![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als de burger weet dat zijn bank failiiet kan gaan, dan zal hij er zelf wel zorg voor dragen dat zijn geld bij betrouwbare en veilige instellingen zit. Toch mooi? En ik vraag aan jou wat een betrouwbare en veilige instelling is voor jou? [/quote] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementslid
|
![]() Jaja, allemaal leuk geprobeerd. Maar nogmaals: het probleem ligt bij de VS, dat kun je checken. En gelieve met feiten en argumenten te komen ipv dit infantiele geleuter.
![]() |
#23 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Da's waar.
Ik krijg het gewoon van die arrogantie. Doen alsof de problemen in de housing market een gevolg zijn van "Amerikaans" kapitalisme is nu eenmaal vals. Wie heeft de rentes zo laag geduwd? De centrale bank toch wel zeker. En als ge niet kunt betalen, komt "de staat" wel ter hulp. lijkt me dat de Amerikanen eerder ene Europees probleem importeren dan omgekeerd Laatst gewijzigd door born2bewild : 10 augustus 2007 om 18:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Partijlid
|
![]() De kapitaalmarkt. De centrale bank heeft de rente opgetrokken om de economie af te remmen en niet laten zakken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() ZE zouden wel stom zijn van het niet te doen. Als het misloopt komt uw geliefde centrale bank hen redden.
Citaat:
de centrale bank moet met haar fikken overal aflbijven. Laatst gewijzigd door born2bewild : 10 augustus 2007 om 18:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want het geld kost toch niets en als het toch misloopt dan drukken we nog maar wat extra geld bij waardoor de spaarders nog meer gerold zijn. En dan verstomd zijn dat er niet genoeg gespaard wordt Laatst gewijzigd door born2bewild : 10 augustus 2007 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dus, ja, de oorzaak ligt bij de Amerikanen, dat zei Paul Dhoore net nog op één ![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
. What's new. En gij trapt daar in? enne, die Europese banken hebben die leningen gekocht omdat ze een pistool onder hun neus kregen he? De dutskes toch. Laatst gewijzigd door born2bewild : 10 augustus 2007 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Was ook mijn punt niet hoor. Ik heb even weinig sympathie met Amerikaanse banken als met Europese. Jij beweerde dat de oorzaak niet bij de Amrikanen lag. Ik beweerde het tegendeel en ik legde uit waarom. Voila. Ik weet niet goed waarom je mij van anti-Amerikanisme beticht... Ik voel me juist solidair met de Amerikaanse burger die voortdurend genaaid wordt door de machthebbers (politiek en economie lopen daar zowat parallel).
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 10 augustus 2007 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het verhaaltje van de problemen met Amerikaanse financiële instellingen die leningen verstrekten aan dubieuse debiteuren kennen we. En dat moet verklaren waarom (bijna) alle firma's in de wereld plotseling minder waard zijn? Waarom gaan de Amerikaanse bedrijven er dan niet zo hard op achteruit als de Europese? 10-08-2007 ca 21:30 BEL 20 -2.82 % AEX 25 -3.05 % CAC 40 -3.13 % Euronext 100 -2.87 % Next 150 -1.96 % DAX 30 -1.52 % MIB 30 -2.64 % IBEX 35 -2.59 % SMI -2.58 % FTSE™ 100 -3.71 % Nasdaq -0.74 % Nasdaq 100 -0.81 % Dow Jones * -0.63 %
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent. Laatst gewijzigd door Basy Lys : 10 augustus 2007 om 20:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in elk geval vinden ze hun oorsprong in Amerika. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In elk geval moet de amerikaanse burger (die volgens u voortdurend wordt genaaid) een stuk minder belastingen/rsz betalen dan de belgische burger (die, als ge het mij vraagt, in het kwadraat wordt genaaid). Maar toegegeven, de problemen, waarvan niemand weet hoe groot ze zijn, misschien verdwijnen ze wel vanzelf (zoals Mathot indertijd van de belgische staatsschuld dacht), vinden hun oorsprong in de States. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat weet men niet? Welke dingen vinden hun oorsprong in Amerika? De paniekverkopen?
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men weet niet hoe groot de niet terugbetaalde leningen gaan zijn, evenmin als men juist weet, welke banken hier hinder van gaan ondervinden. Met het gevolg dat de verkopers van een soort "worstcase" scenario uitgaat, en elke bank verdacht vinden. De niet terugbetaalde leningen vinden hun oorsprong in Amerika. Het probleem is wel wereldwijd uitgezaaid omdat buitenlandse banken een gedeelte van de verplichtingen vroeger al hadden overgenomen. De paniekverkopen is moeilijker te zeggen. De verkopers reageren overdreven op geruchten, en vinden elke bank verdacht (waarvan in de toekomst waarschijnlijk zal blijken, dat velen helemaal geen reden hadden om verdacht te worden). Laatst gewijzigd door Bob : 10 augustus 2007 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al wat mij interesseert, is dat ik elk kwartaaloverzicht met koekje en koffie van de beleggingsadviseur te horen krijg dat ik weer wat extra harde valuta in de geldkoffer mag werpen.
![]() |