![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Lol hierboven me weer de gedragsdeskundigen van politics.be...
Vanaf 4 jaar gaan kinderen geslachtsdelen tekenen in hun tekeningen (echt hoor)... Het lijkt mij niet fout om ze te vertellen dat die een nevenfunctie hebben naast plassen alleen. Ik denk ook niet dat ze bedoelen dat ze de kinderen gaan uitleggen wat pijpen is, maar wel waar de kindjes vandaan komen. Pa en ma houden van elkaar, dan gaan ze vrijen, dan krijgen ze kindjes.... Niets mis mee toch?
![]() |
![]() |
#404 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() So?
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 6 augustus 2007 om 21:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#408 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#410 | |
|
![]() Citaat:
Oh, wat zijn we weer lekker vriendelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#411 |
Banneling
|
![]() akkoord, maar niet door mensen die zélf seksueel gestoord zijn natuurlijk.Ge weet wel aan wie ik denk...Zo van die mannen die de MAARTEN-Bende gelijk geven bvb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Banneling
|
![]() En dan zo gemaakt verontwaardigd doen omdat ze geen kinderen mogen adopteren.
...Zijn er geen van 12j mijnheer? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Rafke, zou je niet best voor jezelf praten? Daar heb je het al knap lastig mee me dunkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In elk geval niet zo laag als iemand die "ja" antwoordt op de vraag of hij pedofilie een normale seksualiteitsbeleving vindt. http://forum.politics.be/showpost.php?p=2250360&postcount=1924 http://forum.politics.be/showpost.php?p=1094085&postcount=10 Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 augustus 2007 om 06:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zie http://www.jips.be/medewerkers/docs/...20de%20wet.doc: Bij -14jarigen veronderstelt de wet altijd dwang, en is er dus altijd sprake van verkrachting in geval van seksuele handeling met penetratie (art. 375 SW) of over aanranding van de eerbaarheid in geval van seksuele handeling zonder penetratie (art. 372-373 SW), ook al stem je toe. Bij jongeren van 14 of 15 jaar die zonder dwang bij seksuele handelingen betrokken raken, spreekt men in beide gevallen van aanranding van de eerbaarheid. Ik vind het eerlijk gezegd hallucinant dat men veroordeeld kan worden voor verkrachting bij seks met wederzijdse toestemming, en dus ook gestraft kan worden als een verkrachter. Bij jongeren zou dat kunnen impliceren dat ze terecht komen in een dadergroep, iets waar ze me dunkt niet echt thuishoren. Los van de discussie of het wenselijk is dat een -16 jarige seksuele handeling stelt, lijkt het me in ieder geval onwenselijk dat zij behandeld kunnen worden als misdadigers. Hoogstens zijn het jongeren met een probleem, en dan dient het door de rechter niet behandeld te worden als een als misdrijf omschreven feit (MOF) maar als een problematische opvoedingssituatie (POS). Gelukkig komen er in de praktijk zelden zware straffen van, maar ik vind het akelig dat twee 15-jarigen die aan elkaar zitten lebberen beiden veroordeeld kunnen worden voor aanranding ![]()
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 7 augustus 2007 om 07:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"je mag geen snoepjes aannemen van vreemden. papa wil je voor zichzelf".
![]() |
![]() |
#418 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wat indien jongeren van pakweg 13, 14, 15 jaar een meisje (of een jongen, dat gebeurt ook, met al die homofielen tegenwoordig) van dezelfde leeftijd tegen haar/zijn zin neuken, verkrachten dus!Volgens mij mogen die natuurlijk WEL als verkrachters behandeld worden, wat ze ook zijn.Niets te MOF-fen, of POS-en met die jonge perverse boefjes, geen mooie woorden voor een lelijke daad.Een strenge , als afschrikwekkend voorbeeld dienende straf is daar op zijn plaats...Wat, dat blijft nog uit te maken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien een rechter oordeelt dat er sprake is van een POS kan dat nog steeds. Citaat:
Wat is er trouwens 'mooi' aan woorden als MOF en POS? Ze maken gewoon een (soms vaag) onderscheid tussen jongeren die misdrijven plegen en jongeren die in een problematische opvoedingssituatie zitten. Wat is daar mis mee? Ik zou zelfs verder willen gaan en stellen dat niet élk seksueel grensoverschrijdend gedrag van een -16 jarige ten aanzien van een andere -16 jarige als MOF (verkrachting/aanranding) moet beschouwd worden. Het komt helaas erg vaak voor dat jongeren die zowat hun hele leven seksueel misbruikt zijn als kind en als vroege puber zelf seksueel grensoverschrijdend gedrag stellen waarvan ze amper de consequenties of de ongepastheid inzien. Als je als 11-jarig slachtoffer van seksueel misbruik een leeftijdsgenootje wil uitkleden kom je de hulpverlening in, doe je dat als 12-jarige, dan kun je in Everberg tussen de daders van groepsverkrachtingen gaan zitten en kun je alle kansen op een herstelde ontwikkeling gedag zeggen. In dergelijke omstandigheden denk ik dat dit beter beschouwd wordt als een POS. dus: vrijwillige seksuele handelingen tussen -16 jarigen enkel POS in bepaalde omstandigheden; seksuele handelingen tussen -16 jarigen waarbij dwang te pas komt altijd MOF, tenzij in uitzonderlijke omstandigheden POS.
![]() |