![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Overigens een oud trucje, met name door veel politiekers toegepast maar er wordt minder ingetrapt dan vroeger.
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zegt toch dat het vroeger meer gebeurde...zonder cijfers kun je moeilijk zeggen of het meer of minder gebeurde é.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
och, kom, vroeger werd er in elk cafe wel eens op de vuist gegaan, niet dat het gepast is, maar dat is van alle tijden... Toen was het een blauw oog en een bloedneus, het dorp sprak er 2 weken over, en tegen de volgende kermis was alles vergeten... Nu laat er ene een scheet in poepeloerekerke, en aan de andere kant van het land weten ze binnen de 5 minuten hoe het rook... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Rudy : 19 juli 2007 om 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga je nog in hetzelfde café op stap? Dat het van alle tijden is...ok..tuurlijk maar dat het nu minder gebeurt maar dat het gewoon meer in de media komt is onzin als je het zomaar zegt omdat je dat om 1 of andere reden gewoon geloofd. In hoeveel café's kwam jij? Je maakt hier een conclusie vanuit jou standpunt in 1 of 2 café's waar jij vroeger en misschien nu nog komt. Och kom é. Beetje meer geloofwaardige punten aanhalen aub ![]() Er gebeuren volgens mij nu meer vechtpartijen dan vroeger om de simpele reden dat er meer plaatsen, mensen en mogelijkheden zijn dan vroeger en het komt meer in de media.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Er is een verschil tussen een sportief gevechtje van tijd tot tijd - waar ik graag eens aan deelneem - en een laf 'gevecht' waarbij iemand wordt afgekuist tot hij in levensgevaar komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Vreemdeling
|
![]() Vechtpartijen in de herberg of erbuiten, mensen toch, niets nieuws onder de zon hoor. Heb een beetje kennis van feiten vooraleer een mening te formuleren (maar tja, waarom zou het hier anders zijn).
Een aanrader voor diegenen die denken dat het nu allemaal zoveel slechter is dan vroeger: 'De uitvinding van de moderne mens' van Robert Muchembled. Behalve de schijt en de pis die achtergebleven is (alhoewel dat op een volksfeest als de Gentse feesten ook nogal relatief is), is er weinig of niets verandert. En dat allochtonen bij dergelijke zaken meer betrokken zijn, allez, hoe zou dat komen? Het gros van de allochtonen is sociale onderklasse, dat is geen racistische opmerking, maar een feitelijkheid. Dus zoals alle sociale onderklasse komen ze meer in aanraking met het gerecht. Is er dus een probleem met allochtonen? Uiteraard. Blank, zwart, geel ... wat doet het er allemaal toe? Indien men geen al te bekrompen geest is niks mag ik hopen. Maar niettemin kunnen we niet ontkennen dat er tussen de autochtonen in West-Europa en de Islamtische inwijkelingen een enorme culturele/sociale/religieuze kloof is. Iedereen moet in deze zijn verantwoordelijkheid opnemen, maar het is geen probleem die men in een paar jaar zal oplossen, zelfs in geen vijftig jaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil niet pleiten voor vechten maar het krijgt ondertussen wel meer aandacht. Waarschijnlijk omdat vechten minder wordt aanvaard, het gevolg van meer rechten voor het individu, meer aandacht voor de zwakkere in het bijzonder. Zoiets. Wat bedoel je eigenlijk met "meer mogelijkheden" ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verder, was Demoor even schuldig??? Als er "jongeren" vervelend doen en hij wijst hen daar op is hij plots schuldig? De smerige racist, een opmerking geven over allochtonen! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Inderdaad en misschien zelfs "helaas".
![]()
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is dat zo gebeurd. Dat weet toch iedereen!!! Die smeerlappen van autochtonen, die altijd maar weer ambras zoeken met die brave, onschuldige allochtonen [/sarcasme] Alleen al het feit dat de uitlokking niet vermeld wordt, is oorverdovend voor mij!
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel Laatst gewijzigd door hermanvk : 19 juli 2007 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist ja, hoe kon ik zo stom zijn om dat te vergeten. Mannen die intellectuele schoonheid verkiezen. Ze bestaan nog.
Maar. Geef toe. Zo lelijk zijn die madammen nu ook niet hé. Ben ooit eens met m'n vrouw door de glazen straat van antwerpen (Keizerstraat ?) gaan wandelen. 't Was snikkend heet. Te warm in de vitrinekast, alle madammen op het trottoir. Veel flikken ook, op controle (?). We waren eensgezind: 't zijn schoon madammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
doet mij denken aan het volgende. Was met enkele van mijn kinderen op wandel en er stopt een auto naast ons(Nederlanders trouwens). Die vragen de weg naar een cafe. Een kroeg in 't schipperskwartier. De naam zei mij niets (tja ikke brave vent he) maar dan zeiden ze : het moet ergens in het Schipperskwartier zijn. Nu zoals elke Antwerpenaar wist ik natuurlijk wel de weg naar het Schipperskwartier. Dus ik begin uit te leggen aan die mensen hoe ze der naar toe moeten rijden. Toen die mensen doorreden vroegen ze mij hoe ik plots die kroeg wel kende. Ik legde hen uit dat ik de omgeving wel kende maar de kroeg niet. En sindsdien plagen ze mij thuis altijd en zeggen ze tegen mijn vrouw: "jaja onze pa die kent alle kroegen van het Schipperskwartier, hou hem maar in het oog, ...." Kan ik er aan doen dat ik er ooit enkele maanden heb gewerkt, allez niet achter het raam he maar bij het VEV daar achter den hoek..... Mijne zoon is er ook overlaatst ook eens doorgelopen.....hij had wel zijn vriendin bij zich....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Grootborstje tikt tik tik tik tegen 't raam kom er toch in, kom er toch in... Toen ik vroeger bij het VEV werkte moest ik altijd met mijnen auto door die straatjes rijden om naar huis te kunnen gaan.... nooit blijven hangen.... Mijn broer(werkt daar vlak bij) zegt dat daar een vrouw met ne lul achter de vitrine zit... of ne vent met borsten kan ook natuurlijk.... Hij was niet echt van plan om het te gaan uitzoeken....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 19 juli 2007 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een tijdje geleden ging ik naar een fuif in vlierbeek (lekker even feesten op foute popmuziek). Op een gegeven moment ga ik naar buiten om wat frisse lucht op te doen en uit te rusten, ik zet me op een bankje, waar al een gastje van 15-16 jaar zat. Ik had al een stuk in mijn kloten, dus ik zit daar gewoon een beetje te zitten als er twee andere gastjes aankomen, een magerdere en een forsere. De magerdere loopt voorbij het gastje naast mij, kijkt hem vies aan en vraagt meteen 'hé zijt gij scheel ofwa?' 'wa zit ge zo naar mij te kijken?' he, farse, wa zit ge zo naar mij te kijken?' de bankzitter wist niet wat te doen en zwijgt dus maar. Dat is niet naar de zin van de magere die wat kwader wordt 'kunt ge niks zegge ofwa?' voelt ge u te goe ofzo?' Op dat moment vond ik de situatie zo lachwekkend dat ik luidkeels begin te lachen. De magere draait zich nu naar mij 'zit gij mij uit te lachen ofwa?' ik:'nee, gast, ik lach me de hele wereld' magere: 'me heel de wereld dus ook me mij ofwa?' dat was zo absurd dat ik weer in lachen uitbarst. Op dat moment komt de forsere dichter en zegt tegen zijn vriend 'kom, laat die mannen zijn, da zijn geen makakken, die verdienen da ni' magere: 'ja sava, we gaan makakken zoeken' Let wel, het gaat hier dus over 2 jongeren die graag ruzie zoeken en dat liefst met 'makakken' Dit is het soort klootzakjes dat al een paar keer een avond feesten heeft verpest door zonder reden te beginnen vechten. Je hebt ze in alle vormen en maten: rijk, arm, blank bruin, maar ze hebben allemaal deze kenmerken gemeen: ze zijn mannelijk, dragen snobkleren (meestal ook een pet), zijn tussen de 13 en de 19 en vechten alleen als ze met een overweldigende meerderheid zijn. conclusie: klootzakjes en boelzoekers heb je overal en altijd.
![]() |