Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2007, 00:10   #141
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
't wordt nog veiliger als we niét seksen, hoor.
Tuurlijk stijgt die kans met het aantal sekspartners. Maar andere variabelen spelen minstens evenveel een rol. Zoals de keuze van die sekspartners, en de mate waarin je je beveiligt.
Klopt. Als je nooit de straat oversteekt, kan je nooit overreden worden, maar geraak je ook niet aan de overkant. Natuurlijk heb je de keuze, of je wil oversteken op het zebrapad en goed uitkijkt, of dat je zomaar argeloos de baan op loopt, temidden van het drukke verkeer.
Oud 5 augustus 2007, 00:11   #142
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Continu een condoom gebruiken binnen het huwelijk ... heum ... moet kunnen.
Kun je even quoten wie daarvoor pleit?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 00:11   #143
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dus moeten de condoomgebruikers niet 'massamoordenaars' staan schreeuwen tegen deze die enkel willen seksen met een vaste partner waarvan ze geloven en beloven dat het wederzijds is.
Hangt er vanaf wat die mensen die enkel willen seksen met een vaste partner waarvan ze geloven en beloven dat het wederzijds is daarnaast nog allemaal doen eh. Als ze anderen niet willen toestaan zich te beschermen of hen niet willen leren hoe ze zich kunnen beschermen, dan zijn ze toch wel mee verantwoordelijk voor de gevolgen daarvan.
Oud 5 augustus 2007, 00:14   #144
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt dus geen poot om op te staan. Zo veel is duidelijk.

Ik daarentegen heb mijn cijfers. De betrouwbaarheid van het condoom als voorbehoedsmiddel, is te laag om het als veilig middel te beschouwen. Waaraan dit ligt is een andere zaak. De cijfers staan voor de feiten.

Weet je... moest ik condoomfabrikant zijn, zou ik wellicht ook zeggen dat de accidentjes de schuld zijn van verkeerd gebruik... Maar dat bewijst alleen maar dat er een grote kans is op verkeerd gebruik. Dit ten nadele van de betrouwbaarheid van het condoom als 'veilig' voorbehoedsmiddel.

Paulus.
Wélke cijfers heb je? Ik heb ze misschien over het hoofd gezien in deze discussie, maar ik zag je er enkel geven ivm zwangerschappen. Ik vermoed dat je intelligent genoeg bent om te snappen dat je met die cijfers niets bent hier. Dus graag een link naar zinvolle cijfers.
Oud 5 augustus 2007, 00:14   #145
Boadicea

Standaard

Citaat:
Kun je even quoten wie daarvoor pleit?

Paulus.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=135

Daarnaast heb ik het gevoel dat we deze topic hier weer eens veel te ernstig aan het nemen zijn. Er mag toch nog eens gelachen worden?
Oud 5 augustus 2007, 00:15   #146
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Continu een condoom gebruiken binnen het huwelijk ... heum ... moet kunnen. .
Als je een gram consequentie in je vezels hebt dan zou ik het toch maar doen.

Ik voel er geen nood aan.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 00:17   #147
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Als je een gram consequentie in je vezels hebt dan zou ik het toch maar doen.

Ik voel er geen nood aan.
Bwa, ik zeg enkel dat ik mensen de keuze geef om te doen wat ze willen. Zijn er (getrouwde) koppels, die het enkel met condoom willen doen, mogen ze dat van mij.
Verder heeft dat niets met mijn eigen huwelijk te maken en hang ik daarover niets aan iemands neus.
Oud 5 augustus 2007, 00:19   #148
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Maar daar gaat het natuurlijk helemaal niet over. Het gaat erover dat een bende machtige smeerlappen miljarden bewust verkwist aan nonsensicale en op religieuze basis geformuleerde rommel-ideëen die dan nog worden ingezet als beleid.
Bullshit. Als mensen er vrijwillig voor kiezen om vrijwillig geen seksualiteit beleven buiten het huwelijk, dan kost dat helemaal geen miljarden geen miljarden.

De kosten die aids met zich meebrengt daarentegen...

Citaat:
Dit terwijl dat geld veel efficiënter kan ingezet worden en effectief mensenlevens kan redden in plaats van ze te vernietigen (de wetenschap is daar duidelijk over: als basis voor beleid werkt de onthoudings-ideologie averrechts; de rationele condoom-campagnes werken positief).
Wanneer mensen er vrijwillig voor kiezen om geen seksualiteit te beleven buiten het huwelijk, worden daar geen mensenlevens mee vernietigt.

Het condoom als hét middel tegen aids promoten daarentegen...

Citaat:
Niemand heeft iets tegen het celibaat, niemand heeft iets tegen huwelijkstrouw, niemand heeft iets tegen het ontmoedigen van al te vrije sex onder pubers (enfin, over dat laatste wil ik nog discussiëren). Maar elk rationeel mens heeft wel iets tegen religieus fanatisme dat leidt tot dood en massa-moord. Daar gaat het om. En om de werkelijkheid natuurlijk, dat voor sommigen toch zo ongrijpbare gegeven.
Als mensen er voor kiezen om geen seksualiteit te beleven buiten het huwelijk, worden daarmee geen massa's vermoord.

Maar als je de mensen wijsmaakt dat het condoom voldoende beschermt tegen aids....

Paulus.
Oud 5 augustus 2007, 00:20   #149
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Het huwelijk is een pact met de duivel.
Bron?

Paulus.
Oud 5 augustus 2007, 00:23   #150
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't wordt nog veiliger als we niét seksen, hoor.
Tuurlijk stijgt die kans met het aantal sekspartners. Maar andere variabelen spelen minstens evenveel een rol. Zoals de keuze van die sekspartners, en de mate waarin je je beveiligt.
Nee hoor. Huwelijkstrouw van beide partners is volkomen veilig. Wat jij voorstelt (niet seksen), is niet echt leefbaar vrees ik.

Paulus.
Oud 5 augustus 2007, 00:25   #151
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wélke cijfers heb je? Ik heb ze misschien over het hoofd gezien in deze discussie, maar ik zag je er enkel geven ivm zwangerschappen. Ik vermoed dat je intelligent genoeg bent om te snappen dat je met die cijfers niets bent hier. Dus graag een link naar zinvolle cijfers.
Ik vermoed dat je intelligent genoeg bent om te beseffen dat ongewenste zwangerschappen weldegelijk de lakmoesproef niet doorstaan voor de berouwbaarheid van voorbehoedsmiddelen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=63

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 5 augustus 2007 om 00:27.
Oud 5 augustus 2007, 00:31   #152
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer mensen er vrijwillig voor kiezen om geen seksualiteit te beleven buiten het huwelijk, worden daar geen mensenlevens mee vernietigt.
Dat heb je heel slim gezien.
Enkel is dat fantasie en moet er een best mogelijke manier worden gezocht om aids te bestrijden en dat blijkt nu eenmaal condoomgebruik te zijn. De reden dat er toch nog veel aids is, is omdat er niet voldoende voorlichting is en er veelal sectes zijn die beweren dat condoomgebruik niets afhelpt of niet strookt met Gods wil.
In al die gekerstende dorpen vogelen ze er nog altijd duchtig op los dus het is al gebleken dat de oproep tot geen voorhuwelijkse seks (en uiteraard ook buitenhuwelijkse seks) in dovemansoren valt. Het is dan ook onzinnig om geld te steken om dat verder promoten, het haalt toch niet uit.
Condoomgebruik promoten daarentegen helpt wel, alleen zijn er een hoop zotten met veel te veel geld en macht die dat bestrijden.
Oud 5 augustus 2007, 00:35   #153
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Enkel is dat fantasie en moet er een best mogelijke manier worden gezocht om aids te bestrijden en dat blijkt nu eenmaal condoomgebruik te zijn. De reden dat er toch nog veel aids is, is omdat er niet voldoende voorlichting is en er veelal sectes zijn die beweren dat condoomgebruik niets afhelpt of niet strookt met Gods wil.
In al die gekerstende dorpen vogelen ze er nog altijd duchtig op los dus het is al gebleken dat de oproep tot geen voorhuwelijkse seks (en uiteraard ook buitenhuwelijkse seks) in dovemansoren valt. Het is dan ook onzinnig om geld te steken om dat verder promoten, het haalt toch niet uit.
Condoomgebruik promoten daarentegen helpt wel, alleen zijn er een hoop zotten met veel te veel geld en macht die dat bestrijden.
hier se, de man van de duivel...
heeft het zin om uw posts te lezen of vinden ze allemaal hun argumentatie uit dezelfde bron?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 00:36   #154
Starkan
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Bron?

Paulus.
Bon, 't is van de hand van een libertariër, maar ondanks dit gegeven staan er best wel interessante stukken in:
http://home.wxs.nl/~vrijbrief/vb/huwelijk.htm
Oud 5 augustus 2007, 00:39   #155
Starkan
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
hier se, de man van de duivel...
heeft het zin om uw posts te lezen of vinden ze allemaal hun argumentatie uit dezelfde bron?
Ach ach, wees toch niet zo negatief
Oud 5 augustus 2007, 00:39   #156
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat je intelligent genoeg bent om te beseffen dat ongewenste zwangerschappen weldegelijk de lakmoesproef niet doorstaan voor de berouwbaarheid van voorbehoedsmiddelen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=63

Paulus.
Ben je daar nu weer met je zwangerschapscijfers?
Astamblief, geef gewoon de cijfers ivm aidsbesmetting bij condoomgebruik als je het wil hebben over aids.
Oud 5 augustus 2007, 00:50   #157
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hangt er vanaf wat die mensen die enkel willen seksen met een vaste partner waarvan ze geloven en beloven dat het wederzijds is daarnaast nog allemaal doen eh. Als ze anderen niet willen toestaan zich te beschermen of hen niet willen leren hoe ze zich kunnen beschermen, dan zijn ze toch wel mee verantwoordelijk voor de gevolgen daarvan.
Inderdaad. Zij die staatsgeld misbruiken voor het pushen van verwerpelijke ideëen (zoals de gedachte dat onthoudings-programmas het seksuele gedrag van jongeren positief zou beïnvloeden), die mogen wel degelijk veroordeeld worden.

In het geval van de neocons, die geld weigeren te geven aan middelen die werken en miljoenen levens kunnen redden, mag er wel degelijk over massamoordenaars gesproken worden.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 00:55   #158
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enkel seksualiteit beleven binnen het huwelijk is weldegelijk de beste manier om de verspreiding van het aidsvirus tegen te gaan, zonder te moeten inboeten aan kwalitatieve sekualiteitsbeleving. n er zijn weldegelijk me'nsen die zich aan dat verbond van trouw echt willen binden.

Een condoom en goede voorlichting kunnen inderdaad helpen, maar het is een leugen om dit als hét wondermiddel te gaan verkopen aan de bevolking. Want dat is niet zo. Dat is niet waar. Het condoom is helemaal niet veilig.

Door het als 'veilig' te verkopen gaan sommigen zonder de minste morele problemen seksen met verschillende partners. Het condoom biedt immers bescherming, denken ze dan.

De waarheid is echter dat seks met diverse partners de kans op besmetting verhoogd en een condoom slechts beperkte bescherming biedt.

Paulus.
Oud 5 augustus 2007, 01:00   #159
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zonder te moeten inboeten aan kwalitatieve sekualiteitsbeleving
Dat is jouw persoonlijke mening en niet algemeen geldend.

Ik zou de huwelijken niet willen tellen die blijven standhouden omd�*t 1 of beide partners vreemdgaan
Oud 5 augustus 2007, 01:01   #160
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben je daar nu weer met je zwangerschapscijfers?
Astamblief, geef gewoon de cijfers ivm aidsbesmetting bij condoomgebruik als je het wil hebben over aids.
Je weet toch hoe aids overgedragen wordt mag ik hopen? Lichamelijk contact van de geslachtsorganen (sappen) is al voldoende om besmet te kunnen raken.

Wanneer je zwanger kunt worden, kun je het bestaan van dat contact toch moeilijk maar moeilijk ontkennen hé?! En het is precies om dat contact te vermijden dat men een condoom gebruikt toch?

Een beetje redelijk blijven he?!

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be