Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2007, 11:22   #1101
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
nuanceren =/= verwaarlozen
Maar allez, fox, je hebt in deze hele thread nog niets inhoudelijks bijgedragen aan de steeds groter wordende problematiek van de woningnood. Daar kan ik niets anders dan uit afleiden dat je het een te verwaarlozen probleem vindt.

Citaat:
Ok, begrepen, een 1-kamerwoning is onvoldoende. Wij moeten maar meer belastingen betalen zodat iedereen minumum een 2-kamer woning heeft. Volgende keer zal dat niet voldoende zijn en moet iedereen zijn terras of tuin hebben.
Je hebt het niet begrepen dus. Waarom zou je een woning moeten aanvaarder die én kleiner én duurder is als je op dat moment een andere woning hebt?

Citaat:
Als door de persoon in kwestie zelf gesteld wordt dat dit niet lukte wegens tijdsgebrek dan oordeel ik daar idd zo over. Tenzij dit natuurlijk de waarheid niet was.
Dat heeft hij nergens gesteld. Dat heb jij ervan gemaakt.

Citaat:
Jup, nu is het uiteraard te laat om nog te gaan werken. Maar dit topic was niet voor zijn persoonlijke situatie, maar om het algemeen maatschappelijk probleem te schetsen. Zijn leeftijd is dus irrelevant.
Nu is het plots irrelevant? Je zit de hele tijd op zijn kap en als dan blijkt dat je opmerkingen op geen bal slaan, is het plots irrelevant?

Citaat:
Het is vooral makkelijk om mensen te beoordelen om basis van veronderstellingen dat iedereen in een zogenaamd "beschermd" milieu het geld maar voor het rapen heeft en dat die niet op eigen benen hoeft te staan. Van uw 18de tot uw dood moet u zowieso op eigen benen leren staan en verantwoordelijkheid leren nemen. In die periode heb je tijd genoeg om orde op zaken te stellen, maar uiteraard is het eenvoudiger om alle problemen af te schuiven op de maatschappij.
Dat is geen veronderstelling, maar iets wat je ooit eens zelf hebt geschreven. Als jij denkt dat iedereen vanaf zijn 18de gelijk is, ben je hopeloos naïef. Heb jij dan je eigen studies betaald bijvoorbeeld? Ik alvast niet. Ik kom wat dat betreft ook uit een beschermd milieu, maar ik besef tenminste dat dat zo is. En heb niet de pretentie om te doen alsof ik even hard heb moeten werken dan anderen om hetzelfde te bereiken. En al helemaal niet om te beweren dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn situatie. Ik hoop oprecht voor jou dat je nooit in de problemen komt, want ik denk dat je niet zo goed je plan zou kunnen trekken dan eno2 heeft gedaan...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 11:23   #1102
eno2
Banneling

Standaard Over op eigen benen staan en sociale bijdragen betalen...

O maar ik heb twintig jaar op mijn eigen benen gestaan en dan ook nog eens acht jaar huisman geweest voor mijn toen nog jonge kinderen.

Verder heb ik ook al die tijd bijdragen betaald voor het algemene sociale verzekeringsstelsel.

Stellen dat ik dus geld zou eisen om mij in leven te houden als werkloze is er dus niet alleen ver over, het getuigt van een intellectuele AIDS.

Bovendien is de werkloosheidsuitkering geen 'sociale uitkering'

De sociale uitkering onder de vorm van leefloon ligt momenteel (zoals ook vroeger) globaal ongeveer evenhoog als de werkloosheidsuitkering.

Dat wil zeggen dat het voor die sociale uitkering geen enkel verschil maakt of je nu al die jaren al of niet zware bijdragen betaalde...

Begrijpe wie kan....

Dan zeggen ze dat ik 'geld eis'....

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 juli 2007 om 11:30.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 11:24   #1103
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Bravo! Uw nageslacht zal er fier over zijn...
Als er iemand slacht en naslacht dan zal jij het wel zijn.

We kunnen nu eenmaal niet allemaal sycofanten van het wilste kapitalisme zijn dat de wereld naar de knoppen helpt.

Maar laat je door je nageslacht niet afremmen...

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 juli 2007 om 11:26.
Oud 24 juli 2007, 11:28   #1104
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Edina
Als jij denkt dat iedereen vanaf zijn 18de gelijk is, ben je hopeloos naïef. Heb jij dan je eigen studies betaald bijvoorbeeld? Ik alvast nietJa
ik heb mijn eigens studies betaald, als barman, in en nachtkroeg, met als gevolg dat ik 's morgens steeds met een kater zat en niet naar de les kon.

Ik kon ook geen repititoren betalen, waardoor ik wel eens een jaar overzat...

Laatst gewijzigd door eno2 : 24 juli 2007 om 11:34.
Oud 24 juli 2007, 11:29   #1105
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Iedereen die Illwill zijn CV niet wil geven is een werkweigeraar.

Zeldzame hoogten worden hier geschoren van geposeerde naïviteit...
Nee, mensen die kansen op werk naast zich neer leggen en geen reden hebben waarom ze het weigeren zijn werkweigeraars. Wie het werk aanbied heeft er geen zak mee te maken.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 11:31   #1106
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Waarom zou hij op dit forum zijn CV moeten geven?
Hij moet niets, maar als hij niet ingaat op een aanbieding dan wil hij niet. Simpel. Geef mij 1 reden waarom hij zijn cv niet zou geven? Hoe ga je werk vinden indien je niet zegt wat je wil en je cv niet geeft? Alé, moet je mij eens uitleggen. Heb jij zo je werk gevonden?
Oud 24 juli 2007, 11:33   #1107
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Nee, mensen die kansen op werk naast zich neer leggen en geen reden hebben waarom ze het weigeren zijn werkweigeraars. Wie het werk aanbied heeft er geen zak mee te maken.
Niets van wat jij beweert heeft ook maar in de verste verte met enige rationaliteit te maken, zo het woordje "ILL" in "ILLWILL" de hoogste eer aandoend.
Oud 24 juli 2007, 11:36   #1108
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij hebt niet de minste ervaring met sociale woningen, de wetgeving en de regelingen daarrond.
En voor wat de werkloosheid betreft, is het enige wat je kan, vrijgestelde oudere werklozen ad nauseam fictieve werkaanbiedingen door de strot duwen en als ze jouw clowneske gedrag terecht totaal negeren, ze werkweigeraars te noemen. Nou ja, als je persé iedereen aan het lachen wil brengen en houden, ga je gang...
Ik had het ook niet over ervaring kwa sociale woningen en regelingen daarrond.

Ik bied geen fictieve werkplaatsen aan. Ik weet dus niet waar je het over hebt. Ik heb dus fictieve mensen in dienst?
Als jij dat grappig vind...goed zo...ik vind klagende werkweigeraars grappig. Kvind het nm beter dat ze klagen dan dat ze alles naar wens hebben. Boontje komt om zijn loontje.
Oud 24 juli 2007, 11:40   #1109
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helaas ik ik ben mislukt als loonslaafje.
Geen enkele uitbuiter en slavendrijver wil me nog.
Laat staan de bona-fide werkgevers...
Maar niet mislukt als sociale-woning-huurder.
Dat heb ik tenminste ZELF kunnen afwijzen...

Proficiat : je bent een vrij man. Je bent in staat het beetje mensonwaardige hulp die men je aanbiedt af te wijzen. Ik denk dat je
het bijgevolg met al je critici in wezen eens bent : laat ons de sociale zekerheidssystemen afschaffen en de mensen zelf voor zichzelf laten zorgen zonder paternalistische systemen van hulpverlening of sociale verzekeringen.
Oud 24 juli 2007, 11:42   #1110
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij moet niets, maar als hij niet ingaat op een aanbieding dan wil hij niet. Simpel. Geef mij 1 reden waarom hij zijn cv niet zou geven? Hoe ga je werk vinden indien je niet zegt wat je wil en je cv niet geeft? Alé, moet je mij eens uitleggen. Heb jij zo je werk gevonden?
Ik heb mijn werk alvast niet gevonden op een politiek forum. En ook niet door bij een virtueel persoon te solliciteren waarvan je nog niet eens weet wat voor werk hij te bieden heeft.

Los daarvan: enig idee van eno2's leeftijd?
Oud 24 juli 2007, 11:44   #1111
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niets van wat jij beweert heeft ook maar in de verste verte met enige rationaliteit te maken, zo het woordje "ILL" in "ILLWILL" de hoogste eer aandoend.
wat jij hier van mij vind heeft er geen zak mee te maken. Feit blijft nethetzelfde.
Oud 24 juli 2007, 11:46   #1112
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het ook niet over ervaring kwa sociale woningen en regelingen daarrond.
Nochtans gaat deze thread daarover, iets wat jij nog steeds niet schijnt te begrijpen. Eno2 is trouwens al lang niet meer dakloos. Hij heeft ondertussen voor zichzelf een oplossing gezocht. Maar dat maakt de problematiek er niet minder groot op.
Oud 24 juli 2007, 11:47   #1113
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb mijn werk alvast niet gevonden op een politiek forum. En ook niet door bij een virtueel persoon te solliciteren waarvan je nog niet eens weet wat voor werk hij te bieden heeft.

Los daarvan: enig idee van eno2's leeftijd?
Ja en dan?
Ik kan geen job creeren voor iemand indien ik niet weet wat hij/zij kan.
Als ik problemen heb en iemand bied mij hulp aan é dan grijp ik die kans toch wel. Eno blijkbaar niet en dit betekent maar 1 ding.
Dat jij dan ook nog zit te kappen op iemand die een ander probeerde te helpen is mij helemaal een raadsel...hoewel...eerdere discussies met jou hebben je een wrok bezorgt naar mij toe veronderstel ik.

Ben je ooit naar een interim kantoor geweest? Ben je ooit bij een bedrijf gaan solliciteren? Zoja, weigerde je toen ook je cv te geven?

Eno's leeftijd laat mij koud, die zal hij ook niet willen geven...

Laatst gewijzigd door illwill : 24 juli 2007 om 11:48.
Oud 24 juli 2007, 11:48   #1114
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb mijn eigens studies betaald, als barman, in en nachtkroeg, met als gevolg dat ik 's morgens steeds met een kater zat en niet naar de les kon.

Ik kon ook geen repititoren betalen, waardoor ik wel eens een jaar overzat...

Ik werkte ook in een bar. men verplicht je niet om te drinken zodat je smorgens een kater hebt.

Repititoren kon ik trouwens ook niet betalen. Die zijn trouwens compleet overbodig.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 11:49   #1115
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Proficiat : je bent een vrij man. Je bent in staat het beetje mensonwaardige hulp die men je aanbiedt af te wijzen. Ik denk dat je
het bijgevolg met al je critici in wezen eens bent : laat ons de sociale zekerheidssystemen afschaffen en de mensen zelf voor zichzelf laten zorgen zonder paternalistische systemen van hulpverlening of sociale verzekeringen.
Waarom zou je een duurdere en kleinere sociale woning moeten aanvaarden als je op dat moment al een woning hebt? En waarom moet je geschrapt worden als je in dat geval weigert? Er staan genoeg mensen op de wachtlijsten die ze kunnen laten voorgaan. Maar dan heb je tenminste nog een kans als je op straat wordt gezet.
Oud 24 juli 2007, 11:51   #1116
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans gaat deze thread daarover, iets wat jij nog steeds niet schijnt te begrijpen. Eno2 is trouwens al lang niet meer dakloos. Hij heeft ondertussen voor zichzelf een oplossing gezocht. Maar dat maakt de problematiek er niet minder groot op.
Toch wel maar daar had ik het gewoon niet over. Blijkbaar is zelfs dat te moeilijk voor jou om te vatten.
Wat zijn huidige situatie is heft niets met het verleden te maken. Hij heeft zijn problematiek zelf in de hand gewerkt.
Oud 24 juli 2007, 11:56   #1117
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik werkte ook in een bar. men verplicht je niet om te drinken zodat je smorgens een kater hebt.
Er is een verschil tussen werken om je studies te betalen én werken voor een zakcentje extra. Nuanceren is blijkbaar enkel aan jou besteed als het je past.
Oud 24 juli 2007, 11:57   #1118
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat is het probleem ?
Wij kennen een uitgebreid systeem van "sociale zekerheid"
- daklozen kunnen aan een woonst geholpen worden - werklozen kunnen aan een job geholpen worden (niet allemaal, diegenen die niet te helpen zijn krijgen levenslang een inkomen)
Het probleem is dat de aangeboden jobs soms niet passend zijn, de woningen niet adekwaat, er allerhande andere moeilijkheden zijn (schulden, drugs, ziekte, ongewenste kinderen, ongewenste zwangerschappen...), Het probleem is dat sommige ambtenaren, die voor hun "klanten" moeten zorgen, hen eerder als lastige ondergeschikte lijfeigenen behandelen. Het probleem is dat men de hulp "paternalistisch en vernederend vindt. Het probleem is lichte krankzinnigheid van diverse individuën en de maatschappij in haar geheel. Het probleem i een totaal gebrek aan geduld.

Het wonderlijke is dat veel "armen" niets liever zouden willen worden dan "hulpverlener" (een echte paradox).
Oud 24 juli 2007, 11:58   #1119
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eno's leeftijd laat mij koud
Dat verklaart veel. Hij heeft geen werk meer nodig. Daar is het ondertussen te laat voor.
Oud 24 juli 2007, 11:59   #1120
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen werken om je studies te betalen én werken voor een zakcentje extra. Nuanceren is blijkbaar enkel aan jou besteed als het je past.

Herlees dat eens ?

Als je werkt omdat je het echt nodig hebt : moet je je in een bar bedrinken ; maar als je werkt voor een "zakcentje" moet je je niet bedrinken ?

Dat meent ge niet.

Een goede cafébaas drinkt niet ! (anders gaat hij binnen de kortste keren failliet). Een goede drugsdealer gebruikt zelf geen drugs (criminele raad, mag dat ?)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be