![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bestaan rassen? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
64 | 61,54% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
40 | 38,46% |
Aantal stemmers: 104. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 |
Parlementslid
|
![]() Dat is het nog steeds, mijn beste, voor een ruime meerderheid van de Belgen.
![]() |
#542 |
Minister
|
![]() helaas wel ja
![]() |
#543 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vanzelfsprekend: alle zes miljard aarbewoners zijn ongelijk. De basis hiervan is onze sexuele voortplanting die niet als doel heeft om genetische kenmerken te bewaren maar om ze te kruisen, zodat diversiteit ontstaat.
Daarenboven zijn er verschillen que intelligentie, qua fysieke kracht tussen mensen, soms systematisch: zoals de gemiddelde lichamelijke sterkte van mannen versus vrouwen, al gaat dat maar om een paar procenten. Dit is PRACHTIG! Citaat:
Alhoewel er verschillen zijn tussen mensen zijn er dus geen superieure groepen, superieure godsdiensten, superieure nationaliteiten, superieure genetische mensensoorten. En daar gaat het hem over: er zijn geen superieure kasten, klassen, zogenaamde "rassen" omdat dit genetisch niet klopt. Door zich te ontpoppen als onderdrukkers, door anderen voor het werk te laten opdraaien kan men de schijn werken dat Maharadjahs, koningskinderen en "heaves" beter zijn dan horigen, paria's of "heave nots" maar dat is dan begoocheling. Het blijft onrechtvaardig en het heeft geen enkele biologisch grondslag. Het is ook niet goed te praten vanuit het rechtvaardigheidsgevoel. Citaat:
![]() Mensen die graag de erfelijkheid zien als heel belangrijk (Blut und BOden figuren) zien als "bewijs" van het belang van erfelijkheid dat topatleten, de Eddy Merxen van onze wereld, ook kinderen hebben die trekken van papa hebben. Ze zeggen er dan niet bij dat de andere kinderen mankepoten zijn of nog geen honder meter kunnen fietsen zonder te hijgen. Ze halen er de geslaagde gevallen uit, en vergeten na te denken en vast te stellen dat zelf na één generatie de erfelijke kwaliteiten al aan het afzwakken zijn... Citaat:
Wie heeft er problemen met de gelijkwaardigheid van mensen? Rechts. Indien u ondertussen bent overgelopen naar mijn kamp bent u welkom. Maar dan moet u mij geen dingen gaan aanwrijven die typisch rechts zijn. Laatst gewijzigd door ericferemans : 2 augustus 2007 om 22:29. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#544 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat er verschillende mensenrassen bestaan, dat mensen niet gelijkwaardig zouden zijn. Er is een verschil tussen gelijkaardig en gelijkwaardig. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 2 augustus 2007 om 22:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 |
|
![]() Paulus, jij als godsdienstig man, moet toch weten dat zelfs de bijbel stelt dat er maar 1 mensenras is
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 |
|
![]() Bravo: en nu nog : "eigen volk eerst" onder de loupe nemen: dat gaat niet over gelijkwaardigheid, maar over ongelijkwaardigheid, nietwaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 |
Minister
|
![]() mensen zijn geen klonen dus niet gelijk
maar ze hebben wel dezelfde rechten, ze zijn dus gelijkwaardig
![]() |
#548 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Zuid-Afrikaners hebben hun rassentheorie altijd vanuit de Bijbel kunnen funderen. Kaïn (zoon van Adam) zou een neger geworden zijn als straf voor het doden van zijn broer. Maar nogmaals, ik ben geen katholiek. Spaar me daarvan. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen hebben nu eenmaal niet alles gemeenschappelijk. Leg je er bij neer. Het is de realiteit. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 | |
|
![]() Citaat:
Ik had het over deze website: http://www.christiananswers.net/dutc...nition-nl.html waar het volgende wordt beweerd: De Bijbel leert ons dat God "uit één enkele het gehele menselijke geslacht gemaakt heeft". (Hand. 17:26) De Bijbel leert ons, dat de populatie, die afstamt van Noach en zijn familie allemaal dezelfde taal spraken en door op één plaats te wonen ongehoorzaam waren aan Gods opdracht om heel de aarde te vullen. (Genesis 9:1, 11:4). God verwarde hun taal, met gevolg dat zij in een veelvoud van kleiner groepen werden opgedeeld die zich over de aarde verspreidden. (Genesis 11:8-9). En dan volgt er, gaat even zitten, een wetenschappelijke uitleg die het door de bijbel gestelde 1 mensenras bewijst, en dus is de bijbel juist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En nu? wat is uw punt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#552 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is je punt eigenlijk? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 2 augustus 2007 om 23:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#555 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Paulus : 2 augustus 2007 om 23:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#556 |
|
![]() Nee, maar af en toe zelf eens nadenken kan geen kwaad.
Voor mijzelf bewijst het door mij aangehaalde absoluut niks, ik baseer me liever op wat de wetenschap stelt. Maar als ik sommige conservatief-christelijke medeforummers bepaalde oprispingen zie posten, mag ik zo'n link wel posten |
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ewel merci (!?!) Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | ||
|
![]() Citaat:
En wat valt er niet te begrijpen aan: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt dus geen punt.
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#560 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belachelijk natuurlijk. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 2 augustus 2007 om 23:20. |
||
![]() |
![]() |