![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik eerder al schreef (maar toen werd het akelig stil...) Citaat:
Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 31 juli 2007 om 22:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrijwillige samenwerkingsverbanden tussen soevereine naties.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat kan nu niet? Dat is onmogelijk in België, omdat...?
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat Vlaanderen en Wallonië vandaag nog niet soeverein zijn, tiens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In zowél Vlaanderen als Wallonië is er een zeer grote meerderheid duidelijk seperatist?
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is in Vlaanderen vraag naar om bepaalde bevoegdheden te regionaliseren. Wallonië heeft volgens mij niet het recht om ons te verplichten om tóch te blijven samenwerking. Als Vlaanderen het spoor of de luchtvaart wil regionaliseren, dan heeft zij daar als volwaardige natie volledig het recht toe.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je weet toch dat dat enkel is om een liberaler beleid te voeren, hé? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga je nu al ontkennen dat Vlaanderen een natie is? Nu nog het bestaan van de zon ontkennen...
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je kan willen dat ze linkser was en daarvoor ijveren, maar stellen dat links marginaal is, is in tegenspraak met de realiteit. 2) De realiteit is deels kwestie van perceptie. Zoals je in Vlaanderen geboren bent, ben je dat ook in België. Je percipieert dat anders, maar beiden zijn realiteit. 3) De realiteit is dat die Vlaamse cultuur een mengelmoes is van Will Tura, de Strangers, Cyriel Verschaeve, Hugo Claes, Tom Lanoye, Eddy Wally, Deus, vendelzwaaien, Kamagurka, vinkenzetten, fanfares en bv. Rosas of tg Stan. Ik mag hopen dat je daarbinnen je eigen keuze maakt en je met andere dingen niet identificeert. Je maakt dus deel uit van een deel van die cultuur, niet van de cultuur an sich. Overigens: die Vlaamse Cultuur is geen autonoom, abstract zwevend ding maar het resultaat van interactie met andere culturen. Misschien nog meer dan in andere Europese contreien overigens. 4) De Vlaamse economie bestaat - behalve uit een aantal typerende structuren - voor een zeer groot deel uit import, export en assemblage. De facto dus verweven met andere economieën. De Vlaamse economie is een onderdeel van de Europese en de wereldeconomie. Misschien nog meer dan in de ons omringende landen. Je maakt daar als werknemer zeker deel van uit, maar de aandeelhouders van het bedrijf waar je werkt zijn niet noodzakelijk Vlamingen en als het wél Vlamingen zijn vraag ik me af in welke mate je je met hen verbonden voelt. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel. De huidige Vlaamse regering is een serieuze indicatie.
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er zijn staten die geen natie zijn (Monaco), en er zijn naties die geen deelstaat zijn (zo krijgt Frans-Baskenland in Franrkrijk nog niet eens een eigen departement).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wth? Meer of minder... Het feit of iets een natie is, staat volledig los van het al-dan-niet een deelstaat zijn. Er zijn staten die geen natie zijn (Monaco), en er zijn naties die geen deelstaat zijn (zo krijgt Frans-Baskenland in Franrkrijk nog niet eens een eigen departement).[/quote] Ahja, ik was het al vergeten. Bij nationalisten is wat formeel correct is, niet altijd correct genoeg. Ze moeten hun eigen benamingen geven. Volgens vandale is Vlaanderen geen natie. Maar kom. Daar gaan we nu niet over vallen.
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap niet wat speelt in het brein van een AdrianHealey dat ie als liberaal zelfbeschikkingsrecht keihard bevecht. Ik zou zelfs zeggen... zonder zelfbeschikkingsrecht is liberalisme onmogelijk. Allen ondergeschikt aan de kunstmatige belgische staat met zijn koningshuis en baronnen en ridders en alle machtsmechanismen daar die maken dat het individu geen recht van spreken heeft. Gaande van ons kiessysteem dat zo verkracht is als het in pagina's dik is, tot totaal gekke wetten die maken dat de stem van een Waal meer waard is dan die van een Vlaming (pariteit, tu sais?) en nog meer wetten die de grote koningstrouwe partijen meer zetels geven dan ze eigenlijk zouden mogen hebben en natuurlijk wetten als de kiesdrempel die ervoor zorgen dat enkel gevestigde partijen nog kunnen bestaan en de vox populi dus in de kiem wordt gesmoord. 1 liberaal, AdrianHealey, stands up and fights for it all. De rest kijkt er met afschuw naar.
Dus ja, je conclusie dat niemand je mag buiten Raf lijkt niet zonder reden. Je ben liberaal en toch ga je achter Vlaams-Nationalisten alsof ze eten van je moeder hebben gestolen, je geeft je uit voor liberaal maar pleit voor een staat die het voorbeeld van anti-democratie is en tegen een staat die meer past bij de bewoners ervan en waar die anti-democratische tendens er minder is. Je bevecht het aanklagen van irrationele eisen van franstaligen om Vlaamse gemeenten aan te hechten bij Brussel als "laat die toch eens hun goesting doen". Een groot liberaal zie ik niet in je. Ik ben wel een waarnemer. Elke "Vlaamse" draad wordt door jou gekaapt om te stellen dat belgique moet blijven want "la belgique sera latine ou elle ne sera pas" en in elke draad kies je de kant van de Walen.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 31 juli 2007 om 23:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bon. Ik bevecht niets. Toch niet letterlijk. En persoonlijk vind ik het zogenaamde zelfbeschikkingsrecht van volkeren heel leuk voor zij die daar in geloven. Een leuk extratje. Probleem is dat het nogal snel gebruikt wordt om het zelfbeschikkingsrecht van individuen in de weg komt. Maar zolang dat het dat niet doet, wees maar rustig een nationalist. Geen fuck mee te maken dan.
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kun je me garanderen dat je deze keer mijn woorden eens zult lezen en begrijpen wat ik je uit ga leggen? Dan wil ik gerust moeite doen op al die beschuldigingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |