Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bestaan rassen?
Ja. 64 61,54%
Neen. 40 38,46%
Aantal stemmers: 104. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2007, 08:23   #441
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

In mijn ogen is de mens van hetzelfde ras

Laatst gewijzigd door Wautd : 1 augustus 2007 om 08:24.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 08:56   #442
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Naast de bron dat de mensen binnen één familie genetisch meer verschillen dan een Blanke, Gele, Rode of Zwarte bewoner van onze planeet.

Net wat ik dacht.

Een scheper en een poedel verschillen wel degelijk in genetisch oogpunt gigantisch van elkaar. Maar dat wist je al...
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 09:08   #443
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat men wel weet is dat alle primaten genetische soortgenoten zijn en dus met elkaar kruisbaar, net als alle katachtigen. Waar reed met succes tijgers met leeuwen en zelfs poema's gekruist zijn.
Tzal wel weer te veel gevraagd zijn, maar graag een bron.
Oud 1 augustus 2007, 11:37   #444
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Tzal wel weer te veel gevraagd zijn, maar graag een bron.
Wel ik heb zelf de bron reeds in deze draad gepost en als je deze draad dus even helemaal overloopt kan je het terug vinden.
http://www.neanderthalers.nl/einde.php

En dat katachtigen met elkaar gekruist zijn, wel dat kan je op google terug vinden.
En het is een kennis die je zou moeten hebben, want in de USA lopen op dit ogenblik zelfs een paar processen om te laten uitmaken of deze kruisingen nu mogen blijven leven en zich voort planten( ja ze zijn zelfs vruchtbaar en kunnen zich voort planten) of niet.

Je kan het ook op NG vinden.

Maar zoals gewoonlijk nee, ik ga dat niet zelf nogeens opzoeken.
De hoger geschoolden zullen dat wel doen, ze weten nu in welke richting ze moeten zoeken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 11:44   #445
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net wat ik dacht.

Een scheper en een poedel verschillen wel degelijk in genetisch oogpunt gigantisch van elkaar. Maar dat wist je al...
Dat is het nu juist, genetisch is er ook een enorm verschil tussen een Zulu en pygmee.
Maar dat probeerd men hier te ontkennen.
Maar het zijn je genen die bepalen of je klein of groot bent en of je zwart of blank bent.

De verschillen tussen rassen zijn wetenschappelijk dus wel heel duidelijk te bepalen, maar het mag gewoon niet van de politici omdat er een paar idioten zijn geweest in het verleden die de rassen verschillen gebruikt hebben om hun misdaden te rechtvaardigen.
En dit niet alleen in de 20ste eeuw, maar ook de alle eeuwen daarvoor.
Oud 1 augustus 2007, 11:52   #446
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het nu juist, genetisch is er ook een enorm verschil tussen een Zulu en pygmee.
Maar dat probeerd men hier te ontkennen.
Maar het zijn je genen die bepalen of je klein of groot bent en of je zwart of blank bent.
Dat is et em nu net niet.
De genetische verschillen tussen hondenrassen onderling en mensen"rassen" verschillen nogal wat. Verschillende hondenrassen zijn gedomesticeerd van verschillende wolvensoorten, dus de genetische achtergrond verschilt al heel wat. Iets dat bij van die mensen"rassen" niet gezegd kan worden.

Het verschil tussen zwarte en blanke huidskleur is 1 aminozuur in 1 gen. Dat is wetenschappelijk vastgesteld. Als je op basis daarvan een onderscheid wil maken?
Oud 1 augustus 2007, 11:58   #447
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verschil tussen zwarte en blanke huidskleur is 1 aminozuur in 1 gen. Dat is wetenschappelijk vastgesteld. Als je op basis daarvan een onderscheid wil maken?
Bron? Ik wil u wel geloven hoor, maar deze bewering raakt kant noch wal, dus ik zou graag zien waar u het vandaan heeft.
Oud 1 augustus 2007, 12:02   #448
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is et em nu net niet.
De genetische verschillen tussen hondenrassen onderling en mensen"rassen" verschillen nogal wat. Verschillende hondenrassen zijn gedomesticeerd van verschillende wolvensoorten, dus de genetische achtergrond verschilt al heel wat. Iets dat bij van die mensen"rassen" niet gezegd kan worden.

De huidkleur is één zaak, maar de vorm van het beendergestel is voor een patholoog voldoende om te kunnen bepalen of het om een blanke of gele aardbewoner gaat.

En ja, op basis van al die kleine verschillen kan je gaan spreken over verschillende rassen.
En elk ras heeft zijn eigenschappen, net zoals bij de honden.
En wanneer men dit eindelijk eens gaat aanvaarden, wel dan kan men ook eindelijk de problemen in de samenlevingen oplossen.
En daarvoor moeten geen Hitler-methodes gebruikt worden, maar simpele menselijk manieren.
Oud 1 augustus 2007, 12:02   #449
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel ik heb zelf de bron reeds in deze draad gepost en als je deze draad dus even helemaal overloopt kan je het terug vinden.
http://www.neanderthalers.nl/einde.php
Deze link bewijst hoegenaamd niet dat alle primaten met elkaar gekruisd kunnen worden. Iets dat niet enkel fysisch onmogelijk is, maar ook genetisch niet, wegens te grote verschillen.

Je mag van mijn part een proberen een doodshoofdaapje te kruisen met een orang oetang. Veel succes.

Citaat:
En dat katachtigen met elkaar gekruist zijn, wel dat kan je op google terug vinden.
En het is een kennis die je zou moeten hebben, want in de USA lopen op dit ogenblik zelfs een paar processen om te laten uitmaken of deze kruisingen nu mogen blijven leven en zich voort planten( ja ze zijn zelfs vruchtbaar en kunnen zich voort planten) of niet.
Het feit dat een tijger en een leeuw nakomelingen kunnen krijgen, bewijst niet dat alle katachtigen met elkaar gekruist kunnen worden.

Iets dat bij mijn weten enkel in gevangenschap voorkomt. Bij uitbreiding, enkel de vrouwtjes zijn vruchtbaar.
Oud 1 augustus 2007, 12:04   #450
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Bron? Ik wil u wel geloven hoor, maar deze bewering raakt kant noch wal, dus ik zou graag zien waar u het vandaan heeft.
Voor de huid heeft hij idd gelijk, enkel het kleurpigment is anders.
Bij de blanke ontbreekt dit, of men heeft het nog niet gevonden.

Maar er zijn zoveel andere verschillen dat men er gewoon niet om heen kan dat er rassen bestaan.
Oud 1 augustus 2007, 12:07   #451
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in het nederlands:

http://www.kennislink.nl/web/show?id=143299

het origineel artikel:

http://www.sciencemag.org/cgi/conten.../310/5755/1782
Oud 1 augustus 2007, 12:15   #452
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze link bewijst hoegenaamd niet dat alle primaten met elkaar gekruisd kunnen worden. Iets dat niet enkel fysisch onmogelijk is, maar ook genetisch niet, wegens te grote verschillen.

Je mag van mijn part een proberen een doodshoofdaapje te kruisen met een orang oetang. Veel succes.

Heeft men reeds gedaan in labo's, maar ze mochten niet verder gaan dan de foetus van de politici.

Het feit dat een tijger en een leeuw nakomelingen kunnen krijgen, bewijst niet dat alle katachtigen met elkaar gekruist kunnen worden.

Iets dat bij mijn weten enkel in gevangenschap voorkomt. Bij uitbreiding, enkel de vrouwtjes zijn vruchtbaar.

En je geeft nu zelf de verklaring waarom men niet terug vind de neanderthaler bij de huidige mens.
De neanderthaler stond technisch achter op de homo-sapiens en de meeste mannetjes moesten het dus afleggen in de strijd.
De homo sapiens konden zich dus kruisen met de vrouwlijke neanderthaler, en haar vrouwelijke nakomelingen, de mannelijke neanderthaler moest er op toe zien en kon zich enkel bij uitzondering voortplanten met een vrouwlijke homo sapiens.

Een beetje zoals in Amerika is gebeurd met de afro-amerikaan.
Daar zijn de meeste mulaten ook afstammelingen van een Afrikaanse moeder en Europese vader, omdat de Afrikaanse mannen zich ook enkel bij uitzondering kon voortplanten met een Europese vrouw.
Oud 1 augustus 2007, 12:17   #453
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
U heeft het eind van het eerste artikel niet gelezen?

Citaat:
Het lijkt erop dat de variatie voor 25 tot 38% bijdraagt aan het verschil in huidskleur tussen Europeanen en Afrikanen. Het verschil tussen Afrikanen en Aziaten is hiermee nog niet verklaard, aangezien zij hetzelfde alanine-allel hebben. Dit betekent dat de huidskleur niet alleen bepaald wordt door het SLC24A5 gen, maar door een combinatie van variaties in meerdere genen.
Oftewel dat ene verschil in dat ene gen is niet de oorzaak van alle huidskleurverschillen. Niet dat we aan dit kleine feitje veel waarde moeten hechten, maar uw bewering dat het verschil tussen een blanke en een zwarte huidskleur slechts bij 1 aminozuur zit is onjuist.
Oud 1 augustus 2007, 12:24   #454
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft men reeds gedaan in labo's, maar ze mochten niet verder gaan dan de foetus van de politici.

Zonder bron tover je enkel een rond mijn lippen.

Citaat:
En je geeft nu zelf de verklaring waarom men niet terug vind de neanderthaler bij de huidige mens.
Citaat:
De neanderthaler stond technisch achter op de homo-sapiens en de meeste mannetjes moesten het dus afleggen in de strijd.
De homo sapiens konden zich dus kruisen met de vrouwlijke neanderthaler, en haar vrouwelijke nakomelingen, de mannelijke neanderthaler moest er op toe zien en kon zich enkel bij uitzondering voortplanten met een vrouwlijke homo sapiens.

Mooie theorie. Maar van een liger naar de neanderthaler, dat is een heuse sprong. Waardoor je wel mooi kan negeren dat niet alle katachtigen met elkaar gekruist kunnen worden.
Oud 1 augustus 2007, 12:27   #455
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft het eind van het eerste artikel niet gelezen?

Oftewel dat ene verschil in dat ene gen is niet de oorzaak van alle huidskleurverschillen. Niet dat we aan dit kleine feitje veel waarde moeten hechten, maar uw bewering dat het verschil tussen een blanke en een zwarte huidskleur slechts bij 1 aminozuur zit is onjuist.
Ik heb zelfs het origineel gelezen.

Citaat:
Het eiwit waarvoor SLC24A5 codeerde bleek voor alle bevolkingsgroepen gelijk te zijn, behalve bij Europeanen. Bij deze populatie was één aminozuur op één allel anders. Het aminozuur alanine op positie 111 was bij 98% van de Europeanen veranderd in het aminozuur threonine.
Oud 1 augustus 2007, 12:33   #456
Tegendradigaard

Standaard

Ik denk het wel. Er zijn talloze hondenrassen, kattenrassen, enzovoort enzoverder...
Waarom zouden de mensen de enige uitzondering vormen in de dierenwereld, en geen rassen hebben...?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 12:39   #457
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb zelfs het origineel gelezen.
Het feit dat het ene afwijkende aminozuur slechts bij 98% van de blanke bevolking voorkomt is toch al bewijs genoeg dat het niet de enige oorzaak is voor onze afwijkende huidskleur? Anders had het wel bij 100% voorgekomen.
Oud 1 augustus 2007, 12:42   #458
Tegendradigaard

Standaard

Ik ga volgende 2 weken mijn aminozuur laten wijzigen... ik ga mij bruin laten bakken in de zon... ik wil ook eens positief gediscrimineerd worden....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 12:42   #459
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat het ene afwijkende aminozuur slechts bij 98% van de blanke bevolking voorkomt is toch al bewijs genoeg dat het niet de enige oorzaak is voor onze afwijkende huidskleur? Anders had het wel bij 100% voorgekomen.
100% is op wetenschappelijk gebied onmogelijk
Oud 1 augustus 2007, 12:48   #460
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
100% is op wetenschappelijk gebied onmogelijk
Wel als iets de oorzaak is van een ander gevolg: Als een blanke huidskleur het gevolg is van dat afwijkende aminozuur, dan moet iedere blanke (100%) dus dat aminozuur hebben.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be