![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1261 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Het zal daarom zijn dat men zelfs binnen zijn eigen partij afstand begint te nemen van hem, met het oog op 2008. Doet men altijd met immens populaire figuren.
|
|
|
|
#1262 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
|
|
|
|
|
#1263 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Sorry i woke you up.
'T Laatst gewijzigd door Morduk : 11 juli 2007 om 15:00. Reden: Domme fout, weeral |
|
|
|
|
|
|
#1264 |
|
Partijlid
|
Ik zeg het nog eens, het is bewezen dat president Bush minder stemmen had toen hij voor de 2de keer verkozen werd. Het hooggerechtshof heeft hem president gemaakt, niet de kiezer.
Toch blijft de meerderheid hier er rotsvast in geloven dat de man met enorm veel stemmen herkozen werd. Wat helemaal niet klopt. Ik las gisteren nog maar in de kranten dat Irak een complete mislukking is, Bush zegt zelf dat het een soort van nieuw Vietnam is. Zijn beide oorlogen zijn uitgedraaid in mislukkingen. Er is meer onveiligheid, dat staat overal te lezen en is wel heel duidelijk. Er is meer terrorisme sinds The War on Terrorism dan ervoor. Ik denk maar aan alle aanslagen na 9/11. In Irak zelf zijn er bijna dagelijks aanslagen, maar ook in de Westerse wereld (bv. London, Madrid). Osama is een Arabier. Waarom valt men Saoudi-Arabië dan niet binnen, als daar de belangrijkste terroristen vandaan komen. Saoudi-Arabië is toevallig een olievriendje van de regering Bush. MACHT en OLIE in het Midden-Oosten daar draait het Bush en zijn regering om. Dat is overduidelijk, als je dit niet wil geloven, mij goed. Als de meerderheid zegt dat 2+2= 5, dan is voor die meerderheid (die tegelijk een zeer kleine minderheid is) 2+2=5.
Laatst gewijzigd door Don Geronimo : 11 juli 2007 om 15:27. |
|
|
|
|
|
#1265 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Het gaat erover wat men vandaag denkt, niet in 2004. En blijkbaar zijn zijn eigen partijgenoten voortdurend schichtig heen en weer aan het kijken hoe ze zonder al te veel schade kunnen weglopen van hem.
|
|
|
|
#1266 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Als al zijn eigen partijgenoten hem niet meer steunen, dan is het al ver gekomen. Dat is een voorbeeld van de gevolgen van zijn slecht beleid. Maar het ziet er naar uit dat Bush gedurende zijn resterende ambtstermijn de troepen in Irak wil houden (hij wou er op een moment zelfs meer, lijkt verdacht veel op de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog, waar de Britten steeds meer troepen stuurden (de geschiedenis herhaalt zich keer op keer)) en zijn beleid verderzetten. Nu is het afwachten tot de volgende president die zeker de troepen zal terugtrekken. Of dat nu in 1 jaar is of langer, dat weten we niet.
Laatst gewijzigd door Don Geronimo : 11 juli 2007 om 15:36. |
|
|
|
|
|
|
#1267 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Bush is helemaal niet meer populair. Een groot deel van de Republikeinen steunen allang zijn beleid niet meer. Als ze er echt op uit zijn om president te worden, dan kunnen ze beter naar de Democraten gaan. Bush zelf kan niet meer verkozen worden, dus concurrentie van hem is er zeker niet. Dus ik zie niet in hoe ze van een zogezegd populair politicus afstand zouden willen nemen met het oog op 2008, hij vormt immers helemaal geen bedreiging voor andere potentiële kandidaten. Een zogezegd populaire politicus zoals Bush zouden ze alleen maar kracht en steun kunnen uit putten. Maar Bush is niet populair. Dat weten een heleboel partijleden, daarom nemen ze afstand van hem om te tonen dat ze niet akkoord zijn met zijn beleid en om een Republikeins alternatief te geven.
|
|
|
|
#1268 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Je weet toch dat ik ironisch bezig was, hé. Ik heb het ironieteken nog niet gevonden op mijn PC, maar ik dacht dat het voldoende duidelijk was.
|
|
|
|
#1269 |
|
Partijlid
|
Een aanvulling.
Laatst gewijzigd door Don Geronimo : 11 juli 2007 om 17:04. |
|
|
|
|
|
#1270 | |
|
|
Citaat:
Er is reeds in verscheidene draden gediscussieerd over de fraude in Ohio, de 18 miljoen $ die Jeb Bush voorafgaandelijk heeft uitgegeven om een groot deel van het democratische kiespubliek uit te sluiten, ...
|
|
|
|
#1271 |
|
|
Toch niet irrelevant wanneer de momentopname het gevolg is van fraude en dus ook de 4 of 8 jaar aan beleid die er op volgen.
|
|
|
#1272 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kijk : met Gore kon het twee richtingen uit vanwege een historische "close call". Uiteindelijk trok Bush aan het langste eind. Had ook omgekeerd gekund. Logisch dat hier dan 'fraude' wordt gebruikt als excuus voor de tegenstanders. Waarschijnlijk hadden de republikeinen hetzelfde gedaan mocht Gore zijn verkozen. Maar bij zijn herverkiezing was er geen twijfel. George Bush werd herverkozen met het grootste aantal stemmen ooit in de geschiedenis van de V.S. Als je dat niet aanvaard en blijft lullen over fraude , dan neemt de rest van jouw argumenten een serieuze geloofwaardigheidsknauw. Ik ben altijd al van mening geweest dat jij gewoon een onvoorwaardelijke Bush-basher bent, nu heb je het gewoon bewezen. |
|
|
|
|
|
|
#1273 | |
|
|
Citaat:
Indien jij je weigert te informeren dan is dat jouw probleem beste Antoon Blind gelul
|
|
|
|
#1274 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
'Wat een slechte verliezer...' Sorry, maar ik zie niet in wat wij te zien hebben met het zeggen dat we pro-democraten of pro-republikeinen zijn. Het gaat over Bush. En we staan buiten de Amerikaanse politiek, dus slechte verliezer kun je achterwege laten. Al was Bush bij mijn favoriete partij in België, dan nog zou ik zijn beleid afkeuren.
Laatst gewijzigd door Don Geronimo : 11 juli 2007 om 18:31. |
|
|
|
|
|
|
#1275 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#1276 |
|
|
Maak je geen al te grote illusies beste Don Geronimo, een Amerikaanse president is nooit het gevolg van een democratisch proces. Wanneer je het in de VS kan schoppen tot presidentskandidaat, meestal zelfs vóór de pré-elections, heb je al een proces doorlopen waar democratische waarden een illusie zijn.
|
|
|
#1277 | |
|
Minister
|
Citaat:
Een telling van de verschillende tv zenders achteraf heeft evenwel aangeduid dat als de volledige staat Florida was herteld geweest volgens dezelfd ecriteria (en niet alleen Broward county,... zoals de democraten vroegen) de winnaar van de staat en dus ook het presidentschap Al Gore had geweest... Eigenlijk is Bush verkozen door vier mannen (C.J. Rehnquist, J. Kennedy, J. Scalia, J. Thomas) en een vrouw (J. O'Connor) |
|
|
|
|
|
|
#1278 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#1279 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
"Indien jij je weigert te informeren dan is dat jouw probleem beste 2004gun" |
||
|
|
|
|
|
#1280 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind jouw redenering een beetje kort door de bocht. Maar stel dat dit een discussie zou kunnen waard zijn, dan nog zijn de historische cijfers waarmee Bush in 2004 is herverkozen onweerlegbaar (zie kader hierboven) : 62 miljoen stemmen, nooit behaald in de geschiedenis van de V.S., en 3 miljoen stemmen meer dan Kerry. Hier is het geen close call, het was gewoon een zuivere overwinning. Tot spijt van wie het benijdt, inclusief 2004gun. Laatst gewijzigd door Antoon : 11 juli 2007 om 19:04. |
|
|
|
|