Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2007, 11:40   #41
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Wist je niet dat veel mannen problemen hebben met premature ejaculatie tijdens de geslachtsdaad?
Na het besnijden gaat het vel van de eikel dikker worden en dus minder gevoelig met een grotere uithouding tot gevolg.
Dus ik bedank ervoor...mits de nodige training kan je het zo ook lang genoeg uithouden
Elk voordeel heb'se nadeel.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 12:02   #42
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Onzin, zolang het behouden geen nadeel heeft en het niet hebben geen voordeel heeft, kan dat perfect blijven bestaan. Wat is bijvoorbeeld de functie van een oorlelletje?
Het behouden van ongebruikte onderdelen heeft altijd op z'n minst 1 nadeel. Namelijk de energie die het kost om het in stand te houden. De natuur is bijzonder economisch. Zodra het meer kost dan het baat worden de middelen anders ingezet. Ik kan je verzekeren dat de oorlel een functie heeft. Dat die functie niet meteen helemaal duidelijk is zegt niks.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 12:50   #43
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Is het werkelijk? Waarom dat?
Het vindt daar zijn oorsprong in het belachelijke idee dat het masturbatie voorkwam. Nu doet men het om allerlei andere drogredenen. Terwijl de enige aanvaardbare reden om kinderen te laten besnijden natuurlijk medische noodzaak is. Het is echter ondertussen een hele industrie geworden, dus men doet er alles aan om het te blijven promoten.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 12:52   #44
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Bij mannen van de oudere generatie is dat gebeurd ,bij de jongeren komt het nauwelijks meer voor.
Klopt niet. Vandaag worden nog steeds meer dan de helft van de jongens besneden.

Laatst gewijzigd door Edina : 12 juli 2007 om 13:10.
Oud 12 juli 2007, 12:53   #45
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Het behouden van ongebruikte onderdelen heeft altijd op z'n minst 1 nadeel. Namelijk de energie die het kost om het in stand te houden. De natuur is bijzonder economisch. Zodra het meer kost dan het baat worden de middelen anders ingezet. Ik kan je verzekeren dat de oorlel een functie heeft. Dat die functie niet meteen helemaal duidelijk is zegt niks.
Je schijnt voorbij te gaan aan het feit dat evolutie een proces is van miljoenen jaren. Er zijn massa's voorbeelden van rudimentaire organen in het dierenrijk.
Oud 12 juli 2007, 13:07   #46
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je schijnt voorbij te gaan aan het feit dat evolutie een proces is van miljoenen jaren. Er zijn massa's voorbeelden van rudimentaire organen in het dierenrijk.
Oorlellen en voorhuiden zijn geen rudimentaire organen.

Maar goed, dit wordt toch wellus nietus. Dus laat maar zitten.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 12 juli 2007 om 13:07.
Oud 12 juli 2007, 13:09   #47
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Beide zou je heel eventueel rudementair kúnnen noemen?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 13:09   #48
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorlellen en voorhuiden zijn geen rudimentaire organen.

Maar goed, dit wordt toch wellus nietus. Dus laat maar zitten.
Ik heb nergens beweerd dat de voorhuid geen functie heeft. Integendeel zelfs. Ik heb alleen gezegd dat het bestaan ervan daarvoor geen aanwijzing is.
Oud 12 juli 2007, 13:18   #49
Spinoza
Minister-President

Standaard

Overigens zou er vandaag de dag wel een selectiedruik op de voorhuid kunnen zijn. Er is namelijk gebleken dat besneden mannen minder makkelijk HIV kunnen krijgen.
Oud 12 juli 2007, 13:35   #50
Bruno
Burger

Bruno's schermafbeelding

Standaard

Over het al dan niet besnijden is mijn mening kort en bondig : zolang ze UW velleke niet willen verwijderen hoef je er toch niet van wakker te liggen dat andere mensen dit wel doen?
Persoonlijk : bij mij is het ook kort na de geboorte gebeurd om medische redenen , ik herinner mij er niets van en heb er ook geen last van.
Hier bij ons lopen mensen van allerlei pluimage rond : mensen die hun navel , neus , oren , lippen , tong , eikel (prins Albert anyone?) en weet ik wat nog allemaal piercen , uitrekken of tatoeëren...in dit opzicht is besnijdenis dan nog redelijk soft , nee ?
De functie van het oorlelletje lijkt me logischerwijs warmtehuishouding : in het oorlelletje lopen de adertjes vlak onder de huid zodanig dat er een koeloppervlak gevormd wordt. Bij de olifant zien we dit uiteraard duidelijker aangezien die procentueel gezien veel grotere oren heeft dan de mens , en de (doorsnee)mens niet met zijn oren kan flapperen.
Bruno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 13:50   #51
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het vindt daar zijn oorsprong in het belachelijke idee dat het masturbatie voorkwam. Nu doet men het om allerlei andere drogredenen. Terwijl de enige aanvaardbare reden om kinderen te laten besnijden natuurlijk medische noodzaak is. Het is echter ondertussen een hele industrie geworden, dus men doet er alles aan om het te blijven promoten.
medische en/of hygienische redenen ... zonder schadelijke gevolgen ... laat de mensen (ook ouders) de vrije keuze dus.

maar uiteraard uitsluitend uitgevoerd door een medicus, in een erkend ziekenhuis !

ps het oorlelletje is uiterst handig om meteen vast te grijpen wanneer je je vingers (licht) verbrandt ... het is iets koeler dan de rest van je lichaam en verzacht de pijn meteen (oude poolse soldatentruuk)

Laatst gewijzigd door Anna List : 12 juli 2007 om 13:54.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 13:55   #52
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
m ... laat de mensen (ook ouders) de vrije keuze dus.
En waarom zouden ouders dat voor hun minderjarig kind mogen beslissen?
Als mijn ouders mij hadden laten besnijden, dan hadden ze nu een rechtzak aan hun been en zouden ze een esthetische hersteloperatie mogen betalen(die in de VS, een land met veel besnijdenissen, bestaat, er moeten dus weldegelijk mensen zijn die niet tevereden waren met hun besnijdenis).
Oud 12 juli 2007, 13:57   #53
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
En waarom zouden ouders dat voor hun minderjarig kind mogen beslissen?
Als mijn ouders mij hadden laten besnijden, dan hadden ze nu een rechtzak aan hun been en zouden ze een esthetische hersteloperatie mogen betalen(die in de VS, een land met veel besnijdenissen, bestaat, er moeten dus weldegelijk mensen zijn die niet tevereden waren met hun besnijdenis).
omdat ouders het absolute voorrecht hebben alles te beslissen voor hun minderjarige kinderen, en kompleet terecht.
Oud 12 juli 2007, 14:06   #54
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
omdat ouders het absolute voorrecht hebben alles te beslissen voor hun minderjarige kinderen, en kompleet terecht.
Niet dat hebben zij niet.
Hun beslissingsrecht wordt beperkt door het algemeen welzijn van het kind(ik kan mijn baby niet laten tatoueren, ongeacht ik tatouages mooi vind, ik kan ook geen erfenis van een rijke tante voor mijn kind verkwanselen,...).

En omdat er in een land als de VS relatief veel vraag is naar voorhuidreconstructie lijkt het mij niet meer dan normaal dat men maar moet wachten tot men 18 is en zelf kan beslissen.

Laatst gewijzigd door ZERO : 12 juli 2007 om 14:06.
ZERO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 14:23   #55
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet dat hebben zij niet.
Hun beslissingsrecht wordt beperkt door het algemeen welzijn van het kind(ik kan mijn baby niet laten tatoueren, ongeacht ik tatouages mooi vind, ik kan ook geen erfenis van een rijke tante voor mijn kind verkwanselen,...).

En omdat er in een land als de VS relatief veel vraag is naar voorhuidreconstructie lijkt het mij niet meer dan normaal dat men maar moet wachten tot men 18 is en zelf kan beslissen.
je gaat een medische circumcisie toch niet met verminking vergelijken ?!
Oud 12 juli 2007, 14:24   #56
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overigens zou er vandaag de dag wel een selectiedruik op de voorhuid kunnen zijn. Er is namelijk gebleken dat besneden mannen minder makkelijk HIV kunnen krijgen.
Verspreiden, neem ik aan.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 14:24   #57
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Bij mannen van de oudere generatie is dat gebeurd ,bij de jongeren komt het nauwelijks meer voor.
Waarschijnlijk om hygienische redenen.
Tegenwoordig kan iedereen douchen.
hebt u ook een bron die bij deze leugen hoort?

Hiervertelt men toch iets heel anders als wat jij snel verzint:

Citaat:
In the United States of America today, approximately 65% of newborn males are circumcised, and approximately 77% of the male population overall have been circumcised.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 14:26   #58
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je gaat een medische circumcisie toch niet met verminking vergelijken ?!
Nogmaals, doordat er in Amerika zoveel vraag is naar voorhuidreconstructie, kan men ervan uitgaan dat heel wat besneden mannen dit als verminking aanzien, ongeacht of deze door een arts is uitgevoerd.
Oud 12 juli 2007, 14:30   #59
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals, doordat er in Amerika zoveel vraag is naar voorhuidreconstructie, kan men ervan uitgaan dat heel wat besneden mannen dit als verminking aanzien, ongeacht of deze door een arts is uitgevoerd.
veel vraag naar reconstructie ? wat versta je daaronder ?

er is misschien ook veel vraag naar penisvergrotingen ginder (aan mijn spam te lezen) ... maar om dat nu representatief te gaan vinden ?

bronnen ? cijfers ?
Oud 12 juli 2007, 14:40   #60
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
veel vraag naar reconstructie ? wat versta je daaronder ?
Er is in Amerika genoeg vraag naar om er een kleine business rond te creëeren. En zelfs al is dat maar een kleine minderheid, het is een relatief groot aantal.
En dat kan je niet vergelijken met een penisverlenging omdat er bij mijn weten geen enkele minderjarige een verplichte penisverlenging van zijn ouders heeft gekregen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be