![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu was het een spontane staking, waarbij enkel en alleen de stakers de schuld dragen. Een schadevergoeding is dus logisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Blijft het bij 'just a feeling' of heb je ook nog argumenten?
![]() |
#183 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() Ok, I'm trapped. Niet nooit, zelden. ![]()
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van iemand, die vindt dat een werknemer een nummer zonder waarde is, die enkel dient te knikken om te bazen te plezieren en verder best zijn/haar bakkes dicht houdt, had ik dat ook niet verwacht.
![]() |
#186 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Evenwaardig aan het jouwe. Leg me trouwens eens uit hoe jij maatregelen zou genomen hebben om 25.000 man te vervoeren zonder dat ze meer dan één dag zouden verliezen (wat dat is het maximum dat de meesten nu kwijt waren), gesteld dat de staking 24h op voorhand was aangekondigd.
Driehonderd bussen charteren ?? Waar naartoe brengen ?? Bonne chance alleszins.
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even een zijzicht op de situatie:
- waarom zijn bij de vorige cao-besprekingen met die mensen geen afspraken gemaakt om een minimum dienstverlening te garanderen, ten alle tijde, in ruil voor vb. een maandelijkse premie ter kompensatie van hun ingeperkt stakingsrecht? En nog een ander zijzicht: - als men aanvaardt dat een groepje mensen een dergelijke schade kunnen en mogen toerichten, als de rechtbank met andere woorden hen gelijk geeft, dan zou het wel eens kunnen dat enkele heethoofden van de andere kant, namelijk de gestrande reizigers, de ganse luchthaven in de fik steken. Als er geen evenwichten zijn in het leven, dan komen er frustraties, en als die lang genoeg duren, dan komen er vodden van.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De reden dat er helemaal niks kon vertrekken was het niet aanwezig zijn vd brandweer (dient aanwezig te zijn bij zowel take-off als landing). Je kan niet zomaar een "minimum" aan brandweer inschakelen. Zij is aanwezig of niet. Als er één vliegtuig zou opstijgen zonder dat de brandweer aanwezig is, heeft de betrokken maatschappij nadien geen enkel verzekerd vliegtuig meer.
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Los daarvan: zowel bewaking, security als brandweer zijn taken die perfect out te sourcen zijn. Wie zegt dat je in eerste instantie de luchthaven moet stil leggen? Gewoon andere mensen inhuren voor die dag, en daarmee de boel runnen. Al die diensten zijn op niet al te lange termijn perfect te regelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 23 juli 2007 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#196 |
Minister-President
|
![]() Mijn kennis van het arbeidsrecht is ondertussen wel al ietwat verstoft, maar hier speelt een bijzonder ingewikkeld spel van aansprakelijkheden. Om een heel lang verhaal kort te maken, kom je er m.i. steevast op uit dat het de werkgever is die aansprakelijk zal zijn voor de schade veroorzaakt door z'n werknemers. Veel discussie kan ontstaan over de vraag of die bewuste werknemers gehandeld hebben in hoedanigheid van 'werknemer' aangezien ze niet werkten. (artikel 1384 BW geeft daarover geen uitsluitsel; ik heb hier m'n rechtsbronnen niet bij de hand)
Ander gegeven dat ik zou uitproberen, mocht ik de gedupeerde reizigers verdedigen, is de theorie van de derde medeplichtigheid aan contractbreuk door de vakbond. En aangezien die vakbond geen rechtspersoon is, zou ik meteen het hele bestuur van die vakbond persoonlijk, hoofdelijk en solidair dagvaarden voor het totale schadebedrag. Zelfs al heeft een vakbond geen formele rechtspersoonlijkheid, het betekent niet dat ze daardoor gegarandeerd buiten schot blijft wanneer ze over de schreef zou gaan. Als je een feitelijke vereniging wil aanpakken, dan doe je dat door haar leden of leidinggevende figuren aan te spreken. Nouja, ik zou de rechtspraak op dit punt nog eens grondig moeten uitspitten, want het zou me zwaar verwonderen mocht dit nog nooit zijn getest. Oh ja, wilde stakingen organiseren uit protest tegen een vonnis of arrest... Geen goed idee...
![]() |
#197 |
Minister-President
|
![]() Toch triest, Desiderius. Het feit dat 40 misnoegden,ONGESTRAFT, een vitaal deel van Belgie kunnen platleggen, lijkt me wettelijk onmogelijk. Als het dan toch kan, dan moet er er 'onverwijld' iets aan gedaan worden.(Wat uiteraard niet zal gebeuren gezien de nieuwe CVP nooit tegen de schenen zal stampen van de ouwerwetse ACV).
Laatst gewijzigd door longhorn : 24 juli 2007 om 06:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat het de laatste keer geweest is dat er nog reizigers de dupe moeten worden op zaventem, 't wordt tijd dat het luchthavenpersoneel ook eens aan z'n eigen toekomst gaat denken tijdens het jaar en niet telkens in of voor een vakantieperiode.
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed zo, dan zal je onmiddellijk kunnen vaststellen dat je simplistische uitleg een lachertje is.
Citaat:
![]() |