Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2007, 19:36   #1621
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
“Raf”, vanaf nu staat u op m’n negeerlijst!

Nog één? Hoeveel zijn er dat nu al?

Straks ben ik nog de enige die overblijft die naar zijn onzin blijft luisteren...

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 augustus 2007 om 19:37.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 19:45   #1622
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
“Raf”, vanaf nu staat u op m’n negeerlijst!
Heb gij wel begrepen wat democratisch gedoe wil zeggen. Neen dus! De uitsluiting van het Vlaams Belang is wel degelijk ondemocratisch, onrechtvaardig en onmenselijk! Dat gij geen hart in uw lijf hebt is wel degelijk hé homo bewezen op al uw schrijfsels die ik hier al gelezen heb. Met oenen zoals jou valt niet te discuteren en daarom ga ik u uitsluiten. Die praat die gij hier verkoopt is niet normaal en getuigd van onbehoorlijk en respectloos gedrag en daarbij brengt u andere in verleiding om hetzelfde gedrag gaan te vertonen, met wederzijdse verwijten en ruige praat als gevolg. U lokt het uit en vervolgens zit ge te brabbelen dat men u respectloos behandelt! Toppunt van schijnheiligheid is dat!!

Hoeveel maal moet ik nog herhalen dat bepaalde wetgeving ondemocratisch is tot stand gekomen, om het Vlaams Belang te nekken en zwart te maken en onterecht te veroordelen! Dat zijn de feiten in deze realiteit waarin we leven! Als u stelling zou juist zijn waarom verbiedt men het Vlaams Belang dan niet en kan men ook jef en z’n gestapo-bende verbieden. Doe uw ooglappen eens af en aanschouw eens wat er aan de gang is in den belgiek. U suggereert dat het Vlaams Belang het begin is van alle kwaad in den belgiek, om uw rooie stelling kleur te kunnen geven en bovendien uw stelling democratisch te kunnen noemen!!

Als het aan u lag, was het Vlaams Blok al j�*ren geleden verboden, met welk recht meent u dat te kunnen zeggen?
Ieder van de zgn correcte partijen, probeert met sluikse en ondemocratische wetten, het Vlaams Belang te muilbanden en ook met leugens te verspreiden over het programma v/h Vlaams Belang. Ze mogen hun ideeen verkondigen, zolang ze zwijgen over de immigratie, over het gesjoemel in de sociale zekerheid, over het slecht bestuur, over de illegalen, over de allochtonen criminaliteit, over de veel te grote concentratie van vreemdeling in de steden, enz.. enzomeer.

Vanaf nu staat raf op mijn negeerlijst, zo’n taaltje ben ik niet gewoon, daarom buiten met dat gesp…… ! Als ge wat menselijker taal gaat gebruiken zal ik u nog een kans geven in de toekomst!
u hebt gelijk, ik beschouw Raf eerder als een forumnar
Oud 7 augustus 2007, 19:47   #1623
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
het kan toch echt zo moeilijk niet zijn te beseffen dat 30% van de kiezers helemaal niet rechts gelaten wordt.
Ze worden niet betrokken bij bestuursakkoorden terwijl partijen die veel minder mensen vertegenwoordigen daar wel betrokken bij worden.

Citaat:
In een democratie moet je samenwerken als 30% zich onmogelijk maakt dan zal de andere 70% het land wel doen draaien.
Het cordon is niet de idee van het Vlaams Belang hoor. Makkelijk zeggen achteraf dat het het Vlaams Belang zou zijn die onmogelijk is. Er is echter geen enkele grond om dat aan te nemen. Er is enkel de onwil van de cordonpartijen dat duidelijk is.

Citaat:
Kwestie van de meerderheid een beetje te respecteren, naar het schijnt hoort dat zo in een democratie.
Vandaar dat ze liever coalities vormen met veel kleinere partijen dan het Vlaams Belang. van respect voor de kiezer en voor de democratie gesproken (!).

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 augustus 2007 om 19:52.
Oud 7 augustus 2007, 19:48   #1624
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

'k denk dat de narren eerder te vinden zijn daar waar een post enkel dient om een puberaal groepsgevoel te creeëren via de lagere school speelplaatstechniek wij tegen .... (de pechvogel die op dat moment per toeval passeert).

dagelijk lachen geblazen hier.

----------------------------------

Paulus :

ik merk in uw post een zeker afschuw voor de democratie. Het gaat hem toch niet om het stemmenaantal (zolang een meerderheid maar gehaald wordt) maar om wie kan samenwerken.

Over de onmogelijk van samenwerken en hoe ze dat aan de man hebben gebracht; idd. Niet op een correcte wijze, e doch het is er nu. EN de standpunten van het VB zijn voor een gemiddelde Waal onaanvaardbaar en laat dat nu net een redelijk niet te negeren deel zijn van ons land. En goed daar kan over gediscussieerd worden over hoe angstig die Walen wel niet tegenover het vb staan en uiteraard (ook bij de houding van de andere partijen) speelt zelfbehoud een grote rol.
Dat neemt toch niet weg dat het uitsluiten van het Vb aan machtsdeelname wel degelijk perfect binnen een democratie kan en dat daar weinig ondemocratisch aan is.

Laatst gewijzigd door the_dude : 7 augustus 2007 om 19:55.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 19:49   #1625
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
u hebt gelijk, ik beschouw Raf eerder als een forumnar
Ik moet ook bekennen dat hij voor mij dé amusementfactor is van dit forum.

Paulus.
Oud 7 augustus 2007, 19:49   #1626
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Volgens sommigen hier zou 49,9% van de kiezers opzij laten liggen nog steeds volstrekt democratisch zijn...

Tjah?!

Paulus.
We noemen landen met een meerderheids- ipv proportionneel kiessysteem, als het Franse, Engelse of Amerikaanse toch ook democratiëen?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 19:50   #1627
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

u moest een weten hoeveel mensene Raf op hun negeerlijst hebben staan dat is om een reden hé
Oud 7 augustus 2007, 19:50   #1628
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
Samen met Hans1
Oud 7 augustus 2007, 19:53   #1629
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Als men de vrijheid om wetten te overtreden, ook al vrijheid gaat noemen, ja, dan weet ik het ook niet meer. Vrijheid gaat nu eenmaal gepaard met onbelemmerdheid, het niet vallen onder zekere regels...
VB-ers en sommige werkgevers eisen toch de racismewetgeving ongestraft te mogen overtreden?
Oud 7 augustus 2007, 19:55   #1630
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Paulus.
Troost je, jij bent ook goed voor een glimlach
Oud 7 augustus 2007, 19:56   #1631
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k denk dat de narren eerder te vinden zijn daar waar een post enkel dient om een puberaal groepsgevoel te creeëren via de lagere school speelplaatstechniek wij tegen .... (de pechvogel die op dat moment per toeval passeert).

dagelijk lachen geblazen hier.

----------------------------------

Paulus :

ik merk in uw post een zeker afschuw voor de democratie. Het gaat hem toch niet om het stemmenaantal (zolang een meerderheid maar gehaald wordt) maar om wie kan samenwerken.

Over de onmogelijk van samenwerken en hoe ze dat aan de man hebben gebracht; idd. Niet op een correcte wijze, e doch het is er nu. EN de standpunten van het VB zijn voor een gemiddelde Waal o

Er is geen enekele reden om te denken dat er met het Vlaams Belang niet valt samen te werken. Integendeel zelfs. Er zijn redens genoeg om dat juist wel te doen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1569

Paulus.
Oud 7 augustus 2007, 19:57   #1632
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
VB-ers en sommige werkgevers eisen toch de racismewetgeving ongestraft te mogen overtreden?
Bron?

Paulus.
Oud 7 augustus 2007, 20:01   #1633
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We noemen landen met een meerderheids- ipv proportionneel kiessysteem, als het Franse, Engelse of Amerikaanse toch ook democratiëen?
Dat is enkel door gebrek aan diverse partijen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 augustus 2007 om 20:01.
Oud 7 augustus 2007, 20:19   #1634
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er is geen enekele reden om te denken dat er met het Vlaams Belang niet valt samen te werken. Integendeel zelfs. Er zijn redens genoeg om dat juist wel te doen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1569

Paulus.

goed, maar ze willen niet. En vrije keuze daar is het hem toch om te doen in een democratie. Voor mijn part geven ze eender welke reden ipv simpel te zeggen we willen niet; het zal aan het aspect weinig veranderen.
Ik maak me eerder zorgen bijv. over die senaatszetel die ldd moet krijgen.
Oud 7 augustus 2007, 20:32   #1635
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
goed, maar ze willen niet. En vrije keuze daar is het hem toch om te doen in een democratie. Voor mijn part geven ze eender welke reden ipv simpel te zeggen we willen niet; het zal aan het aspect weinig veranderen.
Ik maak me eerder zorgen bijv. over die senaatszetel die ldd moet krijgen.
Wees maar zeker dat ze wel willen.

Die paar citaten, die volledige uit hun context getrokken zijn, hebben niks te betekenen. Ze willen wel, wees daar maar zeker van.

Het is waar dat in een cordon zitten zijn voordelen heeft. Maar dat is met alles zo. Alles heeft zijn voor en nadelen. Dat betekent nog niet dat zij voorstander van het cordon zijn.

Bovendien gaat het er in een democratie om wat de kiezer wil, niet wat de partijbonzen willen, zoals nu gebeurd.

Paulus.
Oud 7 augustus 2007, 20:39   #1636
filosoof
Banneling

Standaard Wat vinden jullie van het Cordon Sanitaire?

Citaat:
het kan toch echt zo moeilijk niet zijn te beseffen dat 30% van de kiezers helemaal niet rechts gelaten wordt.
In een democratie moet je samenwerken als 30% zich onmogelijk maakt dan zal de andere 70% het land wel doen draaien. Kwestie van de meerderheid een beetje te respecteren, naar het schijnt hoort dat zo in een democratie.
Sommige van die VB-mensen houden duidelijk niet zo van democratie...
Oud 7 augustus 2007, 20:41   #1637
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bovendien gaat het er in een democratie om wat de kiezer wil, niet wat de partijbonzen willen, zoals nu gebeurd.

Paulus.

ja, en het communisme draait om iedereen gelijkwaardig.
In een idyllisch moment.
Eender welk samenraapsel van mensen waarbinnen zich een hiërarchie manifesteert lijd onder de leiding die naarmate de macht toeneemt corrupter wordt. En zo heel af en toe is er een verlichte geest die daadwerkelijk zou willen leiden voor de andere ipv zichzelf (in deze tijd zo goed als onmogelijk dat zo iemand nog een leidinggevende positie inneemt) maar kom, eerlijk blijven ..politiekers ....voor het volk..... Die mensen zitten daar eerst en vooral voor zichzelf en hun kleine omgeving en zeker wel dankzij de kiezer maar zeker niet voor 'de kiezer'.
Oud 7 augustus 2007, 20:44   #1638
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Bron?

Citaat:
Bron?

Paulus.
Oud 7 augustus 2007, 20:45   #1639
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil de andere partijen helemaal niet tot iets verplichten. Maar ik zou het hen ook niet moreel verbieden door een zogenaamd cordon.

Wat is er op tegen om bijvoorbeeld het migrantenbeleid over te laten aan iemand van het Vlaams Belang? Je beseft toch wel dat zelfs Phillippe Dewinter het zich niet zou kunnen veroorloven om mensen, voor het oog van de camera, met geweld uit hun huizen te sleuren terug naar hun land van herkomst.

De maatschappelijke kritiek op dergelijk beleid, zou dermate groot zijn dat zowel de binnenlandse als de buitenlandse pers zich er op zou storten als bijen op honig.

En dat rest er nog één ding.

Ofwel past het Vlaams Belang haar programma aan, ofwel moeten bepaalde kopstukken hun ontslag vragen als ze het sowieso al niet zouden krijgen. Om vervolgens met een blaam door het leven te gaan waar elke politieker nachtmerries van krijgt.

Aan de kant gezet worden wegens onmenselijke beleidsvoering is niet bepaald iets om trots op te zijn.

Eens zien hoeveel stemmen het Vlaams Belang dan nog overhoud. Eens zien of ze dan nog vasthouden aan hun programma.

Want laat ons eerlijk zijn. Het cordon heeft haar doel gemist.

Paulus.
Een dergelijke redenering volgden Hindenburg en Von Papen ook ooit eens...: 't kan lukken en soms lukt 't idd, maar 't blijft blufpoker spelen met een onredelijk hoge inzet.
Oud 7 augustus 2007, 20:47   #1640
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:

Bron?

Paulus.
Je moet eens wat meer op politics.be rondkijken

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 augustus 2007 om 20:48.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be