![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1101 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar allez, fox, je hebt in deze hele thread nog niets inhoudelijks bijgedragen aan de steeds groter wordende problematiek van de woningnood. Daar kan ik niets anders dan uit afleiden dat je het een te verwaarlozen probleem vindt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1102 |
Banneling
|
![]() O maar ik heb twintig jaar op mijn eigen benen gestaan en dan ook nog eens acht jaar huisman geweest voor mijn toen nog jonge kinderen.
Verder heb ik ook al die tijd bijdragen betaald voor het algemene sociale verzekeringsstelsel. Stellen dat ik dus geld zou eisen om mij in leven te houden als werkloze is er dus niet alleen ver over, het getuigt van een intellectuele AIDS. Bovendien is de werkloosheidsuitkering geen 'sociale uitkering' De sociale uitkering onder de vorm van leefloon ligt momenteel (zoals ook vroeger) globaal ongeveer evenhoog als de werkloosheidsuitkering. Dat wil zeggen dat het voor die sociale uitkering geen enkel verschil maakt of je nu al die jaren al of niet zware bijdragen betaalde... Begrijpe wie kan.... Dan zeggen ze dat ik 'geld eis'.... Laatst gewijzigd door eno2 : 24 juli 2007 om 11:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1103 |
Banneling
|
![]() Als er iemand slacht en naslacht dan zal jij het wel zijn.
We kunnen nu eenmaal niet allemaal sycofanten van het wilste kapitalisme zijn dat de wereld naar de knoppen helpt. Maar laat je door je nageslacht niet afremmen... Laatst gewijzigd door eno2 : 24 juli 2007 om 11:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik kon ook geen repititoren betalen, waardoor ik wel eens een jaar overzat... ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 24 juli 2007 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, mensen die kansen op werk naast zich neer leggen en geen reden hebben waarom ze het weigeren zijn werkweigeraars. Wie het werk aanbied heeft er geen zak mee te maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#1106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij moet niets, maar als hij niet ingaat op een aanbieding dan wil hij niet. Simpel. Geef mij 1 reden waarom hij zijn cv niet zou geven? Hoe ga je werk vinden indien je niet zegt wat je wil en je cv niet geeft? Alé, moet je mij eens uitleggen. Heb jij zo je werk gevonden?
![]() |
![]() |
![]() |
#1107 |
Banneling
|
![]() Niets van wat jij beweert heeft ook maar in de verste verte met enige rationaliteit te maken, zo het woordje "ILL" in "ILLWILL" de hoogste eer aandoend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1108 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bied geen fictieve werkplaatsen aan. Ik weet dus niet waar je het over hebt. Ik heb dus fictieve mensen in dienst? ![]() Als jij dat grappig vind...goed zo...ik vind klagende werkweigeraars grappig. Kvind het nm beter dat ze klagen dan dat ze alles naar wens hebben. Boontje komt om zijn loontje.
![]() |
![]() |
![]() |
#1109 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Proficiat : je bent een vrij man. Je bent in staat het beetje mensonwaardige hulp die men je aanbiedt af te wijzen. Ik denk dat je het bijgevolg met al je critici in wezen eens bent : laat ons de sociale zekerheidssystemen afschaffen en de mensen zelf voor zichzelf laten zorgen zonder paternalistische systemen van hulpverlening of sociale verzekeringen.
![]() |
![]() |
#1110 | |
|
![]() Citaat:
Los daarvan: enig idee van eno2's leeftijd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat jij hier van mij vind heeft er geen zak mee te maken. Feit blijft nethetzelfde.
![]() |
![]() |
![]() |
#1112 |
|
![]() Nochtans gaat deze thread daarover, iets wat jij nog steeds niet schijnt te begrijpen. Eno2 is trouwens al lang niet meer dakloos. Hij heeft ondertussen voor zichzelf een oplossing gezocht. Maar dat maakt de problematiek er niet minder groot op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1113 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan geen job creeren voor iemand indien ik niet weet wat hij/zij kan. Als ik problemen heb en iemand bied mij hulp aan é dan grijp ik die kans toch wel. Eno blijkbaar niet en dit betekent maar 1 ding. Dat jij dan ook nog zit te kappen op iemand die een ander probeerde te helpen is mij helemaal een raadsel...hoewel...eerdere discussies met jou hebben je een wrok bezorgt naar mij toe veronderstel ik. Ben je ooit naar een interim kantoor geweest? Ben je ooit bij een bedrijf gaan solliciteren? Zoja, weigerde je toen ook je cv te geven? ![]() Eno's leeftijd laat mij koud, die zal hij ook niet willen geven...
Laatst gewijzigd door illwill : 24 juli 2007 om 11:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik werkte ook in een bar. men verplicht je niet om te drinken zodat je smorgens een kater hebt. Repititoren kon ik trouwens ook niet betalen. Die zijn trouwens compleet overbodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1115 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1116 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zijn huidige situatie is heft niets met het verleden te maken. Hij heeft zijn problematiek zelf in de hand gewerkt.
![]() |
![]() |
![]() |
#1117 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1118 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wij kennen een uitgebreid systeem van "sociale zekerheid" - daklozen kunnen aan een woonst geholpen worden - werklozen kunnen aan een job geholpen worden (niet allemaal, diegenen die niet te helpen zijn krijgen levenslang een inkomen) Het probleem is dat de aangeboden jobs soms niet passend zijn, de woningen niet adekwaat, er allerhande andere moeilijkheden zijn (schulden, drugs, ziekte, ongewenste kinderen, ongewenste zwangerschappen...), Het probleem is dat sommige ambtenaren, die voor hun "klanten" moeten zorgen, hen eerder als lastige ondergeschikte lijfeigenen behandelen. Het probleem is dat men de hulp "paternalistisch en vernederend vindt. Het probleem is lichte krankzinnigheid van diverse individuën en de maatschappij in haar geheel. Het probleem i een totaal gebrek aan geduld. Het wonderlijke is dat veel "armen" niets liever zouden willen worden dan "hulpverlener" (een echte paradox).
![]() |
![]() |
#1119 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1120 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Herlees dat eens ? Als je werkt omdat je het echt nodig hebt : moet je je in een bar bedrinken ; maar als je werkt voor een "zakcentje" moet je je niet bedrinken ? Dat meent ge niet. Een goede cafébaas drinkt niet ! (anders gaat hij binnen de kortste keren failliet). Een goede drugsdealer gebruikt zelf geen drugs (criminele raad, mag dat ?)
![]() |