![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Tussen al het geweld van slecht nieuws nog eens een mooie doorbraak:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Zéér goed nieuws!
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar ze vervolgens minstens 30 jaar niks gaan mee doen.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er stelt zich inderdaad de vraag hoe lang het zal duren eer men die kennis daadwerkelijk in een behandeling kan omzetten. Er zijn zo al weer meer genen ontdekt die zouden kunnen helpen in de strijd tegen obesitas, kankers, groeistoornissen en belgicisme. Jammer genoeg duurt het doorgaans erg lang voor men er een praktische en ook liefst ongevaarlijke behandeling uit kan puren.
Maar idd, goed nieuws natuurlijk.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 15 augustus 2007 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() goed voor de mensen die kanker hebben over dertig jaar e
![]()
![]() |
#6 |
|
![]() Geweldig goed nieuws! Wel vreemd dat tot op heden de media niets vermeld heeft.
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Aaaaaargh! Media is meervoud!
![]() |
#8 |
|
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Sorry, is een kleine ergernis van mij. En vechten tegen de bierkaai.
![]()
![]() |
#10 |
|
![]() No pasa nada.
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() zouden we niet beter 11 miljard daar in pompen en dat onderzoek naar Vlaanderen halen, dan aan de walen te geven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Zeer problematisch. Kanker is namelijk een manier waarop de natuur de mensen laat weten dat ze moeten stoppen met zichzelf en het milieu vol chemische rommel te steken.
Zeer recent: Pollution causes 40 percent of deaths worldwide, study finds About 40 percent of deaths worldwide, including those from cancer, are caused by water, air and soil pollution, concludes Cornell's David Pimentel. Such environmental degradation, ... Cornell University News Service http://www.eurekalert.org/pub_releas...-pc4081307.php size 7.0K Maar toegegeven, dat is schoon nieuws. Wetenschappers zijn cool.
Laatst gewijzigd door C2C : 15 augustus 2007 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Enige probleem (allé bij wijze van spreken he) wat ik zie is, hoe schakel je een gen uit bij een volwassen mens. Gaat dat? Ik ben er helemaal niet in thuis, maar ik betwijfel of het wel mogelijk is. Gentherapie of zo? Virussen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed nieuws, als er tenminste effectief een geneesmiddel van komt. Ik heb ook al verschillende keren gehoord, dat ze weer een hele hoop vooruitgang hebben geboekt in de strijd tegen AIDS, maar praktisch is er nog altijd geen middel of zelfs maar een behandeling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() het gen waarover bericht wordt moet aangezet worden om kanker te bestrijden. In theorie is dat niet zo moeilijk, je moet enkel het aanknopje vinden. In de praktijk ligt het nog wel iets moeilijker, het juiste molecule vinden dat selectief dat gen activeert, zonder een hoop andere genen te activeren (wat meestal resulteert in neveneffecten).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Maar tussen het ontdekken van een bepaald gen, en er effectief iets mee doen, kan men niet zeggen hoeveel jaren er nog gaan tussen zitten. De huidige biochemie is nog niet ver genoeg om effectief al verder te gaan dan functionele annotatie (wat deze hele ontdekking eigenlijk is). In die zin zou het allicht wreed zijn, om nu al hoop te geven op het geneesmiddel tegen kanker. Iedereen die het nu heeft zal zeker nog geen (veelbelovende) gen-therapie moeten verwachten. Maar ik ben er wel optimistisch in, ooit, en misschien nog deze eeuw, vinden we het algemene geneesmiddel tegen kanker uit, met een simpele vaccinatie.
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |