Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2007, 18:17   #581
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Vandaar dat ze in de loop van de geschiedenis en nog altijd de niet-gelovigen bij bosjes vermoordden en vermoorden, verkrachtten en verkrachten, terroriseerden en terroriseren.

Of maw doe maar wat je wil, zoland je maar geen moslims of moslimas slecht behandelt. Maar was er dan geen eerwraak?
Deed en doet het christendom ook allemaal.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 18:43   #582
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Idd herman, wij zijn zo opgevoed en voeden onze kids ook zo op... respect voor anderen, zonder vooroordelen over hun huidskleur, religie, beroep, achtergrond, de auto waarmee ze bollen.....

Respect moet je VERDIENEN herman, niet afdwingen
Wil je daarmee zeggen dat dat verkrachte meisje geen respect verdiende?

Dient men met dergelijke uitspraken -- ook als zij geen betrekking zouden hebben op het slachtoffertje -- zeer voorzichtig te zijn? In een beschaafde maatschappij werd ons geleerd inderdaad dat wij wel respect zullen krijgen als wij het verdienen. Maar een en ander wordt ook bij wet geregeld: discriminatie, en ook de integriteit van de persoon.

Maar jongeren met een tribale cultuur blijken respect niet geleerd te hebben, en hun ideologie heeft hen misschien niet veel bijgebracht, maar wel dat de "anderen" mogen gediscrimineerd worden, bestolen worden (ik citeer uit eigen ervaring), en de meisjes verkracht. Zij lijken vooral geleerd te hebben dat de door mensen gemaakte wetten ondergeschikt zijn aan die van de "islam". Ook al is hun kennis hiervan begrensd tot wat zij kunnen misbruiken.

Dat gebrek aan respect voor de "andere" is niet beperkt tot deze jongeren, maar is dominant aanwezig in de ganse mohammedaanse wereld.
Oud 2 augustus 2007, 07:27   #583
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Wil je daarmee zeggen dat dat verkrachte meisje geen respect verdiende?

Dient men met dergelijke uitspraken -- ook als zij geen betrekking zouden hebben op het slachtoffertje -- zeer voorzichtig te zijn? In een beschaafde maatschappij werd ons geleerd inderdaad dat wij wel respect zullen krijgen als wij het verdienen. Maar een en ander wordt ook bij wet geregeld: discriminatie, en ook de integriteit van de persoon.

Maar jongeren met een tribale cultuur blijken respect niet geleerd te hebben, en hun ideologie heeft hen misschien niet veel bijgebracht, maar wel dat de "anderen" mogen gediscrimineerd worden, bestolen worden (ik citeer uit eigen ervaring), en de meisjes verkracht. Zij lijken vooral geleerd te hebben dat de door mensen gemaakte wetten ondergeschikt zijn aan die van de "islam". Ook al is hun kennis hiervan begrensd tot wat zij kunnen misbruiken.

Dat gebrek aan respect voor de "andere" is niet beperkt tot deze jongeren, maar is dominant aanwezig in de ganse mohammedaanse wereld.
Wat ik zei was een antwoord op herman, basy en ging niet over deze zaak. Hij zegt dat wij in onze opvoeding meekregen om respect te hebben voor anderen, die 'anderen' zijn dat dan enkel mensen van 'ons ras' of 'onze religie'? Van het moment dat herman 'islam' of 'moslim' hoort wordt het al in het hokje 'barbaars' of 'rotslecht' gecatalogeerd, waar is het dan verkeerd gegaan in herman zijn opvoeding?
Wat ik daar vetjes heb aangeduid is een uitspraak die ik van jou niet verwachtte maar waar ik het helemaal mee eens ben.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 07:34   #584
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Ze is al goed aan het bijdraaien heb ik gemerkt.
Heb je de draaibewegingen in de posts al opgemerkt?
Circe moest haar uitleggen wat dar-islam en dar-al-harb is (vergeef mijn schrijffouten, ik heb er geen goesting voor om het juiste op te zoeken)?
Het bezit van de rechterhand, dat door moslims mag gebruikt worden.

De tuin allegorie, zal nu niet zijn opgegaan, maar misschien hadden ze dat ongelovige meisje beschouwd als braakland, dat mocht ontgonnen worden?
(dit is geen humor, let wel!)

Trouwens ook al gemerkt dat haar avatar al een hoofddoekje draagt.
Het is wel sexy, maar je moet ergens beginnen eh:
Binnenkort zie je alleen nog ogen en een zwarte hoofddoek.
Islam begint altijd heel rustig en onschuldig, tot ze greep hebben op de omgeving en dan gaat het HARD!
Je hebt mijn vraag niet gelezen blijkbaar daarom stel ik ze nog eens.
Waar zie jij een hoofddoek in mijn avatar?
Wat is er verkeerd aan het feit dat ik niet ALLES weet over de islam, die per slot van rekening niet mijn religie is. Hier thuis wordt trouwens nooit over de islam gepraat zolang ik zelf niets vraag (wat ook al zelden gebeurt) dus de meeste dingen die ik weet heb ik uit de koran, van hier ( ) of uit ervaring. Maar waarschijnlijk dacht je dat mijn husband zijn weinige vrije tijd zou besteden aan het 'onderrichten' van zijn vrouw met het oog op een bekering
Oud 2 augustus 2007, 09:04   #585
Fashionista
Burger

Fashionista's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Fashionista
Standaard

Citaat:
Zal waarschijnlijk aan je schoenen liggen
in de gym doe ik mijn hakken wel uit hoor
Fashionista is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 10:03   #586
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
...
Wat ik daar vetjes heb aangeduid is een uitspraak die ik van jou niet verwachtte maar waar ik het helemaal mee eens ben.
Hoi, Laya. Wat je daar zegt laat me concluderen dat je mijn teksten nooit (zelden?) goed hebt gelezen, of ze hebt gelezen met een (doorgaans) verkeerde instelling, in de trant van "Basy Lys zegt slechte dingen over de 'islam', dus is hij verkeerd, of slecht, want mijn man zegt dat hij 'moslim' is en dat is een brave." Ik leid dit maar af uit deze en vroegere reacties van uwentwege en kan me deerlijk vergissen.

Mijn persoonlijke ervaringen met mensen die zich 'moslim' noemen zijn ook overwegend positief, Laya. En ik draai waarschijnlijk al iets langer mee in deze wereld dan jij. Ik ben bij die mensen thuis, of in de tent, uitgenodigd van Mauretanië tot Indonesië.

Maar mijn negatieve kijk op de mohammedaanse ideologie is met de jaren gegroeid, temeer omdat ik merk tot welk onheil dit met zekerheid leidt voor ganse bevolkingsgroepen.
Oud 2 augustus 2007, 10:24   #587
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Hoi, Laya. Wat je daar zegt laat me concluderen dat je mijn teksten nooit (zelden?) goed hebt gelezen, of ze hebt gelezen met een (doorgaans) verkeerde instelling, in de trant van "Basy Lys zegt slechte dingen over de 'islam', dus is hij verkeerd, of slecht, want mijn man zegt dat hij 'moslim' is en dat is een brave." Ik leid dit maar af uit deze en vroegere reacties van uwentwege en kan me deerlijk vergissen.

Mijn persoonlijke ervaringen met mensen die zich 'moslim' noemen zijn ook overwegend positief, Laya. En ik draai waarschijnlijk al iets langer mee in deze wereld dan jij. Ik ben bij die mensen thuis, of in de tent, uitgenodigd van Mauretanië tot Indonesië.

Maar mijn negatieve kijk op de mohammedaanse ideologie is met de jaren gegroeid, temeer omdat ik merk tot welk onheil dit met zekerheid leidt voor ganse bevolkingsgroepen.
Ik denk helemaal niet over jou als 'slecht' zijnde hoor basy, alleen een beetje verzuurd en veralgemenend. En ik zeg ook al eens negatieve dingen over de islam, ik weiger gewoon (nogal wiedes) beleiders van het islamitische geloof sowieso als slecht te bestempelen, ik ga niet iemand beoordelen naar zijn afkomst, religie, uiterlijke kenmerken enz... maar eerder naar de dingen die hij of zij doet. Er zijn vele problemen met allochtonen maar of dat iets te maken heeft met hun religie betwijfel ik ten zeerste.

Wat het lezen van je bijdragen betreft, ik vind ze soms nogal lang en iets te moeilijk voor een simpele ziel zoals ik, vooral wanneer ze niet in het nederlands zijn

Laatst gewijzigd door Laya : 2 augustus 2007 om 10:26.
Oud 2 augustus 2007, 12:58   #588
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Je hebt mijn vraag niet gelezen blijkbaar daarom stel ik ze nog eens.
Waar zie jij een hoofddoek in mijn avatar?
Wat is er verkeerd aan het feit dat ik niet ALLES weet over de islam, die per slot van rekening niet mijn religie is. Hier thuis wordt trouwens nooit over de islam gepraat zolang ik zelf niets vraag (wat ook al zelden gebeurt) dus de meeste dingen die ik weet heb ik uit de koran, van hier ( ) of uit ervaring. Maar waarschijnlijk dacht je dat mijn husband zijn weinige vrije tijd zou besteden aan het 'onderrichten' van zijn vrouw met het oog op een bekering
Ik dacht dat alle moslimmannen hun vrouwen sloegen .

Oud 2 augustus 2007, 15:14   #589
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Ik denk helemaal niet over jou als 'slecht' zijnde hoor basy, alleen een beetje verzuurd en veralgemenend. En ik zeg ook al eens negatieve dingen over de islam, ik weiger gewoon (nogal wiedes) beleiders van het islamitische geloof sowieso als slecht te bestempelen, ik ga niet iemand beoordelen naar zijn afkomst, religie, uiterlijke kenmerken enz... maar eerder naar de dingen die hij of zij doet. Er zijn vele problemen met allochtonen maar of dat iets te maken heeft met hun religie betwijfel ik ten zeerste.

Wat het lezen van je bijdragen betreft, ik vind ze soms nogal lang en iets te moeilijk voor een simpele ziel zoals ik, vooral wanneer ze niet in het nederlands zijn
Dank.

Het is vaak moeilijk om een ideologie niet te verwarren met de mensen die haar volgen. Ik heb er nog niet echt een oplossing voor gevonden. Maar wil van mij aanvaarden dat ik de moslimse mens als slachtoffer zie van een perfide ideologie.

Je zal me ook zelden iets zien zeggen over de "allochtoon", want dan ben je over een mens bezig. Ik voer hun slecht gedrag in grote mate terug tot de ideologie die ze volgen, en dat is niet toevallig. Ik heb ook nog een tijd in de Seefhoek gewoond, en ik had daar familie tot voor enkele jaren. Een snotaap heeft me ooit gezegd dat hij van mij mocht stelen "van zijn geloof". Die idee bleek daar nogal populair te zijn, want dezelfde uitspraken waren te horen op een katholieke school daar in de buurt, waar die gastjes dat zonder enige schroom verkondigden.

Dat mijn teksten soms nogal lang zijn. Ja, wat moet ik daarover zeggen? Er zijn dingen die moeilijk in een regel te vatten zijn. Tot Hoogmoed's niveau wil ik me ook niet verlagen, ook al probeert hij ook mij vaak het bloed van onder de nagels te halen.

Ik kan alleen maar vragen van te proberen mijn teksten al eens te lezen, en als je daar op wil reageren zal dit enkel bijdragen tot het betere niveau van dit forum. Niet?

Verder begrijp ik dat je niet zo goed overweg kunt met vreemde talen. Ik doe mijn best om zoveel mogelijk Nederlandse citaten te geven, maar over veel aspecten heb ik enkel boeken in vreemde talen, en op het WWW is nu eenmaal het meeste materiaal in het Engels. Ik zal mijn best doen. OK?
Oud 2 augustus 2007, 15:16   #590
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Ik dacht dat alle moslimmannen hun vrouwen sloegen .
Alle mannelijke volgelingen van de leer van Mohammed mogen hun vrouwen slaan. Dat betekent ook niet dat ze allemaal altijd overal dat recht uitoefenen.

Maar gezien die vrouwen sterk oververtegenwoordigd zijn in de Europese vluchthuizen, zijn er duidelijk nogal wat van die mannen die dat recht wel nemen.
Oud 2 augustus 2007, 15:24   #591
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Wat ik zei was een antwoord op herman, basy en ging niet over deze zaak. Hij zegt dat wij in onze opvoeding meekregen om respect te hebben voor anderen, die 'anderen' zijn dat dan enkel mensen van 'ons ras' of 'onze religie'? Van het moment dat herman 'islam' of 'moslim' hoort wordt het al in het hokje 'barbaars' of 'rotslecht' gecatalogeerd, waar is het dan verkeerd gegaan in herman zijn opvoeding?
Neen, Laya....
Er is helemaal niets verkeerds gegaan in mijn opvoeding.
Ik leerde ook andere godsdiensten te respekteren en daar was ook de islam bij. Ik leerde dat jezus en mohamed beide vergelijkbaar waren en profeten. Ik leerde dat islam een vredevolle religie is, ik leerde met andere woorden ALLE leugens in verband met deze godsdienst.

Dan ben ik toevallig op dit forum terechtgekomen. En las hier en daar iets over islam, begon een en ander aan mekaar te knopen, deed wat research werk op het net, las enkele boeken en besefte dat de islam een grote aanval is op westerse waarden en gewoonten, en dit wordt keer op keer bevestigd!
En het feit dat hier nog steeds gelogen wordt en/of feiten verzwegen, DAT maakt mij woest. (ik zal dat woord maar gebruiken).

En zoals Basy Lys het duidelijk maakte, zo kan ik het niet schrijven, maar daar komt het op neer. Ik moet geen respekt meer hebben voor een ideologie, die geen enkel respect toont. Het heeft geen zin om te blijven geloven, dat er geen gevaar schuilt in islam.

En als ik dan hoor dat de 'meeste moslims' niet akkoord gaan: waar is dan hun afkeurende commentaar?
Oh ja: ze mogen mekaar niet beschuldigen nietwaar!!

Citaat:
Dat klopt ook, maar doet aan het feit niets af dat de BASIS van hun wangedrag nog altijd wordt ondersteund door die godsdienst.

Trouwens heb jij al wat geschiedenis gelezen?
1400 jaar lang onderdrukking door moslims, in naam van hun ideologie, vermomd als 'religie'.
En DAAR verwacht jij respekt voor? Van mij?
No way!

Inderdaad respekt moet je verdienen: islam verdient die niet en dus krijgt die dat niet (meer) van mij.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel

Laatst gewijzigd door hermanvk : 2 augustus 2007 om 15:25.
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2007, 15:24   #592
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Alle mannelijke volgelingen van de leer van Mohammed mogen hun vrouwen slaan. Dat betekent ook niet dat ze allemaal altijd overal dat recht uitoefenen.

Maar gezien die vrouwen sterk oververtegenwoordigd zijn in de Europese vluchthuizen, zijn er duidelijk nogal wat van die mannen die dat recht wel nemen.
Het zou kunnen dat islamitische mannen hun vrouwen eerder slaan, ik ga dat niet ontkennen, maar is het ook niet zo dat 'onze' vrouwen eerder terecht kunnen bij familie of gewoon sterker in hun schoenen staan omdat ze oa. meestal een eigen inkomen hebben en daardoor minder vertegenwoordigd zijn in vluchthuizen?
Oud 2 augustus 2007, 15:28   #593
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Neen, Laya....
Er is helemaal niets verkeerds gegaan in mijn opvoeding.
Ik leerde ook andere godsdiensten te respekteren en daar was ook de islam bij. Ik leerde dat jezus en mohamed beide vergelijkbaar waren en profeten. Ik leerde dat islam een vredevolle religie is, ik leerde met andere woorden ALLE leugens in verband met deze godsdienst.

Dan ben ik toevallig op dit forum terechtgekomen. En las hier en daar iets over islam, begon een en ander aan mekaar te knopen, deed wat research werk op het net, las enkele boeken en besefte dat de islam een grote aanval is op westerse waarden en gewoonten, en dit wordt keer op keer bevestigd!
En het feit dat hier nog steeds gelogen wordt en/of feiten verzwegen, DAT maakt mij woest. (ik zal dat woord maar gebruiken).

En zoals Basy Lys het duidelijk maakte, zo kan ik het niet schrijven, maar daar komt het op neer. Ik moet geen respekt meer hebben voor een ideologie, die geen enkel respect toont. Het heeft geen zin om te blijven geloven, dat er geen gevaar schuilt in islam.

En als ik dan hoor dat de 'meeste moslims' niet akkoord gaan: waar is dan hun afkeurende commentaar?
Oh ja: ze mogen mekaar niet beschuldigen nietwaar!!

Dat klopt ook, maar doet aan het feit niets af dat de BASIS van hun wangedrag nog altijd wordt ondersteund door die godsdienst.

Trouwens heb jij al wat geschiedenis gelezen?
1400 jaar lang onderdrukking door moslims, in naam van hun ideologie, vermomd als 'religie'.
En DAAR verwacht jij respekt voor? Van mij?
No way!

Inderdaad respekt moet je verdienen: islam verdient die niet en dus krijgt die dat niet (meer) van mij.
Als je het over geschiedenis gaat hebben heeft het christendom ook al zijn deel in minder fraaie gebeurtenissen, zijn daarom christenen sowieso slecht?
Jezus en Mohammed vergelijkbaar??
Op dit forum moet je het idd komen halen... zucht
Oud 2 augustus 2007, 15:32   #594
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Het zou kunnen dat islamitische mannen hun vrouwen eerder slaan, ik ga dat niet ontkennen, maar is het ook niet zo dat 'onze' vrouwen eerder terecht kunnen bij familie of gewoon sterker in hun schoenen staan omdat ze oa. meestal een eigen inkomen hebben en daardoor minder vertegenwoordigd zijn in vluchthuizen?
En ik dacht dat die moslims veel beter clan gebonden waren, dan wij in onze individuele vrijheden en samenleving...

'het zou kunnen', komaan Laya:
En jij vraagt respekt voor een godsdienst, die hetvolgende propageert:
Citaat:
Quote:Abu Dawud, Book 11, Number 2142:
Verteld door Umar ibn al-Khattab:

De profeet zei: Een man zal niet worden gevraagd naar de reden waarom hij zijn vrouw slaat.
Oud 2 augustus 2007, 15:38   #595
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Als je het over geschiedenis gaat hebben heeft het christendom ook al zijn deel in minder fraaie gebeurtenissen, zijn daarom christenen sowieso slecht?
Jezus en Mohammed vergelijkbaar??
Op dit forum moet je het idd komen halen... zucht
'vingertje wijs' nietwaar.
Wijzen naar de christenen, omdat daardoor de NOG STEEDS VOORTDURENDE islam-gebaseerde misdaden worden geminimaliseerd. Wordt toch eens wakker!
Heb je het schrijnende verslag gelezen van Basy Lys over de godsdienstoorlog in Libanon, en de tendentieuze berichtgeving daaromtrent??
Neen allicht niet.
En waarom tendentieuze berichtgeving: lees EurAbia door Bat Ye'Or, zware kost, maar het werpt wel een duidelijk licht op de gebeurtenissen in (inderdaad) EurAbia.

en je leest niet of slechts dat wat je uitkomt over wat ik schrijf!
Ik zei dat mijn zoektocht op dit forum begon en DAARNA (DUS DAARNA) andere bronnen ben gaan raadplegen. En dan pas wordt het duidelijk hoe erg het gesteld is met de islam.
Lees mijn post nog eens, als je die bronnen wil kennen.
Het is door die ANDERE bronnen te lezen, dat de gruwelijke werkelijkheid maar eerst begon te dagen.
Oud 2 augustus 2007, 15:39   #596
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
En ik dacht dat die moslims veel beter clan gebonden waren, dan wij in onze individuele vrijheden en samenleving...

'het zou kunnen', komaan Laya:
En jij vraagt respekt voor een godsdienst, die hetvolgende propageert:
ik spreek me niet uit over hadith waarvan ik niet eens weet of ze betrouwbaar zijn
clan gebonden? Ik denk dat dit niet zo van toepassing is op 'importbruiden'
Oud 2 augustus 2007, 17:17   #597
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Alles kan. De Europeanen zijn heel vindingrijk in het bedenken van excuses voor hen.

De volgende vraag zou dan kunnen zijn: waarom hebben de moslimse vrouwen dan geen eigen inkomen?
Oud 2 augustus 2007, 18:17   #598
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Alles kan. De Europeanen zijn heel vindingrijk in het bedenken van excuses voor hen.

De volgende vraag zou dan kunnen zijn: waarom hebben de moslimse vrouwen dan geen eigen inkomen?
Omdat zij veelal huismoeders zijn? (Net of je dat niet zou weten)
Maar ik denk eerder dat je dit antwoord uitlokt om er weer iets negatief van te maken
Oud 2 augustus 2007, 20:21   #599
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Omdat zij veelal huismoeders zijn? (Net of je dat niet zou weten)
Maar ik denk eerder dat je dit antwoord uitlokt om er weer iets negatief van te maken
Ik maak nergens iets negatiefs van Laya. Ik kan het toch ook niet helpen dat de antwoorden op vragen een negatief beeld geven?

Waarom mogen ze niet gaan werken?
Oud 2 augustus 2007, 22:17   #600
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:

In de Bijbel is het ook niet verboden dat mannen hun vrouwen slaan.
Dan zou jij dus zeggen: Alle mannelijke volgelingen van de leer van Christus mogen hun vrouwen slaan.
Wat wil je? Dat ze er een gebod van maken?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be