![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
![]()
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 13 juli 2007 om 00:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Ik neem aan, gewoon hetzelfde spul wat "rest wereld" (en ik) eet; ik ben vader van 6 en grootvader van (voorlopig) 6.
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U is niet de enige die mijn idee "dom" vindt hoor ik krijg hier een blaadje met rode adviezen voor rode senioren en daarin staat het volgende : quote We kunnen op onze 2 oren blijven slapen. volgens de OESO kan "slechts" 4% van de industriële jobs getroffen worden door delocalisatie naar China. anderzijds blijkt bvb. dat de koopkracht van de zwakste groepen in onze bevolking met vijf tot tien procent steeg, ingevolge het aanbod van goedkope goederen uit China. En zo zijn er nog heel wat gegevens om het plaatje te vervolledigen. unquote in andere woorden : we hoeven ons geen zorgen te maken over de sociale onrechtvaardigheid in de wereld : dat is een ver van mijn bed show. In feite hebben wij die sociale onrechtvaardigheid nodig om ons welvaartpeil µin het bijzonder die van de laagste inkomensklassen in onze maatschappij nog een beetje te fatsoeneren. ... Ik ben een domkop : ik kan hier niet akkoord mee gaan.
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat is de realiteit ? De productiviteitsstijging had plaats in de oorlogsindustrie - ten einde de kapitalisten hun imperialistische doelen (salvankolonies veroveren - markten veroveren) te dienen. De concentratie van arbeiders in fabrieken had voor gevolg het ontstaan van vakbonden, die na een bloedige strijd er in slaagden om betere arbeidsvoorwaarden af te dwingen. Eveneens doorslaggevend waren de intellectuelen die de miserie van de proleten en de tweedeling van de maatschappij niet konden aanzien en diverse oplossingen voor dit probleem voorstelden - paternalistische kapitalisten, die voor behuizing en hygiënischere leefomstandigheden gingen zorgen en dies meer. Een louter economisch automatisme om wantoestanden te verbeteren is er dus allesbehalve - men mag wantoestanden zeker niet als een "natuurlijk gegeven" beschouwen dat van zichzelf zal vedwijnen. Misschien overroep ik de "maakbaarheid" van de samenleving - maar hetzelfde doen de verenigde naties met hun milleniumdoelstellingen ik mag me dus in goed gezelschap achten. ---- Steven Nr 1 : een minimumloon van 100 euro's is zeker niet onhaalbaar/overdreven en houdt wel degelijk rekening met diverse plaatselijke toestanden - het zou alleszins in de armste landen een flinke boost geven aan de nationale en zelfs aan de internationale economie zonder de producenten van bv; autobanden plotseling zonder winstmarge te zetten. ---- In het algemeen merk ik over "Firestone" op dat hier een privéfirma zich gedraagt als een fascistische kolonizerende staat - het heeft er alle pregoratieven van een eigen politieleger, gevangenissen enz.. Het verdedigen van "firestone" is geenszins een verdediging van de "vrije markt" of "klassiek liberalisme" - hier wordt slechts aangetoont dat de hoogste vorm van "economisch liberalisme" zeer licht in fascisme ontaard.
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Daar is ook niks mis mee. In Taiwan werd de overheid geconfronteerd met een boel onnozele grootgrondbezitters. Dus heeft ze het land opgekocht en verdeeld onder burgers, en zichzelf erna teruggetrokken. Slimme zet. Iets te slim, want ze nam de democratie meteen mee. In Vietnam is er uiteraard wat meer overheid, maar het gaat daar de goede kant op. Norberg is overigens geen anarchist. Dat is Per Bylund, zijn collega.
Laatst gewijzigd door lombas : 15 juli 2007 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je over big business spreekt, akkoord. Ik ga akkoord. Big business en big government gaan hand in hand. Daar zijn zelfs marxistische auteurs voor, die je uit de kast kunt halen, om dat te bewijzen. Iets anders heb ik nooit gezegd. Citaat:
Ik ontken eveneens dat een doorslaggevende factor de bekommernis van kapitalisten was om hun werkvolk een beetje goed te houden. Citaat:
Citaat:
En was dus de jure en de facto geen kapitalistisch bedrijf. Elk bedrijf dat zichzelf het recht toeëigent om een grondmonopolie te voeren of een rechtsmonopolie of een politiemonopolie of wat dan ook, is per definitie niet kapitalistisch.
![]() |
![]() |