![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister
|
![]() Citaat:
btw mijn man is blank, je verwart hem met een noord-afrikaan waarschijnlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() groetjes anna |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Parlementslid
|
![]() Ok, ik eigen mij het recht toe om de oren van mijn kinderen af te snijden. Minder oorsmeer , dus hygiënischer !
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maareuh als jij dat verkocht krijgt zodat het merendeel van de medische wereld daar achter staat, dan zal ik daar nog eens over nadenken ... zo goed was uw argumentatie ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mag ik dan aannemen dat je ook geen enkel probleem hebt met vergelijkbare vormen van vrouwenbesnijdenis (waarin enkel de voorhuid van de clitoris wordt weggesneden) of zelfs mildere vormen waarbij enkel een insnijding in die voorhuid wordt gemaakt of de clitoris zelfs alleen wordt aangeprikt? Geen schadelijke gevolgen, dus laat de ouders de vrije keuze?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() ik ken er geeneen (wat op zich natuurlijk geen sluitend argument is) maareuh ... zou het niet eerder zo zijn dat er in de States enkelen geprobeerd hebben om langs de kassa van de mega schadevergoedingen te passeren ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() Er is een wezenlijk verschil tussen de wens om iets aan je lichaam te veranderen en de wens om je lichaam te laten herstellen in de oorspronkelijke staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
De enige aanvaardbare reden voor een besnijdenis is voor mij medische noodzaak (in geval van fimosis). Al de andere redenen zijn onaanvaardbaar tenzij de persoon in kwestie daar zelf voor kiest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
kom Edina, laat ons naar de kern gaan de hamvraag is of en hoever je ouders laat beslissen voor hun kinderen, al de rest is toch bijkomstig maw wie is de beste ouder : de ouders of de heersende moraal/de staat/de toevallige democratische meerderheid. wat is het belangrijkst burgerlijke rechten en vrijheden of een opgelegde te volgen modieus setje normen en waarden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
Waar echter wel geld aan te verdienen valt, is aan de hele besnijdenisbusiness in de VS. Je weet toch dat men daarmee begonnen is omdat men dacht dat het masturbatie zou voorkomen? Toen die mythe ontkracht werd, zijn er nieuwe mythes gecreëerd om het toch te blijven stimuleren. Hygiëne en de vermeende bescherming die een besnijdenis tegen allerlei ziekten biedt. Terwijl ondertussen al lang duidelijk is dat beiden onzin zijn. Tenzij er sprake is van fimosis, maar dat is dan ook de enige aanvaardbare reden om het te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Burger
|
![]() Citaat:
U doet maar, maar dan ook eerst je eigen oren eraf hé! Haal dan ineens die nutteloze neus weg aangezien daar ook meer in gepeuterd wordt dan wat anders... Scheer je helemaal kaal , ook vanonder ,want anders is er kans op luizen! Als man heb je eigenlijk ook niet echt tepels nodig dus kan je ook eens overwegen die ineens mee weg te halen! Om maar te zeggen : u trekt de discussie in het belachelijke. Moslims doen aan besnijdenis dat is bekend. Ook Joden doen dit. Ze brengen hun kinderen hiermee geen letsel toe op lange termijn, integendeel zelfs als je de argumentatie over hygiëne meeneemt. Niemand die jou als niet-moslim of niet-jood zal verplichten je te laten besnijden. Dat u ook uw eigen kinderen niet laat besnijden is uiteraard uw goed recht ; maar u hebt het niet recht te beslissen dat een ander dit niet mag. Op dat vlak heb ik meer problemen met de ethiek van een Jehova-getuigene die bloedtransfusie weigert uit religieuze overwegingen , zelfs al betekent dit het doodvonnis voor de patiënt. Maar u focust blijkbaar liever op voorhuidjes , ach ja.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Medical...f_circumcision |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In het belang van de minderjarige mogen de artsen en het verplegend personeel zelf beslissen om toch een bloedtransfusie te geven. Ouderlijke toestemming of niet.
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
uit de feiten dat de meeste mannen in de states en de arabische wereld besneden zijn én dat dat meestal medisch gebeurt (in de US toch) leid ik dus af dat de meeste medici daar wel voor gewonnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tattoo's piercings , scarification ??? Kinderen zijn toch geen knutselwerkje waar je zomaar in kan laten knippen en plakken ....
![]() |