![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#242 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
VWS is sinds nu bijna een jaar inderdaad een organisatie die in tegenstelling tot alle anderen open en bloot kleur bekend en die kleur is inderdaad blauw.
Dit wil echter geenszins zeggen dat we neoliberaal zijn - het neoliberalisme is ons inziens immers een pervertering van het zuivere liberalisme dat wij aanhangen. Het neo liberalisme wijkt daar af van het zuivere liberalisme waar natuurlijke hulpbronnen gemonopoliseerd mogen worden. Ook op www.liberales.be kunnen we lezen dat Citaat:
En overal waar we kunnen proberen we in deze neoliberale realiteit invloed uit te oefenen als liberale armen. Volgens mij is er meer moed voor nodig om als arme gans alleen het verkiezingscongres van de grootste liberale partij van het land binnen te stappen en daar de voorzitter publiek te interpelleren over zijn haatretoriek en die van de partij tegen werklozen dan om met honderd antiglobalisten een mac donalds in brand te steken op één of andere G7-top ofzo. Volgens ons is de politieke dialoog inderdaad de enige weg om aan armoede structureel iets te doen. In plaats van onszelf als armen buiten te (laten ) sluiten uit de maatschappij moeten we integendeel onze plaats erin opeisen ! In een open samenleving kan dat - in een open VLD hebben ook armen een plaats. Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 juli 2007 om 10:05. |
|||
|
|
|
|
|
#243 |
|
|
stel je eens voor dat alle armen dat zouden gaan doen
allemaal lid worden van de vld, maar ook van de spa en op hun congressen mee in de soep gaan roeren als ik in mijn eentje ervoor kan zorgen dat bart somers zijn kak moet intrekken, dat zijn toespraak de dag na mijn interpellatie erdoor aangepast werd ik weet het is niet veel maar wat zou het geven als we allemaal deze strategie hanteerden ? in alle geval is dat waar het vws voor staat we gaan zeker ook lid worden van het eigenaarssyndicaat zelfs daar willen we een mannetje die er voor ons, de armen op tafel slaat trouwens de vredesbeweging hanteert deze strategie ook ze kopen één aandeel van een wapenproducent dat geeft hen het recht aanwezig te zijn op de aandeelhoudersvergadering
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
#244 |
|
|
het spreekt vanzelf dat we voor dit alles nog steeds nood hebben aan zeer moedige assertieve kansarmen, armen die de moed hebben om in het hol van de leeuw binnen te stappen om daar dan vervolgens heel assertief te gaan zijn en er niet meer of niet minder dan de waarheid te verkondigen.
bangerikken die liever in holen en loopgravenfantasieen wegkruipen gelieve zich voortaan aub van meet af aan te onthouden
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 juli 2007 om 10:22. |
|
|
|
|
|
#245 |
|
|
en ik was me zonet aan t voorstellen zo ( maar jammer genoeg zal het wellicht maar een dagdroom blijven )
stel nu eens dat de limburgse leeuw en de minister van agitatie in plaats van hun tijd en energie te steken in cap; een initiatief waarvan ze beiden op voorhand wisten dat het geen kans op slagen had stel nu eens dat ze in de plaats daarvan lid waren geworden van de SPA. Ik heb beide heerschappen gekend en ook hun retorische vaardigheden en ben er van overtuigd dat ze samen nog veel meer op de SPA zouden hebben kunnen wegen ( om die tot de roots te doen terugkeren ) dan ik alleen op de VLD probleem bij de klein linksen is dat ze hun princiepes te belangrijk vinden die princiepes zouden er voor de armen moeten zijn - en niet omgekeerd ook niet vergeten dat het erover gaat iets te bereiken voor de armen, niet voor de princiepes breek toch uit die mentale "marxistische" kooi waarin je jezelf gevangen zet
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 juli 2007 om 10:37. |
|
|
|
|
|
#246 |
|
Minister
|
Partijen zijn kooien,idd maar CAP is ietje opener!Ik ben er geen lid van en CTA ook niet toch worden we ondersteund,ben je ondersteund door de VLD of Vivant of eender welke partij(tje)?
|
|
|
#247 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#248 |
|
Minister
|
tis nie moeilijk,tis gemakkelijk,he chipie
|
|
|
#249 | |
|
|
Citaat:
dat limburgse leeuw en de minister van agitatie iets bereikt zouden hebben indien ze hun tijd in de SPA hadden gestoken in plaats van in de CAP (zal nogal een steun zijn trouwens dat jullie daarvan ontvangen en iets bereiken voor de armen, structurele oplossingen daar dacht ik dat het om te doen was nu hebben jullie jullie princiepes inderdaad maar iets bereikt dat heb je niet tja da s natuurlijk een keuze he
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
|
#250 | |
|
|
Citaat:
had je maar gelijk
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 juli 2007 om 10:54. |
|
|
|
|
|
|
#251 |
|
|
diens brood men eet ( hoe weinig ook ) diens woord men spreekt
een wetmatigheid waar ook commies niet onderuit komen
|
|
|
|
|
#252 | |
|
Minister
|
Citaat:
De steun is er en zal duidelijker worden in de tijd Structureel oplossing is wat jij en het vws is blijkbaar voor staan,wij willen armoede opheffen,we mikken ietje hoger zoals je ziet
|
|
|
|
#253 |
|
|
en weet je er is niks verkeerd aan dat CAP nu een comite tegen armoede opricht en zo aan de basis tracht te werken en mobiliseren
op zich is daar niks verkeerd aan maar geef het dan eerlijkheidshalve ook gewoon toe het is niet ethisch om mensen voor een communistisch ideaal in te schakelen zonder dat ze dat weten
|
|
|
|
|
#254 | |
|
Minister
|
Citaat:
Echte linksen werken vanuit de basis naar boven,niet zoals rechts dat van boven naar beneden onderdrukt.
|
|
|
|
#255 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#256 | |
|
Minister
|
Citaat:
En nee,CTA heeft geen politiek kleur op zichzelf
|
|
|
|
#257 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Chipie : 26 juli 2007 om 11:04. |
|
|
|
|
|
|
#258 | |
|
|
Citaat:
wat een giller
|
|
|
|
|
|
#259 |
|
Minister
|
Ik ben blij je eens aan het lachen te hebben gebracht,nog veel plezier gewenst
|
|
|
#260 | |||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maar dat is hoe dan ook iets anders dan jezelf blind tot een ideologie bekennen en de dogma's van die ideologie overnemen en breed als je eigen waarheid gaan verkondigen. Citaat:
Als John Locke in 1660 gelijk had met zijn analyse, vraag ik me af waarom we dan vandaag in de omgekeerde wereld leven, terwijl liberalen al bijna een halve eeuw aan de macht zijn in de belangrijkste kapitalistische landen. En uit het feit dat de gewenste realiteit zich niet gemanifesteerd heeft, besluit je daaruit dan niet dat zowel de inzichtn van Locke als de liberale politiek fundamenteel falen? Liberalen zijn in ons land al decennia aan de macht en het enige dat we vaststellen is een exponentiële stijging van de armoede. Hoeveel tijd, illustraties en bewijzen heb jij nodig om je visie op de realiteit bij te stellen aan die realiteit? Citaat:
Ik veronderstel dat ook jij aan die realiteit iets wil veranderen. Dus ga je (zoals de meeste 'klein linksen') uit van een realiteit zoals die zou moeten zijn? Eén met minder (en bij voorkeur geen) armen? Of wil je de armoede verminderen met één arme per keer, te beginnen met jezelf? Citaat:
Citaat:
Verder doe je alsof een open samenleving de uitvinding van de Open Wonden VLD zou zijn en het resultaat van diezelfde VLD. Ik veronderstel dat je de VLD genoeg kent om te weten welke impact marketingjongens en spindoctors als Slangen daar innemen.
|
|
|