Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2007, 13:25   #401
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VVouter Bekijk bericht

Dat is het gevaar van religie. Je mag het niet letterlijk interpreteren.

Nochtans blijkt uit een onderzoek van GvA dat 50% van de moslimjongeren vind dat dit wel moet gebeuren.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 13:34   #402
VVouter
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Nochtans blijkt uit een onderzoek van GvA dat 50% van de moslimjongeren vind dat dit wel moet gebeuren.
Sry, maar
VVouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 14:01   #403
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wat maakt dat nu uit als die nu trouwerke willen spelen in de moskee?
net zoveel als mensen die trouwerke willen spelen in een kerk: ook dat mag niet zonder burgerlijk huwelijk.

Bottomline is dan dat die madam helemaal niet getrouwd was met die zelfontploffer, maar er gewoon mee samenhokte.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 14:10   #404
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
net zoveel als mensen die trouwerke willen spelen in een kerk: ook dat mag niet zonder burgerlijk huwelijk.

Bottomline is dan dat die madam helemaal niet getrouwd was met die zelfontploffer, maar er gewoon mee samenhokte.
zelfontploffer?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 14:14   #405
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
zelfontploffer?
Niet op letten : een kleine obsessie van onze circe...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 14:15   #406
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Niet op letten : een kleine obsessie van onze circe...
toch had ik graag een verduidelijking gehad van h�*�*r.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 14:24   #407
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Stop the Islamisation of Europe
Pas toch op met Engelse slogans. Voor je het weet staat het TAK voor je deur te brullen.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 15:10   #408
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Pas toch op met Engelse slogans. Voor je het weet staat het TAK voor je deur te brullen.
Moeten ze dan met deense slogans afkomen ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 15:22   #409
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
toch had ik graag een verduidelijking gehad van h�*�*r.
U vraagt wij draaien: (ik léés tenminste de posten : zie ergens hiervoor)
Citaat:

Het CIB werd al snel een kweekvijver voor extremisten. Abdessatar Dahmane, een Tunesiër die in Brussel studeerde en één van de moordenaars was van de Afghaanse oppositieleider Ahmed Shah Massoed, liet zich in 1999 door sjeik Bassam in het CIB trouwen met de Brusselse Marokkaanse Malika El Aroud.
Massoed werd vermoord door twee zelfontploffers die zich uitgaven voor journalisten en die zich tijdens een interview met Massoud lieten.... ontploffen!

Moeilijk te snappen of zo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 15:44   #410
Banneling

Standaard

Citaat:
Het christendom is in grote mate te vergelijken met de mohammedaanse leer. Het christendom vervolgde ook andersgelovigen, zeker de joden, verstikte de vrije meningsuiting, en was zeer gewelddadig.
Het belangrijkste element in jouw statement is de vervoeging in de verleden tijd van het woord 'vervolgen'.
Wist je Filosoof dat de duistere middeleeuwen inmiddels voorbij zijn? Je gaat ons toch niet wijsmaken , nu blijkt dat België zo goed als volledig geseculariseerd is - er zijn nog een 13 % gelovigen - dat er nog heksenverbrandingen in jouw wijk plaats vinden?
Dus jij vindt dat, omdat hier barbaarsheden 500 jaar geleden plaatsvinden, soepjurken die hun moslimparadijzen om welke reden dan ook ontvluchten, zich hier en nu aan dezelfde barbaarsheden mogen bezondigen?!?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 18:52   #411
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het christendom is in grote mate te vergelijken met de mohammedaanse leer. Het christendom vervolgde ook andersgelovigen, zeker de joden, verstikte de vrije meningsuiting, en was zeer gewelddadig.
"Het christendom" doet dat nog steeds:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_depth/...aq/default.stm

Alle verhoudingen in acht genomen lijkt het me duuzend keer beter d�*�*rtegen te betogen, dat tegen het hersenspinsel "islamisering".
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 19:06   #412
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Alle verhoudingen in acht genomen lijkt het me duuzend keer beter d�*�*rtegen te betogen, dat tegen het hersenspinsel "islamisering".

Wat is dat hier nu voor een "hou me tegen of ik bega een ongeluk" houding.

Doe maar he. Gaat gerust betogen. Of zoek je iemand die u gaat tegenhouden. Den Thielemans zal het niet doen. Misschien gaat 'm wel mee.

veel succes!

Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 augustus 2007 om 19:06.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 19:11   #413
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Wat is dat hier nu voor een "hou me tegen of ik bega een ongeluk" houding.

Doe maar he. Gaat gerust betogen. Of zoek je iemand die u gaat tegenhouden. Den Thielemans zal het niet doen. Misschien gaat 'm wel mee.

veel succes!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 19:17   #414
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
.................
Ooit was het verboden om te beweren dat de aarde rond de zon draaide, en niet omgekeerd.
In minstens 1 cultuur is dat nog steeds niet, zacht gezegd, bon ton.
Oud 12 augustus 2007, 19:23   #415
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
Neem eens de moeite om de koran te lezen; snelle instap: 5:51 en geheel hoofdstuk 9.
http://www.redouan.nl/koran_nl.htm

Bij de bijbel is dat natuurlijk he-le-maal het geval niet.
Een interessante waarneming voor eventueel een andere draad, want ook die bijbel bevalt mij weinig. Wel een saillant verschil: christenen worden verondersteld het "nieuwe testament" na te leven en moslims de koran, waaruit valt te besluiten dat het christenen verboden is om te discrimineren en te moorden doch voor de moslims heilige plicht.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 12 augustus 2007 om 19:36.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 19:27   #416
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
In minstens 1 cultuur is dat nog steeds niet, zacht gezegd, bon ton.
Inderdaad in de nederlandse cultuur is het inderdaad een beetje link te zeggen dat de aarde rond is. Nederlanders staan er dan ook bekend voor het volk dom te willen houden.

Hebt u al ooit eens van de evolutie theorie gehoord?
Oud 12 augustus 2007, 19:28   #417
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
MAW ge wilt dus dat het toegelaten word EN dat moslims komen tegenbetogen EN dat ze de boel kort en klein slagen, resulterend in een grootschalig en extatisch "ziede wel se, die moslimjongeren...".
Jij voelt er kennelijk meer voor om alléén maar moslim-acties toe te staan cq te gedogen.
Oud 12 augustus 2007, 19:32   #418
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Ze zouden daar duidelijk mee aantonen dat ze dan ook echt gekant zijn tegen de sharia, en die moslim fundamentalisten wereldwijd.

Bastin zal misschien mee een wandelingetje maken
Jean-François Bastin, alias Abdullah Abu Abdulaziz

Bastin wordt de laatste jaren door de veiligheidsdiensten extra in de gaten gehouden. Terrorismebestrijders bij de federale politie waarschuwen voor zijn invloed. Hij is gevaarlijk, ook al lijkt hij misschien een folkloristische figuur. Bastin is zelf geen terrorist, maar zijn radicaal-islamitische visie kan veel jongeren op verkeerde ideeën brengen. Bastin is razend intelligent en heeft veel invloed op de Brusselse jonge migranten, zo is te horen bij politiediensten.

Jean-François Bastin, zoon van een hoogleraar filosofie aan de UCL, bekeerde zich pas op zijn dertigste tot de islam. ,,Het was begin jaren zeventig, de periode van de hippies. Ik was geen hippie, maar net als zij was ik op zoek naar zingeving. Eerst ging ik in België een jaar lang in het klooster. Ik vond niet wat ik zocht en ik trok naar Marokko om er hasjiesj te roken. Daar heb ik de islam leren kennen. Dankzij de islam voelde ik me plots weer thuis in de wereld.'' Bastin ziet naar eigen zeggen voor zichzelf een taak als missionaris weggelegd, met als doel de losgeslagen moslimjongeren terug tot de islam te brengen.
In 1997 richtte Bastin samen met de Syrische sjeik Ayachi Bassam het Centre Islamique Belge (CIB) in Sint-Jans-Molenbeek op. Bastin gaf er lessen Frans. ,,Bassam en ik wilden in het CIB een Belgische moslimelite vormen. We wilden er de Belgische imams en denkers klaarstomen voor de toekomst. Uiteraard was ons leerprogramma gebaseerd op de 'pure' islam. Onze leerlingen waren de jongeren van de straat die bij ons weer een identiteit vonden.'' De manier waarop het CIB de jongeren een identiteit bij bracht, was op zijn zachtst gezegd speciaal. Het CIB organiseerde zelfs militaristische zomerkampen voor zijn jongeren. Politie en Staatsveiligheid hielden hen nauwgezet in het oog.

Het CIB werd al snel een kweekvijver voor extremisten. Abdessatar Dahmane, een Tunesiër die in Brussel studeerde en één van de moordenaars was van de Afghaanse oppositieleider Ahmed Shah Massoed, liet zich in 1999 door sjeik Bassam in het CIB trouwen met de Brusselse Marokkaanse Malika El Aroud. Kort na het huwelijk vertrokken Dahmane en El Aroud naar Afghanistan om er te gaan leven in de ,,ideale moslimstaat'' die de Taliban hadden gecreëerd. Op 9 september 2001 blies Dahmane daar zichzelf en Ahmed Shah Massoed op. Vermoedelijk deed hij dat op bevel van Osama bin Laden zelf. Twee dagen na de moord op Massoed volgden de aanslagen op de WTC-torens in New York.

Malika El Aroud werd op 30 september 2003 in Brussel vrijgesproken van betrokkenheid bij de moord. Volgens de veiligheidsdiensten blijft ze echter actief in de beweging rond sjeik Bassam.

Bastin vindt de commotie rond het CIB overdreven. ,,Het gerecht heeft huiszoekingen gedaan. Er zouden vanuit het CIB jongeren naar trainingskampen in Afghanistan worden gestuurd. Ik ben er zeker van dat het niet klopt. Die mensen waren niet eens in staat een voetzoeker te doen ontploffen. Daar zijn ze te beperkt voor. Dahmane en El Aroud zijn daar getrouwd omdat je alleen in het CIB kon trouwen zonder dat je eerst voor de wet getrouwd moest zijn. Dat kon in geen enkele andere moskee.''

Het CIB is echter niet de enige link tussen Bastin en moslimterreur. Zijn eigen zoon, Muhammad (24), zit al een jaar in de cel in Turkije. Het Turkse gerecht verdenkt hem van betrokkenheid bij de aanslagen van 15 en 20 november vorige jaar in Istanboel op twee synagogen, het Britse consulaat en een bank. Bij die aanslagen vielen 67 doden. ,,Een spijtige zaak'', vindt Bastin. ,,Ik ben ervan overtuigd dat hij onschuldig is. Mijn zoon en ik leven in onmin. Hij is in Turkije zeer fundamentalistisch opgevoed door zijn moeder. Hij is een salafist en vindt dat ik de islam verraden heb door in de politiek te gaan. Hij spuwt op de democratie.''

,,Toen hij vorig jaar in november naar Turkije vertrok, zei hij dat hij daar wilde gaan trouwen. Ik geloofde hem niet. Ik dacht dat hij in Tsjetsjenië tegen de Russen wilde gaan vechten. Dat was altijd zijn grote droom. De Tsjetsjenen voeren een rechtvaardige oorlog, maar ik zou nooit toegelaten hebben dat hij daar naartoe ging. Ik vind dat onze jongeren hier de 'jihad' moeten voeren, op een democratische manier. Daarom heeft hij me allicht belogen en gezegd dat hij zou gaan trouwen. Wat in Istanboel gebeurd is, kan ik absoluut niet goedkeuren. Maar tot op vandaag kan ik niet geloven dat Muhammad erbij betrokken was. Hij zweert me in zijn brieven dat hij onschuldig is.''

Bastin legt het uit..... http://www.youtube.com/watch?v=VmUiUr7IJts

Ministers zijn mensen die intellectueel gelimiteerd zijn, anders zouden ze niet op die plaats zitten. Weer een mooi voorbeeld van moslim arrogantie.
Maar antwoorden geven op de vragen ivm met hun religie doen ze niet en we weten waarom.

MAW discussies voeren met 'gematigde' moslims is onmogelijk, deze moeten losgeslagen moslim jongeren terug op het goede pad brengen.
K'zou zeggen Jihad pad!
Zo zie je toch maar weer hoe slecht roken is; je riskeert er moslim van te worden.
Oud 12 augustus 2007, 19:33   #419
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Jij voelt er kennelijk meer voor om alléén maar moslim-acties toe te staan cq te gedogen.
Uit ergernis voor rechtsen ja...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2007, 19:38   #420
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Uit ergernis voor rechtsen ja...
Vind je dat echt een sterk argument? De islam is ultra-rechts.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be