Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2007, 17:18   #21
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Gepikt ? Het is nooit goed zeker eh basy Lys ? Als men het slecht doet is het niet goed, maar als men probeert het goed te doen (in de oogen van islamofoben) is het dat weer niet goed !? probeer eens wat minder pessimist te zijn, my dear friend,.
Je hebt gelijk, Lincoln. Ze hebben dan wel niet voor de techniek betaald, maar ik ben al héél tevreden van toch een beetje vooruitgang te zien.

't Is dus wel goed. Sommigen doen hun best.

Wat me zo pessimistisch stemt, lieve Lincoln, is dat ik in mijn leven vooral regressie gezien heb in de mohammedaanse wereld. Toen ik einde van de jaren 1970 voor het eerst begon te reizen in de mohammedaanse "wereld" kon men nog op een relatief veilige manier ronddwalen in Mogadishu, Khartum, Karachi, Algiers, Borgerhout, etc., etc. Intussen heeft overal de "ware islam" terug alle kracht herwonnen die het in de loop van de eeuwen verloren was. En ik zie bitter weinig volgelingen van Mohammed die deze gang van zaken niet toejuichen.
Oud 14 juli 2007, 17:29   #22
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Dat zijn beweringen en geen bewijsmateriaal. Groot verschil tussen "een bewijs"(dat houdt in de feit zelf, maar ook meerder bronnen die deze feit aanhalen, de logische bewijs die het bewijs zelf niet tegenspreekt !) en een bewering,.
Heb je dan zijn boekje gelezen? Of volg je gewoon de beweringen van de mohammedaanse "pastoors"?
Oud 14 juli 2007, 18:59   #23
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Heb je dan zijn boekje gelezen? Of volg je gewoon de beweringen van de mohammedaanse "pastoors"?
Ik volg waar ik rust kan vinden, of mijn geloof wetenschappelijk bewezen is of niet maakt niet veel uit,.
Oud 14 juli 2007, 18:59   #24
Lincoln

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk, Lincoln. Ze hebben dan wel niet voor de techniek betaald, maar ik ben al héél tevreden van toch een beetje vooruitgang te zien.

't Is dus wel goed. Sommigen doen hun best.

Wat me zo pessimistisch stemt, lieve Lincoln, is dat ik in mijn leven vooral regressie gezien heb in de mohammedaanse wereld. Toen ik einde van de jaren 1970 voor het eerst begon te reizen in de mohammedaanse "wereld" kon men nog op een relatief veilige manier ronddwalen in Mogadishu, Khartum, Karachi, Algiers, Borgerhout, etc., etc. Intussen heeft overal de "ware islam" terug alle kracht herwonnen die het in de loop van de eeuwen verloren was. En ik zie bitter weinig volgelingen van Mohammed die deze gang van zaken niet toejuichen.
Waarom werk je dan niet als een missionaris ?
Oud 14 juli 2007, 19:01   #25
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ook de bewering dat Mohammed niet zou kunnen lezen is op zijn minst twijfelachtig. Wanneer de engel hem tot 3 maal toe het bevel geeft te lezen wat op het doek staat, zegt Mohammed uiteindelijk (omdat de engel hem bijna dooddrukt): dat heb ik gelezen en de engel vertrok.

Dus hij kon wel lezen. Een zekere traditie wil dat Mohammed ummi was, een ongeletterde. En dat moet ook zo zijn. Want indien hij ongeletterd is moest de Koran wel van Allah komen. Volgens andere tradities kon hij wel lezen en zou hij zelfs een beetje Hebreeuws hebben gekend. Waarschijnlijk betekent 'lezen' hier voorlezen, reciteren. Mohammed moet dus gaan verkondigen, iets waar hij in het begin niet zo happig op is.
Ik begrijp u niet goed , beweert u dat gabriel met een boek neergedaald heeft ??

Het kan zijn dat mo7amed sas later konde schrijven (volgens sommige geleerden), en of dat hij een "beetje" hebreeuws heeft gekend dat weet ik niet, voor zover ik weet spraken de joden van medina "arabisch" en niet hebreeuws !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 14 juli 2007 om 19:04.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 19:54   #26
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp u niet goed , beweert u dat gabriel met een boek neergedaald heeft ??

Het kan zijn dat mo7amed sas later konde schrijven (volgens sommige geleerden), en of dat hij een "beetje" hebreeuws heeft gekend dat weet ik niet, voor zover ik weet spraken de joden van medina "arabisch" en niet hebreeuws !
Mohammed vertelt zelf over de eerste verschijning van Djibril. Hij zegt:

'Ik sliep, toen kkwam de engel met een doek brokaat waar iets op stond geschreven en zei "Lees". Ik antwoordde: "Wat moet ik lezen?" Hij drukte me zo dat ik dacht dat ik dood ging en zei: "Lees". Ik zei: "Wat moet ik lezen"? en ik zei dat alleen om mij van hem te verlossen, opdat hij niet zou herbeginnen. Hij zei: "In de naam van de Heer die de mens uit gestold bloed heeft geschapen, lees.Lees." Uw Heer is de meest magniefieke, die door de pen heeft geleerd wat mensen nooit hebben geweten." Dat heb ik gelezen en hij vertrok. En ik ontwaakte uit mijn slaap.

Dus hij kon lezen.

Laatst gewijzigd door system : 14 juli 2007 om 19:54.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 20:04   #27
system
Banneling

Standaard

Citaat:

In zijn periode van Medina kwam hij in contact met Joodse stammen. De islamitische traditie levert ons over, dat Mohammed in Medina de mogelijkheid had rechtstreeks met de rabbi's om te gaan. Voor de rabbi's was de identificatie van de torah met de koran zeker niet zondermeer te accepteren. Men kan zich voorstellen dat zij zich er voor ingezet hebben om juist de verschillen aan te tonen met schriftbewijzen. Het is in deze context dat men zijn kennis van het Hebreeuws moeten situeren.

Waarom schrijft u de naam van Mohammed nooit voluit? Het is toch geen god?

Laatst gewijzigd door system : 14 juli 2007 om 20:06.
Oud 14 juli 2007, 20:21   #28
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen ik einde van de jaren 1970 voor het eerst begon te reizen in de mohammedaanse "wereld" kon men nog op een relatief veilige manier ronddwalen in Mogadishu, Khartum, Karachi, Algiers, Borgerhout,

:') :') :')
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 20:30   #29
system
Banneling

Standaard

[quote]

Citaat:
Toen ik einde van de jaren 1970 voor het eerst begon te reizen in de mohammedaanse "wereld" kon men nog op een relatief veilige manier ronddwalen in Mogadishu, Khartum, Karachi, Algiers, Borgerhout

En hebt u dan ook een Qat-sessie georganiseerd in Mogadishu?

Laatst gewijzigd door system : 14 juli 2007 om 20:31.
Oud 14 juli 2007, 20:43   #30
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij doet dit, de "7" in "Mo7ammed" is een arabische harde h.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 21:02   #31
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Lees: Moccchhh(rochel)ammadd vrede zij met hem.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 21:04   #32
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Ja de arabische ha, maar waarom schijft hij die ha met een 7? Het ander teken is toch toch 'ga' en over de 'jim' moeten we het zeker niet hebben. Ik begrijp het toch niet goed.

Laatst gewijzigd door system : 14 juli 2007 om 21:17.
Oud 14 juli 2007, 21:16   #33
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Ik volg waar ik rust kan vinden, of mijn geloof wetenschappelijk bewezen is of niet maakt niet veel uit,.
Daar kan ik mee leven.

Citaat:
Waarom werk je dan niet als een missionaris ?
Dan was ik arm moeten blijven, en van de vrouwen afblijven.
Oud 14 juli 2007, 21:21   #34
Basy Lys
Minister

Standaard

[quote=system;2788846]
Citaat:
En hebt u dan ook een Qat-sessie georganiseerd in Mogadishu?
Men kauwt er bijna continu qat. Tegen de middag is er met die mannen geen land meer te bezeilen.

Ik heb het nooit geproefd.
Oud 14 juli 2007, 21:22   #35
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Lees: Moccchhh(rochel)ammadd vrede zij met hem.
Dus is het in het uitspreken een ga in plaats van een ha in. En zo zegt men twee dingen in één keer? Zit het zo?
Oud 14 juli 2007, 21:27   #36
system
Banneling

Standaard

[quote=Basy Lys;2788879]
Citaat:
Men kauwt er bijna continu qat. Tegen de middag is er met die mannen geen land meer te bezeilen.

Ik heb het nooit geproefd.
Had u toch eens moeten doen. Gewoon een kwestie van 'het te weten'.
Oud 14 juli 2007, 21:29   #37
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar kan ik mee leven.

.

Laatst gewijzigd door system : 14 juli 2007 om 21:37.
Oud 14 juli 2007, 21:41   #38
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet hoe men daarmee kan leven. Als men niet weet of iets waar is kan men toch geen rust vinden. Dan moet men juist op zoek gaan. Maar iedereen heeft zijn eigen weg te gaan blijkbaar.
De meeste christenen weten intussen dat er veel van de verhaaltjes die zij geleerd hebben niet bewezen zijn, en toch willen zij blijven geloven. Idem dito voor de joden. Vele mohammedanen weten intussen ook dat de verhaaltjes die hen verteld worden niet overeenstemmen met de historische werkelijkheid, en toch blijven zij geloven.

Is het niet beter dat men weet dat men "gelooft" dan dat men gelooft omdat men niet beter weet?
Oud 14 juli 2007, 21:58   #39
Lincoln

Standaard

Citaat:
Mohammed vertelt zelf over de eerste verschijning van Djibril. Hij zegt:

'Ik sliep, toen kkwam de engel met een doek brokaat waar iets op stond geschreven en zei "Lees". Ik antwoordde: "Wat moet ik lezen?" Hij drukte me zo dat ik dacht dat ik dood ging en zei: "Lees". Ik zei: "Wat moet ik lezen"? en ik zei dat alleen om mij van hem te verlossen, opdat hij niet zou herbeginnen. Hij zei: "In de naam van de Heer die de mens uit gestold bloed heeft geschapen, lees.Lees." Uw Heer is de meest magniefieke, die door de pen heeft geleerd wat mensen nooit hebben geweten." Dat heb ik gelezen en hij vertrok. En ik ontwaakte uit mijn slaap.

Dus hij kon lezen.
Ma ana bi qari betekent :"ik kan niet lezen" en niet zoals u dat geciteerd heeft, dus aub raadpleeg eerst de juiste vertaling van de bron vooralleerst conclusies te trekken ! (dat kan helpen om veel misverstanden uit de weg te ruimen !)

In de koran staat: "wa maa kounta tadri ma lkitabo wa la al imano walakin ja3alnahou noran...",vert: u hebt nooit wat een boek is noch het geloof maar we hebben het als een licht gemaakt...maw waarom zou dan allah in deze vers hem geroept heeft als nooit wetende wat een boek zou zijn ??
En ook waarom riep hem allah als "annabiya al oumiy" de analfabete profeet ?? Denk goed na.

Wat moet ik lezen in het arabisch betekent; ma'da aqra-o.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 14 juli 2007 om 22:00.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2007, 22:08   #40
Lincoln

Standaard

Citaat:
In zijn periode van Medina kwam hij in contact met Joodse stammen. De islamitische traditie levert ons over, dat Mohammed in Medina de mogelijkheid had rechtstreeks met de rabbi's om te gaan. Voor de rabbi's was de identificatie van de torah met de koran zeker niet zondermeer te accepteren. Men kan zich voorstellen dat zij zich er voor ingezet hebben om juist de verschillen aan te tonen met schriftbewijzen. Het is in deze context dat men zijn kennis van het Hebreeuws moeten situeren.

U gebruikte het woord "waarschijnlijk" in de eerste citaat en nu "moeten situeren" wat alleen een bewijs groot maakt voor insinuaties, en zoals u weet is er geen plaats voor insinuaties zolang deze insinuaties geen vaste bewijs/argument op de grond hebben ! Dat de profeet mo7ammed sas in contact kwam met de joden zal ik niet ontkenen en dat is nog geen bewijs dat de profeet informatie gestolen heeft om zijn liturgie te vervolledigen,.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be