![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |||||
Banneling
|
![]() [quote=ElFlamencoLoco;2846680]
Citaat:
Ik zeg niet dat de wetenschap geen duistere kant heeft, maar het gaat hier over een discussie over godsdiensten, meer bepaald over de verspreiding van de koran, een boek waarin zeker fanatieke uitspraken staan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 12 augustus 2007 om 08:30. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar Druzen zijn niet zo'n monolitisch blok als men het in het Westen vaak voorstelt. Er zijn ook Druzen in Israël bijvoorbeeld, die de dingen anders bekijken dan deze van Walid Jumblat. Laatst gewijzigd door system : 12 augustus 2007 om 08:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Je aanname m.b.t. "missionering" is een verregaande simplificatie. Ik besteed er dan hier ook geen aandacht aan, maar voel je vrij er een andere draad over te openen - of te hernieuwen, want ook die kwestie is al uittentreure becommentarieerd. Citaat:
Citaat:
Ik doe het wel, en daartoe "gebruik" ik mijn geloof. En nergens zeg ik dat geloof de enige manier is om dat domein te bewandelen, maar toevallig is het wel de manier waarbij ik me het best voel. Voel jij je geroepen om daarover een oordeel uit te spreken - iets waarmee je eigenlijk al een hele tijd bezig bent - dan druk ik me nog zacht uit wanneer ik stel dat zulk gedrag hoogst onsportief is. Citaat:
Citaat:
Maar blijkbaar overschat ik je... Citaat:
Conclusie: als er één ding is dat de mensheid al veel ellende heeft opgeleverd, dan is het fanatisme, van gelijk welke soort: religieus fanatisme, filosofisch of wetenschappelijk fanatisme, politiek-economisch fanatisme. En niets garandeert ons dat mensen lessen trekken uit het verleden, want waar fanatisme onder de ene vorm verdwijnt, verschijnt hij even zo gauw elders onder een gans andere, nauwelijks herkenbare vorm. We zijn dus nog niet aan onze nieuwe patatjes toe, System. Een waar vroeger de fanatieke Kerk in de fout ging, in 1793 het fanatieke humanisme, in 1940-1945 het fanatieke nationalisme en op 11 september 2001 de fanatieke islam, zo zullen in de toekomst fanatieke wetenschappers ons wel eens een loer draaien waarvan we niet goed zullen zijn... als we tenminste niet opletten. Ik verkies het om lessen te trekken uit het verleden, om des te waakzamer te blijven naar wat de toekomst voor ons in petto houdt. Dat is alleszins beter dan maar te blijven doorjammeren over de begane misdaden zélf, en zelfs de schijn te wekken dat hedendaagse katholieken daartegenover op zijn minst welwillend zouden staan. Maar nogmaals: System is ElFlamencoLoco niet... (Vat het op zoals je wil.) |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||||||||
Banneling
|
![]() [quote=ElFlamencoLoco;2847197]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 12 augustus 2007 om 16:33. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door system : 12 augustus 2007 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Banneling
|
![]() [quote=Basy Lys;2842874]
Citaat:
Citaat:
Misschien geldt het Beiers recht voor Beieren alleen, maar niet voor Duitsland. En dus ook het auteursrecht. Lijkt me niet onmogelijk maar onwaarschijnlijk. Laatst gewijzigd door system : 12 augustus 2007 om 19:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() mein kampf download je zo van het net
we hebben het hier al eens geplaatst Laatst gewijzigd door colargo : 12 augustus 2007 om 20:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor de burgeroorlog waren er in Libanon vele dorpen waar christenen vreedzaam samenleefden met soennieten, sjiieten of Druzen.Wil je nu uitleggen wat je wil zeggen met je in deze post geciteerde insinuatie?
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() Inderdaad. Mein Kampf staat integraal op internet. Waarschijnlijk geen auteursrechten meer.
Laatst gewijzigd door system : 12 augustus 2007 om 21:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/Mein_Kampf
![]() |
![]() |
#113 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik 'insinueer' dat je, zoals gewoonlijk, weer uit je nek kletst met leugens, verdraaiingen, simplistische retorische truukjes en ander gezeik. Duidelijk?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 13 augustus 2007 om 01:24. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja maar u somt, bij manier van spreken, een lijstje op van de groepen die de christenen vermoordden in Libanon. En in die groepen zijn islamieten of moslimmilties of sji'itische milities, enz. Daartussen plaatst u de Druzen. Zo zegt u : Druzische beulen In het Choufgebergte waren tijdens de burgeroorlog geen christelijke milities actief. De maronieten leefden er zogezegd onder bescherming van de Druzen. Hoe theoretisch die bescherming was bleek reeds in 1977, toen na de aanslag op Kamal Joumblat tientallen maronieten werden vermoord.Maar dat was slechts een prelude voor de pogrom die nu volgde. Christenen werden gekeeld, levend verbrand, ... enz enz. U wekt dus de indruk dat Druzen islamieten zijn. En dat is niet zo. Deze 'Druzische beulen' waarover u spreekt zijn dus geen islamieten. Daarover ging het. Laatst gewijzigd door system : 13 augustus 2007 om 08:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Burger
|
![]() Sorry dat ik je moet tegenspreken maar abou bakr was geen neger, het was bilal. Hij werd door de arabieren mihandeld , hij was een slaaf en toen zijn baas hem vroeg om één van de metgezellen van de profeet zweepslagen te geven, toen weigerde hij. Toen werd hij geslagen door zijn baas en een zware steen werd op zijn ribben gelegd, ze zeiden, wie is uw God en hij zei, ik geloof in één God. En hij hield niet op met die zin te zeggen tot een metgezel van de profeet hem kwam kopen en van hem een vrij man maakte. De moslims waren een minderheid in die tijd en hebben veel slaven vrijgekocht. Ze waren dus niet racist. En niet alle metgezellen waren arabisch.Aldus...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Je hebt volkomen gelijk, druzen zijn geen moslims. Tegenwoordig mengen de mensen alles. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 13 augustus 2007 om 13:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar je kan je nog steeds niet inbeelden dat ik niet licht foutjes zal maken als het over dergelijke dingen gaat hé. ![]() En moet ik nu verder gaan over de relatie tussen Druzen en mohammedanen? Neen, liever niet, want dat is te ingewikkeld voor mensen die nog nooit een voet in het gebied gezet hebben.
![]() |
![]() |
#120 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |