Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2007, 16:40   #821
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Het is niet slim je voor wetenschappelijk onderzoek op een film te baseren, datis alles wat daar staat. (Maar hij schrijft wel een extreem grote rol toe aan waterdamp.) Zie de andere thread.
Oud 1 augustus 2007, 16:52   #822
Blackwidow
Schepen

Standaard

Lol, ze hebben Luc al te pakken
'De menselijke activiteit op aarde is een belangrijke reden voor de stijging van de broeikasgassen en dus ook voor de opwarming van de aarde', zegt Debontridder. De krant Het Laatste Nieuws berichtte eerder dat het klimaatrapport de invloed van de CO2 stijging minimaliseerde. Maar dat ontkent Debontridder. Beleidsaanbevelingen staan er niet in het rapport.
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 13:50   #823
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De wetenschappers die de "klimaathysterie" (sic!) steunen, zijn gewoon �*lle ernstige wetenschappers, aangezien er geen enkel peer-reviewed artikel is dat het antropogene broeikaseffect ontkent. De zogenaamde "alternatieve theorie" is het werk van een aantal individuen die geen enkel peer-reviewed artikel over dit thema hebben gepubliceerd en bijgevolg als pseudowetenschappers moeten worden beschouwd. Einde discussie.
Artikels schrijven die de antropogene opwarming van de aarde in twijfel trekt is een zeer lucratieve business, dat lijkt me duidelijk....

Citaat:
Vervuilers financieren volgens Gore leugenachtige klimaatstudies

Al Gore, hier samen met Cameron Diaz, op Live Earth.

Al Gore, de voormalige Amerikaanse vicepresident, beschuldigt 's werelds meest vervuilende bedrijven ervan om het publiek met grof geld op het verkeerde been te willen zetten omtrent het klimaatprobleem. Volgens Gore betalen vervuilers miljoenen dollars voor een goed geoliede propagandacampagne. Dat meldden de Amerikaanse media.

Gore vergelijkt de financiering van die propagandacampagne met de miljoenen dollars die door de Amerikaanse tabaksindustrie in het verleden besteed werden, om wetenschappers de schadelijke gevolgen van roken in twijfel te doen trekken.

"We leven in een wereld waarin propaganda een belangrijke rol speelt bij het vormen van de publieke opinie", zei Gore. "Ze trachten ons te manipuleren en houden ons voor idioten", voegde hij eraan toe. Bovendien beschuldigde hij oliegigant Exxon Mobile ervan, een van de belangrijkste bedrijven te zijn die zich schuldig maken aan het verspreiden van klimaatleugens.

Gore benadrukte dat een bedrag van 10.000 dollar zou betaald worden voor elk artikel dat het klimaatprobleem in twijfel trekt, sinds een klimaatpanel van de Verenigde Naties in februari liet weten dat de mens "hoogstwaarschijnlijk" verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde. (belga/dm)
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 14:08   #824
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Artikels schrijven die de antropogene opwarming van de aarde in twijfel trekt is een zeer lucratieve business, dat lijkt me duidelijk....
Beste vrienden, in een post van Parcifal lees ik het volgende:
Citaat:
Vervuilers financieren volgens Gore leugenachtige klimaatstudies

Al Gore, hier samen met Cameron Diaz, op Live Earth.

Al Gore, de voormalige Amerikaanse vicepresident, beschuldigt 's werelds meest vervuilende bedrijven ervan om het publiek met grof geld op het verkeerde been te willen zetten omtrent het klimaatprobleem. Volgens Gore betalen vervuilers miljoenen dollars voor een goed geoliede propagandacampagne. Dat meldden de Amerikaanse media.

Gore vergelijkt de financiering van die propagandacampagne met de miljoenen dollars die door de Amerikaanse tabaksindustrie in het verleden besteed werden, om wetenschappers de schadelijke gevolgen van roken in twijfel te doen trekken.

"We leven in een wereld waarin propaganda een belangrijke rol speelt bij het vormen van de publieke opinie", zei Gore. "Ze trachten ons te manipuleren en houden ons voor idioten", voegde hij eraan toe. Bovendien beschuldigde hij oliegigant Exxon Mobile ervan, een van de belangrijkste bedrijven te zijn die zich schuldig maken aan het verspreiden van klimaatleugens.

Gore benadrukte dat een bedrag van 10.000 dollar zou betaald worden voor elk artikel dat het klimaatprobleem in twijfel trekt, sinds een klimaatpanel van de Verenigde Naties in februari liet weten dat de mens "hoogstwaarschijnlijk" verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde. (belga/dm)
Hoera, kus van de juffrouw en een bank vooruit!!

Laatst gewijzigd door Gun : 10 augustus 2007 om 14:08.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 14:52   #825
Groentje-18

Standaard

Kun je dat ook toepassen op jezelf?
Oud 10 augustus 2007, 14:55   #826
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Kun je dat ook toepassen op jezelf?
Hier ga je toch ff een beetje uitleg moeten geven
Oud 10 augustus 2007, 16:25   #827
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Beste vrienden, in een post van Parcifal lees ik het volgende:

"We leven in een wereld waarin propaganda een belangrijke rol speelt bij het vormen van de publieke opinie", zei Gore. "Ze trachten ons te manipuleren en houden ons voor idioten", voegde hij eraan toe

Hoera, kus van de juffrouw en een bank vooruit!!
Als je een beetje opgelet had bij mijn postings, zou je weten dat ik al vanaf dag 1 op dit forum, bovenstaande uitspraak van Gore onderschrijf.

Natuurlijk is er propaganda en wordt de publieke opinie gestuurd door de mainstream media.
Dat is zelfs zo evident dat het niet ter discussie staat.

Ik heb indertijd al voldoende, denk ik, de leugens en verdraaiingen van de Bush-kliek en de neocons gepost en proberen te weerleggen.
(vaak in discussies met Antoon c.s.)

Dat ik diezelfde techniek echter toepas op iets wat jij onvoorwaardelijk lijkt te geloven, namelijk de inside job theorie ivm 911 en de NWO-hypotheses, dan ben ik plots diegene die enggeestig is, dichtgetimmerd en mentaal niet capabel om het licht te zien.
Dat waren btw maar enkele van de vele andere beledigingen die mij door ***** als Pindar en Exodus mettertijd werden toegeslingerd.
(die strafpunten had Pindar trouwens dik verdiend. Vraag hem maar eens wat hij geschreven had. Wedden dat hij een uitvlucht zoekt?)
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 16:40   #828
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Als je een beetje opgelet had bij mijn postings, zou je weten dat ik al vanaf dag 1 op dit forum, bovenstaande uitspraak van Gore onderschrijf.

Natuurlijk is er propaganda en wordt de publieke opinie gestuurd door de mainstream media.
Dat is zelfs zo evident dat het niet ter discussie staat.

Ik heb indertijd al voldoende, denk ik, de leugens en verdraaiingen van de Bush-kliek en de neocons gepost en proberen te weerleggen.
(vaak in discussies met Antoon c.s.)

Dat ik diezelfde techniek echter toepas op iets wat jij onvoorwaardelijk lijkt te geloven, namelijk de inside job theorie ivm 911 en de NWO-hypotheses, dan ben ik plots diegene die enggeestig is, dichtgetimmerd en mentaal niet capabel om het licht te zien.
Dat waren btw maar enkele van de vele andere beledigingen die mij door ***** als Pindar en Exodus mettertijd werden toegeslingerd.
(die strafpunten had Pindar trouwens dik verdiend. Vraag hem maar eens wat hij geschreven had. Wedden dat hij een uitvlucht zoekt?)
DUH?????

LOL LOL LOL LOL LOL

Nou wordt ie mooi!

HET MOET NIET GEKKER WORDEN MET DEZE GAST!!!

HO HO HO

Pin d'Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2007, 18:28   #829
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Hier ga je toch ff een beetje uitleg moeten geven
Mijn excuses.
Dit hier:
"We leven in een wereld waarin propaganda een belangrijke rol speelt bij het vormen van de publieke opinie", zei Gore. "Ze trachten ons te manipuleren en houden ons voor idioten",
geldt voor zowat alles. Dus evengoed voor theorieën over de NWO, als voor theorieën van 'disbelievers' van klimaatsverandering en volgens jou waarschijnlijk ook als voor de klimaatsveranderingstheorie zelf. Een kritische geest is nooit een nadeel, denk ik.
Oud 10 augustus 2007, 18:50   #830
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn excuses.
Dit hier:
"We leven in een wereld waarin propaganda een belangrijke rol speelt bij het vormen van de publieke opinie", zei Gore. "Ze trachten ons te manipuleren en houden ons voor idioten",
geldt voor zowat alles. Dus evengoed voor theorieën over de NWO, als voor theorieën van 'disbelievers' van klimaatsverandering en volgens jou waarschijnlijk ook als voor de klimaatsveranderingstheorie zelf. Een kritische geest is nooit een nadeel, denk ik.
Beste Groentje,

We leven in een wereld waarin propaganda via de media het belangrijkste middel is om beslissingen doorgeduwd te krijgen.

Ik heb de media nog geen propaganda weten maken rond de NWO, het feit dat 9-11 een inside job is.

Ik heb de media wel al propaganda weten maken voor het Global warming verhaal en zoals ik al dikwijls heb gemeld spreek ik niet tegen dat het klimaat minder stabiel is en dat er vandaag op basis van onze ervaring momenteel extremen worden afgetast. Ik krijg echter de kriebels bij het zien van "the inconvenient lie" van Gore Al waarin hij voornamelijk de Amerikaanse bevolking voor zijn kar wil spannen en dan ook de technieken voor gebruikt die er voor noodzakelijk zijn, dus enige wetenschappelijke onderbouwing is meegenomen maar geen noodzaak, een leugen hier en daar kan want de rode draad van zijn verhaal wordt er mee ondersteund, de slijmerige en bemoederende stijl van zijn discours, ... de media neemt dit aan zonder enige kritische nota, en wij krijgen het dag in dag uit op ons bord geserveerd, ook al wordt het Gore Al verhaal door heel wat wetenschappers ontkend.

Wie gelooft vandaag de dag nog dat J.F. Kennedy is vermoord door Lee Harvey Oswald? En nochtans is dat het verhaal dat door de media is verkocht (propaganda)

Wie gelooft er vandaag nog dat Roosevelt geen voorkennis had van de Japanse aanval op Pearl Harbour met als rechtstreeks gevolg de deelname van de Amerikanen in W.O.II? En nochtans is dat het verhaal dat door de media is verkocht (propaganda)

Binnen een aantal decennia gaat niemand nog geloven dat 9-11 werd gepleegd door een bende Arabieren die de Bush junta een vrijgeleide wilde schenken voor oorlogen in AZfghanistan, Irak, Iran, ... om zo zijn wapen en olie sponsors een plezier te kunnen doen. En nochtans is dat het verhaal dat ons door de media vandaag wordt verkocht (propaganda)

Mag ik je één ding vragen Groentje, neem er ff de tijd voor en bekijk de documentaire die in mijn handtekening staat en laat me, eventueel via PB, jouw feedback van weten.

Dank

Gun
Oud 10 augustus 2007, 19:08   #831
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn excuses.
Dit hier:
Hahaha, net Gore die dit moet zeggen... komt recht uit het handboek "verwijt de anderen wat je zelf doet".
Oud 10 augustus 2007, 19:41   #832
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn excuses.
Dit hier:
geldt voor zowat alles. Dus evengoed voor theorieën over de NWO, als voor theorieën van 'disbelievers' van klimaatsverandering en volgens jou waarschijnlijk ook als voor de klimaatsveranderingstheorie zelf.
Volgens jou niet?

Citaat:
Een kritische geest is nooit een nadeel, denk ik.
Hangt ervan af hoe ver die kritische geest durft gaan.
Oud 10 augustus 2007, 19:45   #833
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

In de jaren '70 waren er veel 'maatschappijkritische' geesten.
Die wel het 'Het Kapitaal' van Marx, 'Wat te doen?' van Lenin en het Rode Boekje van Mao als evangelie beschouwden.
Oud 10 augustus 2007, 20:04   #834
exodus

Standaard

Citaat:
Een kritische geest is nooit een nadeel, denk ik.
Inderdaad, maar sommigen denken dat ze kritisch zijn terwijl ze gewoon met de meute meelopen.
Oud 11 augustus 2007, 13:11   #835
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Ik ben geen klimatoloog, maar is de laatste IJstijd ten einde gekomen door de broeikasgassen uitgestoten door de mammoeten?

neen, hoor. dat was door de 4 x 4 .
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2007, 18:16   #836
exodus

Standaard

Wat een klucht....
Citaat:

Blogger Finds Y2K Bug in NASA Climate Data

Daily Tech
Saturday Aug 11, 2007

Years of bad data corrected; 1998 no longer the warmest year on record
My earlier column this week detailed the work of a volunteer team to assess problems with US temperature data used for climate modeling. One of these people is Steve McIntyre, who operates the site climateaudit.org. While inspecting historical temperature graphs, he noticed a strange discontinuity, or "jump" in many locations, all occurring around the time of January, 2000.

These graphs were created by NASA's Reto Ruedy and James Hansen (who shot to fame when he accused the administration of trying to censor his views on climate change). Hansen refused to provide McKintyre with the algorithm used to generate graph data, so McKintyre reverse-engineered it. The result appeared to be a Y2K bug in the handling of the raw data.

McKintyre notified the pair of the bug; Ruedy replied and acknowledged the problem as an "oversight" that would be fixed in the next data refresh.
NASA has now silently released corrected figures, and the changes are truly astounding. The warmest year on record is now 1934. 1998 (long trumpeted by the media as record-breaking) moves to second place. 1921 takes third. In fact, 5 of the 10 warmest years on record now all occur before World War II. Anthony Watts has put the new data in chart form, along with a more detailed summary of the events.

The effect of the correction on global temperatures is minor (some 1-2% less warming than originally thought), but the effect on the U.S. global warming propaganda machine could be huge.
Then again -- maybe not. I strongly suspect this story will receive little to no attention from the mainstream media.
Oud 11 augustus 2007, 18:18   #837
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Wat een klucht....
Ik onthoud vooral

Citaat:
The effect of the correction on global temperatures is minor (some 1-2% less warming than originally thought),
Oud 12 augustus 2007, 08:55   #838
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Ik onthoud vooral
De VS, het land met de hoogste densiteit aan meetstations, die zogezegd voldoen aan strenge eisen om accurate temperatuurgegevens te bekomen, liet oorspronkelijk, voor de correctie, een stijging optekenen van 0,3° de laatste 20 (30?) jaar, en na correctie 0,17X° (het juiste cijfer kan ik je niet geven omdat de site platligt).
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 23:51   #839
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Inderdaad, maar sommigen denken dat ze kritisch zijn terwijl ze gewoon met de meute meelopen.

Als de meute de wetenschappers zijn.
En als kritisch zijn in jouw ogen gelijk is aan tegen de stroming in gaan. Dan begrijp ik plots waarom merkwaardige standpunten als 'kritisch' worden gezien. Precies een nieuwe cultus.
Oud 13 augustus 2007, 02:59   #840
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn excuses.
Dit hier:
Beste Groentje,

We leven in een wereld waarin propaganda via de media het belangrijkste middel is om beslissingen doorgeduwd te krijgen.

Ik heb de media nog geen propaganda weten maken rond de NWO, het feit dat 9-11 een inside job is.

Ik heb de media wel al propaganda weten maken voor het Global warming verhaal en zoals ik al dikwijls heb gemeld spreek ik niet tegen dat het klimaat minder stabiel is en dat er vandaag op basis van onze ervaring momenteel extremen worden afgetast. Ik krijg echter de kriebels bij het zien van "the inconvenient lie" van Gore Al waarin hij voornamelijk de Amerikaanse bevolking voor zijn kar wil spannen en dan ook de technieken voor gebruikt die er voor noodzakelijk zijn, dus enige wetenschappelijke onderbouwing is meegenomen maar geen noodzaak, een leugen hier en daar kan want de rode draad van zijn verhaal wordt er mee ondersteund, de slijmerige en bemoederende stijl van zijn discours, ... de media neemt dit aan zonder enige kritische nota, en wij krijgen het dag in dag uit op ons bord geserveerd, ook al wordt het Gore Al verhaal door heel wat wetenschappers ontkend.

Wie gelooft vandaag de dag nog dat J.F. Kennedy is vermoord door Lee Harvey Oswald? En nochtans is dat het verhaal dat door de media is verkocht (propaganda)

Wie gelooft er vandaag nog dat Roosevelt geen voorkennis had van de Japanse aanval op Pearl Harbour met als rechtstreeks gevolg de deelname van de Amerikanen in W.O.II? En nochtans is dat het verhaal dat door de media is verkocht (propaganda)

Binnen een aantal decennia gaat niemand nog geloven dat 9-11 werd gepleegd door een bende Arabieren die de Bush junta een vrijgeleide wilde schenken voor oorlogen in AZfghanistan, Irak, Iran, ... om zo zijn wapen en olie sponsors een plezier te kunnen doen. En nochtans is dat het verhaal dat ons door de media vandaag wordt verkocht (propaganda)

Mag ik je één ding vragen Groentje, neem er ff de tijd voor en bekijk de documentaire die in mijn handtekening staat en laat me, eventueel via PB, jouw feedback van weten.

Dank

Gun

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be