![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En laat de gevonden gegevens nu net passen in een veel grotere visie op ons klimaat. Trouwens, het is een eerder semantische discussie. Indien het KMI bij ons een verschijnsel vaststelt dat nog nooit is voorgekomen noemen ze dat volgens mij minstens 'zeer normaal' of dergelijke...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 augustus 2007 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
|
![]() Het past maw in uw visie.
Kwestie van je eens een koekje van eigen deeg te geven.
![]() |
![]() |
#83 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het is nog altijd niet bewezen dat de stijging van de temperatuur enig verband houdt met het broeikaseffect. Bron: mijn docent milieuwetenschappen. Ook hij vind dat het allemaal wat overdreven is, wat ze nu allemaal vertellen. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat we onze gewoontes niet moeten veranderen, maar om te zeggen dat de wereld er binnen 10 jaar helemaal anders door zal uit zien?
Weet je dat wetenschappers in de jaren '30 dachten dat er een nieuwe ijstijd ging aankomen, dat is toen ook uitgebreid onderzocht geweest, de hype was echter niet zo groot aangezien er toen veel grotere financiële problemen waren onder de bevolking... Misschien een teaser, milieuproblemen zijn er enkel voor mensen die geen andere "échte" problemen hebben. ![]()
![]() |
#84 | |||
|
![]() Citaat:
School? Naam? ... Vraag eens aan de man hoe onze planeet eruit zou gezien hebben zonder het broeikaseffect? Citaat:
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 augustus 2007 om 20:30. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
CO2 - Een andere visie Op de redactietafel beland Bron is voorlopig onbekend Onlangs ontving ik van het gemeentebestuur een uitnodiging om naar een filmvoorstelling te gaan in Gent van de film van Al Gore "An Inconvenient Truth. Op de radio hoor ik elke dag wel weer iets over één of andere klimaatcommissie die allerlei doemscenario's ontrolt over stijgende zeeniveau's, stijgende temperaturen, vloedgolven en orkanen. En dat alles zou de schuld zijn van de mens en zijn verspilzucht. Ik schrijf bewust zou. Want de realiteit is anders. Dit genereert meteen twee vragen: Hoezo anders? En waarom zouden ze hier over liegen? Ik zal beide vragen beantwoorden 1. Hoezo anders? Degenen die achter de doemscenario's zitten concentreren zich op één 'spook': de CO2 uitstoot. CO2 wordt hoofdzakelijk geproduceerd bij het verbranden van fossiele brandstoffen. Aldus het verhaal. Grote hoeveelheden CO 2 in de atmosfeer zullen de temperatuur op Aarde doen stijgen, de ijskappen doen smelten, het zeeniveau doen stijgen, alle lage landen overspoelen, massaal natuurrampen veroorzaken, miljoenen mensen doden, hongersnood veroorzaken wegens mislukte oogsten en uiteindelijk de Aarde onbewoonbaar maken. Als wetenschapper heb ik bij deze uitspraken meteen de neiging om één en ander eens wetenschappelijk te toetsen. En wat blijkt?
Het antwoord: Globale belangen. Groot geld en veel macht. Een bevolking die armoede en hogersnood kent kun je makkelijker manipuleren en naar je hand zetten dan een bevolking die baadt in weelde en overvloed. Denk eens aan al die organisaties die gigantische subsidies binnenrijven voor onderzoek naar alternatieve brandstoffen en andere nep-klimaatproblemen. Big business! Nu al zijn de meeste Europese staten bezig met de voorbereiding van wetteksten die oudere auto's uit het verkeer zullen verbannen, want 'te vervuilend'. Terwijl er een aantal technieken bestaan om die vervuilende auto's een stuk minder vervuilend te maken. Mijn 'oude' Mercedes is met zo'n systeem uitgerust en op de autokeuring blazen ze mijn dieselmoter bijna op in een poging om een meetbare roetuitstoot te bekomen. Een zeer efficiënt systeem, en goedkoop bij. Maar dat past niet in het kraam van een overheid die alleen maar meer belastingen wil innen en in werkelijkheid helemaal niet geïnteresseerd is in het milieu. Wat kunnen wij daarmee nu doen? Het rondvertellen natuurlijk! Zoveel mogelijk mensen informeren over de gigantische oplichterij die achter die broeikaspropaganda steekt. Met z'n allen de 'inconvenient truth' achter "An inconvenient truth" bekend maken. Weten is macht!
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Wie heeft dit geschreven? Liefst zijn adres en telefoonnummer. ![]() ![]() En mag ik een bron voor iedere bewering?
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Dit er even vlug uitgehaald...
Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |