![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Enfin, terug naar de Middeleeuwen. Iedereen weet toch waar het principe van geen sex voor het huwelijk vandaan komt. Het is enkel een principe van mannelijke onzekerheid. Trouw met een maagd en houdt ze daarna zo kort mogelijk, sluit haar desnoods op, of naai haar dicht, zoals ze soms ook nog doen.
Veel problemen heb ik uit dit soort mentaliteit zien voortkomen, maar geen positieve dingen. Wanneer kunnen mensen elkaar eens eindelijk als volwassenen gaan behandelen? Misschien moeten we beter allemaal kinds blijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal dan eens kijken wat dat land zelf zegt over de betrouwbaarheid van het voorbehoedsmiddel. Veel meer kan ik niet doen vrees ik om aan te tonen dat het condoomgebruik niet veilig is. Of heb jij een beter idee? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 4 augustus 2007 om 23:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens denk ik dat seks binnen een stabiele monogame relatie even veilig is qua risico op aids dan seks binnen het huwelijk. Ik snap niet waarom je telkens zo de nadruk legt op het huwelijk.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 5 augustus 2007 om 00:01. Reden: d/t-fout. teveel witte wijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
Sorry, maar ik beschouw het als nonsens. Men maakt van seks en huwelijken op deze manier een koehandel. Inderdaad: een huwelijk is niet noodzakelijk een bewijs van liefde en zeker niet altijd een garantie op samen blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() totaal naast de kwestie wat gij denkt over het huwelijk. Een preek over hoe goed of slecht uw ervaringen met het huwelijk zijn ...bespaar het ons.
de vraag is: vermindert de kans om AIDS op te lopen als je maar met 1 persoon sekst. hoe is het toch mogelijk om dat niet te snappen??? Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 augustus 2007 om 23:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() Zeg tegen die mannen dat de aarde bol is en ze gaan het bestrijden.
tsss edit: of een illusie van de duivel ![]() ![]() Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 augustus 2007 om 23:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou trouwens nog steeds niets zeggen over de veiligheid van condoomgebruik. Daarvoor moet je immers studies bekijken die mensen met goeie condoomvaardigheden vergelijken met mensen met slechte condoomvaardigheden. En kom dan aub niet af met cijfers ivm zwangerschappen, want dat zijn twee verschillende dingen.
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() nee hangt er niet van af...
de vraag is: wordt de kans op AIDS kleiner of groter als je monogaam bent jij zegt dus dat groter kan... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 augustus 2007 om 00:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
Wat trouw of ontrouw is, laat ik ieder voor zich uitmaken. Feit is dat je met onveilig gedrag niet enkel jezelf in gevaar brengt, maar ook mensen waar je om geeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Maar daar gaat het natuurlijk helemaal niet over. Het gaat erover dat een bende machtige smeerlappen miljarden bewust verkwist aan nonsensicale en op religieuze basis geformuleerde rommel-ideëen die dan nog worden ingezet als beleid. Dit terwijl dat geld veel efficiënter kan ingezet worden en effectief mensenlevens kan redden in plaats van ze te vernietigen (de wetenschap is daar duidelijk over: als basis voor beleid werkt de onthoudings-ideologie averrechts; de rationele condoom-campagnes werken positief). Niemand heeft iets tegen het celibaat, niemand heeft iets tegen huwelijkstrouw, niemand heeft iets tegen het ontmoedigen van al te vrije sex onder pubers (enfin, over dat laatste wil ik nog discussiëren). Maar elk rationeel mens heeft wel iets tegen religieus fanatisme dat leidt tot dood en massa-moord. Daar gaat het om. En om de werkelijkheid natuurlijk, dat voor sommigen toch zo ongrijpbare gegeven. Laatst gewijzigd door C2C : 5 augustus 2007 om 00:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() Tja, het moet van twee kanten komen. Als jij monogaam bent, hondstrouw en ga zo verder en je denkt dat het bij je partner ook zo is, kan je wel eens bedrogen uitkomen. Het zou niet de eerste monogame partner zijn die iets oploopt door het dubbelleven van zijn/haar partner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tuurlijk stijgt die kans met het aantal sekspartners. Maar andere variabelen spelen minstens evenveel een rol. Zoals de keuze van die sekspartners, en de mate waarin je je beveiligt.
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dank u Ge ziet, dat hysterisch gedoe over "conservatieve sekten" of de "duivel" en zo was nergens voor nodig. Een koppel dat trouw is in het huwelijk verspreid echt geen zwavelgeur of loopt met een drietand op bokkepootjes rond hoor. Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 augustus 2007 om 00:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt dus geen poot om op te staan. Zo veel is duidelijk. Ik daarentegen heb mijn cijfers. De betrouwbaarheid van het condoom als voorbehoedsmiddel, is te laag om het als veilig middel te beschouwen. Waaraan dit ligt is een andere zaak. De cijfers staan voor de feiten. Weet je... moest ik condoomfabrikant zijn, zou ik wellicht ook zeggen dat de accidentjes de schuld zijn van verkeerd gebruik... Maar dat bewijst alleen maar dat er een grote kans is op verkeerd gebruik. Dit ten nadele van de betrouwbaarheid van het condoom als 'veilig' voorbehoedsmiddel. Paulus. |
|
![]() |
![]() |