Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Als ik een Palestijn was...
dan was ik een Fatah-militant. 7 12,28%
dan was ik een Hamas-militant. 6 10,53%
dan was ik een militant van het Volksfront voor de Bevrijding van Palestina. 12 21,05%
dan verstopte ik mij thuis en zou ik wachten tot het vechten gedaan is. 10 17,54%
Een Palestijn zijn? Niets van, lang leve Israël! 22 38,60%
Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2007, 16:27   #121
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Christen-zionist? Vreemd, er zijn méér Arabieren christelijk dan Joden of niet soms?
Lees dit : C4IS . Onderaan zie je de verschillende landen waar we actief zijn.
Oud 18 augustus 2007, 16:37   #122
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Lees dit : C4IS . Onderaan zie je de verschillende landen waar we actief zijn.
Al eens gekeken naar de evolutie van het aantal christenen in die regio de laatste 60 jaar?

Laatst gewijzigd door C uit W : 18 augustus 2007 om 16:37.
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2007, 18:09   #123
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Er bestaan helemaal geen Palestijnen. Het zijn Jordanieers die hun eigen land zijn uitgeschopt.
De grootste loosers van de wereld!
Volgens dezelfde logica bestaan geen Ieren in Ulster. Het zijn dus eigenlijk Ieren die hun eigen land zijn uitgeschopt...

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2007, 22:58   #124
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Joodse propaganda, niks van aan.
Is ook zo. Waarom wonen er anders zoveel Palestijnen in Jordanië. Het is de onverdraagzaamheid van de Mohammedaanse ideologie die niet kan aanvaarden dat er andere religieuze groepen mensen tussen hun zandkastelen wonen. Het is niet Israël dat zich moet aanpassen aan de Arabische gekken maar andersom. Dat de Arabiertjes maar eens eerst het woord "verdraagzaamheid" leren inplaats van als een bende losgeslagen honden met een Ak-47 te paraderen.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2007, 23:10   #125
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Het is de onverdraagzaamheid van de Mohammedaanse ideologie die niet kan aanvaarden dat er andere religieuze groepen mensen tussen hun zandkastelen wonen. Het is niet Israël dat zich moet aanpassen aan de Arabische gekken maar andersom.
Als er opeens honderdduizenden mensen zouden afkomen naar mijn land en als vervolgens nog heler stukken land door een derde macht aan die mensen worden gegeven, zou ik mij ook wel verzetten.

Oud 18 augustus 2007, 23:11   #126
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Als er opeens honderdduizenden mensen zouden afkomen naar mijn land en als vervolgens nog heler stukken land door een derde macht aan die mensen worden gegeven, zou ik mij ook wel verzetten.
Wat is dan NU de oplossing die JIJ voorstelt. Zeg dat eens.
Oud 18 augustus 2007, 23:19   #127
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
De joden mogen staatsburgers worden van de seculiere Palestijnse staat (die de gebieden die door Israël geannexeerd zijn teruggeven aan de buurlanden), terugkeer van alle Palestijnse vluchtelingen en ontmanteling van het Israëlische nucleaire arsenaal.

Oud 18 augustus 2007, 23:23   #128
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
De joden mogen staatsburgers worden van de seculiere Palestijnse staat (die de gebieden die door Israël geannexeerd zijn teruggeven aan de buurlanden), terugkeer van alle Palestijnse vluchtelingen en ontmanteling van het Israëlische nucleaire arsenaal.
Eenstatenoplossing dus. Als de vluchtelingen niet terugkeren, ben je nog niet eens zo zeker of de Palestijnen wel in de meerderheid zullen zijn. De theorie is nog wel iets anders dan in de praktijk, wil jij de Palestijnen de volledige vrijheid van verkeer van goederen en personen geven, wat als men gehakt maakt van de joden?
Oud 18 augustus 2007, 23:31   #129
Metternich

Standaard

Citaat:
Eenstatenoplossing dus. Als de vluchtelingen niet terugkeren, ben je nog niet eens zo zeker of de Palestijnen wel in de meerderheid zullen zijn.
Vandaar ook dat de vluchtelingen moeten terugkeren, Palestina aan de Palestijnen!
Citaat:
De theorie is nog wel iets anders dan in de praktijk, wil jij de Palestijnen de volledige vrijheid van verkeer van goederen en personen geven, wat als men gehakt maakt van de joden?
Op dit moment maakt men gehakt van de Palestijnen. Een concreet voorstel heb ik niet, maar op dit moment is het ook de wet van de sterkste in het Nabije Oosten. En de wet van de sterkste overleven is natuurlijk altijd makkelijker met gevechtsvliegtuigen, tanks, raketten, etc...

Ik ben dan wel voor een éénstatenoplossing, maar ik vrees dat het een tweestatenoplossing zal worden. De joden mogen voor mijn part dan Tel Aviv en wat gebied errond krijgen. Ze kunnen natuurlijk ook gaan naar het land dat de meeste joden ter wereld telt: de V.S.A. Als de Amerikanen immers zo bekommerd zijn om de joden, waarom geven ze dan bv de staat Washington dan niet aan hen?

Oud 19 augustus 2007, 12:19   #130
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Joodse propaganda, niks van aan.
Er bestaat niet zoiets als een Palestijns volk.Er heeft in de hele geschiedenis nooit een Palestijns volk bestaan. Er is een entiteit gecreeerd, die helemaal niet bestond. Er bestaat geen Palestijnse taal, geen Palestijnse cultuur en er is nooit sprake geweest van een land dat bestuurd werd door Palestijnen. Wat men heden ten dage het Palestijnse volk noemt is niets anders dan een verzameling Arabieren uit verschillende Arabische landen. Ze spreken net als de 300 miljoen andere Arabieren dezelfde taal en prevelen allemaal vijf keer per dag: “Allahu akbar”- Allah is groter dan de God van Israël. Zij noemden zich nooit ‘Palestijnen’. Er is niets dat hen doet verschillen van de Arabische bevolking in bijvoorbeeld Jordanië, Egypte, Irak of een ander Arabisch land".
Oud 19 augustus 2007, 15:20   #131
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaat niet zoiets als een Palestijns volk.Er heeft in de hele geschiedenis nooit een Palestijns volk bestaan. Er is een entiteit gecreeerd, die helemaal niet bestond. Er bestaat geen Palestijnse taal, geen Palestijnse cultuur en er is nooit sprake geweest van een land dat bestuurd werd door Palestijnen. Wat men heden ten dage het Palestijnse volk noemt is niets anders dan een verzameling Arabieren uit verschillende Arabische landen. Ze spreken net als de 300 miljoen andere Arabieren dezelfde taal en prevelen allemaal vijf keer per dag: “Allahu akbar”- Allah is groter dan de God van Israël. Zij noemden zich nooit ‘Palestijnen’. Er is niets dat hen doet verschillen van de Arabische bevolking in bijvoorbeeld Jordanië, Egypte, Irak of een ander Arabisch land".
Noem je dat nu een bewijs voor de negationistische stelling dat Palestina LEEG was vóór de Balfour Declaration? Of die autochtonen nu Arabieren of Chinezen waren geweest, doet dat terzake?
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 15:57   #132
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
afschaffing van Israel.
De VN heeft Israel aan de zionistten gegeven, nu hebben ze ook het recht het weer te nemen.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 16:01   #133
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Noem je dat nu een bewijs voor de negationistische stelling dat Palestina LEEG was vóór de Balfour Declaration? Of die autochtonen nu Arabieren of Chinezen waren geweest, doet dat terzake?
Dat is wat de zionisten althans beweren, Palestina was maagdelijk en klaar om ontwikkeld te worden door een volk dat terugkeerde naar de stal. Die mythe gaat nu toch al mee sinds de jaren '60.
Oud 19 augustus 2007, 16:01   #134
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Het Vlaamse volk bestond niet vooraleer België bestond. En kijk nu..

Maar dan nog.. de Joden hadden het recht niet om de mensen DIE er leefden (ongeacht of ze zich nu Palestijnen noemden of niet) te verdrijven.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 16:37   #135
evilbu

Standaard

Citaat:
Er bestaat niet zoiets als een Palestijns volk.Er heeft in de hele geschiedenis nooit een Palestijns volk bestaan. Er is een entiteit gecreeerd, die helemaal niet bestond. Er bestaat geen Palestijnse taal, geen Palestijnse cultuur en er is nooit sprake geweest van een land dat bestuurd werd door Palestijnen.

Voor de Nederlandse republiek werd opgericht was er ook geen sprake van een land dat bestuurd werd door Nederlanders. Je moet ergens beginnnen he.

Citaat:
Wat men heden ten dage het Palestijnse volk noemt is niets anders dan een verzameling Arabieren uit verschillende Arabische landen.

Welke? Syrië, Jordänië, Egypte? Prachtig, dan vindt u ook dat die stukken grond bij die Arabische landen horen?
Citaat:
Ze spreken net als de 300 miljoen andere Arabieren dezelfde taal en prevelen allemaal vijf keer per dag: “Allahu akbar”- Allah is groter dan de God van Israël. Zij noemden zich nooit ‘Palestijnen’. Er is niets dat hen doet verschillen van de Arabische bevolking in bijvoorbeeld Jordanië, Egypte, Irak of een ander Arabisch land".
Dat Arabisch in Soedan, Egypte, Marokko, Libanon,... is niet helemaal hetzelfde he...
Oud 19 augustus 2007, 16:39   #136
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
afschaffing van Israel.
De VN heeft Israel aan de zionistten gegeven, nu hebben ze ook het recht het weer te nemen.
En dan? Specifieker graag?
Oud 19 augustus 2007, 19:47   #137
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
En dan? Specifieker graag?
Teruggeven aan de Palestijnen, Palestina als land erkennen, democratie invoeren en de joodse minderheid beschermen.
Zionisten als oorlogsmisdadigers berechten.

Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 19 augustus 2007 om 19:48.
Oud 19 augustus 2007, 19:47   #138
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Dubbel

Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 19 augustus 2007 om 19:48.
Oud 19 augustus 2007, 20:48   #139
Arch-Vile
Vreemdeling

Arch-Vile's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hamas

Radikaal-islamistisch en aartsvijand van Israël. Zij willen een islamitische staat opbouwen in Palestina naar voorbeeld van Iran, maar dan soennitisch. Jarenlang de enige oppositie tegen Fatah en hét symbool van verzet tegen Israël. Bekend om de vele zelfmoordaanslagen en mortier- en raketaanvallen op Israël. Zij hebben de vorige Palestijnse verkiezingen gewonnen wat leidde tot een internationale boycot. Hamas is nu bezig met een offensief om militair te veroveren wat zij democratisch al lang hadden moeten krijgen. Ze weigeren echter te praten met Israël en blijven vasthouden aan de vernietiging van Israël als basis van hun standpunten.
Het kan geen kwaad te vermelden dat Hamas ook een uitgebreid sociaal netwerk heeft voor de Palestijnen. Het is niet enkel en alleen door hun moslim-extremisme dat ze populair zijn bij de bevolking.
Niet dat ik hen daarom steun, hoor. Volksfront voor de Bevrijding van Palestina (PLO) voor mij, moest ik kunnen stemmen.

Laatst gewijzigd door Arch-Vile : 19 augustus 2007 om 20:50.
Arch-Vile is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2007, 20:55   #140
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arch-Vile Bekijk bericht
Niet dat ik hen daarom steun, hoor. Volksfront voor de Bevrijding van Palestina (PLO) voor mij, moest ik kunnen stemmen.
De PLO is een overkoepeling van organisaties (o.a. Fatah).

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be