Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2007, 18:28   #121
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Volgens mij begrijp je niet hoe arrogant die franstaligen zijn, AdrianHealy.

Laat me je één voorbeeld geven waarmee ik nu dagelijks geconfronteerd wordt in mijn vakantiejob.

Ik werk in Vlaanderen (dus niet in Brussel) en het volledige personeel op mijn dienst is Nederlandstalig. Komt er echter één Franstalige bij dan beginnen alle Vlamingen automatisch Frans te spreken. Die Franstalige verwacht dat immers omdat het "not done" is dat van een Franstalige verwacht wordt dat hij moet proberen over te schakelen naar het Nederlands. In de hoofden van de mensen (zowel van de meeste Nederlandstaligen als van vrijwel alle Franstaligen) zit nog steeds het idee dat Frans een superieure taal is en dat Vlamingen in contacten met Franstaligen dus Frans horen te praten.

Nog een voorbeeld: een werknemer van de kinepolis moest iets zeggen aan de zaal. Hij deed dit uitsluitend in het Frans. Toen de Nederlandstaligen vroegen het ook in het Nederlands te zeggen, riep hij kwaad uit in het Frans: "Dit is België, Leer dus Frans!"
Ja en wat heb je nu concreet bewezen dat politiek opgelost moet worden?
Dat je dat irritant vindt, kan goed zijn.
En dan?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 18:31   #122
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit heb ik al zo vaak gezegd: ik ben niet voor staatsinmenging maar momenteel worden we geconfronteerd met een politiek die de verfransing faciliteert. Die aanmoediging moet gestopt worden, eerder dan beschermende maatregelen te nemen.
In jouw mening. Die politiek mag dat.
Zolang de wet maar niet wordt overtreden. De wetsovertredingen moeten stoppen.
Zo simpel is het, eigenlijk.

Citaat:
En die verwachten dat je arabisch tegen hen praat omdat arabisch superieur is aan het Vlaamse boerentaaltje?
Ik zeg daar niet zoveel tegen. Mijn vriendengroep kan allemaal Nederlands.

Citaat:
Voor jou wel, voor wie hier woont niet.
Wie daar woont heeft pech. Het enige dat ze kunnen, is afdwingen dat de wet wordt gerespecteerd. Voor de rest moeten ze het zélf sociaal oplossen.

Citaat:
En dat gebeurt niet: de taalwetten worden niet gerespecteerd, de omzendbrief Peeters wordt niet gerespecteerd en BHV is ongrondwettelijk.
Dat moet 'dus' gebeuren.
Of de wet moet aangepast worden.

Citaat:
Dat zijn dus de politieke problemen die opgelost moeten worden. De aanmoediging van verfransing moet stoppen.
Dat moet natuurlijk niet. De wetsovertredingen moeten stoppen.

Het sociale probleem bestaat door de politieke houding die de verfransing aanmoedigt.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 18:49   #123
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer de voorzitter van SP-A rood het haalt bij de voorzittersverkiezingen van SP-A, vrees ik het ergste.

Die man staat voor belgicisme en is tegen staatshervorming. Het zou een slechte zaak zijn voor Vlaanderen, maar ook voor de SP-A. Je zou gaan denken dat ze het nu wel geleerd zouden hebben dat anti-Vlaamse partijen geen stemmen meer halen.
Daar zou ik niet direct voor vrezen: zelfs hijzelf gelooft niet in zijn slaagkansen.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 18:51   #124
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Allé wa gaan we nu tegenkomen met dat preuts dorpspastoorke
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 18:52   #125
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Wat de SP.a doet, is eerst een extreem-extreem-extreem-liberaal standpunt naar voor schuiven, om het daarna af te zwakken naar een gewoon extreem-liberaal standpunt.

Klinkt goed, hail the United States of Europe
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 20:58   #126
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik heb geen respect voor hautaine BMW-bourgeoisie, neen. Zélfs niet als ze Frans spreken in Vlaanderen.
Ik ook niet, zelfs als ze Nederlands spreken in Vlaanderen.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 21:03   #127
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Waar ik niets anders dan op kan neerkijken als zijnde 'luxeproblemen'.
Weerom: luxeproblemen omdat je er zelf niet mee geconfronteerd wordt.

Het is makkelijker om aangegrepen te worden door honger in de wereld dan door de verfransing van de rand, dat geef ik eerlijk toe. Misschien omdat je je bij die "honger" meer iets kan voorstellen dan bij het leven onder die verfransingsdruk.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 21:04   #128
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja en wat heb je nu concreet bewezen dat politiek opgelost moet worden?
Dat je dat irritant vindt, kan goed zijn.
En dan?
Voor de zoveelste keer:
Citaat:
ik ben niet voor staatsinmenging maar momenteel worden we geconfronteerd met een politiek die de verfransing faciliteert. Die aanmoediging moet gestopt worden, eerder dan beschermende maatregelen te nemen.
Met andere woorden: ik ben niet voor staatsinmenging maar ik wil juist dat de staatsinmenging stopt die tegen de wet in de verfransing in de hand werkt.
Oud 18 juli 2007, 21:07   #129
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
In welke zin is de fiscale amnestie een "compromis"? In welke zin is de liberalisering van De Post, het spoor en de energiemarkt een "compromis"? In welke zin is het generatiepact een "compromis"? In welke zin is de Europese Grondwet een "compromis"? In welke zin is de Bolkesteinrichtlijn een "compromis"?

Doe uw ogen open: de SP.a is een recht-liberale partij, zo mogelijk nog érger dan het Vlaams Blok!!
Het generatiepact is een noodzaak. Als mensen langer willen leven en goed verzorgd worden dan moeten ze ook bereid zijn langer te werken anders is het niet haalbaar, versta betaalbaar.
Als Europa sterk(er) wenst te worden dan moet er meer samenwerking komen tussen de lidstaten. Samenwerking veronderstelt dat men tegemoet komt aan verschillende wensen.
De fiscale amnestie is een middel om kapitaal terug te laten vloeien. Beter amnestie verlenen dan eeuwige ballingschap voor eigen centen die enkel het buitenland doen bloeien.
De post, het spoor en de energiemarkt zijn gewoon te duur geworden want de consument wordt te kieskeurig om als staat aan al zijn eisen de kunnen voldoen.
Oud 18 juli 2007, 21:09   #130
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In jouw mening. Die politiek mag dat.
Zolang de wet maar niet wordt overtreden. De wetsovertredingen moeten stoppen.
Zo simpel is het, eigenlijk.
Zo simpel is het inderdaad, want de wet wordt overtreden!
De omzendbrief Peeters die wordt genegeerd, de taalwetten die worden genegeerd, de kieskring BHV die ongrondwettelijk is,...
De regering faciliteert de verfransing tegen de wet in.
Eigenlijk zo het dus zo simpel moeten zijn dat de staatsinmenging stopt en alles gewoon volgens de wet verloopt.
Citaat:
Ik zeg daar niet zoveel tegen. Mijn vriendengroep kan allemaal Nederlands.
Dat is het verschil. Zij verwachten niet dat jij in Vlaanderen een andere taal spreekt omdat zij het vertikken de taal van de streek te gebruiken.
Franstaligen doen dat wel in de rand.
Citaat:
Wie daar woont heeft pech. Het enige dat ze kunnen, is afdwingen dat de wet wordt gerespecteerd. Voor de rest moeten ze het zélf sociaal oplossen.
Wie daar woont heeft pech? Wie is er nu asociaal? Sociaal met Wallonië, maar niet met de inwoners van de rand, blijkbaar.
Nogmaals: de wet moet gewoon gerespecteerd worden.
Citaat:
Dat moet 'dus' gebeuren.
Voila. Stoppen dus van de politiek die tegen de wet in de verfransing faciliteert. Dat is wat ik bepleit.
Citaat:
Of de wet moet aangepast worden.
En het is ons recht om daar tegen te vechten.
Citaat:
Dat moet natuurlijk niet. De wetsovertredingen moeten stoppen.
De aanmoediging van de verfransing is gebaseerd op wetsovertredingen. Stoppen de wetsovertredingen, dan stopt de verfransingsproblematiek grotendeels. De taalwetten zitten eigenlijk heel goed in elkaar, alleen worden ze niet gerespecteerd door de franstaligen.
Citaat:
Het sociale probleem bestaat door de politieke houding die de verfransing aanmoedigt.
DAt is toch identiek aan wat ik gezegd heb?
Oud 18 juli 2007, 21:10   #131
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Daar zou ik niet direct voor vrezen: zelfs hijzelf gelooft niet in zijn slaagkansen.
En gelukkig ook!

Een belgicist als voorzitter van de SP-A zou niet leuk zijn nu ze zich eindelijk beginnen te gedragen naar wat de kiezer verlangt.
Oud 18 juli 2007, 21:16   #132
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is de door de franstalige partijen gevoerde politiek die dit in de hand werkt.
Als iemand tegen u zegt je moet verhuizen gaat u dit dan doen ?
Neen dus, mensen verhuizen omdat ze het zelf willen en omdat het hen past, niet omdat een of andere partij hen dat oplegt.
Oud 18 juli 2007, 21:19   #133
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De taalgebieden liggen vast in de grondwet. Er wordt van franstaligen verwacht dat ze zich aanpassen wanneer ze naar Vlaanderen verhuizen, net zoals wanneer ze naar Nederland zouden verhuizen.

En de rand ligt niet in het tweetalige Brussel, maar in Vlaanderen.
Het is ook niet de "stad" die uitbreid, wel de verfransing, gevoed door de imperialistische politiek van de franstalige partijen.
(zucht)
Oud 18 juli 2007, 21:23   #134
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is de door de franstalige partijen gevoerde politiek die dit in de hand werkt.
Doe geen moeite. Ze wil het gewoon niet weten. Of ik zou beter zeggen: ze weet maar al te goed hoe de vork in de steel zit, maar wil jouw gelijk niet erkennen omdat ze zelf de ganse imperialistische FDF-santenkraam goedkeurt.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 21:27   #135
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Als iemand tegen u zegt je moet verhuizen gaat u dit dan doen ?
Neen dus, mensen verhuizen omdat ze het zelf willen en omdat het hen past, niet omdat een of andere partij hen dat oplegt.
Lees even de discussie, Labyrinth.

Het gaat niet over verhuizen, het gaat over het respecteren van de wet: de omzendbrief Peeters, de taalwetten, de ongrondwettelijke kieskring.

België is wat mij betreft geen optie meer omdat de politiek in dit land de wet overtreedt (terwijl de taalwetten eigenlijk erg goed zijn) en zo de verfransing in de hand werkt.

Over verhuizen is er dus niet gesproken. Lees alstublieft wat er staat en leg me niet in de mond wat u er bij verzint.

Laatst gewijzigd door lomeanor : 18 juli 2007 om 21:29.
Oud 18 juli 2007, 21:29   #136
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Doe geen moeite. Ze wil het gewoon niet weten. Of ik zou beter zeggen: ze weet maar al te goed hoe de vork in de steel zit, maar wil jouw gelijk niet erkennen omdat ze zelf de ganse imperialistische FDF-santenkraam goedkeurt.
Daar komt het inderdaad op neer.

Ik spreek over het respecteren van de (belgische!) wet en zij begint over verhuizen etc.

Merkwaardig nog dat ze niet zoals het FDF het woord entlösung in de mond heeft genomen.
Oud 18 juli 2007, 21:43   #137
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
FDF, Vlaams Belang het is dezelfde egoïstische strijd.
Oud 18 juli 2007, 21:46   #138
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Lees even de discussie, Labyrinth.

Het gaat niet over verhuizen, het gaat over het respecteren van de wet: de omzendbrief Peeters, de taalwetten, de ongrondwettelijke kieskring.

België is wat mij betreft geen optie meer omdat de politiek in dit land de wet overtreedt (terwijl de taalwetten eigenlijk erg goed zijn) en zo de verfransing in de hand werkt.

Over verhuizen is er dus niet gesproken. Lees alstublieft wat er staat en leg me niet in de mond wat u er bij verzint.
Wat is een kieskring als BHV in de ogen van de eeuwigheid ? Wat is een grondwet die twist in eigen land veroorzaakt ?
Oud 18 juli 2007, 21:48   #139
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
FDF, Vlaams Belang het is dezelfde egoïstische strijd.
Maar u bent wel net als FDF tegen de toepassing van de taalwetten, tegen de toepassing van de grondwet en tegen de toepassing van de omzendbrief Peeters?

En waarschijnlijk ook tegen de toepassing van de Vlaamse wooncode?

Want daar gaat het hier immers over. Het niet toepassen van de wet door de particratie. Dat is het wat de verfransing in de hand werkt.

Wat je echter niet beseft, is dat juist dat het forfait zal betekenen van belgique. Belgique is voor ons geen oplossing meer omdat de wetten toch niet gerespecteerd worden, hoeveel we ook betaald hebben aan Wallonië om ze gestemd te krijgen.

Het is de Franstalige houding, die jij ondersteunt, die het einde van dit land zal betekenen.

Ik vind het vreemd dat je dat niet begrijpt.
Oud 18 juli 2007, 21:52   #140
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar u bent wel net als FDF tegen de toepassing van de taalwetten, tegen de toepassing van de grondwet en tegen de toepassing van de omzendbrief Peeters?

En waarschijnlijk ook tegen de toepassing van de Vlaamse wooncode?

Want daar gaat het hier immers over. Het niet toepassen van de wet door de particratie. Dat is het wat de verfransing in de hand werkt.

Wat je echter niet beseft, is dat juist dat het forfait zal betekenen van belgique. Belgique is voor ons geen oplossing meer omdat de wetten toch niet gerespecteerd worden, hoeveel we ook betaald hebben aan Wallonië om ze gestemd te krijgen.

Het is de Franstalige houding, die jij ondersteunt, die het einde van dit land zal betekenen.

Ik vind het vreemd dat je dat niet begrijpt.
Wie weet is dat omdat ik mensen en hun vrijheden ( in dit geval faciliteiten ) belangrijker vind dan de nauwgezette toepassing van eenzijdige wetten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be