Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2007, 17:20   #281
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Spreek ik tegen hoor.
Ik vraag me af waar dat plezier dan juist aan te danken zou zijn, nogmaals, wat is het verschil tss een besneden en onbesneden penis in erectie? Voor zover ik weet: niets.
Minder plezier voor de man? Als hij snel klaarkomt zou een besneden man nog sneller klaarkomen mocht hij niet besneden zijn, dat geeft net meer plezier. Maar dat is dan ook relatief hoor, er zijn onbesneden mannen die het best lang kunnen 'volhouden' en besneden mannen die daar dan weer niet in slagen...
En ja, ik heb met beide ervaring.(moet ik mij nu schamen? )
Voor een goede minnaar maakt het niet uit of ie zijn velleke kwijt is of niet
Laya,

Lees dit eens. Post #31.

http://site.kifkif.be/forum/showthre...jdenis+faatima
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 18:21   #282
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

'k heb nog niet echt gehoord van exen of het leuker dan wel niet leuker was.

Het ging vooral om de kwaliteit van de seks zelf. Niet van de penis.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 18:24   #283
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dank je voor de link maar ik ben zeer zeker niet overtuigd. Het is telkens van 'horen zeggen'. Ik zou graag eens weten waar het verschil juist zit.
Het enige waar ik van overtuigd ben is de hygiëne, een besneden man is langer 'fris' wat dan weer plezant is bij orale seks op onvoorziene momenten
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 18:25   #284
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
'k heb nog niet echt gehoord van exen of het leuker dan wel niet leuker was.

Het ging vooral om de kwaliteit van de seks zelf. Niet van de penis.
Zeer juist, mss zei ik dit eerder, wat ben je met een Porche zonder rijbewijs?
Oud 19 juli 2007, 20:26   #285
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het enige waar ik van overtuigd ben is de hygiëne, een besneden man is langer 'fris' wat dan weer plezant is bij orale seks op onvoorziene momenten
Klinkt geloofwaardig. Met alle begrip voor de onvoorziene momenten. Een mens heeft ook niet steeds alles in hand. Ik kan, spijtig genoeg, het tegendeel (verschil) niet bewijzen.

Hoewel. Dat langer fris zijn bij orale seks. Een minimum aan wassen mag toch wel. Dat besneden zijn hygiënischer is weet ik wel, maar je pijpt toch geen vent die zich de laatste 24 uur niet "grondig" heeft gewassen, ook al is die besneden ?

Tot binnen 2 weken. Ik moet hier eens diep over nadenken in het zuiden van Frankrijk.

Laatst gewijzigd door Rudy : 19 juli 2007 om 20:39.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 02:25   #286
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
omdat ouders het absolute voorrecht hebben alles te beslissen voor hun minderjarige kinderen, en kompleet terecht.
Das niet correct, ze mogen hun kind niet verwaarlozen, verkopen of (laten) martelen/verminken. Onnodige medische ingrepen zijn slagen en verwondingen. Een onbesneden eikel is gevoeliger en geeft dus meer seksueel genot. Om maar te zwijgen van de pijnlijke ervaring voor de jongen in kwestie.

Een besnijdenis is minderjarigen is pas gerechtvaardigd als het medisch gezien nodig is, niet omwille van de waanvoorstellingen van de ouders. Als het dan nog eens gebeurt zonder verdoving dan is dat gewoon puur sadisme.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 02:37   #287
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
en daar is geen enkel probleem mee.

als je kinderen namelijk zelf laat kiezen,

gaan ze wellicht ook niet naar school, maken ze ook geen huiswerk, gaan ze ongezond laat slapen, zetten ze onbedachtzaam een tattoe etc etc

daarom zijn kinderen ook handelingsonbekwaam

en nemen verantwoorde ouders dagelijks tientallen beslissingen voor hun kinderen.
Als ouder moet je beslissingen nemen in het belang van het kind: naar school gaan, gezond slapen, enz... zorgen voor het welzijn van het kind. Een medisch noodzakelijke besnijdenis onder verdoving is in het belang van het kind (al zijn er minder ingrijpende methodes om het probleem op te lossen). Je kind een gevoelig lichaamsdeel laten amputeren zonder verdoving omdat Allah/God/de grote bosgeest het heeft gezegd is kindermishandeling. Daarbij wie zegt dat je kind wel moslim / jood wil zijn? Misschien wordt hij wel atheïst en daar zit hij dan zijn islamitische blote eikel...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 21 juli 2007, 02:51   #288
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
een besnijdenis is geen verminking. en trouwens, je kan die medische reden niet zomaar geheel loskoppelen van de hygienische ... er is dus eigenlijk altijd genoeg medische reden.
Ik ben nu geen uroloog, maar ik veronderstel dat de meeste mannen die ik ken onbesneden zijn en niet alle onbesneden mannen lopen met een stinkende of cronisch ontstoken penis rond. Dat hygienische voordeel zal dan wel niet zo gigantisch zijn, anders zouden alle dokters hun mannelijke patiënten aan raden zich te laten besnijden.
Oud 21 juli 2007, 02:58   #289
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nog nooit gehoord van plastische chirurgie om puur esthetische redenen? Er wordt constant in mensenlichamen gesneden omdat men daar zelf voor kiest.
Wat vind je daar dan van? Zijn die dan ook goed gek?
Het is je enkel en alleen te doen om je haat voor de islam en moslims, want dat zijn nog 2 verschillende dingen, er zijn mensen die een afkeer hebben van de islam maar dat niet uitwerken op moslims, jij bent van de andere soort.
die mensen kiezen daar zelf voor, de jongens die zonder verdoving verminkt worden niet...
Oud 21 juli 2007, 07:43   #290
Laya
Minister

Standaard

Fozzie, waar haal jij dat moslims hun jongetjes zonder verdoving laten besnijden?
Het zal wel gebeuren, in Afrika besnijden ze hun meisjes ook op die afschuwelijke manier maar het is zeker geen regel.
Oud 21 juli 2007, 09:07   #291
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jammer... ik denk dat het meer aan de man zal gelegen hebben dan aan het ontbreken van een velleke want zoals ik eerder al aanbracht: wat is het verschil tussen een besneden en een onbesneden penis in erectie? Voor zover ik me kan herinneren: niets
Inderdaad, in erectie wordt de voorhuid achteruit getrokken en komt bij heel wat mannen de eikel bloot te liggen. Maar ook bij voorhuiden heb je verschillende lengtes. Bij een deel van de mannen komt bij erectie de eikel slechts gedeeltelijk bloot te liggen of zelfs bijna niet (afhankelijk van de lengtes), wat dan weer gevolgen heeft voor de gevoeligheid.

Nog een verschil: bij onbesneden mannen is de eikel gevoeliger. Aangezien de eikel meestal beschermd wordt door de voorhuid heeft de eikel geen hoornlaag nodig. Indien de eikel dan door erectie (of door de voorhuid handmatig terug te trekken) tijdelijk bloot komt te liggen blijft die gevoeligheid natuurlijk bestaan.
Bij besneden mannen vormt zich na een tijdje een beschermende hoornlaag over de eikel (vergelijkbaar met de bovenste huidlaag) en daalt de gevoeligheid dus.

Het derde verschil wordt vaak over het oog gezien, maar is niet onbelangrijk. Bij onbesneden mannen verbindt een klein spiertje de voorhuid met de eikel (zodat na erectie de voorhuid weer op zijn plaats terecht komt). Dit spiertje zit vol zenuwen. Als de voorhuid achteruit wordt geschoven (door erectie of handmatig) dan wordt dat spiertje opgespannen en wordt het zeer gevoelig. Vooral bij orale seks (indien goed gedaan) is dat zeer aangenaam (understatement). Besneden mannen hebben dat spiertje niet meer en missen dus een genotscentrum. Alsof je de G-spot van vrouwen zou weg snijden omdat dat geen practisch nut zou hebben...

Een onbesneden eikel die even bloot komt te liggen verschil dus wel degelijk van een besneden eikel die constant bloot ligt...
Oud 21 juli 2007, 09:13   #292
Fozzie
Minister-President

Standaard

van Laya: "Fozzie, waar haal jij dat moslims hun jongetjes zonder verdoving laten besnijden?
Het zal wel gebeuren, in Afrika besnijden ze hun meisjes ook op die afschuwelijke manier maar het is zeker geen regel."

Beste Laya,

Hieruit haal ik dat rituele besnijdenis zonder verdoving gebruikt, en uit een Natinoal Geographics reportage uit besnijdenis. Tenzij NGC en I Amsterdam het bij het verkeerde einde zou hebben natuurlijk en dat geschreeuw van die kleine jongentjes een uiting van extreem genot zou zijn (waar ik zwaar aan twijfel)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Als eregast ben ik wel eens aanwezig geweest bij een besnijdenis .
Het jongetje (van ongeveer 6 jaar) moest wel vreselijk schreeuwen.
Het was beslist geen pretje ,zo te zien.

Laatst gewijzigd door Fozzie : 21 juli 2007 om 09:15.
Oud 21 juli 2007, 10:09   #293
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Inderdaad, in erectie wordt de voorhuid achteruit getrokken en komt bij heel wat mannen de eikel bloot te liggen. Maar ook bij voorhuiden heb je verschillende lengtes. Bij een deel van de mannen komt bij erectie de eikel slechts gedeeltelijk bloot te liggen of zelfs bijna niet (afhankelijk van de lengtes), wat dan weer gevolgen heeft voor de gevoeligheid.

Nog een verschil: bij onbesneden mannen is de eikel gevoeliger. Aangezien de eikel meestal beschermd wordt door de voorhuid heeft de eikel geen hoornlaag nodig. Indien de eikel dan door erectie (of door de voorhuid handmatig terug te trekken) tijdelijk bloot komt te liggen blijft die gevoeligheid natuurlijk bestaan.
Bij besneden mannen vormt zich na een tijdje een beschermende hoornlaag over de eikel (vergelijkbaar met de bovenste huidlaag) en daalt de gevoeligheid dus.

Het derde verschil wordt vaak over het oog gezien, maar is niet onbelangrijk. Bij onbesneden mannen verbindt een klein spiertje de voorhuid met de eikel (zodat na erectie de voorhuid weer op zijn plaats terecht komt). Dit spiertje zit vol zenuwen. Als de voorhuid achteruit wordt geschoven (door erectie of handmatig) dan wordt dat spiertje opgespannen en wordt het zeer gevoelig. Vooral bij orale seks (indien goed gedaan) is dat zeer aangenaam (understatement). Besneden mannen hebben dat spiertje niet meer en missen dus een genotscentrum. Alsof je de G-spot van vrouwen zou weg snijden omdat dat geen practisch nut zou hebben...

Een onbesneden eikel die even bloot komt te liggen verschil dus wel degelijk van een besneden eikel die constant bloot ligt...
Dat spreek ik niet tegen, wel wat sommigen beweren: dat een besneden man een vrouw meer 'genot geeft'.
Door de verminderde gevoeligheid gaat een besneden man minder snel klaarkomen. Maar dat wil niet persé zeggen dat hij het langer kan volhouden dan een onbesneden man.
Ik ga de vraag voorleggen aan een sexuologe maar ze is momenteel met verlof, wordt vervolgd
Oud 21 juli 2007, 10:11   #294
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
van Laya: "Fozzie, waar haal jij dat moslims hun jongetjes zonder verdoving laten besnijden?
Het zal wel gebeuren, in Afrika besnijden ze hun meisjes ook op die afschuwelijke manier maar het is zeker geen regel."

Beste Laya,

Hieruit haal ik dat rituele besnijdenis zonder verdoving gebruikt, en uit een Natinoal Geographics reportage uit besnijdenis. Tenzij NGC en I Amsterdam het bij het verkeerde einde zou hebben natuurlijk en dat geschreeuw van die kleine jongentjes een uiting van extreem genot zou zijn (waar ik zwaar aan twijfel)
Dat is zeker geen regel, mss een Noordafrikaanse familie?
Mijn man is in een ziekenhuis in zijn land besneden en dat is toch al meer dan 20 jaar geleden (verwonderde me wel moet ik zeggen maar dat gebeurt wel vaker, wij westerlingen hebben vaak een heel verkeerd beeld over arabische landen)
Oud 21 juli 2007, 10:20   #295
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is zeker geen regel, mss een Noordafrikaanse familie?
Mijn man is in een ziekenhuis in zijn land besneden en dat is toch al meer dan 20 jaar geleden (verwonderde me wel moet ik zeggen maar dat gebeurt wel vaker, wij westerlingen hebben vaak een heel verkeerd beeld over arabische landen)
Met of zonder verdoving, met of zonder zijn instemming voor deze medisch gezien overbodige ingreep?
Oud 21 juli 2007, 10:38   #296
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat spreek ik niet tegen, wel wat sommigen beweren: dat een besneden man een vrouw meer 'genot geeft'.
Door de verminderde gevoeligheid gaat een besneden man minder snel klaarkomen. Maar dat wil niet persé zeggen dat hij het langer kan volhouden dan een onbesneden man.
Ik ga de vraag voorleggen aan een sexuologe maar ze is momenteel met verlof, wordt vervolgd
Leg gerust voor, maar ik denk dat ik mijn penis ondertussen voldoende ken om te weten wat de gevoelige plekken zijn (de gevoeligheid van de hele oppervlakte van de schacht weegt nauwelijks op tegen de gevoeligheid van de onbesneden eikel met bijhorend spiertje). Een urologe kan daar enkel een technische uitleg voor geven, maar kan niet weten hoe het voelt, net zoals ik als man wel de clitoris zou weten te vinden (als ik dat wou) maar ook niet kan weten hoe het voelt als het gestimuleerd wordt of hoe het voelt als het geamputeerd is. Das één van de voordelen van homo zijn, je weet (ongeveer) hoe het bij je partner aan voelt als je iets doet. Zoveel partners heb ik niet gehad, maar degene die ik gehad heb wilden liever hun voorhuid (en het genot) houden...

Minder gevoeligheid is minder genot. Door te denken aan je schoonmoeder of de belastingsaangifte kan een man ook het orgasme uit stellen, maar dan offer je dan toch een deel van het genot op. Klaarkomen uit stellen kan ook zonder (een deel van) het genot te verwijderen (te denken aan onaangename zaken of besnijdenis). Oefening baart kunst (en is leuker)...

Ik vind dat een man zijn genotscentrum niet (gedeeltelijk) moet op offeren om de vrouw meer genot te verschaffen, evenmin als een vrouw haar genot niet moet op offeren om het genot van de man te verhogen. (of een man voor een man en een vrouw voor een vrouw)

Het zogezegde voordeel van besnijdenis (hygiëne) weegt niet op tegen het verlies van genot. Moest het wel op wegen dan zou de medische sector al lang een campagne hebben gelanceerd om je te laten besnijden (zoals ze met het griep- of hepatitisvaccin doen).
Oud 21 juli 2007, 11:20   #297
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Met of zonder verdoving, met of zonder zijn instemming voor deze medisch gezien overbodige ingreep?
Moet ik daar nu echt op antwoorden?
Oud 21 juli 2007, 11:34   #298
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Moet ik daar nu echt op antwoorden?
Hoeft niet, ik ken die ziekenhuizen natuurlijk niet, maar ik hoop in ieder geval dat het met verdoving was (zou eigenlijk moeten, anders is het echt een marteling). Maar ik twijfel sterk of de mening van het kind gevraagd werd voor deze onnodige medische ingreep die het kind dan nog eens op zadelt met een blijvend lichamelijk letsel dat de persoonlijke overtuiging van de ouders aan toont (terwijl het kind misschien later helemaal geen moslim wil zijn)?

Stel je voor dat het bij de leden van pakweg CD&V de mode wordt om (onder verdoving) de oorlellen af te snijden of bij de vrouwen de clitoris te verwijderen, of te brandmerken, ook bij de kinderen. Dan draagt dat kind voor de rest van zijn leven het teken van de overtuiging van de ouders, terwijl het dat zelf misschien niet deelt.

De persoonlijke lichamelijke integriteit van het kind wordt aangetast, besnijdenis is niet in het belang van het kind. Op dat vlak is het verzet van vrouwen tegen besnijdenis van meisjes maar het tegelijkertijd toe juigen van besnijdenis van jongens hypocriet.

Laatst gewijzigd door Fozzie : 21 juli 2007 om 11:37.
Oud 21 juli 2007, 18:55   #299
uwagan
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Hier kan ik met ervaring over meespreken. Dat spiertje is het frenulum of toompje. Bij mij was dat op zeker moment verkort waardoor dit regelmatig scheurde. De uroloog heeft dat bij mij doorgeknipt. Ik heb dat ongeveer op mijn 40ste moeten laten doen. Ik ben dus iemand met nog altijd de voorhuid maar het frenulum doorgeneden. De sex is voor mij daarna beduidend beter. Veel meer gevoel aangezien de voorhuid veel meer naar achteren gaat terwijl de penis toch geen hoornlaag krijgt omdat ik nog steeds een voorhuid heb. Als ik die achteruit trek zou je denken dat ik besneden ben. Was een pijnlijke bedoening en het zag er voor een week niet uit. Kompleet blauw en opgezwollen maar achteraf gezien was het dat wel waard

Laatst gewijzigd door uwagan : 21 juli 2007 om 18:59.
uwagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2007, 20:50   #300
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ouder moet je beslissingen nemen in het belang van het kind: naar school gaan, gezond slapen, enz... zorgen voor het welzijn van het kind. Een medisch noodzakelijke besnijdenis onder verdoving is in het belang van het kind (al zijn er minder ingrijpende methodes om het probleem op te lossen).
Oh ja? Welke? Ben jij dokter?
Citaat:
Je kind een gevoelig lichaamsdeel laten amputeren zonder verdoving omdat Allah/God/de grote bosgeest het heeft gezegd is kindermishandeling.
Dus als Allah/God/de grote bosgeest 'het' heeft gezegd, wordt een medische (noodzakelijke) besnijdenis plots het amputeren van een gevoelig lichaamsdeel zonder verdoving?
Citaat:
Daarbij wie zegt dat je kind wel moslim / jood wil zijn?
Wie zegt dat je kind dat niet wil zijn?
Citaat:
Misschien wordt hij wel atheïst en daar zit hij dan zijn islamitische blote eikel...
En?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be