Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2007, 18:02   #121
gertjan22
Banneling

Standaard

Ik zou als homo nooit 'snachts alleen op straat durven lopen in Amsterdam...en zeker nooit in de buurt van homo-discotheken.Allochtonen en extreem rechts staan overal op de loer! Toch raar dat in de red&blue homodiscotheek 45% bestaat uit...marokanen!
gertjan22 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 11:47   #122
adaveke
Schepen

adaveke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 Bekijk bericht
Ik zou als homo nooit 'snachts alleen op straat durven lopen in Amsterdam...en zeker nooit in de buurt van homo-discotheken.Allochtonen en extreem rechts staan overal op de loer! Toch raar dat in de red&blue homodiscotheek 45% bestaat uit...marokanen!
45% is misschien een beetje overdreven.
Maar er zijn inderdaad allochtone bezoekers.
Moet je eens in de D-club in a'pen gaan kijken.

En toch zijn er weinig problemen in beide discotheken. Het zal dus wel niet aan DE allochtoon liggen zeker?
adaveke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 13:25   #123
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 Bekijk bericht
dat 'extreem rechts' staat erbij om de allochtonen wat uit de wind te zetten.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 05:36   #124
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
dat 'extreem rechts' staat erbij om de allochtonen wat uit de wind te zetten.
Goed gezien. Och ja, als sommigen eraan behoefte hebben om denkbeeldige vijanden te creëeren, laat ze hun gang gaan
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 10:31   #125
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Golf aangiftes mishandelde homo's

AMSTERDAM
Verontrustend.

Is dit niet iets voor het forum Benelux?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 19:46   #126
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

om bij 't onderwerp te blijven:

http://www.parool.nl/nieuws/2007/JUL/24/ams7.html

Jongeren belagen opnieuw homo's

AMSTERDAM - Groepjes jongeren hebben in de nacht van donderdag op vrijdag in Amsterdam twee homoseksuele mannen mishandeld. Een slachtoffer liep daarbij ernstige verwondingen op, liet de politie dinsdag weten. Het is het tweede incident in korte tijd waarbij homo's worden belaagd.

De jongeren sloegen toe in het 'cruisegebied' Nieuwe Meer/Oude Haagseweg. Rond 02.30 uur liep een van de homoseksuelen op een parkeerplaats bij de ingang van het park toen drie mannen op hem afliepen. Ze maakten hem uit voor 'vuile homo' en 'smerige homo'. Het slachtoffer wilde weglopen, maar kreeg de kans niet. Een blonde man in oranje t-shirt gooide hem tegen de grond, trapte op hem in en sloeg hem met een stok. Het slachtoffer liep een gebroken rib op en diverse verwondingen aan zijn rechterarm en -been.

De dader zocht na de mishandeling in de kleding van de man naar een telefoon en geld. Op aandringen van de twee andere jongeren staakte de blonde man het geweld. Ze vertrokkken zonder buit. Het slachtoffer heeft aangifte gedaan.

Een uur later, rond 03.30 uur, gingen op dezelfde locatie vijf blanke mannen het tweede slachtoffer te lijf. De man sloeg echter een van de daders, waarna hij kans zag te vluchten. Hij wilde geen aangifte doen omdat
hij geen verwondingen had opgelopen.

Politiek of godsdienstig geïnspireerd? "jongeren"...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 19:59   #127
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

En de homo's ondertussen maar verder doen met op linkse partijen te stemmen. Suïcidaal is dat.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 20:09   #128
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
om bij 't onderwerp te blijven:

http://www.parool.nl/nieuws/2007/JUL/24/ams7.html

Jongeren belagen opnieuw homo's

AMSTERDAM - Groepjes jongeren hebben in de nacht van donderdag op vrijdag in Amsterdam twee homoseksuele mannen mishandeld. Een slachtoffer liep daarbij ernstige verwondingen op, liet de politie dinsdag weten. Het is het tweede incident in korte tijd waarbij homo's worden belaagd.

De jongeren sloegen toe in het 'cruisegebied' Nieuwe Meer/Oude Haagseweg. Rond 02.30 uur liep een van de homoseksuelen op een parkeerplaats bij de ingang van het park toen drie mannen op hem afliepen. Ze maakten hem uit voor 'vuile homo' en 'smerige homo'. Het slachtoffer wilde weglopen, maar kreeg de kans niet. Een blonde man in oranje t-shirt gooide hem tegen de grond, trapte op hem in en sloeg hem met een stok. Het slachtoffer liep een gebroken rib op en diverse verwondingen aan zijn rechterarm en -been.

De dader zocht na de mishandeling in de kleding van de man naar een telefoon en geld. Op aandringen van de twee andere jongeren staakte de blonde man het geweld. Ze vertrokkken zonder buit. Het slachtoffer heeft aangifte gedaan.

Een uur later, rond 03.30 uur, gingen op dezelfde locatie vijf blanke mannen het tweede slachtoffer te lijf. De man sloeg echter een van de daders, waarna hij kans zag te vluchten. Hij wilde geen aangifte doen omdat
hij geen verwondingen had opgelopen.

Politiek of godsdienstig geïnspireerd? "jongeren"...
Wel wel wel... Kuthollandertjes?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 24 juli 2007 om 20:09.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 00:16   #129
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
En de homo's ondertussen maar verder doen met op linkse partijen te stemmen. Suïcidaal is dat.
Tja, "ze" doen dingen nu eenmaal anders dan ik.
Oud 25 juli 2007, 09:28   #130
adaveke
Schepen

adaveke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij de laatste peiling van gaybelgium.be kwam de VLD uit als grootste partij als het van de holebi's afhing...

Niet dat ik in peilingen geloof, maar men kan volgens mij moeilijk stellen dat 'DE' homo's op links stemmen.
adaveke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 10:33   #131
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
De ene minderheidsgroep die de andere aanvalt: geen racisme. CGKR is niet bevoegd in deze materie. Met andere woorden: ze moeten het zelf maar uitvechten.
waarom slaan die eigenlijk niet terug, die haumaus?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 10:35   #132
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
toch wel hoor. Ik ben toen zelfs op zoek gegaan naar een aantal artikelen daarover (dit is nu niet de eerste keer, het is al jaren bezig dat homo's in A'dam door allochtonen worden ineengemept).

Enfin, in elk geval weet je nu waar de klepel hangt.

Hoeveel VB'ers maken er een wekelijkse sport van homo-bashen denk je? Vergis je maar niet teveel van vijand.
mischien krijgt hij graag slagen?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 15:29   #133
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door adaveke Bekijk bericht
Bij de laatste peiling van gaybelgium.be kwam de VLD uit als grootste partij als het van de holebi's afhing...

Niet dat ik in peilingen geloof, maar men kan volgens mij moeilijk stellen dat 'DE' homo's op links stemmen.
Ik zie de VLD als een linkse partij. Wanneer ik over 'rechts' spreek, heb ik het niet over economisch rechts, liberalisme dus, maar over sociaal, politiek en cultureel rechts: conservatief volksnationalisme dus.

Om van deze symbooldiscussie af te stappen, herhaal ik mijn vorige uitspraak:

En homo's ondertussen maar verderdoen met op pro-immigratiepartijen te stemmen. Suïcidaal is dat.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 15:57   #134
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

AMSTERDAM - Bij de Amsterdamse politie stromen momenteel de aangiften binnen van homo's die zeggen te zijn mishandeld door groepen, voornamelijk Marokkaanse, jongeren.
Vreemd, beide groepen nemen op gezette tijden nogthans dezelfde vreemde lichaamshouding aan.
Okee, flauwe grap.
Al ben ik dan misschien af en toe wel vrij grof t.o.v. van homo's, er is geen enkele reden waarom men fysiek geweld moet gebruiken tegen medemensen. Nooit.
Tegen geen enkele minderheidsgroep.
Al kan ik me voorstellen dat men door provocatie al vrij snel geweld kan losweken. Maar dat is niet gebonden aan ras en/of geaardheid.
De recente holebi activiteiten kunnen ook omgekeerd werken.
Ik vind dit provoceren.
Stel dat we binnenkort ook spelen krijgen voor de SM fanaten.
En voor nog veel ergere minderheidsgroepen ?
Ik bedoel maar. ALs homo's willen dat ze als 'gewone' mensen (wat ze uiteraard ook zijn) willen behandeld worden, dienen ze zich ook niet op te dringen via de media . Dat werkt averechts.
Misschien is dit wel hét grote probleem. Dat minderheden zich op de een of andere manier persé in het nieuws willen zetten.
Ook op religieus gebied. Jammer. Er zijn manieren legio om op een positieve manier aandacht te krijgen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 19:04   #135
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nu, de VLD is wel centrum-links, dus eerder links dan rechts (De Gucht "Moest de VLD niet links zijn, dan ging ik liever vissen").
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 19:05   #136
willem1940NLD

Standaard

Citaat:

Gaybelgium .... Vlaamse Gaaien?
Oud 26 juli 2007, 11:31   #137
Beauris
Partijlid

Beauris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
De recente holebi activiteiten kunnen ook omgekeerd werken.
Ik vind dit provoceren.
Stel dat we binnenkort ook spelen krijgen voor de SM fanaten.
En voor nog veel ergere minderheidsgroepen ?
Zou dat dan een probleem zijn? Heb jij er last van dat er mensen zijn die in groepsverband activiteiten willen organiseren en uitoefenen?

Citaat:
Ik bedoel maar. ALs homo's willen dat ze als 'gewone' mensen (wat ze uiteraard ook zijn) willen behandeld worden, dienen ze zich ook niet op te dringen via de media . Dat werkt averechts.
Ligt dat niet eerder aan de media dan aan de homo's? Of vind je dat homo's alleen aanvaardbaar zijn als ze zich verbergen, als je dus niet weet dat ze homo zijn?

Citaat:
Misschien is dit wel hét grote probleem. Dat minderheden zich op de een of andere manier persé in het nieuws willen zetten.
Ik zie niet in wat daar een probleem aan zou zijn. Streeft iedere belangengroep niet naar wat aandacht van de media? Ik zie dat je een avatar van het Vlaams Belang hebt. Is niet een van de belangrijkste verzuchtingen van het Vlaams Belang nu precies dat ze zo weinig aandacht krijgen van de media? Waarom zou het Vlaams Belang die aandacht wel moeten krijgen en de homo's niet?
Beauris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 11:33   #138
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Koetjes & kalfjes thread.

Dit is een fait divers op z'n beste. Er zijn evengoed homo's die anderen mensen mishandelen. Hoe homo om speciaal om aandacht te schreeuwen.
Oud 26 juli 2007, 11:37   #139
Beauris
Partijlid

Beauris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Koetjes & kalfjes thread.

Dit is een fait divers op z'n beste. Er zijn evengoed homo's die anderen mensen mishandelen. Hoe homo om speciaal om aandacht te schreeuwen.
Als er een golf van aangiften is, zoals uit het artikel in de eerste post blijkt, dan zou ik dat toch niet zomaar afdoen als een fait divers. Dat er ook homo's zijn die mensen mishandelen, lijkt me niet onlogisch, maar ik zou daar toch niet gewagen van een onrustbarende maatschappelijke trend, zoals wat dit onderwerp betreft wel het geval is.
Beauris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2007, 12:39   #140
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vind ik ook.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be