Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: ben jij een moslim
ja, ben moslim 6 8,33%
nee, ben geen moslim 66 91,67%
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2007, 10:33   #21
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Is dat incident met Chokry Mahassine dan Islam-gerelateerd?
Voor u misschien niet, voor mij wel.
Het merendeel van diegenen die, omwille van de fijne ervaringen die men al heeft gehad of vanwege het anders wegblijven van autochtonen vanwege de aanwezigheid van allochtonen, geweigerd worden aan club's en dancings, zijn veelal van het Noord-Afrikaanse type, meestal moslims. Chokry zal over dezelfde kam geschoren zijn zeker? Je hoort toch nooit dat een Chinees, of breder, niet Noord-Afrikaans type, wordt geweigerd? Dat zal wel ergens zijn redenen hebben.
'k Heb nog in een dancing gewerkt, als er teveel van het N-A type in uw dancing kwamen bleven de Belgen weg, en dat is 20 jaar geleden...
Oud 13 augustus 2007, 10:59   #22
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

jezus, verdomme toch.

die Chokri is slachtoffer van discriminatie, maar jij draait de rollen om: je maakt er dader van. Als hij in het nieuws komt, is dat omdat hem iets negatiefs overkomen is. jij doet nu alsof het zijn eigen schuld en verwacht precies excuses van hem?

En dan durf je nog zeggen dat je er schoon genoeg van hebt. ik heb er genoeg van, ja! van dat verdoken racise bij vele vlamingen.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 11:34   #23
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
jezus, verdomme toch.

die Chokri is slachtoffer van discriminatie, maar jij draait de rollen om: je maakt er dader van. Als hij in het nieuws komt, is dat omdat hem iets negatiefs overkomen is. jij doet nu alsof het zijn eigen schuld en verwacht precies excuses van hem?
Doe nou niet zo verontwaardigd : in 99 gevallen op 100 wordt het "blame the victim patroon"gereserveerd voor de autochtoon, met volledige backing door de linkse media. En dan horen we je niet klagen !
Denken we maar aan Guido Demoor en de ontelbare andere slachtoffers van kleine criminaliteit tot extreem geweld gepleegd door meestal islamitische verrijkers.

Citaat:
En dan durf je nog zeggen dat je er schoon genoeg van hebt. ik heb er genoeg van, ja! van dat verdoken racise bij vele vlamingen.
Die excuustruus van racisme wordt afgezaagd. Zoek eens een ander plaatje om te draaien. Alleen nog wereldvreemde poco's en zelfhaters trappen daar nog in.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 11:35   #24
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
jezus, verdomme toch.

Wat er in het nieuws komt wordt eens te meer dusdanig opgeblazen dat de Vlaming zich niet anders dan schuldig meer durft te voelen. Al eens bij stil gestaan dat er al een groot aantal Vlamingen schoon genoeg hebben van "de moslim" ? Of telt enkel uw multiculturele mening?
Hoor je iemand klagen over andere nationalitieten of godsdiensten? Neen en hoe komt het? Omdat je met die over het algemeen GEEN problemen hebt en die hier ook niet in dusdanig grote getale aanwezig zijn. Omdat men wereldwijd, waar ze ook al mogen wonen, je overal ambras hebt met "de moslim", sla uw krant maar open. Dat ze hier dan veralgemeend worden daar durf je nog van te verschieten waarschijnlijk.
Als jij het al aangenaam zou vinden de paria in eigen straat of wijk te worden, wel, velen vinden dat niet zo aangenaam . Zijn we daarmee racisten?, so be it....

Laatst gewijzigd door lantjes : 13 augustus 2007 om 11:36.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 13:01   #25
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Voor u misschien niet, voor mij wel.
Het merendeel van diegenen die, omwille van de fijne ervaringen die men al heeft gehad of vanwege het anders wegblijven van autochtonen vanwege de aanwezigheid van allochtonen, geweigerd worden aan club's en dancings, zijn veelal van het Noord-Afrikaanse type, meestal moslims. Chokry zal over dezelfde kam geschoren zijn zeker? Je hoort toch nooit dat een Chinees, of breder, niet Noord-Afrikaans type, wordt geweigerd? Dat zal wel ergens zijn redenen hebben.
'k Heb nog in een dancing gewerkt, als er teveel van het N-A type in uw dancing kwamen bleven de Belgen weg, en dat is 20 jaar geleden...
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...ssinegeweigerd

Zijn Italiaanse vrienden waren eerder geweigerd in die zaak, waren dat dan ook moslims?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 13:08   #26
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Wat er in het nieuws komt wordt eens te meer dusdanig opgeblazen dat de Vlaming zich niet anders dan schuldig meer durft te voelen. Al eens bij stil gestaan dat er al een groot aantal Vlamingen schoon genoeg hebben van "de moslim" ? Of telt enkel uw multiculturele mening?
Hoor je iemand klagen over andere nationalitieten of godsdiensten? Neen en hoe komt het? Omdat je met die over het algemeen GEEN problemen hebt en die hier ook niet in dusdanig grote getale aanwezig zijn. Omdat men wereldwijd, waar ze ook al mogen wonen, je overal ambras hebt met "de moslim", sla uw krant maar open. Dat ze hier dan veralgemeend worden daar durf je nog van te verschieten waarschijnlijk.
Als jij het al aangenaam zou vinden de paria in eigen straat of wijk te worden, wel, velen vinden dat niet zo aangenaam . Zijn we daarmee racisten?, so be it....
Lantjes jij weet de ballen van de islam. Ik heb genoeg van allochtonen die hier de aap komen uithangen maar dat heeft niets met religie te maken.
En al die Vlamingen waar jij het over hebt moeten dan toch grote laffaards zijn want mijn man en ik lijken die zeer zelden tegen te komen.
Oud 13 augustus 2007, 13:27   #27
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Lantjes jij weet de ballen van de islam. Ik heb genoeg van allochtonen die hier de aap komen uithangen maar dat heeft niets met religie te maken.
En al die Vlamingen waar jij het over hebt moeten dan toch grote laffaards zijn want mijn man en ik lijken die zeer zelden tegen te komen.
Laya, de meeste allochtonen die hier de aap komen uithangen zijn van die strekking.
Ik zou zelfs meer durven zeggen, de islam kan me ook geen ballen schelen, en hoef daar persoonlijk niet dagdagelijks met mijn neus (tot aan mijn oren) ingedrukt wat nu het geval is. Je hoort hier verdomme niets anders meer.
En inderdaad die Vlamingen zijn lafaards, maar eerder uit zelfbehoud want voor je het weet ben je de verpersoonlijking van "de racist" met alle gevolgen van dien.
Teveel is teveel, zie Polle Sosis....
Oud 13 augustus 2007, 13:29   #28
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...ssinegeweigerd

Zijn Italiaanse vrienden waren eerder geweigerd in die zaak, waren dat dan ook moslims?
't Zal, zoals dikwijls, op 't zicht geweest zijn zeker?
Oud 13 augustus 2007, 13:32   #29
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Laya, de meeste allochtonen die hier de aap komen uithangen zijn van die strekking.
Ik zou zelfs meer durven zeggen, de islam kan me ook geen ballen schelen, en hoef daar persoonlijk niet dagdagelijks met mijn neus (tot aan mijn oren) ingedrukt wat nu het geval is. Je hoort hier verdomme niets anders meer.
Dagdagelijks met je neus gedrukt in wat? Misschien omdat je het zelf opzoekt door hier te komen rondhangen en naar gerelateerde info te zoeken? Ik kom ook buiten en ik heb zeer zelden 'last' van de islam, zover van elkaar wonen we toch niet he?

Laatst gewijzigd door Laya : 13 augustus 2007 om 13:34.
Oud 13 augustus 2007, 13:34   #30
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Voila, maar volgens ju had het hier 'weer met de islam' te maken, snap je nu waar ik naartoe wil?
Oud 13 augustus 2007, 13:38   #31
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Laya, kijk naar het nieuws, sla een krant open, lees de boekskes, surf op dit of een ander forum, loop langs de varkensmarkt (of de rest van Oilsjt) en kom me dan eens vertellen hoeveel keer je met islam-allochtoon gerelateerde onderwerpen, situaties in aanraking bent gekomen.
"Last" van hebben is een rekbaar begrip hé. Er komt voor velen een moment van oververzadiging waarbij enkel de aanwezigheid van reeds als "last" overkomt.
Oud 13 augustus 2007, 13:49   #32
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Laya, kijk naar het nieuws, sla een krant open, lees de boekskes, surf op dit of een ander forum, loop langs de varkensmarkt (of de rest van Oilsjt) en kom me dan eens vertellen hoeveel keer je met islam-allochtoon gerelateerde onderwerpen, situaties in aanraking bent gekomen.
"Last" van hebben is een rekbaar begrip hé. Er komt voor velen een moment van oververzadiging waarbij enkel de aanwezigheid van reeds als "last" overkomt.
tja... als aanwezigheid voor jou al een last is heeft discussiëren geen nut meer natuurlijk
Om met de islem in aanraking te komen moet ik mijn huis niet uit zoals je welicht weet, dat betekent nog niet dat ik er last van heb natuurlijk

Laatst gewijzigd door Laya : 13 augustus 2007 om 13:50.
Oud 13 augustus 2007, 13:59   #33
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voila, maar volgens ju had het hier 'weer met de islam' te maken, snap je nu waar ik naartoe wil?
Indirect IS dat ook zo hé Laya. Het merendeel allochtonen waar men problemen mee heeft zijn ook islamieten....Wie dan de pech heeft er wat gelijkaardig uit te zien....
Als het u een troost mag wezen, eens mocht ik ook eens niet binnen in "de Fats" vanwege mijn volley sloefkes Heb ik moord en brand geschreeuwd en "Het Centrum" ingeschakeld? Neen.....ben ergens anders gegaan en de volgende keer mijn schoenen aangedaan, aangepast dus.
Oud 13 augustus 2007, 14:00   #34
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
tja... als aanwezigheid voor jou al een last is heeft discussiëren geen nut meer natuurlijk
Om met de islem in aanraking te komen moet ik mijn huis niet uit zoals je welicht weet, dat betekent nog niet dat ik er last van heb natuurlijk
Inderdaad, zo ver is het ondertussen gekomen...jammergenoeg.
Oud 13 augustus 2007, 14:11   #35
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben zo niet het uitgaanstype, maar ik hoor dat het te maken zou kunnen hebben met volgende feiten:
- ze zijn geen goede klanten want consommeren weinig of niets
- ze brengen nooit hun zussen mee maar vallen wel de meisjes lastig die met andere jongens zijn meegekomen, of alleen zijn gekomen
- ze komen in groep en grijpen de kleinste gelegenheid aan om de boel op stelten te zetten
- er zitten veel drugsdealers tussen

Bij gebrek aan enig statistisch materiaal weet ik niet wat deze beweringen waard zijn.
Oud 13 augustus 2007, 14:37   #36
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Bij gebrek aan enig statistisch materiaal weet ik niet wat deze beweringen waard zijn.
je zegt het zelf: vooroordelen.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 14:43   #37
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
je zegt het zelf: vooroordelen.
Grapjas, kom eens buiten.

Eerder "het aanvoelen van een nog niet statistisch bewezen hypothese..."
Al zou ik daar ook durven aan twijfelen en veronderstel dat de als bewijs geldende statistieken weldegelijk bestaan.
Oud 13 augustus 2007, 14:48   #38
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Ik ben zo niet het uitgaanstype, maar ik hoor dat het te maken zou kunnen hebben met volgende feiten:
- ze zijn geen goede klanten want consommeren weinig of niets
- ze brengen nooit hun zussen mee maar vallen wel de meisjes lastig die met andere jongens zijn meegekomen, of alleen zijn gekomen
- ze komen in groep en grijpen de kleinste gelegenheid aan om de boel op stelten te zetten
- er zitten veel drugsdealers tussen

Ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben dat dit zowat de redenen zijn om Noord-Afrikanen uit een discotheek te weren... maar wat heeft dat met islam te maken? Waren dit practiserende moslims dan gingen ze niet naar zo'n etablissementen, zo simpel is dat. Wat ik gewoon wil zeggen is, Lantjes relateert dit met islam, ik eerder met cultuur, opvoeding.
Wat dat drugsdealen betreft, ik moet toegeven dat ik hen tot voor kort niet associeerde met drugs, in een naburig dorp zijn er sinds een klein jaar 2 pittazaken, de ene in een nieuwbouw, heel modern. Maar hier zijn amper allochtonen, ik vroeg me dus echt af hoe die rondkwamen in een boeredorp, sinds vorige week weet ik dus dat zij de wijde regio van drugs voorzien... de politie houdt hen gelukkig in het oog, lang zal het dus niet meer duren.
Oud 13 augustus 2007, 14:49   #39
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Grapjas, kom eens buiten.

Eerder "het aanvoelen van een nog niet statistisch bewezen hypothese..."
Al zou ik daar ook durven aan twijfelen en veronderstel dat de als bewijs geldende statistieken weldegelijk bestaan.
Lantjes, iedereen komt buiten maar niet iedereen ervaart een allochtoon in zijn buurt als 'last.
Arme lantjes.
Oud 13 augustus 2007, 15:02   #40
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lantjes, iedereen komt buiten maar niet iedereen ervaart een allochtoon in zijn buurt als 'last.
Arme lantjes.
Inderdaad...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be