![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bestaan rassen? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
64 | 61,54% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
40 | 38,46% |
Aantal stemmers: 104. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ben ik blij dat ik daaraan meedoe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
|
![]() Is da scientology?
![]() ![]() ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar alles met een autoritaire, beperkte geest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar wat zal er met uw denken gebeuren als de stroom uitvalt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
http://www.christiananswers.net/dutc...nition-nl.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men poogt dus met behulp van mensen die hun genenstaalkaartje eens willen zien te kijken hoe genen en DNA-patronen reizen over de planeet of waar er plots mogelijk invalswegen uit het niets zijn op die reis. Boeiend onderzoek. Ik heb er wat over gelezen, maar ben bovenal geen kenner. En ik ben te moe om bronnenmateriaal te zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Domme opmerking toch. De bijbel is geen wetenschappelijk boek. Of het nu een door nazi's of communisten geredigeerde bijbel is, dan nog blijft het een overlevering van verhaaltjes en is het aan eenieder om erin te geloven of niet. Maar met wetenschap heeft het weinig te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
Af en toe een link lezen kan geen kwaad, beste jazeker, de site gebruikt (ga alvast zitten) wetenschappelijke argumenten om die stelling (en bij uitbreiding het grote gelijk van de bijbel) te bewijzen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof wel in mensenrassen. Tenzij we echt hypocriet zijn, moeten we toegeven dat er mensenrassen zijn. Er zijn genoeg mengrassen intussen ook. Maar er zijn duidelijk te onderscheiden kenmerken.
Bij een hond durft men te spreken van rassen. Bij mensen niet. Ik snap dat niet. Nochtans zie ik een verschil tussen een labrador en een dobberman. Het zijn beiden honden maar ik zie het. Ik zie dat verschil ook tussen een Afrikaanse zwarte en een Europese blanke. Welk heilig huisje ga ik hier in elkaar schoppen door te stellen dat dat ook twee rassen zijn? Zijn we als mens dan zo verheven boven een dier? Ik denk het niet. We hebben meer herseninhoud en durven onszelf rationeler te noemen maar dat hoeft niet te betekenen dat we onszelf meteen geen dier meer moeten noemen hoor. Zo hoog van de toren mogen we nog niet blazen met onze geschiedenis. En ik ben geen kweker maar ik denk wel dat je een dobberman met een labrador kan kruisen en voila, beste mensen, daarmee is bewezen dat een dobberman en een labrador hetzelfde ras zijn. En de straat loopt vol met katten die mengsels zijn van kattenrassen, maar ook daar heeft de mens het hautaine oordeel van een ras te hanteren dat hij op zichzelf niet durft toepassen. Het is onzin. Het is een politiek correcte waanzin om rassen te ontkennen. Ze zijn er. En ze zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk. Dat gelijkheidscomplex uit de jaren '60 is rijp voor de vuilbak. Gelijkwaardig maar niet gelijk. En wie me tegenspreekt, jouw even blanke of donkere buurman hangt een nazi-vlag uit of hangt zijn raam vol foto's van Stalin. Ben je gelijk aan hem? Gelijkwaardig alleszins... je bent vast op een prettiger gebied even gek als hem (of haar).
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 25 juli 2007 om 00:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
|
![]() Van Europees-Azisatische AFKOMST bijvoorbeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |||
|
![]() Citaat:
De vraag is nu: zijn er geen bepaalde, duidelijk te onderscheiden mensensoorten, zoals bij de honden en de vogels: rassen. Om een van een ras te spreken moet er een duidelijk verschil zijn. Er moeten niet alleen duidelijk zichtbare verschillen zijn, maar ook voldoende kenmerken die maken dat deze rassen fundamenteel van mekaar te onderscheiden zijn in eigenschappen, karakter, mogelijkheden. Er zijn natuurlijk wel twee soorten mensen die duidelijk verschillen in kenmerken! Maar dat noemen we geen rassen maar geslachten: mannen en vrouwen. Deze kan men wel degelijk van mekaar onderscheiden omdat ze een heel andere functie hebben, andere hersenen hebben, andere lichaamsbouw, andere gemiddelde sterkte. Dat zijn dus twee duidelijke mensentypes. Maar het uitzicht van mensen (zwarte, witte enz...) is niet verbonden aan andere eigenschappen. Er is geen verschil tussen witten en bruine eieren behalve hun kleur. Er is ook geen verschil tussen twee bonte koeien waarvan de een wat meer wit heeft, en de andere die wat meer bont gekleurd is. Hun vlees, hun hersenen hun mogelijkheden zijn dezelfde. Indien we hun DNA analyseren zullen we zien dat dit nagenoeg identiek is. Zo zit dat dus ook bij mensen met een witte of zwarte huid, er zijn geen beduidende verschillen. Citaat:
Bij mensen zijn deze verschillen niet op te delen in "rassen": de verschillen tussen mensen hebben niets met hun huidskleur te maken of hun geografische oorsprong: het zijn individuele verschillen die in elke groep voorkomen: bij witten, rosten, langen, blonden, kroezelharigen of sluikharigen. De reden is tweeërlei: naar het DNA onderzoek uitwijst zouden we allen afstammen van een zeer beperkte groep mensen nadat een cataclysme nagenoeg alle mensen uitroeide. DIt is nog niet zo lang geleden (in evolutionaire zin) zodat er zich geen diversificatie heeft voorgedaan en geen opdeling in mensentypes (rassen) mogelijk was. Niet voldoende tijd. Daarenboven is de mens de laatste duizenden jaren de planeet rondgetrokken en waren er regelmatig sexuele contacten tussen iedereen en alleman op deze aardbol: we waren niet zoals de vinken van Charles Darwin die op één plaats, op één eiland door inteelt en door mutaties evolueerden tot verschillende rassen. Ooit waren er andere mensenrassen, misschien wel mensensoorten: de Neanderthaler was ofwel een mensenras, ofwel een mensensoort (die zich niet kon voorplanten met de andere mensensoort(en)) Maar in deze tijden is er geen sprake van mensentypes die verschillen: de verschillende kleurtjes zijn bijkomstig, en worden niet vergezeld van enige verschillen in mogelijkheden tussen de zogenaamde rassen. Rassentheorieën zijn sinds we het DNA kenen en kunnen onderzoeken dan ook verdwenen uit de wetenschap. Er zijn bijna zes miljard soorten mensen, we verschillen allemaal genetisch. Maar je kan er geen lijn in trekken: de overeenkomsten zijn te groot en de verschillen te verspreid tussen de klassieke "zwart-wit-geel" indelingen. Citaat:
Mensen zijn volgens de heersende wetenschap niet gelijkwaardig. Dat is een politiek probleem. De wetenschap kan enkel vaststellen dat ze allemaal verschillen, maar dat er geen enkel verband is tussen het politieke fabeltje van de rassen en de realiteit. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Schepen
|
![]() Nu heb ik de draad zowat de helft gelezen
Om het eens de reactie te polsen op een andere insteek Als gescheiden vaders van jonge kinderen (baby/peuter/kleuter case) een groep vormen, meerbepaald een etnische groep die bovendien systematisch gediscrimineerd worden door de rechters De juridische conclusie ligt dan voor de hand: Rechters zijn rasisten, genderrasisten RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Minister-President
|
![]() Een Duitse Staander en een Hongaarse staander bv lijken ook erg hard op elkaar. Ze hebben overeenkomstige kenmerken qua karakter, intelligentie,... Ik zou de mensen hier eerder mee vergelijken dan met een poedel en een Duitse Scheper.
|
![]() |
![]() |