Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2007, 17:54   #601
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Over belachelijk gesproken! Een paar achterlijke neo-nazi's zijn nu plots representatief voor Vlaanderen!?!?!?

Dit soort van uitschot komt in alle landen voor, en zijn een extreem marginale minderheid.
Toch raar dat er vanuit Franstalige zijde dergelijke oproepen niet plaatsvinden...

Citaat:
En ja, uit enquetes blijkt dat Vlamingen positiever staan tov holebi's dan Franstaligen. Het heeft zelfs ooit op dit forum gestaan. Ik zal het eens opzoeken.
Weer de zoveelste enquête... Wanneer gaan mensen nu eens beseffen dat enquêtes/peilingen uiteindelijk niets zeggen?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 17:59   #602
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Toch raar dat er vanuit Franstalige zijde dergelijke oproepen niet plaatsvinden...
Nooit gehoord van "Nation"? Deze extreem-rechtse Franstalige groepering heeft vorig jaar tijdens de gay parade in Brussel (als enige) een tegenbetoging gehouden.

Nu jij.

Citaat:
Weer de zoveelste enquête... Wanneer gaan mensen nu eens beseffen dat enquêtes/peilingen uiteindelijk niets zeggen?
Ah, dus ook enquêtes waaruit blijkt dat "de stille meerderheid voor Belgie is"!? 't Is genoteerd.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 18:03   #603
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nooit gehoord van "Nation"? Deze extreem-rechtse Franstalige groepering heeft vorig jaar tijdens de gay parade in Brussel (als enige) een tegenbetoging gehouden.
Nu jij.
Ik had inderdaad nog niet gehoord van Nation. Maar om nu te zeggen dat Franstaligen minder tolerant zijn jegens homo's dan Vlamingen, vind ik een enorm foute conclusie. Maar ja... alles is goed om de Franstaligen in een slecht daglicht te stellen.
Citaat:
Ah, dus ook enquêtes waaruit blijkt dat "de stille meerderheid voor Belgie is"!? 't Is genoteerd.
Beste Zeno, je zou moeten weten dat ik sowieso geen voorstander ben van peilingen en enquêtes ben. Gelieve dus ook mijn uitspraken niet te koppelen aan het resultaat van een of andere peiling/enqête.
Oud 5 augustus 2007, 18:07   #604
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik had inderdaad nog niet gehoord van Nation. Maar om nu te zeggen dat Franstaligen minder tolerant zijn jegens homo's dan Vlamingen, vind ik een enorm foute conclusie. Maar ja... alles is goed om de Franstaligen in een slecht daglicht te stellen.
En wat doe jij dan met je link naar "Blood & Honour"???

ps: het is niet omwille van "Nation" dat ik zeg dat Franstaligen minder tolerant zijn tov holebi's, daar zijn andere bronnen voor. Zoals deze.

Citaat:
Adoption pour les gays: non au Sud, oui au Nord

Un sondage montre une majorité plutôt défavorable �* l'adoption par les couples gays: 54 pc contre pour 46 pc d'accord. A noter cependant que les rapports sont inversés entre la Flandre et la Wallonie. Avec un Nord nettement plus favorable, ils sont 59 pc �* se dire favorables, contre un Sud par contre beaucoup plus opposé puisque les Wallons ne sont que 35 pc �* se dire en faveur de l'adoption pour les couples gays. Près de 40 pc des Bruxellois se disent opposés.

© La Libre Belgique 2005

Nation: http://www.nation.be/web/article.php3?id_article=639" Kaalkopjes met Belgische vlag!

Laatst gewijzigd door Zeno! : 5 augustus 2007 om 18:08.
Oud 5 augustus 2007, 18:10   #605
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Olivier Bronselaer en Monseigneur Léonard, évèque de Namur elkaar wel vinden in hun homofobe gedachten.

Citaat:
Omdat de meeste peilingen indruisen tegen jouw opvattingen over wat de meerderheid denkt?

Laatst gewijzigd door Ferre : 5 augustus 2007 om 18:11.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 18:10   #606
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dimitri, ik vind niet dat de vergelijking opgaat met de Vlaamse regionale zenders die mijns inziens kwalitatief heel wat lager staan.
Heeft dat niet te maken met minder middelen en een minder groot publiek? De derde zenders in Duitsland kunnen juist daardoor heel professioneel werken, terwijl het bij provinciale omroepen inderdaad heel wat primitiever toegaat. De Vlaamse ken ik niet (zitten niet op de satelliet ), maar voor de Nederlandse geldt in ieder geval dat het weinig bijzonders is. De enige echte functie van die zenders is eigenlijk het nieuws uit de buurt brengen. Sommige weten dan nog een leuke soap te brengen, zoals RTV Oost (dankzij grote namen en veel sponsoren), maar daar houdt het wel mee op.

Nu zijn de Duitsers ook niet allemaal wild van de publieke omroepen, vooral omdat die hen meer dan 200 euro per jaar kosten (het Duitse kijk- en luistergeld brengt jaarlijks meer dan 7 miljard euro op!), terwijl de eveneens populaire commerciëlen geen cent krijgen. De NDR is in ieder geval zo grootschalig, dat je nauwelijks nog van een regionale zender kunt spreken.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 18:11   #607
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat doe jij dan met je link naar "Blood & Honour"???
Het ging toch over de Euro2007 games in Antwerpen, en ik moest ineens aan die oproep van B&H denken.

Citaat:
ps: het is niet omwille van "Nation" dat ik zeg dat Franstaligen minder tolerant zijn tov holebi's, daar zijn andere bronnen voor. Zoals deze.
Zeno, peilingen en enquêtes zeggen uiteindelijk niets... Hoeveel mensen werden er ondervraagd? Je gaat me toch niet vertellen dat men gans Wallonië en de Franstalige Brusselaars heeft ondervraagd?
Citaat:
Nation: http://www.nation.be/web/article.php3?id_article=639" Kaalkopjes met Belgische vlag!
Waar ik dus niets mee te maken wil hebben...
Oud 5 augustus 2007, 18:12   #608
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Had jij net niet impliciet het omgekeerde beweerd?
Oud 5 augustus 2007, 18:12   #609
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Ik denk dat Olivier Bronselaer en Monseigneur Léonard, évèque de Namur elkaar wel vinden in hun homofobe gedachten.
Maar dat kan je niet afschuiven op gans Vlaanderen, Brussel of Wallonië.
Citaat:
Omdat de meeste peilingen indruisen tegen jouw opvattingen over wat de meerderheid denkt?
Internetpeilingen die enorm gemanipuleerd worden e.d.? Sorry, daar lig ik niet echt van wakker.
Oud 5 augustus 2007, 18:13   #610
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar wordt iedereen die homoseksualiteit niet als "normaal" wilt zien, tot "homofoob" gebombardeerd. Ik kan u alvast verzekeren (omdat ik mgr. Léonard ken): mgr. Léonard is een heel innemend man, bijzonder begripsvol en geenszins te bestempelen als "homofoob".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 18:14   #611
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Had jij net niet impliciet het omgekeerde beweerd?
Neen, want B&H staat niet centraal voor gans Vlaanderen. Ik linkte enkel naar die discussie omdat ik het redelijk belachelijk vond dat men Franstaligen als zijnde "kleinburgerlijk" en "homofoob" wilde profileren.

Met de games in Antwerpen moest ik onmiddellijk aan de oproep van B&H denken, daarom heb ik het ook gepost.

Laatst gewijzigd door Kim : 5 augustus 2007 om 18:14.
Oud 5 augustus 2007, 18:16   #612
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Blijkbaar wordt iedereen die homoseksualiteit niet als "normaal" wilt zien, tot "homofoob" gebombardeerd. Ik kan u alvast verzekeren (omdat ik mgr. Léonard ken): mgr. Léonard is een heel innemend man, bijzonder begripsvol en geenszins te bestempelen als "homofoob".
Ok, ik vind zijn uitspraken anders niet zeer innemend of begripsvol.

Over de definitie van homofoob kan je natuurlijk discussiëren.

Persoonlijk kan ik de man van haar nog pluim. Heb enkel krantencommentaren gelezen na zijn "kantekeningen" over homo's.
Oud 5 augustus 2007, 18:19   #613
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, ik vind zijn uitspraken anders niet zeer innemend of begripsvol.
Er is een verschil tussen een standpunt uiten en de pastoraal laten spelen. Mgr. Léonard zal iedereen die met zijn homofiele gevoelens worstelt, ontvangen en hem goede raad geven. Alleen moet je niet van mgr. Léonard verwachten dat hij homofilie als "normaal" beschouwt. En dat lijkt me in niets "homofoob" te zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 18:24   #614
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat een prachtige combinatie van uitspraken! Zie onze belgicisten weer kronkelen en doen.
Dus een peiling kan niet als bron, maar één Vlaamse pipo die wat brult is wel een bron.

Kim toch, geloof jij ook in de "deux peuples tolérants" theorie van Maingain en Moureaux?
Oud 5 augustus 2007, 18:24   #615
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat kan je niet afschuiven op gans Vlaanderen, Brussel of Wallonië.

Internetpeilingen die enorm gemanipuleerd worden e.d.? Sorry, daar lig ik niet echt van wakker.
Blood en Honour heeft geen verkozenen, Maingain IS verkozen, DOOR de franstaligen!
Oud 5 augustus 2007, 18:56   #616
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Maingain IS verkozen, DOOR de franstaligen!
Ja, en dat is schandalig!

Maar trek de lijn even door, wil je. Filip Dewinter is ook verkozen, DOOR de vlamingen!
Oud 5 augustus 2007, 18:58   #617
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Wat een prachtige combinatie van uitspraken! Zie onze belgicisten weer kronkelen en doen.
Dus een peiling kan niet als bron, maar één Vlaamse pipo die wat brult is wel een bron.

Een discussie aanhalen in het kader van een andere discussie mag dus al niet meer??

Waar heb ik gezegd dat B&H representatief is voor gans Vlaanderen!
Oud 5 augustus 2007, 19:04   #618
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, en dat is schandalig!

Maar trek de lijn even door, wil je. Filip Dewinter is ook verkozen, DOOR de vlamingen!
En B&H werd door niemand verkozen.
Oud 5 augustus 2007, 19:39   #619
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen, want B&H staat niet centraal voor gans Vlaanderen. Ik linkte enkel naar die discussie omdat ik het redelijk belachelijk vond dat men Franstaligen als zijnde "kleinburgerlijk" en "homofoob" wilde profileren.

.
Beste Kim, het hete weer heeft een negatief effect op je leesvermogen vrees ik. Nergens wordt beweerd dat Franstaligen "homofoob" zouden zijn, ik heb enkel gezegd dat Vlamingen positiever staan tov holebi's dan Franstaligen, en er zijn enquêtes die dit staven. Niks meer, niks minder.
Oud 5 augustus 2007, 19:52   #620
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Kim, het hete weer heeft een negatief effect op je leesvermogen vrees ik. Nergens wordt beweerd dat Franstaligen "homofoob" zouden zijn, ik heb enkel gezegd dat Vlamingen positiever staan tov holebi's dan Franstaligen, en er zijn enquêtes die dit staven. Niks meer, niks minder.
Alles hangt er natuurlijk vanaf in hoeverre "minder tolerant" de lading dekt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be