Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2007, 06:38   #301
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht

Het derde verschil wordt vaak over het oog gezien, maar is niet onbelangrijk. Bij onbesneden mannen verbindt een klein spiertje de voorhuid met de eikel (zodat na erectie de voorhuid weer op zijn plaats terecht komt). Dit spiertje zit vol zenuwen. Als de voorhuid achteruit wordt geschoven (door erectie of handmatig) dan wordt dat spiertje opgespannen en wordt het zeer gevoelig. Vooral bij orale seks (indien goed gedaan) is dat zeer aangenaam (understatement). Besneden mannen hebben dat spiertje niet meer en missen dus een genotscentrum. Alsof je de G-spot van vrouwen zou weg snijden omdat dat geen practisch nut zou hebben...

haha

dit zegt genoeg over hoeveel kennis je hierover bezit...
DAT spiertje word helemaal niet weggesneden!!!!!!!

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 10:43   #302
Laya
Minister

Standaard

Hoogmoed, hij heeft het over het toompje en dat wordt blijkbaar vaak wel mee 'besneden' http://www.sexwoordenboek.nl/toompje.html

Of iemand die het nooit heeft ervaren wat het is er wel een te hebben het dan ook daadwerkelijk mist is maar de vraag.
Vergelijk het met een afwasmachine
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 17:35   #303
Hoogmoed
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Hoogmoed, hij heeft het over het toompje en dat wordt blijkbaar vaak wel mee 'besneden' http://www.sexwoordenboek.nl/toompje.html

Of iemand die het nooit heeft ervaren wat het is er wel een te hebben het dan ook daadwerkelijk mist is maar de vraag.
Vergelijk het met een afwasmachine

Bij besnijdenissen in klinieken door dokters in ieder geval niet.
Die blijven er mooi uit de buurt .

Citaat:
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Oud 28 juli 2007, 16:58   #304
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Oh ja? Welke? Ben jij dokter?

Dus als Allah/God/de grote bosgeest 'het' heeft gezegd, wordt een medische (noodzakelijke) besnijdenis plots het amputeren van een gevoelig lichaamsdeel zonder verdoving?

Wie zegt dat je kind dat niet wil zijn?

En?
Ik ken niet alle ingrepen met betrekking tot de voorhuid, maar soms is het voldoende om het spiertje los te knippen, of een zigzag-insnede te maken en 1 hoek zo te verleggen en hechten dat de voorhuid losser komt. Ik wil maar zeggen als het medisch noodzakelijk is ben ik niet tegen het weg halen van de voorhuid, net zoals ik niet tegen het amputeren van een been ben als dit medisch noodzakelijk zou zijn. Een voorhuid is natuurlijk iets anders dan een been, maar het gaat mij om het principe: een niet medisch noodzakelijke ingreep of zelfs amputatie is volgens mij een vorm van toe brengen van slagen en verwondigingen. Elke chirurgische ingreep - zelfs onder verdoving - veroorzaakt een (tijdelijk) ongemak of zelfs pijn en kan leiden tot complicaties. Die (tijdelijke) pijn en het risico op complicaties zijn enkel te rechtvaardigen als de ingreep medisch gezien noodzakelijk was.

Ik zeg niet dat dat kind geen moslim of jood wil zijn, ik zeg dat je het niet zeker kan zijn voordat de persoon zelf mentaal rijp genoeg is zelf een keuze te maken. Een volwassene die zichzelf laat besnijden omwille van zijn overtuiging, daar spreek ik mij niet over uit (laat hem maar doen). Maar een kind een tijdje pijn laten lijden en zijn persoonlijke integriteit schenden omwille van je eigen overtuiging vind ik onverantwoord.

"En?" Op vlak van respect van de persoonlijke integriteit is er wat mij betreft weinig verschil met een ouderpaar dat "CD&V" in de huid van hun kind laat kerven of brandmerken en het besnijden van je kind omdat je zelf toevallig een bepaald geloof aan hangt. Ik zou niet graag een blijvend lichamelijk teken van de overtuiging van mijn ouders moeten dragen, los van het feit of ik zelf die overtuiging draag of niet. Als ik al de noodzaak zou voelen om een blijvend lichamelijk (lid)teken van de overtuiging van mijn ouders te dragen, dan nog vind ik dat alleen ikzelf daarover mag beslissen.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 20:26   #305
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een niet medisch noodzakelijke ingreep of zelfs amputatie is volgens mij een vorm van toe brengen van slagen en verwondigingen.
Absoluut, dat de moslims en de joden dat maar eens in hun oren knopen!
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 20:28   #306
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Bij besnijdenissen in klinieken door dokters in ieder geval niet.
Die blijven er mooi uit de buurt .
Dokters die zulke verminkingen uitvoeren zouden onmiddellijk hun licentie moeten kwijtraken.
Met een bot mes op de markt is beter, versterkt de geloofsijver.
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 23:12   #307
Hoogmoed
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Dokters die zulke verminkingen uitvoeren zouden onmiddellijk hun licentie moeten kwijtraken.
Met een bot mes op de markt is beter, versterkt de geloofsijver.
zou men beter die plastische chirurgen hun licentie niet afpakken...
die verminken pas echt de mensen zonder dat er een medische reden voor is...

Citaat:
Oud 29 juli 2007, 01:13   #308
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
zou men beter die plastische chirurgen hun licentie niet afpakken...
die verminken pas echt de mensen zonder dat er een medische reden voor is...
Maar dat gebeurt op vraag van degene die "verminkt" wordt, meestal na een paar gesprekken om de motivatie te peilen (en evt te kijken als er geen andere minder drastische oplossing is).
Die jongentjes die besneden worden hebben er niets over te zeggen, hun mening wordt niet eens gevraagd...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2007, 07:22   #309
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Dat spreek ik niet tegen, wel wat sommigen beweren: dat een besneden man een vrouw meer 'genot geeft'.
Door de verminderde gevoeligheid gaat een besneden man minder snel klaarkomen. Maar dat wil niet persé zeggen dat hij het langer kan volhouden dan een onbesneden man.
Ik ga de vraag voorleggen aan een sexuologe maar ze is momenteel met verlof, wordt vervolgd
Voila, hier het relaas van een sexuologe:
[FONT=Times New Roman]Effect van de besnijdenis op seks [/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Doordat de penis besneden is zal de eikel bloot liggen. Hierdoor zal na een korte tijd de hoornlaag wat dikker worden (een soort van eelt). Men beweert dan dat de eikel hierdoor iets minder gevoelig zou zijn. Uit onderzoek blijkt echter dat dit geen invloed heeft op de seks. Een besneden man raakt niet sneller of trager opgewonden als een niet- besneden man. Deze mannen komen ook niet sneller of langzamer tot een orgasme en/of ejaculatie. Kortom: de seks blijft hetzelfde.
Let wel op: als de besnijdenis iets is wat voor de man beladen is met negatieve ideeën en/of gevoelens dan kan dat wel een invloed hebben op zijn seksuele ervaren. Dan is nodig om zijn ideeën bij te schaven. (hetzelfde zie je soms bij mannen die zich laten steriliseren).[/SIZE][/FONT]
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2007, 20:11   #310
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Een belangrijk inzicht uit de evolutionaire biologie is dat alles wat in onbruik raakt afsterft. Zo is het stuitje alles wat rest van wat vroeger een staart was. Dit betekent dus impliciet dat het velletje weldegelijk een doel dient. Anders was onze voorhuid allang weggeevolueerd.
zo te zien heb jij geen inzicht in de evolutionaire biologie.

Het is niet wat in onbruik geraakt dat verdwijnt, maar wat in een bepaalde omgeving een nadeel inhoudt.

Los van de discussie of het velletje een positieve gevolg heeft, heeft het alleszins geen nadelige gevolg.

Anders zouden de moslims nooit met hun 1.3 miljard geweest zijn, denk je niet?

styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 20:28   #311
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Let wel op: als de besnijdenis iets is wat voor de man beladen is met negatieve ideeën en/of gevoelens dan kan dat wel een invloed hebben op zijn seksuele ervaren. Dan is nodig om zijn ideeën bij te schaven. (hetzelfde zie je soms bij mannen die zich laten steriliseren).[/SIZE][/FONT]
Lijkt me de meest juiste uitleg.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 20:36   #312
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Zoals voor vrouwen geldt "Il faut souffrir pour être belle", zo geldt voor mannen dat ook zij moeten lijden om de vrouw superieur genot te verschaffen.
ONGELOOFLIJK!
Vandaar dat vrouwen ook besneden worden, omdat ze geen genot mogen hebben bij sex.... jong toch
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 20:48   #313
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Om religieuze redenen is het natuurlijk iets anders. Ik zou mijn zoon (mocht ik ooit een zoon hebben) ook nooit laten besnijden omwille van religieuze of culturele redenenen.
Je spreekt dan wel vanuit de comfortabele context van een vrije Westerse beschaving. In de islam geterroriseerde landen daarentegen, is er nu eenmaal geen keus!
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 21:45   #314
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
ONGELOOFLIJK!
Vandaar dat vrouwen ook besneden worden, omdat ze geen genot mogen hebben bij sex.... jong toch
We hadden het over de mannenbesnijdenis. Gelieve niet alles te verwarren.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 14:39   #315
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Volgens mij gebeuren die besnijdenissen nu onder verdoving in de kliniek. En is het wettelijk toegelaten dit anders te laten gebeuren ?

Verder, een besneden penis is hygiënischer !!
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 17:02   #316
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
van Laya: "Fozzie, waar haal jij dat moslims hun jongetjes zonder verdoving laten besnijden?
Het zal wel gebeuren, in Afrika besnijden ze hun meisjes ook op die afschuwelijke manier maar het is zeker geen regel."

Beste Laya,

Hieruit haal ik dat rituele besnijdenis zonder verdoving gebruikt, en uit een Natinoal Geographics reportage uit besnijdenis. Tenzij NGC en I Amsterdam het bij het verkeerde einde zou hebben natuurlijk en dat geschreeuw van die kleine jongentjes een uiting van extreem genot zou zijn (waar ik zwaar aan twijfel)
De besnijdenis die ik heb meegemaakt in het oostelijke deel van Macedonie
was zonder verdoving en de pijn was beslist geen genot.
Misschien wordt het tegenwoordig in Nederland en Belgie vaak in een ziekenhuis gedaan dat weet ik niet.
Ik heb het idee dat de besnijdenis in huiselijke kring ,met het daarbij behorend feest ,ook hier nog veel voorkomt.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 17:06   #317
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m.r. Bekijk bericht
Verder, een besneden penis is hygiënischer !!
BS.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 17:37   #318
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Sorry ! De meeste vrouwen vinden dit wel mooier !

Enne : Er komt veel minder peniskanker voor onder besneden mannen, en een besneden penis kan ook geen kanker doorgeven aan de vrouw. Het smegma zou cancerogeen zijn.
Oud 9 augustus 2007, 17:52   #319
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Ik heb het idee dat de besnijdenis in huiselijke kring ,met het daarbij behorend feest ,ook hier nog veel voorkomt.
In de Turkse Gemeenschap in Gent laten ze dit in elk geval in de kliniek doen en het feest volgt dikwijls maar een paar jaar later.

In ieder geval, het zou niet mogen kunnen dat dit gebeurt zonder verdoving en zonder de juiste medische assistentie. Dit zou kunnen opgevolgd worden tijdens de medische controles op school. En het zou ook juist zijn dat ze voor die medische ingreep alle kosten zelf betalen ! Normalerwijze is dit een dagopname. En bovenop nog de kost voor als ze een afwijkend menu vwensen dan wat gangbaar is (was) in België.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be