Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2007, 11:22   #281
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
D�*�*r zeg je het, Dimitri: samenwerking. Geen huwelijk voorlopig! We zitten hoe dan ook nog met handen en voeten gebonden aan de partner die ons werd opgedrongen. Van die ongewenste partner moeten we eerst gescheiden gerakend, en dringend ook!

Zelfs doodgewone samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland zie niet echt zitten zolang ons schip onder Belgische vlag vaart.
Volgens mij zijn er maar weinig mensen die Vlaams-Nederlandse samenwerking zien gebeuren zonder eerst een splitsing van België. Dat is dus geen discussiepunt.

Ik heb het echter wel degelijk over de periode ná België. Ik noem dat met een neutraal begrip "Vlaams-Nederlandse samenwerking" om niet verzeild te raken in oeverloze discussies over welke vorm die samenwerking zou moeten krijgen: confederatie, federatie, eenheidsstaat, republiek, monarchie, etc. Met "samenwerking" is duidelijk wat bedoeld wordt, zonder op voorhand een voorkeur voor een van de mogelijkheden uit te spreken.

Dat wil niet zeggen dat ik niet wil nadenken over die mogelijkheden. Integendeel, ik denk dat het erg belangrijk is om met concrete voorbeelden te laten zien dat een samenwerking niet (automatisch) een "inlijving van Vlaanderen door Nederland" betekent, zoals sommigen nog steeds (willen) denken.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 11:24   #282
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Aiaiaiai...

Kunnen we de VVB niet bevruchten vanuit de Baarle-werkgroep?
'Bevruchten'? Zo, da's nog eens wat anders dan 'verkeren'.
Oud 25 juli 2007, 11:26   #283
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Volgens mij zijn er maar weinig mensen die Vlaams-Nederlandse samenwerking zien gebeuren zonder eerst een splitsing van België. Dat is dus geen discussiepunt.

Ik heb het echter wel degelijk over de periode ná België. Ik noem dat met een neutraal begrip "Vlaams-Nederlandse samenwerking" om niet verzeild te raken in oeverloze discussies over welke vorm die samenwerking zou moeten krijgen: confederatie, federatie, eenheidsstaat, republiek, monarchie, etc. Met "samenwerking" is duidelijk wat bedoeld wordt, zonder op voorhand een voorkeur voor een van de mogelijkheden uit te spreken.

Dat wil niet zeggen dat ik niet wil nadenken over die mogelijkheden. Integendeel, ik denk dat het erg belangrijk is om met concrete voorbeelden te laten zien dat een samenwerking niet (automatisch) een "inlijving van Vlaanderen door Nederland" betekent, zoals sommigen nog steeds (willen) denken.
Ik volg je helemaal.
Oud 25 juli 2007, 11:29   #284
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'Bevruchten'? Zo, da's nog eens wat anders dan 'verkeren'.
Voor wie zich van God of gebod niet al teveel aantrekt is 'bevruchten' en 'verkeren' min of meer hetzelfde.

Toch zonder voorbehoedsmiddelen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 juli 2007 om 11:29.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 11:40   #285
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Voor wie zich van God of gebod niet al teveel aantrekt is 'bevruchten' en 'verkeren' min of meer hetzelfde.

Toch zonder voorbehoedsmiddelen.
Het was eigenlijk n.a.v. de bijeenkomst van de Baarle-Werkgroep, toen Hertog 'verkeren' gebruikte in de betekenis van 'zich bevinden', waarop Kortaf opmerkte dat dat woord in Vlaanderen alleen in die andere betekenis bekend is.
Oud 25 juli 2007, 14:56   #286
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was eigenlijk n.a.v. de bijeenkomst van de Baarle-Werkgroep, toen Hertog 'verkeren' gebruikte in de betekenis van 'zich bevinden', waarop Kortaf opmerkte dat dat woord in Vlaanderen alleen in die andere betekenis bekend is.
Jawadde!

Verkeren...(alleen in die andere betekenis)
Bevruchten...
Embryonale vorm...

What's next, Kortaf?
Oud 27 juli 2007, 18:17   #287
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Deze post gaat uitgelachen worden.
En terecht.

Ik zie niet in waarom ?
B-plus maakt géén leden zonder de personen in kwestie in te lichten, B-plus kan in tegenstelling tot BUB wel www.1207.be gebruiken voor het vinden van ereleden.
Op 21/7 zag ik de B-plus stand en kan zeggen dat deze organisatie zeker mbt hun egagement een pluim verdienen.

Een vlaams-nationalist
Oud 27 juli 2007, 20:20   #288
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:

Ik noem dat met een neutraal begrip "Vlaams-Nederlandse samenwerking" om niet verzeild te raken in oeverloze discussies over welke vorm die samenwerking zou moeten krijgen: confederatie, federatie, eenheidsstaat, republiek, monarchie, etc. Met "samenwerking" is duidelijk wat bedoeld wordt, zonder op voorhand een voorkeur voor een van de mogelijkheden uit te spreken.
Zelfs je ontkenning is niet neutraal genoeg naar mijn zin. Je noemt vanalles op, maar alles extreem in samenwerkingsverband. Ik zie een samenwerking eerder wat het woord betekent : een samenwerking en dat op de vlakken waar de bevolking het ziet zitten. NOOIT één regering voor beide gebieden, voor beide volkeren. De EG moeit zich al genoeg op vlakken waar het eigenlijk niet zou mogen.

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 20:26   #289
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom ?
B-plus maakt géén leden zonder de personen in kwestie in te lichten, B-plus kan in tegenstelling tot BUB wel www.1207.be gebruiken voor het vinden van ereleden.
Op 21/7 zag ik de B-plus stand en kan zeggen dat deze organisatie zeker mbt hun egagement een pluim verdienen.

Een vlaams-nationalist
Dankjewel!

't Was overigens plezant he...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 22:16   #290
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Zelfs je ontkenning is niet neutraal genoeg naar mijn zin. Je noemt vanalles op, maar alles extreem in samenwerkingsverband. Ik zie een samenwerking eerder wat het woord betekent : een samenwerking en dat op de vlakken waar de bevolking het ziet zitten. NOOIT één regering voor beide gebieden, voor beide volkeren. De EG moeit zich al genoeg op vlakken waar het eigenlijk niet zou mogen.
In mijn voorstel is er sprake van twee regeringen die samen de gezamenlijke bevoegdheden uitoefenen: de departementsministers van de Vlaamse regering en de departementsministers van de Nederlandse regering. Je hebt dan enkel een gemeenschappelijke minister nodig voor de bevoegdheden waarop samengewerkt wordt.
Oud 28 juli 2007, 23:17   #291
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In mijn voorstel is er sprake van twee regeringen die samen de gezamenlijke bevoegdheden uitoefenen: de departementsministers van de Vlaamse regering en de departementsministers van de Nederlandse regering. Je hebt dan enkel een gemeenschappelijke minister nodig voor de bevoegdheden waarop samengewerkt wordt.
??
Laten we gewoon Vlaanderen ONafhankelijk maken en houden. Als we al zover geraken, gaan we ons weer niet te gauw afhankelijk maken van anderen. We willen en kunnen dan zelf beslissen. En samenwerken, dat gaat met gewone akkoorden, maar een gezamelijke minister, dat gaat me een beetje te ver.

Ik kan in de verste verte NIET begrijpen dat je twee totaal verschillende volken, die dan nog een verschillende taal hebben, wil laten trouwen. Nog niet eens verloven zou ik zeggen.

Zoals ik al eerder stelde: het is niet omdat ik goed met de buren omkan, dat ik hun dochter moet huwen he. Of met de buurvrouw zelf. Als ik echt wil neuken, kan dat met een mondeling akkoord, zonder dat er trouwen bij moet komen.

Primeur: Vrij Vlaanderen zal zeer binnenkort op de webstek een pleidooi zetten voor een scheuring van de taalunie en VOOR een aparte taal: het Algemeen Vlaams. Nederlanders begrijpen ons toch niet. ZELFS als we AN spreken, en heeft dus niks met de taal te maken, maar met andere ideeën.

.
Oud 28 juli 2007, 23:18   #292
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom ?

Een vlaams-nationalist
Ik erken het werk van Bplus wel. (Iets realistischer dan BUB.)

Maar de post is zo van 'ja, we hebben nu ook bekende leden.'

Big fucking deal.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 23:32   #293
Dimitri

Standaard

Citaat:
Primeur: Vrij Vlaanderen zal zeer binnenkort op de webstek een pleidooi zetten voor een scheuring van de taalunie en VOOR een aparte taal: het Algemeen Vlaams. Nederlanders begrijpen ons toch niet. ZELFS als we AN spreken, en heeft dus niks met de taal te maken, maar met andere ideeën.
Dat klopt in mijn geval inderdaad: ik vind jouw houding onbegrijpelijk. Nochtans versta ik je uitstekend.
Oud 28 juli 2007, 23:44   #294
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat klopt in mijn geval inderdaad: ik vind jouw houding onbegrijpelijk. Nochtans versta ik je uitstekend.
QED

En wat men hier ook moge beweren: ik ben géén hollanderhater. Verre van. Maar ik krijg wel de kriebels als men zijn fikken uitsteekt om Vlaanderen te annexeren. En wie kan me DAT kwalijk nemen?

.
Oud 28 juli 2007, 23:56   #295
Dimitri

Standaard

Citaat:
QED

En wat men hier ook moge beweren: ik ben géén hollanderhater. Verre van. Maar ik krijg wel de kriebels als men zijn fikken uitsteekt om Vlaanderen te annexeren. En wie kan me DAT kwalijk nemen?
Er is niemand die Vlaanderen wil annexeren. Dat is nu juist het onbegrijpelijke van heel je verhaal.
Oud 29 juli 2007, 00:20   #296
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Taalunie opblazen? Loop maar direct richting de kameraden van het FDF!
Volksverrader!

Neen, dan is Vrij Vlaanderen mijn vijand, geen enkele steun waard.
Oud 29 juli 2007, 00:41   #297
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er is niemand die Vlaanderen wil annexeren. Dat is nu juist het onbegrijpelijke van heel je verhaal.
?? lees jij die holland + Vlaanderen draden wel?

.
Oud 29 juli 2007, 00:45   #298
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
De Taalunie opblazen? Loop maar direct richting de kameraden van het FDF!
Volksverrader!

Neen, dan is Vrij Vlaanderen mijn vijand, geen enkele steun waard.
Volk = vlaamse volk
Taal = Vlaamse taal

Ik ben geen Nederlander. Als ik geen taalunie wil met Nederland, dan is daar eiegnlijk NIKS mis mee. Zoals ik al stelde: zelfs al spreken we AN, ze begrijpen ons toch niet...

En VIJAND? Tja, IK heb geen vijanden...

Voor mij zijn de volksverraders diegenen die een eindelijk ONafhankelijk Vlaanderen al direct aan een ander willen verpatsen... Nee, geef mij maar een ONafhankelijk Vlaanderen.

.
Oud 29 juli 2007, 01:01   #299
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volk = vlaamse volk
Taal = Vlaamse taal

Ik ben geen Nederlander. Als ik geen taalunie wil met Nederland, dan is daar eiegnlijk NIKS mis mee. Zoals ik al stelde: zelfs al spreken we AN, ze begrijpen ons toch niet...

En VIJAND? Tja, IK heb geen vijanden...

Voor mij zijn de volksverraders diegenen die een eindelijk ONafhankelijk Vlaanderen al direct aan een ander willen verpatsen... Nee, geef mij maar een ONafhankelijk Vlaanderen.
1. Ik wil geen Vlaamse taal. Ik spreek mijn eigen verkavelingvlaams dat zelfs verschilt van dat van mijn zus, en Algemeen Nederlands. Meer niet (wel Engels en Frans en wat Duits ), als ik Westvlaams probeer te spreken word ik uitgelachen. Dat Vlaams van jou zou- net als het Algemeen Nederland- opnieuw het gemiddelde van een heleboel dialecten moeten zijn, velen daarvan met een veel verwanter dialect aan de andere kant van de grens met Nederlands.
Kan jij schrijven in het Antwerps, het Limburgs of het Westvlaams?
2. En ja, volksverrader! U doet daarmee hetzelfde als de meest radicale francofonen en ook Hans van de Cauter : Vlaanderen voorstellen als een soort Congo of zo met enorm veel talen waar Frans voor iedereen de lingua franca is. Het is slecht voor het VLAAMSE VOLK om de Nederlandse standaardtaal de rug toe te keren

en nog eens

Vrij Vlaanderen Buiten!
Oud 29 juli 2007, 01:27   #300
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
??

Dan kan Vrij Vlaanderen, voor mij, de allerhoogste boom in.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be