Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2007, 23:41   #121
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik vind het alleen absurd dat de 'condoomgebruikers' de mensen die ervoor kiezen om seksualiteit te beleven binnen het huwelijk, als massamoordenaars te beschouwen.

Dit omdat de 'condoomgebruikers' een grotere kans hebben om het aidsvirus te verspreiden, dan de mensen die enkel seksen binnen hun huwelijk.

Ik had niet verwacht dat dit zo moeilijk begrepen zou worden. De zin voor rede is hier voor sommigen zeer ver te zoeken.

Paulus.
sommigen van die mensen zijn wellicht perverten, die het moeilijk verdragen op hun fouten gewezen te worden, ge moet u daarover niet opwinden Maakt gij maar verder uw vrouwke gelukkig, en laat hen allemaal Aids opdoen, mét of zonder condoom Dan zijn we er vanaf!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 23:43   #122
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Enfin, terug naar de Middeleeuwen. Iedereen weet toch waar het principe van geen sex voor het huwelijk vandaan komt. Het is enkel een principe van mannelijke onzekerheid. Trouw met een maagd en houdt ze daarna zo kort mogelijk, sluit haar desnoods op, of naai haar dicht, zoals ze soms ook nog doen.
Veel problemen heb ik uit dit soort mentaliteit zien voortkomen, maar geen positieve dingen. Wanneer kunnen mensen elkaar eens eindelijk als volwassenen gaan behandelen? Misschien moeten we beter allemaal kinds blijven.
Oud 4 augustus 2007, 23:44   #123
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dat klopt, maar de reden daarvoor is vooral verkeerd gebruik. Dat gebruik kan aangeleerd en geoefend worden. In conservatieve milieus staan men echter niet te springen om dergelijke zaken aan te leren aan jongeren. Dat is jammer, want uiteindelijk moeten die jongeren gewoon hun eigen keuze maken, en het lijkt me best dat we hen daarvoor zoveel mogelijk bagage voor meegeven.
Geef me de naam van een land waar volgens jou het condoomgebruik weldegelijk goed aangeleerd en geoefend wordt.

Ik zal dan eens kijken wat dat land zelf zegt over de betrouwbaarheid van het voorbehoedsmiddel.

Veel meer kan ik niet doen vrees ik om aan te tonen dat het condoomgebruik niet veilig is.

Of heb jij een beter idee?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 4 augustus 2007 om 23:49.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 23:50   #124
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik heb wel respect voor mensen die er vrijwillig voor kiezen om geen seksualiteit te beleven buiten het huwelijk. En dat deze visie misschien wel de beste is tegen de verspreiding van aids, staat buiten kijf. Het is in elk geval efficiënter dan de strijd tegen aids aan te gaan met het condoom.

Ik zie niet goed in wat daar op tegen is. Het kan toch geen doodzonde zijn om ervoor te kiezen geen seksualiteit te beleven buiten het huwelijk?

Wie dat niet wil, moet dat ook niet. Ik snap niet dat mensen daar een probleem kunnen over maken.

Paulus.
Natuurlijk is geen seks hebben buiten het huwelijk de beste manier om de verspreiding van aids tegen te gaan. Op voorwaarde dan natuurlijk dat je niet scheidt, want dan verhoogt de kans weer. Maar uit de openingspost blijkt, en ik kan die redenering wel volgen, dat het louter verkondigen van die visie absoluut niét helpt tegen die verspreiding. Blijkbaar is er toch meer voor nodig, bijvoorbeeld het ter beschikking stellen van condooms en mensen leren hoe ze die dingen moeten gebruiken.

Overigens denk ik dat seks binnen een stabiele monogame relatie even veilig is qua risico op aids dan seks binnen het huwelijk. Ik snap niet waarom je telkens zo de nadruk legt op het huwelijk.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 5 augustus 2007 om 00:01. Reden: d/t-fout. teveel witte wijn.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 23:51   #125
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef me de naam van een land waar volgens jou het condoomgebruik weldegelijk goed aangeleerd en geoefend wordt.

Ik zal dan eens kijken wat dat land zelf zegt over de betrouwbaarheid van het voorbehoedsmiddel.

Veel meer kan ik niet doen vrees ik om aan te tonen dat het condoomgebruik niet veilig is.

Paulus.
Ik zou dat als puber wel tof gevonden hebben, dat die leuke juf biologie ons leert omspringen met condooms, en daarna wat "oefent" met ons
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 23:53   #126
Boadicea

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is geen seks hebben buiten het huwelijk de beste manier om de verspreiding van aids tegen te gaan. Op voorwaarde dan natuurlijk dat je niet scheidt, want dan verhoogd de kans weer. Maar uit de openingspost blijkt, en ik kan die redenering wel volgen, dat het louter verkondigen van die visie absoluut niét helpt tegen die verspreiding. Blijkbaar is er toch meer voor nodig, bijvoorbeeld het ter beschikking stellen van condooms en mensen leren hoe ze die dingen moeten gebruiken.

Overigens denk ik dat seks binnen een stabiele monogame relatie even veilig is qua risico op aids dan seks binnen het huwelijk. Ik snap niet waarom je telkens zo de nadruk legt op het huwelijk.
Ik evenmin. En wat doen we dan met al die gearrangeerde huwelijken, waarbij familiale en/of zakelijke belangen belangrijker zijn dan liefde. Gek genoeg zijn het juist culturen die huwelijken organiseren, die zo hoog oplopen met maagdelijke bruidjes, die blijkbaar meer marktwaarde hebben.

Sorry, maar ik beschouw het als nonsens. Men maakt van seks en huwelijken op deze manier een koehandel. Inderdaad: een huwelijk is niet noodzakelijk een bewijs van liefde en zeker niet altijd een garantie op samen blijven.
Oud 4 augustus 2007, 23:56   #127
born2bewild
Banneling

Standaard

totaal naast de kwestie wat gij denkt over het huwelijk. Een preek over hoe goed of slecht uw ervaringen met het huwelijk zijn ...bespaar het ons.

de vraag is: vermindert de kans om AIDS op te lopen als je maar met 1 persoon sekst.

hoe is het toch mogelijk om dat niet te snappen???

Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 augustus 2007 om 23:57.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 23:56   #128
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Ik zou dat als puber wel tof gevonden hebben, dat die leuke juf biologie ons leert omspringen met condooms, en daarna wat "oefent" met ons
The point is, dat het verkondigen dat een condoom veilig is, een frappante leugen is met vreselijke gevolgen voor sommigen.

Paulus.
Oud 4 augustus 2007, 23:57   #129
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het huwelijk
Het huwelijk is een pact met de duivel.
Oud 4 augustus 2007, 23:58   #130
born2bewild
Banneling

Standaard

Zeg tegen die mannen dat de aarde bol is en ze gaan het bestrijden.

tsss

edit: of een illusie van de duivel

Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 augustus 2007 om 23:59.
Oud 4 augustus 2007, 23:59   #131
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
totaal naast de kwestie wat gij denkt over het huwelijk. Een preek over hoe goed of slecht uw ervaringen met het huwelijk zijn ...bespaar het ons.

de vraag is: vermindert de kans om AIDS op te lopen als je maar met 1 persoon sekst.

Hangt er van af wat die andere persoon aanvangt.
Oud 5 augustus 2007, 00:00   #132
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Paulus.
Niet in België in ieder geval. Over de kwaliteit van de seksuele opvoeding in andere landen ken ik te weinig om ze met elkaar te kunnen vergelijken.

Dat zou trouwens nog steeds niets zeggen over de veiligheid van condoomgebruik. Daarvoor moet je immers studies bekijken die mensen met goeie condoomvaardigheden vergelijken met mensen met slechte condoomvaardigheden.

En kom dan aub niet af met cijfers ivm zwangerschappen, want dat zijn twee verschillende dingen.
Oud 5 augustus 2007, 00:00   #133
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Hangt er van af wat die andere persoon aanvangt.
nee hangt er niet van af...

de vraag is: wordt de kans op AIDS kleiner of groter als je monogaam bent

jij zegt dus dat groter kan...

Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 augustus 2007 om 00:02.
Oud 5 augustus 2007, 00:02   #134
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is geen seks hebben buiten het huwelijk de beste manier om de verspreiding van aids tegen te gaan. ...
Dus moeten de condoomgebruikers niet 'massamoordenaars' staan schreeuwen tegen deze die enkel willen seksen met een vaste partner waarvan ze geloven en beloven dat het wederzijds is.

Citaat:
Het woordje 'huwelijk' is vlugger geschreven dan een-stabiele-monogame-relatie. Meer moet je daar niet achter zoeken.

Paulus.
Oud 5 augustus 2007, 00:03   #135
Boadicea

Standaard

Citaat:
we gaan er komen....je maakt vorderingen.
Dus jij gebruikt een condoom in je huwelijk(als je getrouwd bent)
Continu een condoom gebruiken binnen het huwelijk ... heum ... moet kunnen. Het is een geschikt voorbehoedsmiddel, maar eigenlijk wou ik er eerder de aandacht op wijzen dat in een sexuele relatie, al dan niet binnen een huwelijk, men wel een zekere verantwoordelijkheid draagt.
Wat trouw of ontrouw is, laat ik ieder voor zich uitmaken. Feit is dat je met onveilig gedrag niet enkel jezelf in gevaar brengt, maar ook mensen waar je om geeft.
Oud 5 augustus 2007, 00:03   #136
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik heb wel respect voor mensen die er vrijwillig voor kiezen om geen seksualiteit te beleven buiten het huwelijk. En dat deze visie misschien wel de beste is tegen de verspreiding van aids, staat buiten kijf. Het is in elk geval efficiënter dan de strijd tegen aids aan te gaan met het condoom.

Ik zie niet goed in wat daar op tegen is. Het kan toch geen doodzonde zijn om ervoor te kiezen geen seksualiteit te beleven buiten het huwelijk?

Wie dat niet wil, moet dat ook niet. Ik snap niet dat mensen daar een probleem kunnen over maken.

Paulus.

Maar daar gaat het natuurlijk helemaal niet over. Het gaat erover dat een bende machtige smeerlappen miljarden bewust verkwist aan nonsensicale en op religieuze basis geformuleerde rommel-ideëen die dan nog worden ingezet als beleid.

Dit terwijl dat geld veel efficiënter kan ingezet worden en effectief mensenlevens kan redden in plaats van ze te vernietigen (de wetenschap is daar duidelijk over: als basis voor beleid werkt de onthoudings-ideologie averrechts; de rationele condoom-campagnes werken positief).

Niemand heeft iets tegen het celibaat, niemand heeft iets tegen huwelijkstrouw, niemand heeft iets tegen het ontmoedigen van al te vrije sex onder pubers (enfin, over dat laatste wil ik nog discussiëren). Maar elk rationeel mens heeft wel iets tegen religieus fanatisme dat leidt tot dood en massa-moord.

Daar gaat het om. En om de werkelijkheid natuurlijk, dat voor sommigen toch zo ongrijpbare gegeven.

Laatst gewijzigd door C2C : 5 augustus 2007 om 00:07.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 00:06   #137
Boadicea

Standaard

Citaat:
nee hangt er niet van af...

de vraag is: wordt de kans op AIDS kleiner of groter als je monogaam bent

jij zegt dus dat groter kan...
Tja, het moet van twee kanten komen. Als jij monogaam bent, hondstrouw en ga zo verder en je denkt dat het bij je partner ook zo is, kan je wel eens bedrogen uitkomen. Het zou niet de eerste monogame partner zijn die iets oploopt door het dubbelleven van zijn/haar partner.
Oud 5 augustus 2007, 00:06   #138
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

't wordt nog veiliger als we niét seksen, hoor.
Tuurlijk stijgt die kans met het aantal sekspartners. Maar andere variabelen spelen minstens evenveel een rol. Zoals de keuze van die sekspartners, en de mate waarin je je beveiligt.
Oud 5 augustus 2007, 00:08   #139
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
't wordt nog veiliger als we niét seksen, hoor.
Tuurlijk stijgt die kans met het aantal sekspartners. Maar andere variabelen spelen minstens evenveel een rol. Zoals de keuze van die sekspartners, en de mate waarin je je beveiligt.
ok we zijn er.
Dank u
Ge ziet, dat hysterisch gedoe over "conservatieve sekten" of de "duivel" en zo was nergens voor nodig.

Een koppel dat trouw is in het huwelijk verspreid echt geen zwavelgeur of loopt met een drietand op bokkepootjes rond hoor.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 augustus 2007 om 00:12.
Oud 5 augustus 2007, 00:10   #140
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet in België in ieder geval. Over de kwaliteit van de seksuele opvoeding in andere landen ken ik te weinig om ze met elkaar te kunnen vergelijken.

Dat zou trouwens nog steeds niets zeggen over de veiligheid van condoomgebruik. Daarvoor moet je immers studies bekijken die mensen met goeie condoomvaardigheden vergelijken met mensen met slechte condoomvaardigheden.

En kom dan aub niet af met cijfers ivm zwangerschappen, want dat zijn twee verschillende dingen.

Je hebt dus geen poot om op te staan. Zo veel is duidelijk.

Ik daarentegen heb mijn cijfers. De betrouwbaarheid van het condoom als voorbehoedsmiddel, is te laag om het als veilig middel te beschouwen. Waaraan dit ligt is een andere zaak. De cijfers staan voor de feiten.

Weet je... moest ik condoomfabrikant zijn, zou ik wellicht ook zeggen dat de accidentjes de schuld zijn van verkeerd gebruik... Maar dat bewijst alleen maar dat er een grote kans is op verkeerd gebruik. Dit ten nadele van de betrouwbaarheid van het condoom als 'veilig' voorbehoedsmiddel.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be