![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() als morgen de postbode slecht gezind is mensen
je zou voor minder met zo n rund van een baas een verstandig manager weet zijn werkvolk te motiveren jhonny thijs doet met zijn boude uitspraken precies het omgekeerde er zal nog meer ziekteverzuim zijn en goeie managers weten dat
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar laten we vooral niet vergeten dat je om van dit recht te kunnen genieten nog steeds een dokter nodig hebt die in eer en geweten verklaart dat je arbeidsongeschikt bent. Het gaat dus uiteindelijk om niet meer dan een afwezigheid door ziekte zonder loonverlies. En ja. Het cynische is dat organisaties (zoals de Post) een premie toekennen aan de werknemer die niet wenst te genieten van dit misbruik. Moet er niet eens met de geneesheren worden gepraat die gezonde mensen arbeidsongeschikt verklaren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tis toch erg raar dat er heel wat minder mensen ziek worden in de prive bedrijven dan in de overheidsbedrijven,dit heeft toch ook welbepaalde redenen niet?
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Zal misschien zen omdat meneer den top man zen pré te laag is, denkt hij en veel andere...hun probleem & niet die van de mensen die 'werken' .
Men zou voor minder veel thuis blijven als ge zo nen manager hebt . ![]() Laatst gewijzigd door duncan : 18 augustus 2007 om 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() rudy als je wegens personeelstekort gedurende zes weken zes dagen per week vroeges hebt moeten kloppen en je gaat dan naar de docter en die bekijkt je nog maar dan verklaard die je onmiddelijk terecht overspannen en dus ziek.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() de post behandelt haar mensen slechter dan dat de meeste mensen hun dieren behandelen
de reden van het ziekte verzuim is gewoon het feit dat men het personeel uitput. Door geen verlof te geven, door zes dagen per week te laten presteren moeten de mensen zich op de duur wel ziek melden om even uit te kunnen blazen of andere belangrijke zaken te kunnen doen. overal begrijpt men dit in de prive bij de post niet en dat is dan ook het verschil met de prive
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() voor die zesde dag kreeg ik in de tijd bovendien geen loon he
nee een compensatiedag in de week kon ik zogezegd nemen in theorie tenminste want natuurlijk kreeg ik die nooit
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Postbodes doen MEER kilometers dan vroeger mé hunnen nieuwe gprs rommel en dat zet men NIET op papier want technologie is bevorderlijk jaja...SOMS !
Logisch dat men dan verziekt en verneukeldt raakt ; ni moeilijk dat ze tekorten hebben hun toegangs exames zen ook zo intriest . |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vind je dit echt zo raar ? Het is heel eenvoudig. Bij de overheid wordt je doorbetaald door de werkgever tijdens je ziekte. Geen administratie, behalve een simpel doktersbriefje. Het is bij de overheid gemakkelijker om thuis te blijven, zonder veel weerstand van de werkgever. Hoewel daar ondertussen ook wordt aan gesleuteld. Punt is dat bij de overheid zowel baas als werknemer door de overheid worden betaald. Niemand lijdt financieel verlies indien een medewerker het laat afweten. Poepsimpel toch ? Bij de overheid leven de medewerkers niet ongezonder hoor. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken zo iemand die daar aan dood ging ....na 30 jaar post werk . Was vriend van me + schrijver ....valt dat op ?! ![]() Die moest ook vroeges en lates doen....MET suiker ziekte...maar hij stond er ....elke dag weer . ![]() Erg hé zo'n onmens waardige top managers . Laatst gewijzigd door duncan : 18 augustus 2007 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat begrijp ik ook wel. Als een collega het laat afweten moet een ander zijn of haar werk doen, die op den duur ook zegt "ge kunt allemaal den buuum in". Het is een vicieuze cirkel waar de leiding een oplossing moet aanbieden in plaats van de situatie te laten verzieken. Maar, neem het van mij aan, het is ook een discussie over verworven rechten. Dat postbodes nog steeds pensioenen aan huis brengen vind ik onverantwoord. Maar die postbodes doen dat graag, want dan krijgen ze drinkgeld. Ooit al eens een postbode gezien die de ganse dag niets anders gedaan heeft dan pensioenen uitbetalen ? Zo zat als een kanon. Consequent blijven hé. Maar als ze op straat worden overvallen blijven ze maanden doorbetaald thuis onder toezicht van de psychiater. Komaan zeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Wat is dan het probleem? Voor mij hoeven ze niet elke dag paraat te staan, alleen hogere winstverwachtingen eisen dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En in gewone prive bedrijven kennen ze die druk niet,wel in ons bedrijf moeten mensen regematig onderbroken chiften doen,van 7.00uur tot 11.00uur,en dan savonds terug op van 17.15 tot 21.15 uur
En dat alles voor het zelfde loon,geloof me vrij dat dit voor een mens niet gezond is,en toch zijn er bij ons beduidend minder zieken...
![]() |
#96 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 augustus 2007 om 11:45. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() wat ik als werknemer van de post ook heel tof vond is dat is dat ze op zeker moment naar aanleiding van een paar overvallen hun nogal ingewikkelde systeem om te weten wanneer er pensioenen worden rondgedragen lieten uitleggen in de media. kwestie van de dieven nog wat te informeren wellicht
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vind je het moeilijk te snappen dat een ander wel eens ziek kan zijn?
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat niet enkel om winst, maar ook om rendement en dienstverlening. Overheidsdiensten kosten geld, en moeten zorgen voor een goeie dienstverlening. Als De Post de situatie laat verzieken wordt de dienstverlening door de concurrentie beter en betaalbaarder. Kosten en baten noemen ze dat. Ooit van gehoord ? Laatst gewijzigd door Rudy : 18 augustus 2007 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |