Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bestaan rassen?
Ja. 64 61,54%
Neen. 40 38,46%
Aantal stemmers: 104. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2007, 21:29   #621
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Jij vangt Paulus: jij bent de enige die nooit enige kritiek aanvaardt.
Dit maakt van jou een komische ali.

Waar je het haalt dat "het forum" mijn "uiteenzetting" (welke??? kijk eens hoeveel "uiteenzettingen" ik al gaf..."
Zoals alle schrijfsels die je hier pleegt is dit een loze bewering.

Van herhalingen gesproken: jij bent precies het platendraaiertje waarvan de plaat blijft hangen in dezelfde groef. Een diepe groef...
Er bestaan ook komische kiekens...

u weet ik niet of er bij de kiekens ook rassen bestaan...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 22:00   #622
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Er bestaan ook komische kiekens...

u weet ik niet of er bij de kiekens ook rassen bestaan...
jep, en nog geen klein beetje ...

kijk eens op deze site rond, over die leuke kiekens, je ivnd er ook de rassen, veel kakelplezier.

http://www.kippengrabbelton.be/index.htm

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 22:05   #623
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij vangt Paulus: jij bent de enige die nooit enige kritiek aanvaardt.
Dit maakt van jou een komische ali.

Waar je het haalt dat "het forum" mijn "uiteenzetting" (welke??? kijk eens hoeveel "uiteenzettingen" ik al gaf..."
Zoals alle schrijfsels die je hier pleegt is dit een loze bewering.

Van herhalingen gesproken: jij bent precies het platendraaiertje waarvan de plaat blijft hangen in dezelfde groef. Een diepe groef...
Ja ja... feremans. Doe maar voort jongen. Er is toch geen kat die nog luistert. En zij die het wel nog doen, zullen het ook wel opgeven na een tijdje. Daar ben ik vrij zeker van. En ik ben daarin niet alleen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 22:06   #624
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U antwoordt niet op mijn argumenten.
Dit was te verwachten.
Ik heb je niet horen praten over het nastreven van een "harmonische samenleving".
Je bent gevloerd.
Natuurlijk
Droom verder feremans.

Paulus.
Oud 4 augustus 2007, 22:10   #625
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

de vraag is: welke opdeling is in deze tijd relevanter?
'ras' of economische 'klasse'?
m.a.w. met wie voelt de vlaamse arbeider zich het meest verbonden? met zijn turkse collega aan de band bij ford met wie hij dagelijks de sleur van het geautomatiseerde productieproces ondergaat, of met zijn vlaamse baas, voor wie arbeiders, turk of vlaming, slechts numerieke productiefactoren zijn?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 22:13   #626
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
a) Stelen mag niet, het kopen van gestolen waar ook niet. Dat is "heling". Indien men het kopen van gestolen waar toelaat dan hebben de dieven een gegarandeerde markt. Ik vind dat logisch, en het is zeker geen links idee...
b) Je betoog raakt nog kant nog wal: ik ben net degene die zegt dat in ons land geen eerlijke verhoudingen bestaan, dat mensen ongelijk behandeld worden. Waar je het in je hoofdje haalt dat ik een andere mening ben toegedaan, dat is mij een raadsel.
Leer eens lezen hé schat
En het gebruiken van gestolen geld?

Trouwens de ongelijkheid tussen de werkende klasse is door de sossen ingevoerd. ergens eind jaren 40 begin jaren 50 van vorige eeuw.
En zij hebben het altijd tegen gehouden om deze ongelijkheid weg te werken. Ze waren zelfs tegen de afschaffing van de vaste benoemingen van ambtenaren.

Feremans dus als je over die zaken begind moet je er tegen kunnen dat de schuldige worden aangewezen.
En daar je de schuldige in je avatar draagt als symbool deel je voor mij hen standpunten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 23:40   #627
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ja ja... feremans. Doe maar voort jongen. Er is toch geen kat die nog luistert. En zij die het wel nog doen, zullen het ook wel opgeven na een tijdje. Daar ben ik vrij zeker van. En ik ben daarin niet alleen.

Paulus.
Jij leidt werkelijk aan grootheidswaanzin, en kunt het niet verstoppen.
Waar haal je de gekte vandaan om te weten wat de andere forumbezoekers denken? Heb je zoveel nicks verzameld ?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 23:42   #628
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
de vraag is: welke opdeling is in deze tijd relevanter?
'ras' of economische 'klasse'?
m.a.w. met wie voelt de vlaamse arbeider zich het meest verbonden? met zijn turkse collega aan de band bij ford met wie hij dagelijks de sleur van het geautomatiseerde productieproces ondergaat, of met zijn vlaamse baas, voor wie arbeiders, turk of vlaming, slechts numerieke productiefactoren zijn?
Bingo.
Volgens sommige vangers op dit forum, ultra-nationalisten, moeten ze "harmonisch samenwerken" om da NATIE groot te maken.
Ga dat eens uitleggen aan de niet geschifte werknemer.
Oud 4 augustus 2007, 23:44   #629
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
ik lees er altijd een paar postings van als ik niet kan slapen...radikaal! Hij zou daar een patent op moeten pakken...

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 4 augustus 2007 om 23:45.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 23:47   #630
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Trouwens de ongelijkheid tussen de werkende klasse is door de sossen ingevoerd. ergens eind jaren 40 begin jaren 50 van vorige eeuw.
En zij hebben het altijd tegen gehouden om deze ongelijkheid weg te werken. Ze waren zelfs tegen de afschaffing van de vaste benoemingen van ambtenaren.

Feremans dus als je over die zaken begind moet je er tegen kunnen dat de schuldige worden aangewezen.
En daar je de schuldige in je avatar draagt als symbool deel je voor mij hen standpunten.
Al jaren strijden de vakbonden en de sociaal democraten voor het afschaffen van het onderscheid arbeider bediende...
Dit wordt tegengehouden door rechts: die willen arbeiders niet dezelfde rechten gevan als bedienden: ze willen de bedienden een stapje lager steken... Dat verkopen als "de vakbonden willen geen gelijkstelling" is boerenbedrog. Ze willen geen achteruitgang voor iedereen maar vooruitgang. Het is overigens hun job om niet op zo'n krankzinnige toestanden in te gaan.
Dat men tegen het afschaffen zijn van vaste benoemingen is nogal wiedes: het enige wat een ambtenarenjob nog interessant maakt is het feit dat er vastheid van betrekking bestaat.
Ben jij eigenlijk een militant voor sociale afbraak????
Oud 4 augustus 2007, 23:48   #631
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik lees er altijd een paar postings van als ik niet kan slapen...radikaal! Hij zou daar een patent op moeten pakken...
auch: dit is raak... Met de Bijbel vergeleken worden is pijnlijk
Oud 4 augustus 2007, 23:52   #632
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waar haal je de gekte vandaan om te weten wat de andere forumbezoekers denken? Heb je zoveel nicks verzameld ?
Als jij zegt dat ik aan grootheidswaanzin lijd, dan moet ik jou vragen waar je de gekte vandaan haalt, om te weten wat ik denk. Niet omgekeerd.

Paulus.
Oud 4 augustus 2007, 23:53   #633
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

hij heeft nochtans gelijk. ge maakt uzelf belachelijk. Zelfs voor een spiritist achtte ik dit niet voor mogelijk. En toch.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 augustus 2007 om 23:54.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 23:54   #634
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Paulus is er zichzelf wel eentje persies...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 00:13   #635
ericferemans

Standaard

Citaat:
Als jij zegt dat ik aan grootheidswaanzin lijd, dan moet ik jou vragen waar je de gekte vandaan haalt, om te weten wat ik denk. Niet omgekeerd.

Paulus.
Ik zie in dat ik fout bent: je weet niet meer wat je doet. Dat is heel erg.
Mijn repliek op het feit dat je meende te weten wat alle andere forumbezoekers denken over mijn schrijfsels, en je daarom tot megalomaan verklaarde, tot leidende aan het "Jezus syndroom", is daarom ingetrokken: je bent dus gewoon ontoerekeningsvatbaar vermits je niet meer weet wat je uit je botjes slaat.
Mijn oprechte deelneming.
Oud 5 augustus 2007, 00:39   #636
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie in dat ik fout bent: je weet niet meer wat je doet. Dat is heel erg.
Mijn repliek op het feit dat je meende te weten wat alle andere forumbezoekers denken over mijn schrijfsels, en je daarom tot megalomaan verklaarde, tot leidende aan het "Jezus syndroom", is daarom ingetrokken: je bent dus gewoon ontoerekeningsvatbaar vermits je niet meer weet wat je uit je botjes slaat.
Mijn oprechte deelneming.
Ik probeer nog eens. Just for fun.

Als jij zegt dat ik aan megalomanie lijd, dan moet ik jou vragen waar je de gekte vandaan haalt, om te weten wat ik denk. Niet omgekeerd. Maar daar antwoord je niet op. Je draait rond de pot.

Ik meen te weten hoe anderen over jou denken uit wat ze schrijven in hun reacties aan je. Meer moet je daar niet achter zoeken. Het staat openbaar gepubliceerd op vrijwel elke discussie waar je aan deelneemt. Het is niet iets wat ik denk, maar iets wat ik rationeel zintuigelijk kan vaststellen.

Wanneer jij daarentegen meent te weten dat ik ontoerekeningsvatbaar zou zijn, is het wel duidelijk wie hier aan grootheidswaanzin lijdt. Want dit is duielijk wat jij uit je botjes slaat. Niet ik.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 5 augustus 2007 om 00:41.
Oud 5 augustus 2007, 01:15   #637
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al jaren strijden de vakbonden en de sociaal democraten voor het afschaffen van het onderscheid arbeider bediende...
Dit wordt tegengehouden door rechts: die willen arbeiders niet dezelfde rechten gevan als bedienden: ze willen de bedienden een stapje lager steken... Dat verkopen als "de vakbonden willen geen gelijkstelling" is boerenbedrog. Ze willen geen achteruitgang voor iedereen maar vooruitgang. Het is overigens hun job om niet op zo'n krankzinnige toestanden in te gaan.
Dat men tegen het afschaffen zijn van vaste benoemingen is nogal wiedes: het enige wat een ambtenarenjob nog interessant maakt is het feit dat er vastheid van betrekking bestaat.
Ben jij eigenlijk een militant voor sociale afbraak????

De vakbonden zijn geen politieke partij en maken ook geen deel ut van de regering.
Dat men de arbeiders het zelfde statut als een bediende wil geven vanuit de vakbond is mij zeer bekend , ik heb steeds geweigerd om een om als bediende te werken. Het statut van arbeider heeft veel meer voordelen dan dat van een bediende.
En maak mij niets anders wijs, wat ik ben 16 jaar met een bediende gehuw geweest.

En dat men tegen hetafschaffen van de benoemingen is begrijp ik idd niet.
Wie zijn werk naar behoren doet moet geen angst hebben om bij de staat afgedankt te worden, maar veel ambtenaars stoppen met hun werk behoorlijk te doen eens ze benoemd zijn.

En nee, ik ben niet voor de sociale afbraak, maar wel tegen zinloze uitgaven en ongelijkheid.
Daarom moet het statut van ambtenaar verdwijnen en gelijk gesteld worden aan dat van een statut uit de privésector.
Oud 5 augustus 2007, 01:25   #638
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
bediende te werken. Het statut van arbeider heeft veel meer voordelen dan dat van een bediende.
En maak mij niets anders wijs, wat ik ben 16 jaar met een bediende gehuw geweest.

En dat men tegen het afschaffen van de benoemingen is begrijp ik idd niet.
Wie zijn werk naar behoren doet moet geen angst hebben om bij de staat afgedankt te worden, maar veel ambtenaars stoppen met hun werk behoorlijk te doen eens ze benoemd zijn.

En nee, ik ben niet voor de sociale afbraak, maar wel tegen zinloze uitgaven en ongelijkheid.
Daarom moet het statut van ambtenaar verdwijnen en gelijk gesteld worden aan dat van een statut uit de privésector.
volkomen eens, alleen snap ik niet welke voordelen het statuut van arbeider heeft tgo. bediende, waarmee ik niet wil ontkennen dat ze er zijn, en dat ambtenaar gelijk moet komen met bediende uit privé ? de staat heeft nu eenmaal voordelen, denk ik dan je moet ook niet alles afschaffen.
en dat men bij de staat lui is, is een cliché, mr het klopt wel ( vr de meeste ambtenaars toch ) dus om hen tot meer arbeid aan te sporen zou het afschaffen van het vershil tussen bediende ambtenaar en vaste benoeming een goeie zaak zijn , niettemin, vind ik wel dat de goeien ook recht hebben op een beetje zekerheid, want zeker is men nooit, hoe goed men ook moge zijn.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 01:50   #639
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
volkomen eens, alleen snap ik niet welke voordelen het statuut van arbeider heeft tgo. bediende, waarmee ik niet wil ontkennen dat ze er zijn, en dat ambtenaar gelijk moet komen met bediende uit privé ? de staat heeft nu eenmaal voordelen, denk ik dan je moet ook niet alles afschaffen.
en dat men bij de staat lui is, is een cliché, mr het klopt wel ( vr de meeste ambtenaars toch ) dus om hen tot meer arbeid aan te sporen zou het afschaffen van het vershil tussen bediende ambtenaar en vaste benoeming een goeie zaak zijn , niettemin, vind ik wel dat de goeien ook recht hebben op een beetje zekerheid, want zeker is men nooit, hoe goed men ook moge zijn.
Wel binnen sommige sectoren zijn die voordelen enorm
Ik heb het dan over 20 dagen betaalde vakantie meer.
Ik heb het over premies tot 3000€ per jaar meer.
Ik heb het over een betere bescherming bij tijdelijke werkloosheid.
Goed een arbeider kan makkelijker en sneller ontslagen worden dan een bediende, maar of dat werkelijk een nadeel is, kan in vraag gesteld worden.
Goed een arbeider word per uur betaald en bediende per maand.
Maar eens er overuren moeten gemaakt worden, dan heeft een arbeider recht op 150% en een bediende mag later die uren wel terugnemen.

En ja een bediende heeft recht op een maand gewaarborgd loon en een arbeider maar op 14dagen.

Hoevaak is men een maand lang ziek?

Maar ook de belastingsberekeningen op het loon verschillen en een arbeider houd meer over van het zelfde brutoloon dan een bediende.
Je kan dus beter als arbeider tegen 25€ per uur werken dan als bediende tegen 4200€ per maand.

En bij onderhandelingen met de werkgever over loonsopslag, zal hij sneller toegeven voor 25c per uur dan voor 42€ per maand, hoewel de opslag wel even groot is.
Oud 5 augustus 2007, 03:46   #640
born2bewild
Banneling

Standaard

ik denk dat de vakbonden al jaren strijden, idd om hun CHF bankrekeningen aan te vullen.

Da's vermoeiend ze

Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 augustus 2007 om 03:48.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be