![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Terwijl ik als totaal vrijgestelde toch nog twee keer ging werken en een aantal keren spontaan maar vruchteloos solliciteeerde.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet die noodkreet vooral niet al te letterlijk nemen... Terwijl ze zeer ironisch is, is ze toch ook volkomen waar. Dat gaat de meesten natuurlijk het petje te boven... Laatst gewijzigd door eno2 : 24 juli 2007 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1143 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1144 |
Banneling
|
![]() Neen, dat was toen dat ik barman werd (zonder studiebeurs).
Laatst gewijzigd door eno2 : 24 juli 2007 om 13:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1145 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spontaan solliciteerde...euhm verwacht je een medaille? Hoeveel mensen zijn er zo wel niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#1146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, je kan niet alles hebben é.
![]() |
![]() |
![]() |
#1147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen, ik verwacht geen medaille. Alleen een job waar ik behoorlijk kan van leven (in tegenstelling tot mijn vorige) en die ik uit vrije keuze kan uitoefenen. Dat lijkt teveel gevraagd... het zou ook een ongehoorde prestatie zijn na 12 jaar werkloosheid en op mijn 63-ste... Een uitkering en een sociale woning zijn immers niet interessant... Laatst gewijzigd door eno2 : 24 juli 2007 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1148 |
Banneling
|
![]() Hoeveel zijn er zo wel niet, die alles hebben?
Laatst gewijzigd door eno2 : 24 juli 2007 om 13:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1150 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat verwacht je na 12 jaar doppen? Komaan é kerel.
![]() |
![]() |
![]() |
#1151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet veel, toch zeker niet op die leeftijd en zeker niet door niets te doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#1152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eerlijke werkers via machtsmisbruik uitgecitroeneerd en als lege omhulsels weggegooid? Laatst gewijzigd door eno2 : 24 juli 2007 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
niet voor niks verdiende een gedetineerde ook toen al meer dan een milicien hé ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welke productie? Ik beneen jaar hoofdcontroleur geweest op de militaire trein uit Duitsland. (DVT)En een half jaar controleur van tankbewegingen in Duitsland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1155 |
Banneling
|
![]() Trouwens ik heb honderden gedichten geschreven, tientallen doeken geschilderd en tientallen liedjes gemaakt.
Maar aan die productie wil er geen hond aan, commercieel. Eeen galerijhouder zei me eens: je zou beter leren leven in plaats van leren schilderen... Trouwens ik heb geen centen om de verf en de doeken te betalen. Ik heb geen broertje-leverancier zoals Van Gogh en ik ben ook zo gek niet om de verf uit mijn mond te sparen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1157 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1158 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, dat heb ik idd gedaan. Mensen uitgecitroeneerd door ze virtuele jobs te geven en dan heb ik ze als lege omhulsels weggegooid. Idd, dat is mijn loopbaan geweest. Ik heb jarenlang gewerkt, die tijd serieus geransoeneerd, ik heb weken in mijn auto geslapen, ik heb gelukkig door moeite te doen, snel Nederlands kunnen leren waardoor werk zoeken al wat makelijker werd. Na enkele jaren heb ik het grootste risico genomen in mijn leven door al wat ik had te investeren om een zelfstandig bedrijfje te beginnen. Na al die jaren blijkt het de beste beslissing geweest te zijn van mijn leven, maar in den beginnen was het absoluut niet waar. Ik heb dagen het idee gehad om alles maar op te geven omdat het gewoonweg slecht ging. Kan het niet anders zeggen. Op een gegeven moment is het van de grond gegaan en bleven de zaken maar beter en beter gaan. Ondertussen heb ik enkel maar zeer tevreden personeel die ik beloon voor alles wat ze doen, niemand hoeft voor mij met de nacht te werken, ze krijgen alle flexibiliteit die 90% van de bedrijven niet geven. Ze hoeven enkel aanwezig te zijn van 9.30 smorgens tot 15.30 in de namiddag, als ze dus vroeger willen beginnen mag dat, als ze maar hun uren kloppen en als ze hun werk maar doen. Meer vraag ik niet. ik heb zogoed als geen ziekte verzuim. Ik geef elk jaar een feestje voor alle personeel. Geloof me of niet, de vorige jaren was iedereen daar behalve degene die op vakantie waren. Elke 3 maand laat ik iedereen een keer binnenkomen en persoonlijk word aan hen gevraagt wat ze verandert willen zien, wat hun problemen zijn...dit word dan ook zo snel mogelijk opgelost in het mogelijke van. Ik kan nog een hele lijst maken van wat ik allemaal doe of gedaan heb. Ik heb een serieus risico genomen en gelukkig heeft het gewerkt.
Laatst gewijzigd door illwill : 24 juli 2007 om 14:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 'En ik heb sinds tien jaar de beste tijd van mijn leven'... is dat niet interessant?... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is dat niet interessant. ik hou mij ter beschikking als studieobject voor de meer ernstige sociale wetenschappers, maar op Chipie, zijnde mijn officiële forum-biobegraaf, sorry, -biograaf, wil ik ook dit jaar nog wel eens reageren. Profitetter ervan, Chipie, want volgend jaar sta je weer op mijn negeerlijst. Laatst gewijzigd door eno2 : 24 juli 2007 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |