentaren kan ik ook moeilijk anders reageren

Citaat:
Dat was het voordien ook.

Nee,toch niet.

Citaat:
Er is een verschil tussen kritiek en verdoken insinuatie's.

Paulus.

Er zijn geen verdoken insinuaties, jij kan gewoon niet overweg met mensen die er een andere visie op nahouden en dan kom je klagen dat ze met modder gooien...
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 18:01   #103
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De oorzaak is mij om het even. Feit blijft dat de omstandigheden soms weldegelijk nodigen tot homoseksueel gedrag.
Dat is zo ja. Maar je geeft er dus wel aan toe. Homoseksualiteit is geen keuze, en ontstaat niet door uitnodigingen ertoe. Het is in de koppen van mensen.
Citaat:
Het heeft geen zin te geloven dat je heteroseksueel bent als je niet in staat bent om heteroseksualiteit te beleven wegens gebrek aan opwinding.
Er zijn ook heel veel mensen die geloven dat ze heteroseksueel zijn, die trouwen met een vrouw, en hebben vervolgens een seksloze relatie. Dat is niet gezond, en tegennatuurlijk. Volgens die christenen ben je al heteroseksueel als je geen homoseks bedrijft.
Citaat:
Geloof wat je wil voor mijn part. Maar ik weet dat er heel wat homoseksuelen zichzelf als genezen beschouwen en heteroseksueel geworden zijn. Het voorbeeld in de openingspost is bijlange geen aleenstaand geval. Of jij dat gelooft of niet zal hen worst wezen hoor. Die mensen zijn nu blij en gelukkig. Wetenschappelijk onmogelijk? Laat me niet lachen. Het zijn verhalen van ex-homoseksuelen hoor.

Paulus.
Genezen in de christelijke context. Daarin is het namelijk een ziekte, en daarin voelen ze zichzelf verlost. Wetenschappelijk gezien verandert er niks aan hun geaardheid. En denk je nu werkelijk dat die mensen gelukkiger zijn? Ze zijn misschien van de maatschappelijke schande af, maar zijn met de persoon met wie ze willen zijn zal ermee nooit lukken. Proficiat!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 18:12   #104
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk...
Homo-icoon VS breekt met homoseksualiteit
<B>

Een prominente homoactivist in de Verenigde Staten, Michael Glatze, is christen geworden en heeft naar eigen zeggen zijn homoseksuele levenswandel achter zich gelaten. Dat meldt het Duitse nieuwsagentschap Idea. Glatze is oprichter en voormalig hoofdredacteur van het homoblad Young Gay America . Hij omschreef de breuk met zijn homoseksuele levensstijl als ,,het meest bevrijdende, het mooiste en het meest verbazingwekkende'' dat hij ooit heeft meegemaakt.
</B>

In een commentaar voor WorldNetDaily schreef Glatze dat homoseksualiteit nooit een vol leven kan bieden, omdat het ,,uitsluitend gefixeerd is op seksuele lust''. Hij noemt homoseksualiteit ,,neurotisch'' en ,,onnatuurlijk'' en ,,een belemmering voor de mens om zijn ware ik te vinden''.
Bij het neerleggen van zijn functie voor Young Gay America schreef hij op zijn computer 'Homoseksualiteit is de dood, ik kies het leven'.
De 30-jarige Amerikaan zegt op zijn veertiende jaar voor het eerst homogevoelens te hebben gehad. Toen hij twintig was kwam hij 'uit de kast' en twee jaar later begon hij zijn carrière bij het homoblad. Tot, zo zegt hij, God hem er de ogen voor geopend had dat hij ,,aan de leiding stond van een verderfelijke en zondige beweging''. Daarop besloot hij zich te bekeren.
Bron
Laat ons bidden...
En wat zegt dit nu? Of pogen sommige hierdoor te verklaren?

Dat homosexualitiet niet bestaat? dat het een 'ziekte' is?

loool

De enige zieken zijn diegene die niet kunnen leven met de KEUS van sexualiteit van iemand anders...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 18:18   #106
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
De enige echte zieken, zijn zij die denken dat homofilie een ziekte is.
Bij de oude Grieken, werd domheid ook wel als ziekte gezien. Wat was dat volk toch briljant.
Oud 10 juli 2007, 18:21   #107
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik zeg je niet dat jij dat vindt of zo zou moeten vinden.
Dat doe je wel. Je zegt:

Citaat:
Jij vindt dat homo's genezen moeten worden omdat ze anders zien.
en je doet in deze posting: http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=98

Citaat:
Vertel mij dan wat jij bedoelde door te zeggen dat homo's genezen moeten worden waarbij je de gay-parade als voorbeeld aanhaalde.
Waarschijnlijk exact het zelfde als wat jij bedoelde met genezen toen je zei:
Citaat:
Bij wie ligt dan de oorzaak dat zulke mensen moeilijk aanvaard worden? En wie moet dus bijgevolg 'genezen' worden?
en je doet dat in deze posting: http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=51

Citaat:
Om het met jouw woorden te zeggen:
Nog één die beter weet dan ikzelf wat ik vind..
Laat ons zeggen dat je het weldegelijk in vraag stelt wie hier eigenlijk ziek zou zijn.

Citaat:
Waar heb je het in hemelsnaam toch over?
Je weet toch wat je zelf zegt? Je stelt in vraag wie er genezen moet worden waarop ik antwoord dat je eens naar de Gayparade moet kijken.

Jij maakt daarvan dat ik stel dat homoseksualiteit een ziekte is, terwijl ik slechts inpikte op jou insinueren van wie er nu eigenlijk genezen moest worden. De quote's staan hierboven.

Eerst probeer je me vast te pinnen of de man in kwestie nu een 'leider' of 'voorloper' van de holebi is, alsof dat terzake doet. En nu probeer je me vast te pinnen op het ebruik van het woordje 'genezen' terwijl jij het juist bent, die daarmee kwam aandraven.

Je moet toch wel heel zwak staan om zoveel aandacht te geven aan pitluttige details die helemaal niks met de inhoud te maken hebben.

Citaat:
Op onnuttige commentaren kan ik ook moeilijk anders reageren
Probeer eens inhoudelijk te reageren in plaats van op de vorm te pikken.

Citaat:
Nee,toch niet.
Ik heb het nog eens nagelezen en volgens mij is het maar al te duidelijk. Wat ook al te duidelijk is, is dat je veel meer op de man speelt ipv op de bal, waarschijnlijk wegens gebrek aan argumenten.

Citaat:
Er zijn geen verdoken insinuaties, jij kan gewoon niet overweg met mensen die er een andere visie op nahouden en dan kom je klagen dat ze met modder gooien...
Als jij vraagt 'wie er eigenlijk 'genezen moet worden', dan is dat weldegelijk een verdoken insinuatie. Want je kan weldegelijk zeggen dat je nooit beweert hebt dat ik ziek zou zijn en ik kan het ook niet quoten.

Maar het is weldegelijk dat wat je bedoelt, zoniet moet je me maar eens vertellen wat je dan wel bedoelde daarmee.

Paulus.
Oud 10 juli 2007, 18:34   #109
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is zo ja. Maar je geeft er dus wel aan toe. Homoseksualiteit is geen keuze, en ontstaat niet door uitnodigingen ertoe. Het is in de koppen van mensen.
toch wel een beetje hé? Niemand wordt gedwongen tot het beleven van homoseksuele seks. Verkrachtingen uitgezonderd.

Citaat:
Er zijn ook heel veel mensen die geloven dat ze heteroseksueel zijn, die trouwen met een vrouw, en hebben vervolgens een seksloze relatie. Dat is niet gezond, en tegennatuurlijk. Volgens die christenen ben je al heteroseksueel als je geen homoseks bedrijft.
Kun je dat staven die laatste zin? Ik dacht van niet, maar soit.

Citaat:
Genezen in de christelijke context. Daarin is het namelijk een ziekte, en daarin voelen ze zichzelf verlost.
Neen. in de christelijke context is homoseksualiteit zonde. Geen ziekte.

Citaat:
Wetenschappelijk gezien verandert er niks aan hun geaardheid. En denk je nu werkelijk dat die mensen gelukkiger zijn?
Dat heb je nu al een paar keer gezegd, maar je kunt het licht van de zon toch niet ontkennen zekers? Natuurlijk zijn die mensen gelukkiger, precies omdat hun geaardheid weldegelijk veranderd is. Het is helemaal niet zo dat dit wetenschappelijk niet kan. De praktijkervaring leert anders. Het is proefondervindelijk bewezen dat het wel kan. Er zijn teveel gevallen om dat zo maar eventjes te negeren.

Ik kan erin komen dat je het niet geloofd. Maar je mag niet zeggen dat het niet kan, wan dan maak je al deze mensen tot leugenaars.

Citaat:
Ze zijn misschien van de maatschappelijke schande af, maar zijn met de persoon met wie ze willen zijn zal ermee nooit lukken. Proficiat!
Ik denk niet dan mensen zoals Michael Glatse het een maatschappelijke schande vond om zich als hiomosekueel te uiten hoor. Men noem hem zelfs in het artikel een homo-icoon.

Nogmaals...

Wat jij ervan gelooft speelt geen enkele rol. Zij geloven dat ze genezen zijn en ze zijn er blij en gelukkig om. Het kan dus weldegelijk.

Paulus.
Oud 10 juli 2007, 18:38   #110
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
De enige echte zieken, zijn zij die denken dat homofilie een ziekte is.
In dit geval is dat de homseksueel zelf. Hij verklaart zelfs dat hij er van genezen is.

Een goede zaak mogen we wel zeggen en dat vindt de man in kwestie blijkbaar ook.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 10 juli 2007 om 18:54.
Oud 10 juli 2007, 18:55   #111
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
In dit geval is dat de homseksueel zelf. Hij verklaart zelfs dat hij er van genezen is.

Paulus.
Omdat er dus eentje van homo naar hetro gaat, is het dus voor u bewezen dat het een ziekte is?

Dus als het een ziekte is, en hij is genezen door geloof, dan is geloof nu ook al een geneesmiddel?

hoe men er nog serieus bij kan blijven....
Oud 10 juli 2007, 18:59   #112
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
toch wel een beetje hé? Niemand wordt gedwongen tot het beleven van homoseksuele seks. Verkrachtingen uitgezonderd.
Typische gelovige bombast. Je mag best homoseksueel zijn, zolang je er maar niet naar leeft. Dat gestoorde mens Rita Verdonk wou bijna homoseksuele asielzoekers terugsturen naar Iran, omdat je daar pas wordt opgehangen, als je een daad van homoseksualiteit pleegt.
Citaat:
Kun je dat staven die laatste zin? Ik dacht van niet, maar soit.
Homoseksuelen worden pas toegelaten tot de katholieke kerk, eer ze vier jaar lang geen seks met iemand van hetzelfde geslacht hadden gehad. Ik geloof dat het vier jaar was, tenminste.
Citaat:
Neen. in de christelijke context is homoseksualiteit zonde. Geen ziekte.
Zijn zondaars dan niet ziek?
Citaat:
Dat heb je nu al een paar keer gezegd, maar je kunt het licht van de zon toch niet ontkennen zekers? Natuurlijk zijn die mensen gelukkiger, precies omdat hun geaardheid weldegelijk veranderd is.
Je kan je geaardheid niet veranderen. Je kan er enkel anders over gaan denken. Aan die genen, die biologische eigenschappen, verandert niks. Het is reeds geprobeerd homoseksuelen te ''zuiveren'', en we weten allemaal hoe die mensen ervanaf kwamen: Als kastplanten.
Citaat:
Het is helemaal niet zo dat dit wetenschappelijk niet kan. De praktijkervaring leert anders. Het is proefondervindelijk bewezen dat het wel kan. Er zijn teveel gevallen om dat zo maar eventjes te negeren.
Een enquête, gehouden tussen een paarhonderd preutse anti-homoseksuelen, is niet echt representatief, lijkt mij.
Citaat:
Ik kan erin komen dat je het niet geloofd. Maar je mag niet zeggen dat het niet kan, wan dan maak je al deze mensen tot leugenaars.
Ik geloof dat zij het geloven. Maar dat verandert niets.
Citaat:
Ik denk niet dan mensen zoals Michael Glatse het een maatschappelijke schande vond om zich als hiomosekueel te uiten hoor. Men noem hem zelfs in het artikel een homo-icoon.
Het verschilt natuurlijk per land hoe zwaar de last is die je draagt als homoseksueel.
Citaat:
Nogmaals...

Wat jij ervan gelooft speelt geen enkele rol. Zij geloven dat ze genezen zijn en ze zijn er blij en gelukkig om. Het kan dus weldegelijk.

Paulus.
Wat ik geloof speelt weldegelijk een rol, anders kan iedereen zich hier wel als Char Margolis voordoen.
Voor het geval je de oplichtster niet kent: http://www.rtl.nl/(vm=/experience/rt....avi_plain.xml
Oud 10 juli 2007, 18:59   #113
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
En wat zegt dit nu? Of pogen sommige hierdoor te verklaren?

Dat homosexualitiet niet bestaat? dat het een 'ziekte' is?

loool

De enige zieken zijn diegene die niet kunnen leven met de KEUS van sexualiteit van iemand anders...
Klopt dit?
Ik dacht dat het een soort geaardheid is...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 19:00   #114
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Omdat er dus eentje van homo naar hetro gaat, is het dus voor u bewezen dat het een ziekte is?
Neen. Volgens mij is homoseksualiteit geen ziekte. Ik hou het meer op een afwijking.

Citaat:
Dus als het een ziekte is, en hij is genezen door geloof, dan is geloof nu ook al een geneesmiddel?
Voor de gelovige is dat blijkbaar zo.
Citaat:
hoe men er nog serieus bij kan blijven....
Dat is juist.

Paulus.
Oud 10 juli 2007, 19:01   #115
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lariekoek. Hoe kan een ''imaginairy friend'' nou genezend zijn? Zelfs met homeopathie bereik je meer resultaat.
Oud 10 juli 2007, 19:10   #116
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Neen. Volgens mij is homoseksualiteit geen ziekte. Ik hou het meer op een afwijking.
hoe het ook zij, hoe je het ook wil benoemen, niet jij ,niet ik, niet de kerk, NIEMAND heeft het recht om op dat vlak anderen iets te gaan verplichten...

Citaat:
Dat is dan hun zaak, en hun probleem... toch straf dat de grootste groep met de grootste afwijking anderen steeds weer moet gaan bestempelen als zijnde 'niet normaal'... en dat hun geloof dan de redding is... lol lol lol...

Citaat:
Dat is juist.
Ja u wel, want u ligt er blijkbaar 's nachts van wakker van hetgeen een ander doet of waar een ander bij slaapt...
Hou het maar al bij uw eigen bedje, dan hebt ge al werk genoeg, dat je anderen nog eens moet gaan zeggen hoe te leven...

Laatst gewijzigd door Zyp : 10 juli 2007 om 19:19.
Oud 10 juli 2007, 19:12   #117
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Typische gelovige bombast. Je mag best homoseksueel zijn, zolang je er maar niet naar leeft. Dat gestoorde mens Rita Verdonk wou bijna homoseksuele asielzoekers terugsturen naar Iran, omdat je daar pas wordt opgehangen, als je een daad van homoseksualiteit pleegt.
Daar heb k niks mee te maken.

Citaat:
Homoseksuelen worden pas toegelaten tot de katholieke kerk, eer ze vier jaar lang geen seks met iemand van hetzelfde geslacht hadden gehad. Ik geloof dat het vier jaar was, tenminste.
Dat zou kunnen, ik weet het niet. De Roomse kerk is not my cup of tea

Citaat:
Zijn zondaars dan niet ziek?
Aangezien alle mensen zondaars zijn, dacht ik van niet.

Citaat:
Je kan je geaardheid niet veranderen. Je kan er enkel anders over gaan denken. Aan die genen, die biologische eigenschappen, verandert niks. Het is reeds geprobeerd homoseksuelen te ''zuiveren'', en we weten allemaal hoe die mensen ervanaf kwamen: Als kastplanten.
Dat zeg jij, maar daar is geen wetenschappelijke grond voor. De oorzaak van homoseksualiteit is nog steeds onbekend.

Citaat:
Een enquête, gehouden tussen een paarhonderd preutse anti-homoseksuelen, is niet echt representatief, lijkt mij.
Het gaat om mensen die zeggen dat hun geaardheid veranderd is. Getuigen zijn voor een rechtbank zo veel als bewijsmateriaal.

Citaat:
Ik geloof dat zij het geloven. Maar dat verandert niets.
Ha nee zeker? Wat zeg je nu eigenlijk? Dat ze wel nog homoseksueel zijn, maar dan zonder het te weten, omdat ze het geleoven dat ze het niet meer zijn?

Je ziet toch wel hoe onwaarschijnlijk deze redenering klinkt?

Citaat:
Het verschilt natuurlijk per land hoe zwaar de last is die je draagt als homoseksueel.
Dat doet eigenlijk niet veel ter zake he.

Citaat:
$Wat ik geloof speelt weldegelijk een rol, anders kan iedereen zich hier wel als Char Margolis voordoen.
Voor het geval je de oplichtster niet kent: http://www.rtl.nl/(vm=/experience/rt....avi_plain.xml
Het staat je vrij te geloven wat je wil, maar liegen over je geaardheid lijkt me niet erg vruchtbaar voor je seksuele leven hoor. Nog minder als God ermee gemoeid is, temidden van een gelovige gemeenschap.

Om maar te zeggen, dat heel wat mensen het wel geloven en daar goede redens voor hebben ook.

Paulus.
Oud 10 juli 2007, 19:13   #118
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Klopt dit?
Ik dacht dat het een soort geaardheid is...
het is idd een geaardheid, maar ik benadruk dat dit niet aan anderen is om te beslissen hoe je bent door het woordje KEUS te gebruiken...
Oud 10 juli 2007, 19:14   #119
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lariekoek. Hoe kan een ''imaginairy friend'' nou genezend zijn? Zelfs met homeopathie bereik je meer resultaat.
Het staat je vrij om dat niet te geloven, net zoals het de gelovige vrij staat om dat wel te geloven.

Paulus.
Oud 10 juli 2007, 19:16   #120
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een goede zaak mogen we wel zeggen en dat vindt de man in kwestie blijkbaar ook.

Paulus.
Tegen zoveel domheid is geen zinnig argument opgewassen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be